Permalänk
Medlem

Hur ska jag lösa detta?

Tja, har ett gammalt sim-kort, ett vanligt, telenor är det och det är bara att fylla på 150 kr i månaden även att det är kontantkort så får jag 3000 fria sms och lite surf.. Jag har en iphone 4 som jag precis fått, den visar sig vara låst till telenor så jag kan inte användam itt nya halebop simkort.. Nu vill jag använda mitt telenor simkort men det är för stort, det är ej ett micro-sim, det är ngt gammalt kort, typ 5 år gammalt, går det fortf. göra om till ett micro-sim eller kan det vara för gammalt? Hur gör jag detta? Kan jag gå till närmsta telia butiken och klippa till det eller måste det vara telenor bara för att jag har ett telenor kort?

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem

Ring/skicka ett mail till berörd operatör så fixar dem ett nytt. (Nano-sim kan inte klippas till vad jag vet).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Du kan klippa till det, det gjorde jag med mitt när jag skaffade min SIII!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Du kan klippa till det, det gjorde jag med mitt när jag skaffade min SIII!

Ok men jag måste fråga, om jag råkar klanta till det, kan jag få ett nytt micro-sim hemskickat om jag anger nummer? Har jag fortf. kvar saldot på det då?

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem

Åk till någon butik, t.ex. Telia om du känner för det, och fråga ifall du kan låna en micro-simkorts-klippare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antbob:

Ok men jag måste fråga, om jag råkar klanta till det, kan jag få ett nytt micro-sim hemskickat om jag anger nummer? Har jag fortf. kvar saldot på det då?

Saldot ska va bundet till ditt abonnemang. Inte ditt simkort. Man kan få ett nytt kort hemskickat. Från Telia får man ett nytt gratis. Man måste dock betala typ 50kr i fraktavgift. Själv så gick jag till Telias butik. De tog mitt stora gammla SIMkort och skrev ut ett nytt microkort som jag fick på en gång. Gratis.

Kan inte svara exakt hur det är med Telenor. Men sådan information borde väl finnas på hemsidan? Alternativt ring kundsupport.

Edit: Man kan även klippa till det själv, eller köpa en såndär kortklippare. Som tidigare nämnt. Men bättre att få ett sprillans nytt imo.

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Rekordmedlem

Under förutsättning att det är ett skapligt modernt simkort som stöds elektriskt så kan du antagligen gå till nån som låser upp/reparerar telefoner, de brukar ha en stanstång som klipper det rätt utan att skada kretsarna, det brukar vara billigare än att skaffa nytt kort och säkrare än att klppa/skära på frihand.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.