Äventyret med ett defekt Geforce GTX Titan

Permalänk
Medlem

Äventyret med ett defekt Geforce GTX Titan

Hej!
Har planerat att införskaffa mig ett titan men jag är lite osäker på om jag behöver byta nätagg, har förnuvarande silverstone strider 550w 80+ gold.
Komponenter sitter i sign, byter då 680 mot titan.
Räknade med http://www.thermaltake.outervision.com/ och fick det till 428w, stämmer detta?

Tråden ledde till något oförväntat.
Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Galarix:

Hej!
Har planerat att införskaffa mig ett titan men jag är lite osäker på om jag behöver byta nätagg, har förnuvarande silverstone strider 550w 80+ gold.
Komponenter sitter i sign, byter då 680 mot titan.
Räknade med http://www.thermaltake.outervision.com/ och fick det till 428w, stämmer detta?

enligt sweclockers tester så ska det räcka eftersom att när swec testar grafikkort så kör dom med 2011 processorer som drar mer ström än 1155, så 550w räcker.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Galarix:

Hej!
Har planerat att införskaffa mig ett titan men jag är lite osäker på om jag behöver byta nätagg, har förnuvarande silverstone strider 550w 80+ gold.
Komponenter sitter i sign, byter då 680 mot titan.
Räknade med http://www.thermaltake.outervision.com/ och fick det till 428w, stämmer detta?

Men ska du gå från 680 till Titan?
Det är mer värt till 780.

Då din prolle kommer flaska sönder innan du kommer ens i närheten över 3GB minnes användning.
Då menar jag multi GPU lösningar

Såg du hade ITX och då bara 1 GPU kör på 780.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Men ska du gå från 680 till Titan?
Det är mer värt till 780.

Då din prolle kommer flaska sönder innan du kommer ens i närheten över 3GB minnes användning.
Då menar jag multi GPU lösningar

Såg du hade ITX och då bara 1 GPU kör på 780.

Jag fick ett tag på ett titan av ren tur. Hade inte planerat att uppgradera.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Vad bra att det räcker, trodde inte det drog så lite!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Jodå, det ska räcka, hört om folk som har liknande setups med titan på bara 430w. Själv kör jag ett Titan på 520W och det funkar utmärkt.

Med ren tur, vad menar du då? Fick du tag på ett jättebilligt? Avis i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Jodå, det ska räcka, hört om folk som har liknande setups med titan på bara 430w. Själv kör jag ett Titan på 520W och det funkar utmärkt.

Med ren tur, vad menar du då? Fick du tag på ett jättebilligt? Avis i så fall!

Jag fick tag på ett defekt från evga, så om jag har tur så får jag ett sprillans nytt titan för 3800kr.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

430w blir lite tajt.

edit: jaha du hade mer än 500w Då går det bra!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Galarix:

Hej!
Har planerat att införskaffa mig ett titan men jag är lite osäker på om jag behöver byta nätagg, har förnuvarande silverstone strider 550w 80+ gold.
Komponenter sitter i sign, byter då 680 mot titan.
Räknade med http://www.thermaltake.outervision.com/ och fick det till 428w, stämmer detta?

Kring 400W borde det iaf landa på. 550W klarar det lätt så länge du inte planerar att överklocka och slänga in en massa hårddiskar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Kring 400W borde det iaf landa på. 550W klarar det lätt så länge du inte planerar att överklocka och slänga in en massa hårddiskar.

Skrivet av foxzox7:

430w blir lite tajt.

Jo, i med att jag har 80+ Gold borde det gå bra hoppas jag.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Jag fick tag på ett defekt från evga, så om jag har tur så får jag ett sprillans nytt titan för 3800kr.

Så du köpte alltså ett defekt titan kort för 3800kr och hoppas på att det ska fungera? Eller misstolkar jag dig nu?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Så du köpte alltså ett defekt titan kort för 3800kr och hoppas på att det ska fungera? Eller misstolkar jag dig nu?

En liten risk hihi

Permalänk
Skrivet av vikham:

Så du köpte alltså ett defekt titan kort för 3800kr och hoppas på att det ska fungera? Eller misstolkar jag dig nu?

Nej, han eller hon köpte ett defekt kort som troligtvis kommer bli utbytt av EVGA. Var en annons här på Sweclockers tidigare i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruktstund:

Nej, han eller hon köpte ett defekt kort som troligtvis kommer bli utbytt av EVGA. Var en annons här på Sweclockers tidigare i veckan.

Jaha, då kan jag förstå det.

@TS, tänkte du kontakta evga direkt eller butiken titanet är köpt i?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Ah så du köpte det där defekta Titan kortet här på marknaden?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Uppdatera gärna hur det går med ditt nya Titan, om du får det utbytt eller ej

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Galarix:

Jo, i med att jag har 80+ Gold borde det gå bra hoppas jag.

Gold certifiering har direkt inget med kapaciteten av nätagget att göra utan har med effektiviteten.. Alltså ett Gold certifierat nätagg behöver dra mindre ström direkt ur väggen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Så du köpte alltså ett defekt titan kort för 3800kr och hoppas på att det ska fungera? Eller misstolkar jag dig nu?

