Får Android monopol (ca:90 %) på mobilmarknaden till slut?

Permalänk

Jag relaterar till TS rubrik nu, ja kanske kommer Android att få 90% till slut, det är inte helt omöjligt. Men om man ser till hur det redan ser ut så är det illa redan som det är där en aktör sitter med 80% av marknaden, det är otroligt mycket. Symbian var störst inom smartphones en gång i tiden, men om jag minns rätt så hade Symbian ändå aldrig mer än 40%. Det skulle mer än räcka för Android också.

Ironiskt egentligen att Google gnäller över Samsung marknadandel inom Android. Men oroas över Androids marknadsandel på smartphonemarknaden det gör Google inte, tycker snarare det är tvärt om.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bjajjull:

Om nu WP växer mycket så kommer det nog aldrig komma i närheten av Android ändå.

Och att släppa budget iPhone är nog det dummaste Apple kan göra nu (enligt mig), en stor anledning varför många köper iPhone är för att den är dyr och ger "status".

Jag tror inte Apples affärsmodeller i längden håller med att släppa ett "flaggskepp" en gång om året och sen sälja den gamla modellen med ett lägre pris.
Den gamla modellen har fjolårets specifikationer men är ändå dyr och ska konkurrera med en massa konkurrenter med nyare hårdvara.

Till slut skulle iPhone bli för exklusiv som en slags Vertu mobil med nuvarande strategi:
http://www.vertu.com/

Det går snabbt inom smartphone industrin och för att vara med i massmarknaden måste man hänga med. Till slut skulle marknadsandelarna minska för mycket och det skulle bli svårare att attrahera utvecklare.
IPhone/Apple vill nog vara exklusiv men ändå vara en spelare för massmarknaden. Därför tror jag de måste släppa minst två modeller på en gång nästa gång.
En något billigare modell:
http://www.ilounge.com/index.php/rumors/entry/budget-iphone/

Vid sidan av det nya flaggskeppet. Jag tycker Apple gör helt rätt med det här draget.
Även om det har gått bra hittills så kan man inte slå sig till ro med det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johnh3:

Jag tror inte Apples affärsmodeller i längden håller med att släppa ett "flaggskepp" en gång om året och sen sälja den gamla modellen med ett lägre pris.
Den gamla modellen har fjolårets specifikationer men är ändå dyr och ska konkurrera med en massa konkurrenter med nyare hårdvara.

Till slut skulle iPhone bli för exklusiv som en slags Vertu mobil med nuvarande strategi:
http://www.vertu.com/

Det går snabbt inom smartphone industrin och för att vara med i massmarknaden måste man hänga med. Till slut skulle marknadsandelarna minska för mycket och det skulle bli svårare att attrahera utvecklare.
IPhone/Apple vill nog vara exklusiv men ändå vara en spelare för massmarknaden. Därför tror jag de måste släppa minst två modeller på en gång nästa gång.
En något billigare modell:
http://www.ilounge.com/index.php/rumors/entry/budget-iphone/

Vid sidan av det nya flaggskeppet. Jag tycker Apple gör helt rätt med det här draget.
Även om det har gått bra hittills så kan man inte slå sig till ro med det.

Håller nog med. Även om vi ser iPhones i händerna på var och varannan person här i Sverige så har jag läst nånstans att det beror på att (iPhone) de har högre marknadsandelar här än i något annat land i världen ett slags undantag från normaltillståndet. Om det är korrekt vet jag inte, men det skulle inte förvåna mig om det är så. Men Sverige är inte världen och vi har en relativt liten befolkning. I stora delar av världen är det totalt annorlunda:
http://wirelesslyobsessed.com/2013/07/10/windows-phones-growt...

I Ryssland som ett exempel ligger Windows Phone och iOS lika nu.

Permalänk
Medlem

Även om android når 90% är det ju en sanning med lite modifikation.
Läste häromdagen att de ligger på 80%, men både iphone och winphone växer fortfarande i antal sålda telefoner, bara att android växer snabbare. Och jag skulle bli förvånad om inte det till stor del beror på alla lågbudget-lurar, Ica säljer ju en för 500 spänn t ex, och i låglöneländer (med stor befolkning), kina, indien t ex är det ju så i ännu mer.
Eftersom statistiken pekar på att iOS används i mycket större utsträckning till surf och tjänster antar jag att folk som köper de där lurarna använder dem som dumb-phones.

Och det senaste jag läste så är det fortfarande hos iOS de största pengarna finns för app-utvecklare.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Det tror jag inte, åtminstone inte långvarigt. Utvecklingsmarknader i Afrika och Asien kommer att efterfråga billiga mobiler, och Android skalar väldigt dåligt neråt. Det öppnar upp för ytterligare ett mobilt OS, inriktat på att köras mot långsammare hårdvara. Nokia har just det på gång, andra företag lär följa. Men bland prestandalurar? iOS dominans är över om vi försöker att se några år fram i tiden, men Windows Phone har haft bra tillväxt 2012-2013 med stor ökning. Möjligt att Android landar på 70% med iOS och WP som delar på resterande 30.

Har du varit i Kina antingen har de en iphone eller en fejk iphone

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Don_W:

Kanske för att det är kopplingen till itunes store som omsätter rätt så sjukt mycket pengar varje år (2,4 billion $ senaste kvartalet) Itunes är inte så jävla tokigt när allt kommer omkring speciellt inte om man har mer än en Apple produkt. Men det spelar ingen roll hur många vettiga argument eller bevis som slängs ut framför folk som avskyr och inte vill lyssna på ren fakta hur det ligger till. Android är störst men så har dom mobiler som kostar mindre än en stock snus upp till dom som kostar 6000kr också så det är lite skev jämförelse. Det är som att jämföra Koensegg försäljning mot VW Passat.

Sista argumentet i Apple-fans försvar, pengar, pengar, pengar då allt annat VIKTIGT inte räcker till... Så iTunes existerar bara för att Apple ska tjäna mer pengar? Hur gör Apples höga inkomst er hårdvara bättre tror ni?

Konstigt att du citerade mig då ditt svar inte täcker min undran.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Sista argumentet i Apple-fans försvar, pengar, pengar, pengar då allt annat VIKTIGT inte räcker till... Så iTunes existerar bara för att Apple ska tjäna mer pengar? Hur gör Apples höga inkomst er hårdvara bättre tror ni?

Konstigt att du citerade mig då ditt svar inte täcker min undran.

Du fråga varför dom har kvar det eller hur Itunes alltså? Via itunes så kopplas man ju snabbt till Itunes store om man sitter vid en dator och alla ens inköp sätts i kategorin dom passar därmed. Sen att inte alla behöver det är en annan femma för att dom inte nyttjar det sättet eller helt enkelt inte finner ett behov. Jag tycker att sättet dom väver ihop allt är fantastiskt och vissa tycker inte det men det är inte svårare än att man gör som till exempel du gjorde och går över till android. Allt i världen handlar i grund och botten om pengar när man väl vrider på det så det är väl inte undra över att den aspekten dras upp eller hur?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Om monopolliknande situation uppstår för Android behöver det inte vara nån nackdelen om de olika tillverkarna därinunder kan konkurrera. Problemet idag är snarare att Samsung ensamt har för dominerade ställning inom androidsegmentet.

Den uppenbara fördelen annars med bara ett system är att allt funkar på alla apparater samt att all form av app-utveckling förenklas desto färre system att ta hänsyn till.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Don_W:

Du fråga varför dom har kvar det eller hur Itunes alltså? Via itunes så kopplas man ju snabbt till Itunes store om man sitter vid en dator och alla ens inköp sätts i kategorin dom passar därmed. Sen att inte alla behöver det är en annan femma för att dom inte nyttjar det sättet eller helt enkelt inte finner ett behov. Jag tycker att sättet dom väver ihop allt är fantastiskt och vissa tycker inte det men det är inte svårare än att man gör som till exempel du gjorde och går över till android. Allt i världen handlar i grund och botten om pengar när man väl vrider på det så det är väl inte undra över att den aspekten dras upp eller hur?

Nej, allt i världen handlar ABSOLUT inte om pengar, det lär man sig ganska så fort i livet.

Jag kopplas snabbare till google play för samma översikt som du utan några konstiga krav från google, dessutom utan dator.

Vävning är en process där användaren styr mönstret så den metaforen fallerar på stört.

Man bör som jag skrivit tidigare begrava denna mjukvara och fria upp ett par hekto eller kilo. Har använt bägge ekosystemen så det kommer från en som vet.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av valiant:

Om monopolliknande situation uppstår för Android behöver det inte vara nån nackdelen om de olika tillverkarna därinunder kan konkurrera. Problemet idag är snarare att Samsung ensamt har för dominerade ställning inom androidsegmentet.

Den uppenbara fördelen annars med bara ett system är att allt funkar på alla apparater samt att all form av app-utveckling förenklas desto färre system att ta hänsyn till.

Det är glädjande att Sony ser ut att komma tillbaka starkt:
http://mobilewire.ca/post/57074044866/growing-smartphone-sale...

Så då blir inte Samsung lika dominerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Varför väljer Apple då att envisas med gamla härskna itunes även år 2013 måste man ju fråga sig... Och troligen 2014--> . Om den nu inte behövs enligt dig...

Prata för dig själv. Tycker Itunes är asbra. Överlägset den bästa musikspelaren jag använt. Lättöverskådligt, snabbt och enkelt att hitta sin musik och lätt att köpa musik om man nu vill det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Om nu WP växer mycket så kommer det nog aldrig komma i närheten av Android ändå.

Och att släppa budget iPhone är nog det dummaste Apple kan göra nu (enligt mig), en stor anledning varför många köper iPhone är för att den är dyr och ger "status".

Problemet för Apple är att marknaden för dyra mobiler (>$500) börjar vara mättad. iPhone-försäljningen ökar inte längre samtidigt som android går spikrakt uppåt med sina billigare mobiler. Det är först nu som den stora medelklassen i utvecklingsländerna börjar köpa smartphones, och för tillfället har Apple inget att erbjuda dem eftersom en $500 mobil inte är ett alternativ. Borden Apple stanna helt utanför den här jättemarknaden?

Därför tror jag Apple måste lansera en budget iPhone som är mellan $200-300. Den skulle fortfarande vara en "statuspryl" och dyr i länderna den säljs. I USA skulle den inte alls lanseras, kanske inte i västeuropa heller.

Om de inte gör det kommer Apple snart ha en marknadsandel på under 10%, och WP kan gå förbi inom ett par år eftersom de har mobiler i många prisklasser.

Permalänk
Skrivet av anon200213:

1) Det är inget fel på mina kunskaper, jag förstår inte riktigt varför du måste försöka förolämpa mig. Kunskaper och vad som är onödigt komplicerat har ju inte ens med varann att göra.

2) Jag laddar min telefon i en musik-dockningsstation vid sängen på natten när jag sover.

3) Men jag vill inte synka med "molnet" med en filtyp, med datorn en annan filtyp och och med tredjepartstjänster/mjukvara en tredje typ. Jag vill att allt skall synka automatiskt, trådlöst, på samma ställe på min dator, vilket är min ursprungliga poäng med att iTunes är perfekt och att motsvarande funktion saknas helt på Android.

Vill bara ge dig cred för du orkar stå upp mot "androidclockers"! Har bytt mellan ios och android så många gånger nu och har återigen hamnat på en iphone 5. Hade senast en HTC One som näääästan kan anses så färdigutvecklad och bra som en iphone 5 men bara nästan. Stod inte ut med gamla skräpandroid som känns som det är från 1998 och halkade tillbaka till iOS för säkert 5:e gången.

Förövrigt tycker jag likadant i matchen windows vs OSX.

Nu blir det ett roligt shitrain på mig.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Nej, allt i världen handlar ABSOLUT inte om pengar, det lär man sig ganska så fort i livet.

Jag kopplas snabbare till google play för samma översikt som du utan några konstiga krav från google, dessutom utan dator.

Vävning är en process där användaren styr mönstret så den metaforen fallerar på stört.

Man bör som jag skrivit tidigare begrava denna mjukvara och fria upp ett par hekto eller kilo. Har använt bägge ekosystemen så det kommer från en som vet.

Det är väl inget fel med att ha kvar iTunes då det som sagt finns många som uppskattar det även om inte du (eller jag heller för den delen) gör det. Man klarar sig fint utan det men låt de som vill använda det göra det. Inget att tjafsa om tycker jag...

Skrivet av Josafo:

Problemet för Apple är att marknaden för dyra mobiler (>$500) börjar vara mättad. iPhone-försäljningen ökar inte längre samtidigt som android går spikrakt uppåt med sina billigare mobiler. Det är först nu som den stora medelklassen i utvecklingsländerna börjar köpa smartphones, och för tillfället har Apple inget att erbjuda dem eftersom en $500 mobil inte är ett alternativ. Borden Apple stanna helt utanför den här jättemarknaden?

Därför tror jag Apple måste lansera en budget iPhone som är mellan $200-300. Den skulle fortfarande vara en "statuspryl" och dyr i länderna den säljs. I USA skulle den inte alls lanseras, kanske inte i västeuropa heller.

Om de inte gör det kommer Apple snart ha en marknadsandel på under 10%, och WP kan gå förbi inom ett par år eftersom de har mobiler i många prisklasser.

Att iPhone-försäljningen inte ökar stämmer ju inte, de ökade försäljningen med 20% senaste kvartalet jämfört med förra året.

Men visst, den stora ökningen sett till smartphone-marknaden som helhet sker ju i ett prissegment som Apple inte har några produkter i. Mycket pekar ju på att Apple kommer lansera en billigare variant av iPhone men frågan är hur pass mycket billigare den kommer att bli. Har mycket svårt att tro att den kommer bli så billigt så den kan konkurrera med billiga android eller Nokias billigaste Lumia lurar t ex (ca 1400). Jag gissar på att de hamnar i mellanprisklassen. Alltså lite som iPad Mini, billig för att vara Apple men inte jämfört med konkurrenternas produkter.

Skall bli mycket intressant att se vad de gör hur som helst. Tror de kommer fortsätta tappa totala marknadsandelar men det betyder ju inte allt, så länge det finns en stor användarbas och har utvecklarnas support (med andra ord tjänar mycket pengar) som idag är de nog rätt nöjda.

Permalänk

Aldrig mer Android. Ingen telefon idag kan utmana iPhone 5 med iOS.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Tänk på att när man räknar Androids marknadsandel, så räknar man också in Cyanogen och andra fristående Android versioner.

Kan mycket väl tänka mig ett annat mobilOS än Android, Blackberry skulle sitta mumma eller Firefox OS. Nästan alla mobilOS är tänkbara för mig, förutom IOS och WinPhone.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Hur gör Apples höga inkomst er hårdvara bättre tror ni?

Det gör den inte. Men att apple har högst inkomst beror på att saker fungerar och inte bara presterar bra i en benchmark.
Extremt få människor bryr sig om ifall det sitter en 1000-kärnig processor på 100GHz med 1024GB ram och en quad-sli geforce titan+++ vare sig i datorn eller mobilen.
De flesta bryr sig om att saker fungerar och är lättanvänt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BoToss:

Sista argumentet i Apple-fans försvar, pengar, pengar, pengar då allt annat VIKTIGT inte räcker till... Så iTunes existerar bara för att Apple ska tjäna mer pengar? Hur gör Apples höga inkomst er hårdvara bättre tror ni?

Konstigt att du citerade mig då ditt svar inte täcker min undran.

Vad är det för fel på Apple's hårdvara? o.O

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

Det tror jag inte, åtminstone inte långvarigt. Utvecklingsmarknader i Afrika och Asien kommer att efterfråga billiga mobiler, och Android skalar väldigt dåligt neråt. Det öppnar upp för ytterligare ett mobilt OS, inriktat på att köras mot långsammare hårdvara. Nokia har just det på gång, andra företag lär följa. Men bland prestandalurar? iOS dominans är över om vi försöker att se några år fram i tiden, men Windows Phone har haft bra tillväxt 2012-2013 med stor ökning. Möjligt att Android landar på 70% med iOS och WP som delar på resterande 30.

Även om man ska ta det med ett kar salt så ska Google satsa mycket på prestandan i Android 5. En budgetlur med 512 MB ram ska kunna driva operativsystemet utan problem. Lyckas de med detta så kommer de att ha bra och billiga lurar så det blir nog svårt att konkurrera med dem i den ligan också.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anonymous FTW:

Ironiskt egentligen att Google gnäller över Samsung marknadandel inom Android. Men oroas över Androids marknadsandel på smartphonemarknaden det gör Google inte, tycker snarare det är tvärt om.

Googles gnäll över Samsungs dominans inom Android beror väl på att de blir mycket svårare för de andra aktörerna att tjäna på att göra produkter med Android. Sen är det ju inget konstigt att de inte oroas över sin dominans på marknaden över os, vilket företag skulle göra det om de har en sån dominans?
Eller hade du tänkt "Det är bra att Samsung har dominans inom Android och gör det svårare för de andra aktörerna som använder vårat operativsystem. Dock måste vi göra något åt våran dominans på marknaden, den är för stor och vi tjänar för mycket pengar." om du fick bestämma på Google?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Även om android når 90% är det ju en sanning med lite modifikation.
Läste häromdagen att de ligger på 80%, men både iphone och winphone växer fortfarande i antal sålda telefoner, bara att android växer snabbare. Och jag skulle bli förvånad om inte det till stor del beror på alla lågbudget-lurar, Ica säljer ju en för 500 spänn t ex, och i låglöneländer (med stor befolkning), kina, indien t ex är det ju så i ännu mer.
Eftersom statistiken pekar på att iOS används i mycket större utsträckning till surf och tjänster antar jag att folk som köper de där lurarna använder dem som dumb-phones.

Och det senaste jag läste så är det fortfarande hos iOS de största pengarna finns för app-utvecklare.

Just apparna är väl Windows Phone 8 svagaste punkt. Så det är på gång nya verktyg för det från Microsoft:
http://www.zdnet.com/microsofts-new-windows-phone-dev-tool-wi...
http://blogs.windows.com/windows_phone/b/wpdev/archive/2013/0...

Det kan nog hjälpa plattformen framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miljon3:

Har du varit i Kina antingen har de en iphone eller en fejk iphone

Det är Galaxy Note (2)/Galaxy Mega som är populärast nu, man ska ha en stor skärm. Och ska man ha en liten skärm är Xiaomi billigare, bättre och populärare än iPhone. Visst är det många som har iPhone, men mycket annat är populärare.

Att de flesta som kör iPhone i Kina harvar på i snigelhastighet med GSM/EDGE talar inte heller för att hypen ska hålla i sig... Folk kommer bli avundsjuka på sina vänner som får mycket högre hastigheter än så med mobiler som faktiskt stödjer mobilnäten som finns.

Angående påståenden tidigare om att Android inte skalar nedåt så kommer teknikutvecklingen lösa det problemet även om inte Android 5 kommer göra det. Redan nu finns det Androidmobiler med 1GB RAM och quadcore CPU för 800 kr... och ännu billigare med dualcore och 1GB RAM.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Ska bara inflika, att Lumia 520 gick till toppen av Giganttis telefonförsälj ingsliste inom en vecka efter att den lanserats. 720 var även med på top 5 listan. Inte en ENDA iPhone var med konstigt nog
S4 och S4 Mini var med dock. Nokia skördar framgångar genom sina låga prissättningar. Billigaste iPhonen (4) är FORTFARANDE dyrare än 920.... Tycker iOS kunde försvinna mer och Android (läs Samsung, 90% av befolkningen här i landet tror att Droid betyder Samsung) kunde sjunka lute så WP fick fotfäste.

Men jag tror inte att Android kommer få 90%
Högmod går före fall. Det fick ju Symbian uppleva, likaså kommer Android. Inget varar för evigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Tror nog majoriteten av dom som tycker om Iphone inte bryr sig om att ha det senaste i hårdvaruväg, om det sitter en snabbare cpu tror jag det är skitsamma.
Såklart är inte alla köpare såhär, men tror nog det är rätt generellt, det är inte quadcore ghz som säljer Iphones direkt
Kameran ex i Iphone5 tar faktiskt fortfarande riktigt bra bilder, och har varit i toppen sen den släpptes, är först nu den har fått lämna (undantag pureview 808 som pownar alla )

Enkelheten tilltalar även nog en majoritet av köparna och också därför dom tycker om Iphone.

Ramblar lite här men det är andra saker som gör Iphone populär och säljer, senaste hårdvaran(cpu osv är inte en av dom)

WP är tvärtom, dom jag vet som man visat det för tycker det ser enormt rörigt ut, och många är rädda för det. Ungefär likheten med metro i windows 8.
Och jag håller med, första anblicken på WP så är det ett stort WTF i skallen på mig, ser helt sjukt krångligt och rörigt ut.

WP8 är extremt simpelt. Lumia 920 var min första Smartphone, och kunde den utan och innan till efter runt 3 timmars pillande. Det enda negativa jag har märkt av är att app-utbudet inte är så stort, även om jag i de flesta fall hittar det jag söker.

Skrivet av jetten:

Jag har haft min WP8 i 3 månader nu och måste hålla med om att den är rätt så rörig. Att trycka på en tile för att öppna upp ett program är inte speciellt svårt. Dock så irriterar jag mig alltid på den röriga inställningsmenyn varje gång jag ska ändra nåt (sätta på vibration, kolla batteriprocent, sätta på wifi). På andra OS så är allting sorterat under kategorier, men i WP så presenteras jag inför en meny med typ 20 osorterade alternativ. De första veckorna kunde jag ibland spendera en minut scrollandes igenom listan för att leta efter menyn att aktivera kodlås. Nu har jag lärt mig att hitta de menyer jag använder oftast, men det är fortfarande onödigt besvärligt att behöva läsa igenom alla 20 menyval om jag ska till nån mer udda meny.

Precis som jag skrev tidigare så var Lumia 920 min första Smartphone, och jag lärde mig i princip allt efter 3 timmars intensivt pillande ;). Ett gott tips ang. inställningsmenyn är att skaffa appar som sköter de inställningar du hanterar oftast. Finns en app som heter "Battery" eller liknande. Den ger dig relativt detaljerade information om ditt batteri, samt möjligheten att stänga av / sätta på Wifi, 4G, Positionstjänst och Flygplansläge. Prova den!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

WP8 är extremt simpelt. Lumia 920 var min första Smartphone, och kunde den utan och innan till efter runt 3 timmars pillande. Det enda negativa jag har märkt av är att app-utbudet inte är så stort, även om jag i de flesta fall hittar det jag söker.

Precis som jag skrev tidigare så var Lumia 920 min första Smartphone, och jag lärde mig i princip allt efter 3 timmars intensivt pillande ;). Ett gott tips ang. inställningsmenyn är att skaffa appar som sköter de inställningar du hanterar oftast. Finns en app som heter "Battery" eller liknande. Den ger dig relativt detaljerade information om ditt batteri, samt möjligheten att stänga av / sätta på Wifi, 4G, Positionstjänst och Flygplansläge. Prova den!

Testade leka med frugans chefs Lumia (920 tror jag?). Och den var grymt skön att hålla på med, lätt att lära sig som du säger. Men jag gillar min Samsung så pass att jag inte vill byta. Kanske man kan ha båda och ha 920 till "vardags" och S4 till spel och sånt... ja jag vet inte haha.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Frågan är hur länge Nokia kommer överleva, WP utan Nokia är inte många promille...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sweloop64:

Frågan är hur länge Nokia kommer överleva, WP utan Nokia är inte många promille...

Precis, de är i en slags symbios. Det skulle inte ligga i Microsofts intresse att låta Nokia gå omkull.
Då skulle alla pengar de har satsat åka i sjön:
http://www.slashgear.com/nokia-microsoft-pays-us-more-than-we...

GDR3 ligger nära i tid också:

"It is also possible that some of the WP Blue features arrive earlier as part of a GDR3 update coming later in 2013. The biggest novelty coming with it will be support for 5-inch and 6-inch Windows Phone devices with 1080p screens and quad-core chips. Those devices will also come later this year."

http://www.phonearena.com/news/Windows-Phone-GDR3-to-bring-5-...

Visst skulle Microsoft kunna göra en egen mobil men de skulle förlora mycket i tid. Så det är väl mer logiskt att de fortsätter på Nokia spåret.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

Vad är det för fel på Apple's hårdvara? o.O

Inget.
Felet är att apple-fans jämför den mot konkurrenter (speciellt Samsung?) och menar att den är bättre, snabbare mm.

Skrivet av Json_81:

Det gör den inte. Men att apple har högst inkomst beror på att saker fungerar och inte bara presterar bra i en benchmark.

Saker fungerar lika bra i både WP och Android om inte bättre eller i alla fall smidigare. Apples höga inkomst har endast med överpris att göra och inget annat.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Skrivet av Herr Poster:

Googles gnäll över Samsungs dominans inom Android beror väl på att de blir mycket svårare för de andra aktörerna att tjäna på att göra produkter med Android. Sen är det ju inget konstigt att de inte oroas över sin dominans på marknaden över os, vilket företag skulle göra det om de har en sån dominans?
Eller hade du tänkt "Det är bra att Samsung har dominans inom Android och gör det svårare för de andra aktörerna som använder vårat operativsystem. Dock måste vi göra något åt våran dominans på marknaden, den är för stor och vi tjänar för mycket pengar." om du fick bestämma på Google?

Jag hade tänkt, tack kära Samsung som hjälpt till att göra mitt operativsystem så stort, men snart är det över även för er för jag vill tjäna lika mycket som Apple, Moto X är mitt första steg dit. Det är fortfarande ironi på hur de gjort sitt uttalande.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anonymous FTW:

Jag hade tänkt, tack kära Samsung som hjälpt till att göra mitt operativsystem så stor, men snart är det över även för er för jag vill tjäna lika mycket som Apple, Motor X är mitt första steg dit. Det är fortfarande ironi på hur de gjort sitt uttalande.

Då svarar Samsung: -"OK, vi får väl klara oss med mobilOS:et Tizen"

Nej ett uppblåst Google vill inte jag ha, det märks redan nu att Google ställer större krav på att man lämnar ut personlig information för att kunna använda tjänster som Map och Navigation och antagligen andra tjänster också.

Kan inte Samsung få tummarna ut och lansera mobiler med Tizen Nuuuu. Jag är nyfiken gul...

Visa signatur