Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ja det är ju bedrövligt att vi måste vänta flera dagar efter att den lanseras innan vi kan köpa den !

nu råkar det ju vara fler än några dagar.
var väll lite klumpigt formulerat av mig men menar självklart Svenska release datum och det gäller inte enbart teknink prylar.

Permalänk

en fråga ? är det snabbare snapdragon processor i denna nya nexus 7 än i mobilen samsung galaxy s4 ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av callawayno1:

en fråga ? är det snabbare snapdragon processor i denna nya nexus 7 än i mobilen samsung galaxy s4 ?

Nej, galaxy S4 är snabbare.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

ok gäller det även grafiken är mobilen snabbare?

Permalänk
Medlem

uy jag hoppas att de löst glas problemet, sjukt många av de äldre nexus 7 (även polarnas) så kunde skärmen bara spricka helt sisådär (troligen plasten som håller ner glaset har för mycke tryck på de). detta avskräckte mig totalt från o köpa en, så ja ska invänta denna också.

jag vill inte betala över 2k för en padda som kommer spricka av sig självt liksom

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av callawayno1:

ok gäller det även grafiken är mobilen snabbare?

Samma gpu (adreno 320) fast Nexus 7 har lite högre upplösning så N7 är lite slöare. (1920x1080 vs 1920x1200).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kent:

Samma gpu (adreno 320) fast Nexus 7 har lite högre upplösning så N7 är lite slöare. (1920x1080 vs 1920x1200).

Notera att Nexus kommer med Vanilla Android, alltså orört, precis tvärtom våra kära tillverkare HTC, Samsung osv.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

Notera att Nexus kommer med Vanilla Android, alltså orört, precis tvärtom våra kära tillverkare HTC, Samsung osv.

Mjo men det har inte så mycket med den råa prestandan att göra. Visst flyter gränssnittet bättre i en Nexusrom men spel och program fungerar ganska likvärdigt. Dessutom kommer man snart att kunna välja mellan "nexus" rom och stock på HTC One och S4 även om dessa roms troligen inte är helt lika "rena" som en Nexus rom. Lite osäkert hur det kommer bli med uppdateringar, kommer nog dröja längre än en äkta Nexus enhet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Någon som vet varifrån det är bäst att beställa nya Nexus 7 från? Den behövs före den 20 Augusti, inte troligt att Sverige får in den då? Funderar på att köpa från Bazula, dock ingen erfarenhet från de tidigare. Plattan kostar 2400, är det bättre att köpa den från amazon/ebay eller någon liknande EU butik istället från Bazula?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Någon som vet varifrån det är bäst att beställa nya Nexus 7 från? Den behövs före den 20 Augusti, inte troligt att Sverige får in den då? Funderar på att köpa från Bazula, dock ingen erfarenhet från de tidigare. Plattan kostar 2400, är det bättre att köpa den från amazon/ebay eller någon liknande EU butik istället från Bazula?

Verkar inte som att officiell release kommer ske innan 20 Augusti, läst rykten som pekar mot september-oktober. Köpte min från Bazula, extremt snabb leverans med posten rek. Priset kommer absolut inte ligga alltför långt bort officiellt jämfört med vad Bazula tar för dom nu.

Permalänk
Avstängd

Beställde min Nexus 7 16GB från Bazula. 1dags leverans med Posten rek. Skickad på måndag framme på tisdag Sitter och skriver på den nu och allt fungerar perfekt. Grym platta! Den enda jag inte får till är Nexus Media Importer det står bara "protected device". Om någon kanske haft samma fel kanske vet vad det beror på ?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1000 CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 2.83 GHz CPU kylare: Arctic Cooling Alpine 11 GT Rev2 Moderkort: ASRock G41M-GS3 SSD: Sandisk 64 GB RAM: Kingston HyperX Blu DDR3 1333MHz 2x2GB GPU: ASUS EN210 PSU: FSP400-60APN 400W HDD: Western Digital 250 GB

Permalänk
Medlem

Jag köpte 4 stycken i New York nu förra veckan. När man pratar om $269 får man inte glömma att det tillkommer skatt på detta. Slutpriset blir typ $292. Killarna på Best Buy lurade dessutom på mig ett fodral till den gamla varianten, det passar om man tar i lite, men hålet för kameran sitter på fel ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av David_87:

Verkar inte som att officiell release kommer ske innan 20 Augusti, läst rykten som pekar mot september-oktober. Köpte min från Bazula, extremt snabb leverans med posten rek. Priset kommer absolut inte ligga alltför långt bort officiellt jämfört med vad Bazula tar för dom nu.

Skrivet av adam9908:

Beställde min Nexus 7 16GB från Bazula. 1dags leverans med Posten rek. Skickad på måndag framme på tisdag Sitter och skriver på den nu och allt fungerar perfekt. Grym platta! Den enda jag inte får till är Nexus Media Importer det står bara "protected device". Om någon kanske haft samma fel kanske vet vad det beror på ?

Skrivet av kurash:

Jag köpte 4 stycken i New York nu förra veckan. När man pratar om $269 får man inte glömma att det tillkommer skatt på detta. Slutpriset blir typ $292. Killarna på Best Buy lurade dessutom på mig ett fodral till den gamla varianten, det passar om man tar i lite, men hålet för kameran sitter på fel ställe.

Är det några skillnader på de från USA jämfört med de som kommer släppas i Sverige? Är grymt sugen på att beställa en...

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Är det några skillnader på de från USA jämfört med de som kommer släppas i Sverige? Är grymt sugen på att beställa en...

Laddaren är den enda skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av janne:

Laddaren är den enda skillnaden.

Precis. Och det går ju använda vilken telefonladdare som helst. Eller en adapter om man vill det.

Permalänk
Avstängd

Som sagt är laddaren den enda skillnaden och Bazula skickar med en adapter. Beställ med Posten Rek. och du bör ha den innan helgen

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1000 CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 2.83 GHz CPU kylare: Arctic Cooling Alpine 11 GT Rev2 Moderkort: ASRock G41M-GS3 SSD: Sandisk 64 GB RAM: Kingston HyperX Blu DDR3 1333MHz 2x2GB GPU: ASUS EN210 PSU: FSP400-60APN 400W HDD: Western Digital 250 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av janne:

Laddaren är den enda skillnaden.

Skrivet av kurash:

Precis. Och det går ju använda vilken telefonladdare som helst. Eller en adapter om man vill det.

Skrivet av adam9908:

Som sagt är laddaren den enda skillnaden och Bazula skickar med en adapter. Beställ med Posten Rek. och du bör ha den innan helgen

Beställde precis en så hoppas den kommer på fredag

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

4G skillnad

Jag noterade skillnad i 4G mellan USA och Europa modellen.
Är det något att bekymra sig över?

Optional 4G LTE

North America:
GSM: 850/900/1800/1900 MHz
HSPA+: 850/900/1900/1700/2100 (AWS) MHz (Bands: 1/2/4/5/8)
LTE: 700/750/850/1700/1800/1900/2100 MHZ (Bands: 1/2/3/4/5/13/17)

Europe:
GSM: 850/900/1800/1900 MHz
HSPA+: 850/900/1900/1700/2100 (AWS) MHz (Bands: 1/2/4/5/8)
LTE: 800/850/1700/1800/1900/2100/2600 MHz (Bands: 1/2/3/4/5/7/20)

Permalänk
Medlem

Men har plattan 3G? Eller kommer det finnas i den svenska utgåvan?

Permalänk
Medlem

De damp ner en 16GB version här hemma i tisdags också .
Och råkade precis beställa den där laddaren också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gav till slut vika och köpte en igår när jag såg att dom hade den på lager. Lite onödigt impulsköp kanske, men vafan, $250 är inte så mycket ändå...

Var lite orolig att 7" skulle kännas lite litet, men hade den varit större så skulle den vara alldeles för jobbig att hålla med en hand.
Första surfplattan jag ägt, så har inte mycket att jämföra med, men hitils känns den grymt bra.
Enda negativa jag märkt är att wifi-signalen inte är lika stark som på min Nexus 4...

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Paer86:

Men har plattan 3G? Eller kommer det finnas i den svenska utgåvan?

Har den LTE ska den också ha 3G.

Permalänk
Medlem

Den med stöd för 3G/LTE verkar inte finnas ute ens i USA för tillfället eller?
Enligt wikipedia väger LTE-varianten 299g istället för 290g.

Permalänk
Medlem

Tycker ni som sitter på en ny Nexus att det är lönt att uppgradera om man sitter på föregångaren?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Droptest vs N7 old and ipad mini.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vetenskapligt bevis, right.

Permalänk
Hedersmedlem

Trött på dessa jävla idioter som gör såna filmer, även trött på folk som sprider dessa. Bevisar absolut ingenting! In i ett laboratorie, ta bort alla variabler, gör om testet flera tusen ggr. och jag börjar evt. att lyssna.

Skrivet av tcntad:

Vetenskapligt bevis, right.

Kan bara hålla med

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Tycker ni som sitter på en ny Nexus att det är lönt att uppgradera om man sitter på föregångaren?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Trött på dessa jävla idioter som gör såna filmer, även trött på folk som sprider dessa. Bevisar absolut ingenting! In i ett laboratorie, ta bort alla variabler, gör om testet flera tusen ggr. och jag börjar evt. att lyssna.

Kan bara hålla med :angry:

Jo, de bevisar en sak. Att smartphones/tablets, oavsätt om de är gjorda i plast, metall, glas eller vad det må vara är väldigt ömtåliga. Så låt bli att tappa dem...

Permalänk

GPS-problem i Nexus 7 2:nd gen (2013) ?

Någon här som sett problem med GPS:en i Nexus 7 v2 (2013)?
Hade tänkt skaffa denna, men väntar tills mer info finns om det påstådda GPS-problemet.

Problemet beskrivs här:
http://www.phonearena.com/news/New-Google-Nexus-7-having-GPS-...

I en av kommentarerna till artikeln:

Citat:

I'm one of the 2013 Nexus 7 owners who is having the GPS problem. If you'd like to test yours it can seem to work but if you run two apps that use GPS (in my case Maps and Endomondo) and either drive or at least walk outside of your wifi signal it will drop and just keep searching. Dropping GPS can occur anywhere from a couple of minutes up to about an hour after initial lock.
Mine also has an erratic touch screen where I get multiple hits on the keyboard when typing as in "thiiiiiiiis succccks". It also shows up on occasion during pinch to zoom. I'll be returning it to Best Buy today as per Google Support who had me do a factory reset which didn't help then tried to wipe the cache partition with no luck. Each of these remedies seemed to fix it for a short time but sure enough it eventually lost the signal and then just kept searching.