Får Android monopol (ca:90 %) på mobilmarknaden till slut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Saker fungerar lika bra i både WP och Android om inte bättre eller i alla fall smidigare. Apples höga inkomst har endast med överpris att göra och inget annat.

Nya WP har jag ingen erfarenhet av mer än klämt på en telefon så lämnar det osagt, men har en samsung S3 (4.1?, uppdaterad iaf) och en iphone 4S, ingenting fungerar bättre utom att välja ringsignal.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwmedia:

Det där beror lite på, själv skulle jag aldrig köpa en WP telefon, kör inte ens Windows på datorn, windows är alltid säkerhetsbrister i Microsoft är ett fel företag, vill man ha virus och säkerhetsbrister 24/7 så ska man ju köpa Windows.

Är nu riktigt sugen på flyga till USA och plocka hem en MOTO X då det inte går och köpa den i sverige, men den verkar rätt cool skulle verkligen vara en telefon man vill utforska mera i.

Själv skulle jag vilja prova en Motor Ola Droid Maxx, med 3500 mAhs-batteri och X8 SoC/kärna låter den som en gym uppdatering mot min single-core droid från yngre stenåldern.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Nya WP har jag ingen erfarenhet av mer än klämt på en telefon så lämnar det osagt, men har en samsung S3 (4.1?, uppdaterad iaf) och en iphone 4S, ingenting fungerar bättre utom att välja ringsignal.

WP flyter bäst av dessa tre OS.

Flasha stock 4.3 och konfigurera den efter dina önskemål och jämför mot 4s igen. Är min SGN 2ggr bättre än min 4s så måste din S3 vara det 3ggr.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Flasha stock 4.3 och konfigurera den efter dina önskemål och jämför mot 4s igen. Är min SGN 2ggr bättre än min 4s så måste din S3 vara det 3ggr.

Borde verkligen inte behövas, och det är jobbtelefonen så root och customromar funkar inte pga säkerhetspolicy.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Borde verkligen inte behövas, och det är jobbtelefonen så root och customromar funkar inte pga säkerhetspolicy.

Ahh, OK.

Men ska man jämföra OS mot OS så ska man göra det med rena varianter utan massa pålägg och bloatware, jailbreak osv...

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Ahh, OK.

Men ska man jämföra OS mot OS så ska man göra det med rena varianter utan massa pålägg och bloatware, jailbreak osv...

Det är sant. Dessvärre är det ju väldigt få android som har en ren variant.
Och jobbet erbjöd S3 eller S3 mini, inga nexusar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Har tyvärr lite dålig koll på WP, men det jag sett och testat på en nokia lumen 920? var faktiskt väldigt trevligt, dock var det lite begränsat i marknaden med appar och liknande då men det lär ju vara mycket bättre nu. Dessutom så kommer fler och fler användare byta upp sig till Windows 8 datorer de närmsta åren vilket kommer öka förståelsen för WP samt ge dom lite mer av fördelarna med sync mellan enheter med samma operativsystem som Apple använder sig av nu, detta kommer leda till att jag tror WP kommer öka på marknaden.

Angående den vanliga debatten iOS vs Android så har jag personligen svårt att se varför man skulle välja en iPhone 5 istället för tex en HTC ONE, men när det var dags att välja tjänstetelefoner i somras för nästa period så landade valet i gruppen på en HTC ONE (jag) och 6 stycken iPhone 5 där de andra hade svårt att förstå hur jag inte kunde vilja ha en iPhone så visst lever intresset för Apple i allra högsta grad.
Eftersom jag nu påstod att WP kommer öka så måste de ta marknadsandelar någonstans ifrån, om det blir till största del från Android eller iOS lär vi få veta snart, närmare bestämt efter lanseringen av nästa iPhone. Lanserar de något nytt, imponerande och innovativt så kommer Android tappa andelar både till iOS och WP. Lanserar de istället något nytt lika upphetsande som iPhone 5 kommer WP var det näst största mobila OSet inom kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Eftersom jag nu påstod att WP kommer öka så måste de ta marknadsandelar någonstans ifrån, om det blir till största del från Android eller iOS lär vi få veta snart, närmare bestämt efter lanseringen av nästa iPhone. Lanserar de något nytt, imponerande och innovativt så kommer Android tappa andelar både till iOS och WP. Lanserar de istället något nytt lika upphetsande som iPhone 5 kommer WP var det näst största mobila OSet inom kort.

Tror att WP snarare tar andelar av iOS, även om båda kommer växa i antal sålda lurar.
Androids budget-telefoner kommer garantera dem en stor marknadsandel.
Om du jämför sverige eller usa mot låglöneländer blir det stora skillnader.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

hoppas wp växer till sig lite, det är bara bra för oss som har wp på våra mobiler då vi får mer och tätare uppdateringar då.
men framförallt så hoppas jag att android får mindre makt framöver, de har lite väl mycket användare just nu...

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av abbebandy:

hoppas wp växer till sig lite, det är bara bra för oss som har wp på våra mobiler då vi får mer och tätare uppdateringar då.
men framförallt så hoppas jag att android får mindre makt framöver, de har lite väl mycket användare just nu...

Det är väl apparna som håller tillbaka WP8. Men det finns trots allt många engagerade tredjepartsutvecklare:
http://www.theverge.com/2013/8/8/4537802/windows-phone-third-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Nej, allt i världen handlar ABSOLUT inte om pengar, det lär man sig ganska så fort i livet.

Jag kopplas snabbare till google play för samma översikt som du utan några konstiga krav från google, dessutom utan dator.

Vävning är en process där användaren styr mönstret så den metaforen fallerar på stört.

Man bör som jag skrivit tidigare begrava denna mjukvara och fria upp ett par hekto eller kilo. Har använt bägge ekosystemen så det kommer från en som vet.

Allt i världen handlar i grund och botten om pengar annars hade det inte funnits fattiga som dör som flugor.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Tror att WP snarare tar andelar av iOS, även om båda kommer växa i antal sålda lurar.
Androids budget-telefoner kommer garantera dem en stor marknadsandel.
Om du jämför sverige eller usa mot låglöneländer blir det stora skillnader.

Jag tror också WP8 tar främst från iOS. Av döma av kundomdömen på Nokia lurar på exempelvis AT&T.s hemsida är det många iPhone användare som för första gången har köpt en Windows lur.

Tim Cook börjar bli ifrågasatt också:
http://www.policymic.com/articles/51607/5-signs-that-tim-cook...
http://video.foxbusiness.com/v/2594063324001/apple-board-conc...

Jag håller väl inte riktigt med om att han gör ett dåligt jobb. Smartphonemarknaden börjar ju bli rätt mogen och det är svårt att komma med riktiga innovationer m.m..Även för Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Jag tror också WP8 tar främst från iOS. Av döma av kundomdömen på Nokia lurar på exempelvis AT&T.s hemsida är det många iPhone användare som för första gången har köpt en Windows lur.

Sett till enbart high-end segmentet kanske men det är ju inte där som ju WP växer mest. Det är de billiga enheterna (som Lumia 520/620) som de säljer klart flest av och i det segmentet finns inte ens iOS utan där är det ju i stort sett bara Android som alternativ.

Permalänk
Avstängd

Sett till det lägre prisklasserna har Samsung sitt OS (Bada) och Symbian (Series 40 och Asha OS) en stor del också:

http://gs.statcounter.com/#mobile_os-ww-monthly-201207-201307...

Asha klassificeras numera som en smartphone.
De är i grunden byggda för att vara lättdrivna på billiga enheter.
Bada OS ska väl intregeras i Tizen:
http://www.bada.com/
https://www.tizen.org/

Så jag tror Tomi Ahonen har rätt i att Android kommer nå sitt tak vid kanske 60 eller 70 % max och sen stanna där.
(som han sa i videon i mitt första inlägg)

Permalänk
Skrivet av johnh3:

Så jag tror Tomi Ahonen har rätt i att Android kommer nå sitt tak vid kanske 60 eller 70 % max och sen stanna där.
(som han sa i videon i mitt första inlägg)

Fast Android har visst 80% av marknaden.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Som jag ser det så är det egentligen en fördel att Android idag har så många % av marknaden. För ju mer de har, desto mer kan de förlora. Android kan tappa 20-30% utan att det blir panik hos Google. Att det dessutom finns minst 8 olika versioner av Android ute gör att det börjar synas svagheter.

Nog för att Google är en enorm maktfaktor, men jag tror inte detta kommer hålla. Inom 5 år så bör det jämnats ut någorlunda. För jag tror inte Android kan bli så mycket bättre (eller ska de addera 28687 olika inställningsmöjligheter till?) utan det är de andra två som måste bli bättre, och det kan de, för det finns en del att önska.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Telepati:

Som jag ser det så är det egentligen en fördel att Android idag har så många % av marknaden. För ju mer de har, desto mer kan de förlora. Android kan tappa 20-30% utan att det blir panik hos Google. Att det dessutom finns minst 8 olika versioner av Android ute gör att det börjar synas svagheter.

Nog för att Google är en enorm maktfaktor, men jag tror inte detta kommer hålla. Inom 5 år så bör det jämnats ut någorlunda. För jag tror inte Android kan bli så mycket bättre (eller ska de addera 28687 olika inställningsmöjligheter till?) utan det är de andra två som måste bli bättre, och det kan de, för det finns en del att önska.

Håller med om att Android börjar bli "färdigt" i bemärkelsen att man inte kan (eller ens bör) göra så mer än prestandaoptimeringar framöver. Hoppas även Google tänker så i stället för att göra misstaget som gjorts med många andra produkter som också blev "färdiga" men där tillverkare fortsatte att göra förändringar bara för att det skulle finnas något incitament att uppgradera. Google säljer ju inte Android på det sättet så det finns ju hopp om att de inte känner sig tvingade att ändra bara för ändrades skull.

Men anta att ovan är sant, hur kan då konkurrenterna någonsin bli mer än likvärdiga? Om spelare har 9/10 av marknaden, varför skulle jag som kund då överhuvudtaget välja en spelare som har en andel av den kvarvarande tiondelen om den inte är signifikant bättre? Risken att någon eller några av mina favoritapplikationer inte kommer till den dominerande plattformen är ju minimal men det klart reell risk på en liten plattform.

Tycker det känns lite som att den fria marknaden inte helt sällan resulterar ett av dessa två fall:

  1. Två produkter/tillverkare blir jämbördiga, väldigt bra för oss konsumenter. Ex: grafikkort där nVidia och AMD (tidigare ATI) slagits under lång tid, mobiltelefoner i form av giganterna Apple och Samsung

  2. Ett produkt/tillverkare blir totalt dominant, mindre bra för oss konsumenter. Ex: desktop OS (Windows), desktop-CPUer (Intel)

Just nu verkar det inte helt osannolikt att marknaden för smarta mobiler hamnar i den andra kategorin...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Men anta att ovan är sant, hur kan då konkurrenterna någonsin bli mer än likvärdiga? Om spelare har 9/10 av marknaden, varför skulle jag som kund då överhuvudtaget välja en spelare som har en andel av den kvarvarande tiondelen om den inte är signifikant bättre? Risken att någon eller några av mina favoritapplikationer inte kommer till den dominerande plattformen är ju minimal men det klart reell risk på en liten plattform.
.

Varför finns det folk redan idag som inte tycker Android är bäst? Att vara störst betyder inte att man är bäst hos alla, så varför skulle inte någon tycka om något annat? Jo, för att det är annorlunda och det passar denna person bättre.

Alla hejar inte på Barcelona trots att inom sport så kan man säga vem som är bäst. Men alla hejar inte på det bästa laget ändå, de hejar på laget de gillar, och samma logik kan appliceras inom mobil-OS, fast där kan man inte säga vem som är bäst, då det inte går att mäta på samma sätt som i sport. Så länge smaken är som baken så kommer folk gilla olika saker.

Samsung är den stora stöttepelaren för Android, och de verkar satsa mycket på sitt Tizen och om det blir så, så kan man räkna ut att det kommer påverka Android, frågan är inte om utan hur mycket.

En annan sak som också kan påpekas är att inom ex sport så kan man säga att lag X är bäst, de vann CL, men Kalle hejar inte på dem ändå, m,an han kan aldrig hitta argument för att lag X inte är bäst, för det är inte subjektivt. Däremot har han rätt att gilla vilket lag han vill, ofta med regional anknytning etc.

Inom mobil-OS kan ingen säga att Android är bäst, bara störst. På samma sätt som ingen kan säga att Coca-Cola är godast, bara störst. Och så länge det är en smaksak så finns alltid möjligheten att läget kan förändras. Folk kan tröttna på en viss sak inom teknik, men du tröttnar sällan (eller aldrig) på ditt favoritlag i fotboll, trots att det bevisligen kan finnas lag som är bättre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anonymous FTW:

Fast Android har visst 80% av marknaden.

De har de inte om man ser det globalt sett och räknar in alla system.
http://gs.statcounter.com/#mobile_os-ww-monthly-201207-201307

Nära 40 %

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik6504:

De har de inte om man ser det globalt sett och räknar in alla system.
http://gs.statcounter.com/#mobile_os-ww-monthly-201207-201307

Nära 40 %

Det är ju så man måste räkna, och det är jäkla skillnad på 40 och 80.

Så Android har inte ens hälften av marknaden, de är inte ens störst genom tiderna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Telepati:

Det är ju så man måste räkna, och det är jäkla skillnad på 40 och 80.

Så Android har inte ens hälften av marknaden, de är inte ens störst genom tiderna.

IDC räknar på ett annat sätt:
http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS24257413

Jag kan bara tolka det som att de utelämnar vissa marknader och inte räknar in "featurephones" och de enklare operativsystemen.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Telepati:

Varför finns det folk redan idag som inte tycker Android är bäst? Att vara störst betyder inte att man är bäst hos alla, så varför skulle inte någon tycka om något annat? Jo, för att det är annorlunda och det passar denna person bättre.

Alla hejar inte på Barcelona trots att inom sport så kan man säga vem som är bäst. Men alla hejar inte på det bästa laget ändå, de hejar på laget de gillar, och samma logik kan appliceras inom mobil-OS, fast där kan man inte säga vem som är bäst, då det inte går att mäta på samma sätt som i sport. Så länge smaken är som baken så kommer folk gilla olika saker.

Samsung är den stora stöttepelaren för Android, och de verkar satsa mycket på sitt Tizen och om det blir så, så kan man räkna ut att det kommer påverka Android, frågan är inte om utan hur mycket.

En annan sak som också kan påpekas är att inom ex sport så kan man säga att lag X är bäst, de vann CL, men Kalle hejar inte på dem ändå, m,an han kan aldrig hitta argument för att lag X inte är bäst, för det är inte subjektivt. Däremot har han rätt att gilla vilket lag han vill, ofta med regional anknytning etc.

Inom mobil-OS kan ingen säga att Android är bäst, bara störst. På samma sätt som ingen kan säga att Coca-Cola är godast, bara störst. Och så länge det är en smaksak så finns alltid möjligheten att läget kan förändras. Folk kan tröttna på en viss sak inom teknik, men du tröttnar sällan (eller aldrig) på ditt favoritlag i fotboll, trots att det bevisligen kan finnas lag som är bättre.

Dold text

Ser inte riktigt hur en jämförelse med vinnande lag i en viss fotbollsliga kan vara relevant. Möjligen skulle du kunna göra jämförelsen med de lag som spelar i högsta ligan vs. lag i de lägre ligorna. Och i det läget kommer ett lag som inte befinner sig i högsta ligan dra betydligt mindre supporters än ett som befinner sig i högsta. Så länge som skillnaden i marknadsandel inte är allt för stor kan man säga att de olika systemen spelar i samma liga, men om ett system skulle få >90% och de andra då delar på den kvarvarande delen, blir det lite svårt att hävda att alla spelar under samma premisser.

Och bara för att något får >90% betyder det överhuvudtaget inte att det är "bäst" i någon teknisk bemärkelse. Men när det kommer till vilken plattform företag/organisationer väljer att att lansera sina program på så är storleken betydligt viktigare än vad som är "bäst". Att så många utvecklar för iOS är ju knappast för att folk tycker ObjC är världens bästa programmeringsspråk... Är man totalt dominant så kommer väldigt många köpa den produkter för det är den produkt man känner till och det känns som (och är) ett tryggt val.

Men om du är utmanare så måste du däremot ha ett incitament varför jag som kund ska ta risken att inte välja det som är dominant. Om då dominanten är färdigutvecklad (i.e. "tillräckligt bra") så blir det rätt svårt att göra en produkt som är så pass mycket bättre att tillräckligt många ska ta risken att inte välja dominanten.

Har sett många vifta med Tizen (och personligen skulle jag vilja att detta OS lyckas). Men antag att Galaxy S5 kör Tizen, du tror inte folk kommer bli missnöjda rätt snabbt när de märker att i stället för 1miljard appar har de nu ett par tusen att välja på?

Android är definitivt beroende av Samsung, men Samsung är minst lika beroende av Android. Frågan är om Tizen ens är vettigt på budgetmodeller då Google inte tar ut någon licensavgift för Android, så inte ens de pengarna sparar man. Skulle Tizen få tillgång till saker som Google Maps och liknande (som inte är gratis på Android) så måste man ju ändå betala till Google som då kanske vill ha mer betalt då man inte använder Android (i.e. de vill ha betalt för den kontroll de går miste om).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av Henrik6504:

De har de inte om man ser det globalt sett och räknar in alla system.
http://gs.statcounter.com/#mobile_os-ww-monthly-201207-201307

Nära 40 %

Statcounter visar ju hur de används. Vad gäller Smartphoneförsäljningen har Android 80%.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Android är definitivt beroende av Samsung, men Samsung är minst lika beroende av Android.

Och det beroendet Samsung vill avverka genom att kliva över på Tizen. Och Apple vill minska sitt beroende till Samsung som tillverkar flera av deras komponenter, bl a Retina-skärmarna. Men Sharp kunde inte leverera sådana mängder som Apple ville ha så de fick åter beställa av Samsung igen. Men för 10 år sedan var Apple och Samsung inga konkurrenter, de var kompanjoner då¨Samsung var leverantör åt Apple. Tänk dig då vilken miss Apple begick när de la hela sin framtid, planer, och produkthemligheter i händerna på Samsung, som ex såg att de beställde stora skärmar och fattade galoppen och kunde snabbt kontra med sin Galaxy Tab 10.1. Det är ingen tillfällighet att Samsung var den som snabbast tog upp kampen med Apple och det är ingen tillfällighet att de är de två som träter i rättegångar världen över.

Apple har väl tagit bort en del av Google mot vad de hade i början, och det började med att Google ville provocera genom att ta bort YT-appen, som ingick i luren från start förr, men som senare behövdes laddas ner. Apple svarade med att ta bort kartorna och även något med sökmotorn, har jag för mig. De har även börjar med Bing som ska samarbeta med deras Siri, på något sätt.

Poängen i detta är att de flesta stora försöker bryta sina beroende då de på flera fronter bitit dem i svansen. Samsung är inte lika beroende av Android som tvärtom, och det visar Samsung genom att snart slussa in Tizen på banan. Tizen ska väl kunna köra Android-appar, för Tizen är ju Intels vidareutveckling av Meego, som kan köra Android-appar.

Google lämnar dessutom ut sina användare till tredjepartsappar, och det är grisigt. De förvarnar de inte om, så jag hoppas marknadsläget förändras och jag tror också att det kommer göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Google har med andra ord 40% av hela marknaden och Nokia hade över 50. Så än kan Android växa, om de nu gör det. Marknaden är allt och inte bara ett segment inom mobil, utan allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Och självklart blandar man inte in något annat än just smartphones.

edit:
@telepati
Klösbräde försäljningen gick väl också om "nallen" i våras. Att smartphones inte kommer ta mer andelar av mobilmarknaden som helhet behöver vi nog inte vara oroliga för.

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Yoshman;13769303]Håller med om att Android börjar bli "färdigt" i bemärkelsen att man inte kan (eller ens bör) göra så mer än prestandaoptimeringar framöver. Hoppas även Google tänker så i stället för att göra misstaget som gjorts med många andra produkter som också blev "färdiga" men där tillverkare fortsatte att göra förändringar bara för att det skulle finnas något incitament att uppgradera. Google säljer ju inte Android på det sättet så det finns ju hopp om att de inte känner sig tvingade att ändra bara för ändrades skull.

Men anta att ovan är sant, hur kan då konkurrenterna någonsin bli mer än likvärdiga? Om spelare har 9/10 av marknaden, varför skulle jag som kund då överhuvudtaget välja en spelare som har en andel av den kvarvarande tiondelen om den inte är signifikant bättre? Risken att någon eller några av mina favoritapplikationer inte kommer till den dominerande plattformen är ju minimal men det klart reell risk på en liten plattform.

Tycker det känns lite som att den fria marknaden inte helt sällan resulterar ett av dessa två fall:

  1. Två produkter/tillverkare blir jämbördiga, väldigt bra för oss konsumenter. Ex: grafikkort där nVidia och AMD (tidigare ATI) slagits under lång tid, mobiltelefoner i form av giganterna Apple och Samsung

  2. Ett produkt/tillverkare blir totalt dominant, mindre bra för oss konsumenter. Ex: desktop OS (Windows), desktop-CPUer (Intel)

Just nu verkar det inte helt osannolikt att marknaden för smarta mobiler hamnar i den andra kategorin...[/QUOTE]

Det ligger nått i "Allt har sin tid".

Tror inte det är bra om företaget är nöjda. Människor, företag som kommer "längst" är alltid sådana som aldrig är nöjda med det dom gör dvs de vill förbättra allt och utvecklas, det gäller även gränssnitt. Det finns alltid något bättre än vad man har, bara att ingen kommit på det än.

Microsoft kunde välja att köra säkert kort på ett kraftigt uppdaterat Windows 7 enbart men de valde att se längre fram och göra något "nytt" och okänt lite som en förberedelse/förhandstitt på moderna datoranvändningen som de tror på.
Windows 8 känns inte 100%, Windows 8.1 är däremot i min mening betydligt användarvänligare med små medel och därmed har jag inget som gör att jag vill använda W7 över W8, jag använder inga kommandon utan bara pil.
Det betyder i min mening att Windows 8 inte var helt färdigställt som Windows 8, färdigt som sådant att allt är 100% utformat rätt.
Kanske allt detta med Metro även är nytt för MS och inte riktigt vet hur allt ska bli 100% bra så på sådan nivå att man kan gör gränssnittet till en rutin i flera versioner. Jag tycker inte man kan klandra dom direkt då det är Gen 1, när senaste var gen 1 av något optimalt?
När företag tappat motivation och nöjda så kommer det gå nedför för eller senare, det är dagens sanning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Saker fungerar lika bra i både WP och Android om inte bättre eller i alla fall smidigare. Apples höga inkomst har endast med överpris att göra och inget annat.

I mitt tycke kunde du inte ha mer fel.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd

Jag tror Apple/iPhone kommer tillbaka:
http://www.idg.se/2.1085/1.517360/datum-for-apples-event-spik...

De nya modellerna lär sälja, möjligen visas deras lågbudgetmodell visas upp också.
Vilket kanske stoppar Androids ökning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Det är ju så man måste räkna, och det är jäkla skillnad på 40 och 80.

Så Android har inte ens hälften av marknaden, de är inte ens störst genom tiderna.

Närmare 80% av alla smartmobiler som säljs idag är Android. Det tycker jag är det rätta sättet att mäta marknadsandelar, inte hur installationsbasen ser ut (=vilka som sålde mest förr) eller vilka OS som genererar mest trafik på vissa websiter (som statcounter mäter).