Söker tips på tågvänliga spel

Permalänk
Medlem

Söker tips på tågvänliga spel

Yo!

Är det någon som har tips på roliga spel som passar tågresor? Med det menar jag spel som bara använder tangentbordet

Finns det något diablo-likt så vore det optimalt, annars är jag öppen för förslag.

Tack på förhand

/Fredric

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Train Simulator

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FinApelsin:

Train Simulator

meeh

Permalänk
Medlem

Eftersom renodlade tangentbordsspel var vanligare förr så är det inte fel att installera dosbox och titta på utbudet bland de klassiska dos-spelen.
Förresten ta en titt på humble bundle-spelen också, bland dem finns det en del jättefina tangentbordsanpassade titlar!

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk

Tetris, the binding of isaac, diverse racingspel.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk

Ett förslag som bör gå bra med en musplatta så är ju civ serien bra då jag gissar att du kommer använda en laptop.

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

Geometry wars är ganska kul!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
99:e percentilen

Pinball.

Ja, jag är seriös. Körde det en del i fjällen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

NES, SNES, GBA, etc emulatorer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

NES, SNES, GBA, etc emulatorer?

Tack alla för mycket bra tips!

Tror att jag kommer gå på SNES-emulator, tänkte inte ens på att det går

/Fredric

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Pinball.

Ja, jag är seriös. Körde det en del i fjällen.

Pinball fantasies i Dosbox. Skitsköj

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Tack alla för mycket bra tips!

Tror att jag kommer gå på SNES-emulator, tänkte inte ens på att det går

/Fredric

Skaffa en 360-kontroll för windows. Älskar den.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Super Meat Boy finner iallafall jag underhållande och det är inte så krävande heller så det skulle kanske kunna passa!

Visa signatur

Stationär: Intel i7-4790k @ 4 Ghz | Powercolor HD7970 3GB | Intel 530 120GB | 12GB RAM | 3.5TB HDD
Laptop: Macbook Pro Retina 15" i7 2.0Ghz 8GB RAM 256GB SSD

Permalänk
Skrivet av Ljunggrens:

Ett förslag som bör gå bra med en musplatta så är ju civ serien bra då jag gissar att du kommer använda en laptop.

Antar att du menar de äldre civ. Det nyaste kräver nog en saftig laptop för att lira utan jagvilltasöndermitttangentbord-lagg.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Skrivet av FinApelsin:

Antar att du menar de äldre civ. Det nyaste kräver nog en saftig laptop för att lira utan jagvilltasöndermitttangentbord-lagg.

Jag kör med datorn i sign i civ V med direct x 11 mode och får runt 70-80fps på maxade inställningar jag vet inte vad för laptop du har men med direct x 9 på och lägsta inställningar borde det gå runt på de flesta maskiner.

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

Ta nåt bilspel. Några gammla godingar kanske som Colin Mac Ray, Rally Throphy lr GP4

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla tåg-tips, grymt tacksam!

Kommer att införskaffa Super meat boy samt installera SNES-emu

En annan fråga: Finns det något spel som liknar en.wikipedia.org/wiki/Dust:_An_Elysian_Tail men har lite mer våld och blod?

Är sugen på ett side-scrolling-rpg-hack'nslash-spel, gärna fantasy!

/Fred

Permalänk
Hedersmedlem

Senast jag åkte tåg spelade jag Super Hexagon, vilket gick alldeles ypperligt (men det är möjligen det absolut sämsta att spela om man har anlag för åksjuka, fast då ryker nog det mesta i spelväg). Tidigare vet jag att jag spelat Braid och VVVVVV under längre turer, även det med mycket lyckat resultat.

Så länge man kan undvika musstyrning vilket kan vara frustrerande i längden med en touchpad så går det ju säkerligen bra.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

heroes of might and magic fungerar bra med pekplatta och är min favorit för tåg och flyg. Brukar bli trean eller fyran

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vexxan:

Tack så mycket för alla tåg-tips, grymt tacksam!

Kommer att införskaffa Super meat boy samt installera SNES-emu

En annan fråga: Finns det något spel som liknar en.wikipedia.org/wiki/Dust:_An_Elysian_Tail men har lite mer våld och blod?

Är sugen på ett side-scrolling-rpg-hack'nslash-spel, gärna fantasy!

/Fred

Äger du dessa SNES-spel du tänker emulera? Annars är paragrafryttarna till moderatörer hänga dig snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Äger du dessa SNES-spel du tänker emulera? Annars är paragrafryttarna till moderatörer hänga dig snart.

Vem har pratat om spel? Tänkte rocka lite med en emulator bara...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vexxan:

Vem har pratat om spel? Tänkte rocka lite med en emulator bara...

Mhm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

Ta nåt bilspel. Några gammla godingar kanske som Colin Mac Ray, Rally Throphy lr GP4

Vill inte vara moraltant, men reagerade lite på Mac Ray. Stavas egentligen McRae Nu vet du till nästa gång xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Yo!

Är det någon som har tips på roliga spel som passar tågresor? Med det menar jag spel som bara använder tangentbordet

Finns det något diablo-likt så vore det optimalt, annars är jag öppen för förslag.

Tack på förhand

/Fredric

Skickades från m.sweclockers.com

3 grymma point n click:
-machinarium
-tiny big bang story
-botanicula

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Vill inte vara moraltant, men reagerade lite på Mac Ray. Stavas egentligen McRae Nu vet du till nästa gång xD

Skickades från m.sweclockers.com

hehe, jag tänkte också säga samma sak..
Skönt att jag blev tvåa på bollen.

Det är btw ett av mina favoritrallyspel genom tiderna.
Så jävla bra känsla, särskilt med ratt!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Intresserad av fotboll?? Football Manager är då ett självklart val

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kex:
Skrivet av vexxan:

Är det någon som har tips på roliga spel som passar tågresor? Med det menar jag spel som bara använder tangentbordet

3 grymma point n click:
-machinarium
-tiny big bang story
-botanicula

Peka-klicka är motsatsen till "spel som bara använder tangentbordet", men visst . Machinarium är högst trevligt och passar nog hyfsat, iom att det inte handlar om något "reaktionsspel" i allmänhet. Det beror på lite hur trött man blir på att pilla med touchpaden i längden.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Rogue legacy. Inte krävande, endast tangetbord. Skitkul

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FinApelsin:

Antar att du menar de äldre civ. Det nyaste kräver nog en saftig laptop för att lira utan jagvilltasöndermitttangentbord-lagg.

Loading Simulator V.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Spelade OpenTTD (open source Transport Tycoon) på en flygresa till sydamerika. Kräver vissserligen mus men fungerade bra ändå, inte så högt tempo så om man inte har en alltför dålig touch-pad så stör man sig inte på avsaknaden av plats för mus. Precis som en del av de andra rekommnederade spelen är det ett plus att det inte kräver så mycket av datorn för de tillfällen man inte har tillgång till ett elurtag.

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080