Apple visar Ios 7 med ny design

Permalänk
Medlem

Så det är inte bara Microsoft som fått dille på platt design. Vad är meningen? Vad är snyggt/funktionellt med avsaknaden av visual cues till vad man kan klicka på och inte?

Hade det varit valbart, så visst, men nu drabbar det ju alla som har iPryl.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så det är inte bara Microsoft som fått dille på platt design. Vad är meningen? Vad är snyggt/funktionellt med avsaknaden av visual cues till vad man kan klicka på och inte?

Hade det varit valbart, så visst, men nu drabbar det ju alla som har iPryl.

Ja men bara om du uppdaterar till 7:an du måste inte göra det där har du valfriheten.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Avstängd

Revolutionerande för Apples stenålders operativ? Sure. Revolutionerande om man jämför med andra telefoner? Laughing out loud.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Ja men bara om du uppdaterar till 7:an du måste inte göra det där har du valfriheten.

Jag antar den inte är gratis heller? mjölka mjölka...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

Ligger efter i vad? Cpu prestanda? Att dom inte gör mobiler av högkvalitativ plast?

iOS är inte de roligaste operativsystemet. Jag har själv iPhone 5 och börjar längta efter nått nytt. Vill helt enkelt inte ha ett så simpelt OS rent utseendemässigt.

Men de många inte verkar fatta är, bara för att man kan göra mer med Android så blir inte OSet bättre för alla. Att iPhone säljer så bra är just för att dom är så enkla att använda. Både barn och äldre känner sig snabbt ''hemma''! Tänkte nyss, -fan vilken fattig uppdatering, bara lite annan design. Men mkt mer kan dom inte göra, då tappar dom kunder. Den stora skalan vill ha ett OS som är enkelt att använda och lära sig. Och de får man med iOS.

Men som sagt tidigare så blir de inte en iPhone nästa gång då jag helt enkelt är trött på de simpla;) vill ha lite nytt att leka med:)

min subjektiva åsikt ska vell tilläggas. Grejjen är den att de ÅR efter andra tillverkare hypar tex panorama och swipe funktioner i ett OS och apple fansen riktigt onanerar till det som om det var apple som kom på det. Det irriterar mig. Om fanboysen verkligen vill kunna göra så mycket med ett mobilt OS tycker jag att de kan flytta över till Android lägret.

Peace and love.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Jag antar den inte är gratis heller? mjölka mjölka...

Skulle inte bli förvånad.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk

Jag har varit iPhone användare i snart 3 år nu, först 4:an och nu 5:an.

Jag måste säga: ÄNTLIGEN slipper jag gå in på flera menyer för att ändra ljusstyrkan.

Men detta gör mig samtidigt förbannad- Jag har väntat i 3 år på bara en sådan enkel funktion, det har efterfrågats och funnits i jailbreak hur länge som helst (och jag tillhör den skaran som inte vill jailbreaka)

Eller bara att kunna blockera samtal och sms- hur svårt skulle det vara?

Glad för uppdatering, men trött på att sitta och vänta på Apples regi, nästa lur blir en Sony.

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk
Medlem

Från EGA till VGA till Super VGA.. och tillbaks till EGA...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Jag antar den inte är gratis heller? mjölka mjölka...

iOS-uppdateringarna har alltid varit gratis.

Tycker snacket om vem som "stulit" design från vem är rolig. På ett ställe ser man nån som påstår att nåt specifikt kommer från det ena operativsystemet och sen man ser en annan som säger att samma sak kommer från ett annat OS medan en tredje säger att det är taget från jailbreak communityn Bara inse att det lånas designideer fritt till höger och vänster. Har inga problem med det så länge det inte är en total rippoff. Trots platta ikoner är det ju inget snack om att de fortfarande är iOS i grunden med sina bekanta hemskärmar och rutnät av ikoner. Ingen som kan ta miste på det och WP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Nu är alla troll är samlade kan väl vi släppa ner den stora stenen så att dom håller sig i hålet dom kröp upp ur ett tag. Det spelar ingen roll vad Apple kommer med så gnäller ändå 85% av er om så telefonen sket regnbågar och botade cancer med ett knapptryck skulle skitnödiga kommentarer ändå hagla. Tur är väl att det är upp till var och en att välja vad han eller hon vill köpa iaf. Tycker det själv att det är roligt att det blir lite nytt det var på tiden. Sen är detta ju trots allt första uppdateringen bara som Ive & Co gör helt klart ett steg i rätt riktning. Allt kan jämt bli bättre och det är ju därför som det kommer nya telefoner/datorer m.m varje år.

Med några få undantag det enda intelligenta jag läste till den här tråden. Trender kommer och går för den delen och det här med platt GUI förstår jag inte att folk tror de fått från någon Win 8 produkt. Då har man bara spårat ur helt. Apple behöver inte bry sig om den floppen även om dem följer trenderna. Android kommer nog göra en liknande GUI-ändring i framtiden. Trender som sagt och jag tror Apple kommer sälja en del iPrylar bara på den här förändringen.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Skrivet av Afrasbaba:

Android-design utan lagg med Apples prägel. I love it!

troll?, visst sitter du med en Android lur för 100kr kanske. Men high-end Android lurar piskar skiten ur Äpplets skärp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

troll?, visst sitter du med en Android lur för 100kr kanske. Men high-end Android lurar piskar skiten ur Äpplets skärp

Jag ser två troll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Administrativ avgift

Hmm hade kanske funkat med lite mindre Far Cry : Blood Dragon ? Svart tema?= Jag gillar vissa saker men andra är för ljusa helt enkelt!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Trist att det ska gnällas så mkt på att allt är likt varandra. Jag tycker det är helt logiskt att det blir så. Varför skulle denna industrin va annorlunda mot tex bilindustrin där samma sak sker. Om någon kommer på nått bra så är det väl bra för oss kunder att vi får tillgång till det. Måste allt va unikt hela tiden? Detta gäller ju åt båda hållen, många som kopierat från Apple också genom åren.

Jag tycker snarare man ska fokusera på nya aspekter i utveckling. Dels att appar ska fungera på olika plattformar. Dels att konkurrensen blir hårdare nu när alla de tre stora plattformarna har mognat rejält och levererar bra användarupplevelse. Nu skiftar fokus kanske över mer på design, hårdvara och prisvärde.

Just nu kan ja känna mig rätt nöjd som sitter på en gammal iphone 4 och ändå får senaste mjukvaran. Där är google med nexus också bra. Men tex samsung släpper ju support på sina lurar rätt fort. Vilket man som kund kanske ska tänka på. Och nu menar ja inte kunder som är android nördar och meckar med rootning och coustom firmwares.

Jag tycker debatten som pågår i denna tråden är helt meningslös just nu. Bara massa gnäll och "min telefon är bäst" mentalitet. Jag kör både ios och android och även endel windows phone och jag ser för och nackdelar i alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Ja men bara om du uppdaterar till 7:an du måste inte göra det där har du valfriheten.

Jag har inte någon iPryl, men det är ändå trams. Att säga att det "bara är att låta bli att uppgradera" känns inte särskillt genomtänkt. Tänk om det finns annat i den nya versionen som man vill ha, fast man hatar gränssnittet. Hur gör man då?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har inte någon iPryl, men det är ändå trams. Att säga att det "bara är att låta bli att uppgradera" känns inte särskillt genomtänkt. