Är ett Gravis Ultrasound MAX värt något idag?

Permalänk
Medlem

Är ett Gravis Ultrasound MAX värt något idag?

Kom på när jag sätt här och läste att jag har ett Gravis Ultrasound MAX med utökat minne liggandes på hyllan hemma. Det ska enligt vad jag vet vara fullt fungerande, var ju ett tag sedan min dator hade ISA, så jag har inte testat det.

Är sådana kort värda något alls i dagsläget eller är det bara att spara för nostalgin?

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Tja, finns två på ebay (5-700 spänn)..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Ska man köpa det på ebay får man idag betala 600 kr + frakt för ett halvtrasigt och drygt 700 kr för ett fullt fungerande.

http://search.eim.ebay.se/?ev=&elc=-2&kw=gravis+ultrasound+ma...

edit: fizzdan hann före...

Permalänk
Medlem

Dessa kort är ju nostalgi, har själv dessa, blir ju bättre ljud än Soundblaster.
Hade jag vart du hade jag installerat en gammal dos dator och börjat spelat spel, demos och musik m.m

Visa signatur

Vintage computer hoarder
.:http://www.infania.net:.
.:Infania Networks:.
.:info@infania.net:.

Permalänk
Medlem

Har länge velat ha ett GUS.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Skrivet av infania:

Dessa kort är ju nostalgi, har själv dessa, blir ju bättre ljud än Soundblaster.
Hade jag vart du hade jag installerat en gammal dos dator och börjat spelat spel, demos och musik m.m

Ja, jag borde ha en 486:a nånstans... Ljudet i kortet är ju faktiskt enormt bra, har man hört MIDI med detta kort så undrar man lite vad andra tillverkare sysslar med.

Men tackar för alla svar, kanske borde sätta ut det på eBay, se hur det går!

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED