Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Faktiskt inte sett någon reklam? Går det att dela med sig om vilka utan att kasta skit på dem?

Stäng av AdBlock.

Permalänk
Medlem

Aldrig sett maken till märklig hit detection! Visst är det "ojämnt" ibland i BF3 men BF4 tar ju priset. Vissas tanks tål ju hur många träffar som helst - märkligast av allt är att det är samma människor varje gång (i samma omgång). Så många uppgraderingar kan dom inte hunnit få. Själv blir man sprängd med 2 RPGs medan man kan mata 4-5 träffar från en annan tank för att sedan själv bli sprängd av den tank man skjuter på fast man träffade först med första skottet.

Ska man skjuta soldater till fots med tank så är det ju enbart direktträff modell headshot som funkar. Splitter och sånt existerar tydligen inte. Bör ju räcka om man träffar inom 2m radie kan man tycka...

Helikoptrar är i princip immuna mot annat än direktträff med maingun på en tank verkar det som. Hoppade över till kulspruteskyttens plats (med uppgraderad belt feed) och matade ungefär 1,5 omgång (överhettad pipa) innan jag blev sprängd. Då hade helikoptern 62% health och befann sig ganska nära och jag sköt mot cockpit hela tiden med träffindikering...

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Stäng av AdBlock.

Kör IE, ändå inte sett några

Skrivet av Micke O:

Aldrig sett maken till märklig hit detection! Visst är det "ojämnt" ibland i BF3 men BF4 tar ju priset. Vissas tanks tål ju hur många träffar som helst - märkligast av allt är att det är samma människor varje gång (i samma omgång). Så många uppgraderingar kan dom inte hunnit få. Själv blir man sprängd med 2 RPGs medan man kan mata 4-5 träffar från en annan tank för att sedan själv bli sprängd av den tank man skjuter på fast man träffade först med första skottet.

Ska man skjuta soldater till fots med tank så är det ju enbart direktträff modell headshot som funkar. Splitter och sånt existerar tydligen inte. Bör ju räcka om man träffar inom 2m radie kan man tycka...

Helikoptrar är i princip immuna mot annat än direktträff med maingun på en tank verkar det som. Hoppade över till kulspruteskyttens plats (med uppgraderad belt feed) och matade ungefär 1,5 omgång (överhettad pipa) innan jag blev sprängd. Då hade helikoptern 62% health och befann sig ganska nära och jag sköt mot cockpit hela tiden med träffindikering...

Tanksen tar olika damage beroende på vart du träffar och vilken vinkel. Tanken du möter kanske är smart och ställer sig så du skjuter 45 grader i hans front. Det gör inte ont alls. Han kanske skjuter 90 grader i din sida, det gör skitont.
Du kanske rullar in i strider med 15% hp också, i BF4 är disable mekaniken omgjord så du märker inte av det, såvida du inte kollar på ditt HP.

Tank vs soilder är bara troligt, ett tankskott gör bara skada mot infantri om det får smälta igenom pansar vilket ger en värme explosion. Ett tankskott på marken (som är gjort för att gå igenom pansar) bör inte göra så mycket skada mot en person. (Har själv aldrig testat detta i verkligheten, men säger hur mina tankar går då jag vet hur tank skott fungerar)

1-2 träffar mot helikoptrar gör susen. Spelar ofta roll vart du träffar. Har lärt mig att det bakre roterbladet är väldigt farligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Kör IE, ändå inte sett några

Tanksen tar olika damage beroende på vart du träffar och vilken vinkel. Tanken du möter kanske är smart och ställer sig så du skjuter 45 grader i hans front. Det gör inte ont alls. Han kanske skjuter 90 grader i din sida, det gör skitont.
Du kanske rullar in i strider med 15% hp också, i BF4 är disable mekaniken omgjord så du märker inte av det, såvida du inte kollar på ditt HP.

Tank vs soilder är bara troligt, ett tankskott gör bara skada mot infantri om det får smälta igenom pansar vilket ger en värme explosion. Ett tankskott på marken (som är gjort för att gå igenom pansar) bör inte göra så mycket skada mot en person. (Har själv aldrig testat detta i verkligheten, men säger hur mina tankar går då jag vet hur tank skott fungerar)

1-2 träffar mot helikoptrar gör susen. Spelar ofta roll vart du träffar. Har lärt mig att det bakre roterbladet är väldigt farligt.