Skrivet av foxzox7:

En liten risk hihi

Skrivet av Fruktstund:

Nej, han eller hon köpte ett defekt kort som troligtvis kommer bli utbytt av EVGA. Var en annons här på Sweclockers tidigare i veckan.

Skrivet av vikham:

Jaha, då kan jag förstå det.

@TS, tänkte du kontakta evga direkt eller butiken titanet är köpt i?

Skrivet av ronz:

Ah så du köpte det där defekta Titan kortet här på marknaden?

Skrivet av dwd:

Uppdatera gärna hur det går med ditt nya Titan, om du får det utbytt eller ej

Jo, jag ansåg att det var värt risken då evga har gott rykte med deras garanti så jag hoppas på det bästa, kommer också uppdatera hur det går med kortet .

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Galarix:

Jo, jag ansåg att det var värt risken då evga har gott rykte med deras garanti så jag hoppas på det bästa, kommer också uppdatera hur det går med kortet .

Får du inte ett nytt kort eller kortet lagat så ta av kylaren och kasta in kortet i typ 8 minuter i ugnen på runt 190 grader. Det har räddat några grafikkort för mig. Tror att det finns några guider här på Sweclockers.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Poster:

Får du inte ett nytt kort eller kortet lagat så ta av kylaren och kasta in kortet i typ 8 minuter i ugnen på runt 190 grader. Det har räddat några grafikkort för mig. Tror att det finns några guider här på Sweclockers.

Jo, det var ungefär det jag också hade tänkt
Men hoppas mest på att evga lagar det för jag vet inte om jag vågar lägga ca 4000kr i ungen :/

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Tumnus:

Gold certifiering har direkt inget med kapaciteten av nätagget att göra utan har med effektiviteten.. Alltså ett Gold certifierat nätagg behöver dra mindre ström direkt ur väggen.

Sant, däremot tenderar 80+ Gold och Platinum att vara bra nätagg även i övrigt, och ett Strider är inget skräp (single-rail 45A).

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

UPDATE!

Jo jag hämtade ut paketet idag och jag var lite fundersam för att den kom i ett moderkort paketering med det var grafikkortet ändå
Testade med att starta det men som sagt så startade det ej, fläkten rörde ens inte på sig :/
Skickade ett mail till EVGAs support i EU och har inte fått svar än, 18:47

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Galarix:

UPDATE!

Jo jag hämtade ut paketet idag och jag var lite fundersam för att den kom i ett moderkort paketering med det var grafikkortet ändå
Testade med att starta det men som sagt så startade det ej, fläkten rörde ens inte på sig :/
Skickade ett mail till EVGAs support i EU och har inte fått svar än, 18:47

Dröjer nog. Semestertider dessutom.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Men ska du gå från 680 till Titan?
Det är mer värt till 780.

Då din prolle kommer flaska sönder innan du kommer ens i närheten över 3GB minnes användning.
Då menar jag multi GPU lösningar

Såg du hade ITX och då bara 1 GPU kör på 780.

Så det är värt att gå från 680 till 780? vad spelar man då?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av kaya:

Så det är värt att gå från 680 till 780? vad spelar man då?

Ett none-referens 780 runt stabil oftast klock 1300 kanske 1230-1300 ibland 1350.

Det är väldigt stor skillnad i FPS där mot 680.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Inte för att göra dig ledsen grabben, men om jag kommer ihåg annonsen korrekt fanns inte original kvittot. EVGA har som policy att aldrig byta ett kort om du inte kan visa att du är "original owner" vilket innebär att du måste bevisa att du köpt kortet lagligt med ett kvitto. Om du inte gör detta kommer de total vägra att byta kortet för dig, så om du inte har extrem tur och lyckas på något sätt få kortet förbi deras policy kommer de aldrig byta detta. Du kan annars PMa mig så kanske jag kan fixa åt dig

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Inte för att göra dig ledsen grabben, men om jag kommer ihåg annonsen korrekt fanns inte original kvittot. EVGA har som policy att aldrig byta ett kort om du inte kan visa att du är "original owner" vilket innebär att du måste bevisa att du köpt kortet lagligt med ett kvitto. Om du inte gör detta kommer de total vägra att byta kortet för dig, så om du inte har extrem tur och lyckas på något sätt få kortet förbi deras policy kommer de aldrig byta detta. Du kan annars PMa mig så kanske jag kan fixa åt dig

Jag är medveten att det inte fanns kvitto då men har snackat lite med annonspersonen och det finns kvitto, väntar bara på att få bild på det och se alla nummer och datum sedan är det good to go!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

hej, tycker dock att det är lite skumt att killen du köpte det av inte har bytt in det till evga? låter rätt shady men lycka till!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

hej, tycker dock att det är lite skumt att killen du köpte det av inte har bytt in det till evga? låter rätt shady men lycka till!

Vad jag förstod det som så var det inte hans kort, det var en bekant till honom som hade haft sönder sitt titan och sen gått och köpte ett nytt 780 för att han inte hade orkat fixa de gamla, men håller med dig att det låter lite för bra för att vara sant men vi får la hoppas på det bästa för TS.

MVH
jensen.