Microsofts vd Steve Ballmer avgår

Permalänk
Melding Plague

Microsofts vd Steve Ballmer avgår

I ett internt brev meddelar Steve Ballmer att han avgår som verkställande direktör för Microsoft, och att en kommitté med Bill Gates i spetsen inleder sökandet efter en ersättare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Såg det nyss, fanns inget annat att göra. Han har ju kört företaget i botten.

Men tycker allt Microsoft gjort på sista tiden är en miss, måste ta tag i saker.

Permalänk
Medlem

Det var då sannerligen på tiden.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Avstängd

Är inget fan av Ballmer. Jag hoppas och tror att de hittar någon bättre.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Var tar dom emot ansökningar?

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Härlig man, synd att han går.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

I likhet med Gates så förtjänar Ballmer att få göra något annat. Tack för mycket innovation och glädje.

Skrivet av LeVvE:

Såg det nyss, fanns inget annat att göra. Han har ju kört företaget i botten.

Haha, verkligen! Kolla bara på omsättning och vinst! Microsoft i BOTTEN!

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Popcorn

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Jag tycker det är LITE synd.
Man har fått ut många skratt av snubben.

Permalänk
Medlem

Vad gör Gates nu? Han driver väl sin välgörenhetsorganisation eller hittat på något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Haha, verkligen! Kolla bara på omsättning och vinst! Microsoft i BOTTEN!

Bara en tidsfråga innan det vänds till förlust. De håller på att förlora så stora marknadsandelar och deras satsningar är inte tillräckligt bra.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk

Steve var cool när han var Microsofts Billy Mays, sen gick det utför.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

kan inte Gates göra en comeback ala Jobs? Han har fifflat tillräckligt med välgörenhet nu. Dags att komma hem

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem

Men det var fan på tiden! ÄNTLIGEN! som Fylking hade sagt. Nu krävs det bara en vettigt visionär som kan få företaget att komma tillbaka efter alla dessa motgångar som de själva har skapat.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Bästa biten är vid 0:21. Han trampar fel och försöker låtsas som inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Bara en tidsfråga innan det vänds till förlust. De håller på att förlora så stora marknadsandelar och deras satsningar är inte tillräckligt bra.

exakt vart förlorar/har de förlorat marknadsandelar? De försöker slå sig in på nya marknader men har då inte förlorat på någon front.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem

RETIREMENT, RETIREMENT, RETIREMENT, RETIREMENT.

Får hoppas på en ny och vettig VD med lite mer fokus på vad kunderna vill ha. Är inget fan av "vi vet bättre än kunderna".

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

I likhet med Gates så förtjänar Ballmer att få göra något annat. Tack för mycket innovation och glädje.

Haha, verkligen! Kolla bara på omsättning och vinst! Microsoft i BOTTEN!

Han har kört företaget i botten när det kommer till kundnöjdhet. Även om vissa gillar (jag) Windows 8 har det varit en flopp i helhet.
Det har varit dåliga nyheter efter varandra när det kommer till Microsoft sedan en tid tillbaka.

När folk inte är nöjda blir det inte ett nästa köp.

Microsoft tänker väldigt kortsiktigt, snabba pengar. Det finns ingen som kan driva ett företag med vinst på att vara jävliga mot kunderna förutom radiotjänst.

Permalänk
Medlem

Oj, ärligt talat hade jag inte väntat mig detta. Visst har det gått lite si och så sista tiden, det får jag oxå erkänna trots att jag är en stor MS fantast. Men jag tror faktisk att detta är en ganska bra nyhet. Får se nu hur börsen analyserar situationen. Jag hoppas på en ny awesome efterträdare.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=eywi0h_Y5_U (dissar iPhone)
https://www.youtube.com/watch?v=I14b-C67EXY (tagit illa väl valda substanser)

Det räcker så.

Permalänk
Medlem

Visst har W8 varit en flopp men W7 kom ju också under hans tid vilket är ett grymt OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattimattson:

Jag tycker det är LITE synd.
Man har fått ut många skratt av snubben.

Du har en poäng där!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Vad gör Gates nu? Han driver väl sin välgörenhetsorganisation eller hittat på något annat?

Förutom att vara världens rikaste man med 73 miljarder dollar i förmögenhet har han skänkt 27 miljarder dollar i välgörenhet. Innan han dör har han lovat att skänka bort 95% av sin förmögenhet. Utöver det sitter han med i styrelsen i Microsoft.

Hans välgörenhet har beräknats rädda mer än 6 miljoner människors liv.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Det var på tiden kan man säga. Visst är MS ett stort företag men det går fortfarande dåligt,
möjligt att det inte visar sig nu på omsättningen men vänta ett tag ska ni se.
Inte lite "floppar" dom har gjort på senaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

exakt vart förlorar/har de förlorat marknadsandelar? De försöker slå sig in på nya marknader men har då inte förlorat på någon front.

Windows 8 har fått så mycket kritik så det har öppnat upp för andra aktörer som Apple och google med sin Chrome book.

Edit: Men vi får se. Vista var ju också dåligt och där lyckades de rädda med Win 7

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Willy Wonka?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av strejf:

Förutom att vara världens rikaste man med 73 miljarder dollar i förmögenhet har han skänkt 27 miljarder dollar i välgörenhet. Innan han dör har han lovat att skänka bort 95% av sin förmögenhet. Utöver det sitter han med i styrelsen i Microsoft.

Hans välgörenhet har beräknats rädda mer än 6 miljoner människors liv.

Hes da man

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag hade räknat med detta.

Sedan Microsoft lanserade Windows 8 har alltså både Windows-chefen och nu snart VD'n avgått. Det faktum att Aktien rusar för tillfället talar väl sitt tydliga språk om vad marknaden tycker.

Jag har inget emot Steve som person, men som ledare vart han alltför stelbent och principfast. Jag hoppas att de nu tar in något som sätter kundnöjdhet före lönsamhet och verklighet före vision.

Vem det än blir, så kan det inte bli sämre. Jag har svårt att tänka mig att Microsoft någonsin kommer kunna lansera ett sådant aber som Modern UI igen.

Tack och hej Steve.

Edit: Och, jag hoppas att hans efterträdare istället för att stå på scen och skrika DEVELOPERS! DEVELOPERS! DEVELOPERS! DEVELOPERS! står och skriker USERS! USERS! USERS! USERS!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Jag blir inte förvånad i alla fall. Iofs har jag bara koll på konsument och PC marknaden, men där har ju microsoft verkligen inte tagit många bra beslut de senaste åren.

Hoppas en ny VD kan få ordning på företaget, det känns ändå inte irreparabelt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Han har kört företaget i botten när det kommer till hur nöjda folk är. Även om vissa gillar (jag) Windows 8 har det varit en flopp i helhet.
Det har varit dåliga nyheter efter varandra när det kommer till Microsoft sedan han tog över.

När folk inte är nöjda blir det inte ett nästa köp. Då står Microsoft där med lång näsa.
Sen har jag för mig Microsoft går plus bara för att andra delar av företaget går bra.

Windows 8 kanske har sålt med vinst men många är inte nöjda, mycket mindre chans att det blir Windows X som köps nästa gång.
Windows Phone 8 ligger efter på många fronter, dåliga apps rakt igenom, ingen kommer köpa Windows Phone 8 igen.
Windows RT är helt värdelöst utan att kunna köra x86 program, ingen kommer köpa en Windows RT platta igen.

Du ser hur trenden går för Microsoft just nu, inte bra.

De har problem som skulle kunna fixas så lätt, ibland sittar man här och undrar hur fan de tänker. Kanske inte alls.

Det stämmer inte riktigt, de har i mångt och mycket haft sin storhetstid under tiden han haft kontrollen. Tyvärr har allting gått väldigt snett de senaste få åren dock..