Jo jag har märkt att det tar olika hårt både i BF3 och BF4 beroende på var man träffar och att det är skillnad på spelen. Men när jag på mycket nära håll klämmer 2 träffar vinkelrätt i häcken på en annan tank utan att den exploderar är det lite märkligt. Iofs hade han typ 6% kvar när han fick in sista träffen på mig men ändå. Min egen health har jag oftast koll på men tack ändå

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Aldrig sett maken till märklig hit detection! Visst är det "ojämnt" ibland i BF3 men BF4 tar ju priset. Vissas tanks tål ju hur många träffar som helst - märkligast av allt är att det är samma människor varje gång (i samma omgång). Så många uppgraderingar kan dom inte hunnit få. Själv blir man sprängd med 2 RPGs medan man kan mata 4-5 träffar från en annan tank för att sedan själv bli sprängd av den tank man skjuter på fast man träffade först med första skottet.

Märkte det också... Sköt en ATV bakifrån point-blank-range två gånger med en MBT och fick den bara ner till 50%. Känns lite konstigt. Nu kommer jag inte håg hur det var i BF3 men inte borde en lätt bepansrat fordon klara av 4 träffar bakifrån innan den når 0% i health?

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk

en helt annan grej men BF4 relaterat, jag tänkte beställa digital deluxe men tog bort den från varukorgen men såg att de hade dragit 7,60 från kontot innebär detta att jag då beställt spelet eller?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Hej, är det någon som vet några fungerande drivisar till betan nu efter senaste uppdateringen. Använder 327,23 och nu kraschar spelet hela tiden. Tacksam för hjälp

Permalänk
Skrivet av AxelD:

Hej, är det någon som vet några fungerande drivisar till betan nu efter senaste uppdateringen. Använder 327,23 och nu kraschar spelet hela tiden. Tacksam för hjälp

Senaste beta drivisarna. Bara fylla i vad du har i övrigt. http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Senaste beta drivisarna. Bara fylla i vad du har i övrigt. http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us

Menar du 331.40?

Permalänk
Skrivet av AxelD:

Menar du 331.40?

Ja, det är den senaste beta drivrutinen som nvidia släppte dagen innan BF4 Beta släpptes, avsedd för just BF4 Beta.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Ja, det är den senaste beta drivrutinen som nvidia släppte dagen innan BF4 Beta släpptes, avsedd för just BF4 Beta.

Okej, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

en helt annan grej men BF4 relaterat, jag tänkte beställa digital deluxe men tog bort den från varukorgen men såg att de hade dragit 7,60 från kontot innebär detta att jag då beställt spelet eller?

Finns risk för det, ja.
Kolla om du fått en orderbekfäftelse!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Hur mycket RAM drar BF4 för er?
Min dator drar 6GB ram, och bf4 gör 2gb utav dessa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilasd:

Hur mycket RAM drar BF4 för er?
Min dator drar 6GB ram, och bf4 gör 2gb utav dessa

Skickades från m.sweclockers.com

2 GB här också. So much for 64 bit...

Permalänk
Skrivet av jonkul:

2 GB här också. So much for 64 bit...

Ja nu förstår jag varför det är 8GB rekommenderat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

Finns risk för det, ja.
Kolla om du fått en orderbekfäftelse!

nej inget från origin kollar jag betällningar i origin inget där heller
skumt men om det är så att de drar 699:- men att ajg inte får nåt spel då måste jag ju kontakta de om det ju.
skumt som fan

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

nej inget från origin kollar jag betällningar i origin inget där heller
skumt men om det är så att de drar 699:- men att ajg inte får nåt spel då måste jag ju kontakta de om det ju.
skumt som fan

Kontakta och fråga de nu för säkerhetsskull, du har nt beställt något annat från Origin då? De brukar dra en liten summa för att se så din betalning är legit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Obliteration till Battlefield 4-betan

"Battlefield ✔ @Battlefield
New Obliteration mode is rolling out in the #BF4 Beta (PC/PS3/X360). Server availability will increase gradually. http://bit.ly/1a9OQe5
12:11 PM - 9 Oct 2013"

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131009/obliteration-till-...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

Kontakta och fråga de nu för säkerhetsskull, du har nt beställt något annat från Origin då? De brukar dra en liten summa för att se så din betalning är legit.

Skickades från m.sweclockers.com

ringde de och det är inget BF4 förbokat så man slipper en shock den 29/10.
kommer dock köpa BF4 men när är osökert

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Kör IE, ändå inte sett några

Tanksen tar olika damage beroende på vart du träffar och vilken vinkel. Tanken du möter kanske är smart och ställer sig så du skjuter 45 grader i hans front. Det gör inte ont alls. Han kanske skjuter 90 grader i din sida, det gör skitont.
Du kanske rullar in i strider med 15% hp också, i BF4 är disable mekaniken omgjord så du märker inte av det, såvida du inte kollar på ditt HP.

Tank vs soilder är bara troligt, ett tankskott gör bara skada mot infantri om det får smälta igenom pansar vilket ger en värme explosion. Ett tankskott på marken (som är gjort för att gå igenom pansar) bör inte göra så mycket skada mot en person. (Har själv aldrig testat detta i verkligheten, men säger hur mina tankar går då jag vet hur tank skott fungerar)

1-2 träffar mot helikoptrar gör susen. Spelar ofta roll vart du träffar. Har lärt mig att det bakre roterbladet är väldigt farligt.

Ett skott från en tank har egentligen två exlosioner, en för att penetrera pansar och en andra för att explodera strax efteråt. Det är iaf vad vissa tanks har. Samma sak gäller vissa AT.

Tycker att tanks mot infanteri är lite underpowered, 2 meter ifrån en person borde ta kål på personen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT

Permalänk
Medlem

Kanske nån som frågat tidigare, men hur länge pågår betan? 2 veckor?

Edit: slänger in ett litet klipp också!

Permalänk

Battlefield 4: Official Single Player Story Trailer

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Har vi fått något klartecken på releasedatumet i övriga länder än Sverige?
Lär ju bli VPN-aktivering precis som med BF3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Battlefield 4: Official Single Player Story Trailer

http://www.youtube.com/watch?v=CrtwqDt0IEk

1:26
Det var ett jävligt stort äpple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

1:26
Det var ett jävligt stort äpple.

som en handboll

Permalänk
Medlem
Skrivet av deviantart:

Har vi fått något klartecken på releasedatumet i övriga länder än Sverige?
Lär ju bli VPN-aktivering precis som med BF3...

yesh,
East and Central Asia
Pre-load: At least 24 hours before launch
Game Launch: Oct 29 at 12:01AM KST
North America
Pre-load: At least 24 hours before launch
Game Launch: Oct 29 at 12:01AM EDT
Russia
Pre-load: At least 24 hours before launch
Game Launch: Oct 29 at 12:01AM MSK
Australia
Pre-load: At least 24 hours before launch
Game Launch: Oct 31 at 12:01AM AEDT
European Union
Pre-load: At least 24 hours before launch
Game Launch: Oct 31 at 12:01AM CET
New Zealand
Pre-load: At least 24 hours before launch
Game Launch: Nov 1 at 12:01AM NZDT
India
Pre-load: At least 24 hours before launch
Game Launch: Nov 1 at 12:01AM IST
South Africa
Pre-load: At least 24 hours before launch
Game Launch: Nov 1 at 12:01AM SAST
United Kingdom, Ireland, Portugal
Pre-load: At least 24 hours before launch
Game Launch: Nov 1 at 12:01AM GMT
Japan
Pre-load: At least 24 hours before launch
Game Launch: Nov 7 at 12:01AM JST

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem

Jag spelade aldrig betan, så har ingen uppfattning om hur min dator klarar BF4. BF3 flyter på i 1080 på low med 70-90 FPS. Hur mycket mer kräver BF4 av GPUn?

Jag har ett 6870. Någon som testade betan med ett sånt?

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplan:

Jag spelade aldrig betan, så har ingen uppfattning om hur min dator klarar BF4. BF3 flyter på i 1080 på low med 70-90 FPS. Hur mycket mer kräver BF4 av GPUn?

Jag har ett 6870. Någon som testade betan med ett sånt?

Jag körde betan på high i ca 45 FPS med datorn i signaturen. Men jag tror att det kommer vara bättre optimerat när den slutliga versionen släpps.

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Geeks Gaming

Nya Kartan Flood Zone.... Den ser verkligen awsome ut!

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Uppdaterat tråden med lite fräscht material och slängt ut allt gammalt!