Samsung Galaxy s4 Värd något?

Permalänk

Samsung Galaxy s4 Värd något?

Samsung Galaxy s4 Blev jag lite förtjust i. men alla telefoner har ju sina nakdelar, har någon här en sådan och kan berätta vad de tycker är dåligt med den? även positiva saker?

Permalänk
Avstängd

jag hade s3 an dock så valde jag nu när jag upgraderade inte s4an av skälet att den är för lik s3an jag köpte istället Note2an istället större skärm dock inte starkare processor en s4an men de nva fortfarande bättre för mig en min s3a. hitils är jag nöjd över batteritiden på note 2 an 1,5 dygn en så länge min s3a fick jag ladda varje natt och vi får se har jga tur behöver jag inte ladda den förens i morgon..

sen din fråga i topics om den är värd nått ja ska du sälja den får du säkert 4k om den är i bra skick. men jag kan ju tolka det fel åxå

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Positiva saker:
- Skärmen
- Batteriet
- Bra CPU
- Bra kamera
- Du får 25Gb gratis på Dropbox
- Går att byta batteri om man vill

Negativa saker:
- Gjord av plast
- På tok för mycket bloatware
- För lite utrymme att spara på (går att utöka)
- Laggar lite mer tack vare all bloatware som finns

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Tranceguy:

jag hade s3 an dock så valde jag nu när jag upgraderade inte s4an av skälet att den är för lik s3an jag köpte istället Note2an istället större skärm dock inte starkare processor en s4an men de nva fortfarande bättre för mig en min s3a. hitils är jag nöjd över batteritiden på note 2 an 1,5 dygn en så länge min s3a fick jag ladda varje natt och vi får se har jga tur behöver jag inte ladda den förens i morgon..

sen din fråga i topics om den är värd nått ja ska du sälja den får du säkert 4k om den är i bra skick. men jag kan ju tolka det fel åxå

Janå, borde int fråga så mycket, bara köpa å se glad ut... Börjar bli less på min nokia 3310..

om du skulle få välja vilken telefon skulle det vara då? under 3,5k

Permalänk
Skrivet av Crazysonic:

Samsung Galaxy s4 Blev jag lite förtjust i. men alla telefoner har ju sina nakdelar, har någon här en sådan och kan berätta vad de tycker är dåligt med den? även positiva saker?

Fan är det inte punkarN?

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Positiva saker:
- Skärmen
- Batteriet
- Bra CPU
- Bra kamera
- Du får 25Gb gratis på Dropbox
- Går att byta batteri om man vill

Negativa saker:
- Gjord av plast
- På tok för mycket bloatware
- För lite utrymme att spara på (går att utöka)
- Laggar lite mer tack vare all bloatware som finns

Japp. För dessa Iphone diggare som gnäller på att Samsung är för plastig för att sedan gå och köpa ett fodral eller skal i rent plast till sin Iphone är för underbara (säger inte att det är vad du gör, bara att det existerar de som gör så).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Japp. För dessa Iphone diggare som gnäller på att Samsung är för plastig för att sedan gå och köpa ett fodral eller skal i rent plast till sin Iphone är för underbara (säger inte att det är vad du gör, bara att det existerar de som gör så).

Visst kanske man gillar plast. Men jag har skrivit det ändå i fall

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av LeoCarlsson:

Fan är det inte punkarN?

Joo viist :3

s3 eller s4:An? skall fan ha en ny telefon nu i veckan...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crazysonic:

Janå, borde int fråga så mycket, bara köpa å se glad ut... Börjar bli less på min nokia 3310..

om du skulle få välja vilken telefon skulle det vara då? under 3,5k

haha ja har du en nokia 3310 då är det nog dags o byta har du råd så köp s4an dock anser jag att note 2 an va bättre pris på nästan 4000 medans s4an kostar ny pris runt 5-6000;-.

har du en nokia 3310 då kan du lika gärna gå på s3 minin den kostar 2500kr och är helt ok sak för sin peng ammars kör du på s3an som kostar ca 3500kr nu

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Positiva saker:
- Skärmen
- Batteriet
- Bra CPU
- Bra kamera
- Du får 25Gb gratis på Dropbox
- Går att byta batteri om man vill

Negativa saker:
- Gjord av plast
- På tok för mycket bloatware
- För lite utrymme att spara på (går att utöka)
- Laggar lite mer tack vare all bloatware som finns

vem här på sweclockers köper en android mobil och behåller original rom?

TS: bästa mobilen under 3,5k är Nexus 4 bland android, nokia 920 bland windows phones och iphone 4 bland iOS

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazysonic:

Janå, borde int fråga så mycket, bara köpa å se glad ut... Börjar bli less på min nokia 3310..

om du skulle få välja vilken telefon skulle det vara då? under 3,5k

Google Nexus 4 är det många som gillar, den ligger runt 3500 med frakt på Inet, Komplett.se och några andra ställen.

Den är ju rätt likvärdig med S3an, bättre på några saker, sämre på andra.

Själv köpte jag nyss en S4 mini för 4000kr, vilken är lite sämre skärm och CPU på mot S3/S4/Nexus 4, men alla de tre var så satans stora.

Jag vill kunna ha telefonen i en vanlig jeansficka och kunna hantera den med en hand. Det kan man glömma på de större mobilerna, då får man hålla med ena och trycka med andra.
Det är dock en rätt snabb dual core i den och den har LTE för snabbt internet och IR så man kan ha den som fjärrkontroll till TVn X)

Men har du stora fickor och inte bryr dig om att kunna sköta mobilen med en hand, så skulle jag nog rekommendera Nexus 4, har många kompisar som kör den och är riktigt nöjda för det priset.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

vem här på sweclockers köper en android mobil och behåller original rom?

TS: bästa mobilen under 3,5k är Nexus 4 bland android, nokia 920 bland windows phones och iphone 4 bland iOS

jag har inte rotat min telefon ännu kanske borde va dags , dock känns det som att jag klarar mig, ;D

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av Crazysonic:

Joo viist :3

s3 eller s4:An? skall fan ha en ny telefon nu i veckan...

Skulle personligen kört på en one, s4 är för bloatad.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Men har du stora fickor och inte bryr dig om att kunna sköta mobilen med en hand, så skulle jag nog rekommendera Nexus 4, har många kompisar som kör den och är riktigt nöjda för det priset.

När jag bytte från en iphone till min N4 så var det lite svårt att hantera den med en hand, men det är nånting man fixar efter nån vecka. Man bollar runt telefon lite i handen, känns helt naturligt och funkar asbra.
Ang. storleken som den tar i fickorna så märker jag inte speciellt stor skillnad från min förra telefon, även om den har bra mycket större skärm.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk

s3 eller Nexus 4:An ?

anser att s4:an é tok för dyr...

Permalänk
Medlem

En sak att tillägga är att mobilen blir riktigt varm när man har den i fickan. Lysnnar på musik från och till skolan kanske 40 minuter och då har jag på 4g och gps på.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Skrivet av hannesboey:

En sak att tillägga är att mobilen blir riktigt varm när man har den i fickan. Lysnnar på musik från och till skolan kanske 40 minuter och då har jag på 4g och gps på.

Haha förlåt... Gps på? hittar du int te skolan annars?
Riktigt varm är det som 25 grader eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Japp. För dessa Iphone diggare som gnäller på att Samsung är för plastig för att sedan gå och köpa ett fodral eller skal i rent plast till sin Iphone är för underbara (säger inte att det är vad du gör, bara att det existerar de som gör så).

Skillnad på plast och plast. Plast kan se mycket bättre ut men Samsung värkar inte fatta det, det får verkligen plast att se otroligt tråkigt och billigt ut. Och hur lyckas du få detta till ett iphone vs något?
HTC har också mer än plast tex...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazysonic:

Haha förlåt... Gps på? hittar du int te skolan annars?
Riktigt varm är det som 25 grader eller?

Mest för att Google Now ska fungera korrekt och det drar inte så mycket mer ström så jag låter den vara på. Mobilen blir kanske runt 35-40 grader

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cooling23:

Positiva saker:
- Skärmen
- Batteriet
- Bra CPU
- Bra kamera
- Du får 25Gb gratis på Dropbox
- Går att byta batteri om man vill

Negativa saker:
- Gjord av plast
- På tok för mycket bloatware
- För lite utrymme att spara på (går att utöka)
- Laggar lite mer tack vare all bloatware som finns

Dropbox är ju inget specifikt för S4an, inte heller batteribytet men likväl plus:)
Det negativa ang. plast är heller inget egentligt negativt, plast är ett bra materialval, återigen personliga åsikter. Tycker dock att det ska nämnas.

TS: S4an är en suverän telefon, visst alla har för och nackdelar, man får pröva sig fram helt enkelt.

Permalänk

Bestämde mej nu lite, s3:An skall nog passa mej :3

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/sam...

'' Snabba processor '' eller 4.0 android eller quadcore-processor. ? de kostar ju lika alla tre också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crazysonic:

Bestämde mej nu lite, s3:An skall nog passa mej :3

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/sam...

'' Snabba processor '' eller 4.0 android eller quadcore-processor. ? de kostar ju lika alla tre också.

Ta en tripp till XDA och läs om alla problem med S3 och de andra Exynos 4 enheterna, S3:an tror jag har mer problem än de andra, bytte nyligen upp mig till en Nexus 4 från en S3.

-Bloat.
-inga källkoder.
-Sudden death syndrome.
-kan hänga sig 50-100 ggr om dagen p.g.a. Samsungs fix till SDS problemet så man måste starta om telefonen. Detta lider min av, helt oanvändbar.
-startar om sig själv väldigt ofta p.g.a SDS.

Detta gäller Många S3: or, dock inte alla, tror många Note 2 har samma problem som S3.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Poster:

Ta en tripp till XDA och läs om alla problem med S3 och de andra Exynos 4 enheterna, S3:an tror jag har mer problem än de andra, bytte nyligen upp mig till en Nexus 4 från en S3.

-Bloat.
-inga källkoder.
-Sudden death syndrome.
-kan hänga sig 50-100 ggr om dagen p.g.a. Samsungs fix till SDS problemet så man måste starta om telefonen. Detta lider min av, helt oanvändbar.
-startar om sig själv väldigt ofta p.g.a SDS.

Detta gäller Många S3: or, dock inte alla, tror många Note 2 har samma problem som S3.

Ganska svårt att bygga ett operativsystem utan källkoder.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Herr Poster:

Ta en tripp till XDA och läs om alla problem med S3 och de andra Exynos 4 enheterna, S3:an tror jag har mer problem än de andra, bytte nyligen upp mig till en Nexus 4 från en S3.

-Bloat.
-inga källkoder.
-Sudden death syndrome.
-kan hänga sig 50-100 ggr om dagen p.g.a. Samsungs fix till SDS problemet så man måste starta om telefonen. Detta lider min av, helt oanvändbar.
-startar om sig själv väldigt ofta p.g.a SDS.

Detta gäller Många S3: or, dock inte alla, tror många Note 2 har samma problem som S3.

Har man SDS RMA'ar man enheten..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Ganska svårt att bygga ett operativsystem utan källkoder.

Googles operativsystem inte Samsungs.. Samsung släpper inte utlovade källkoder för Exynos vilket alla andra fattar att jag menade...

Skrivet av tcntad:

Har man SDS RMA'ar man enheten..

Samsung ville att jag skulle betala för att få min lagad.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Poster:

Googles operativsystem inte Samsungs.. Samsung släpper inte utlovade källkoder för Exynos vilket alla andra fattar att jag menade...

Samsung ville att jag skulle betala för att få min lagad.

Nu var det inte direkt det du sa. Du sa "Ingen källkod" vilket betyder att det inte finns någon kod som operativsystemet är byggt på alltså inget operativsystem. Du sa inget om Samsung och deras del i det hela.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Nu var det inte direkt det du sa. Du sa "Ingen källkod" vilket betyder att det inte finns någon kod som operativsystemet är byggt på alltså inget operativsystem. Du sa inget om Samsung och deras del i det hela.

Är det roligt att låtsas vara trög? Operativsystemet Android finns fortfarande även fast Samung inte släppt källkoder, det hela handlade om S3 vilket framgick ur texten. Eller tror du att inga källkoden i det sammanhanget betyder att absolut inga operativsystem existerar, tex Ios?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur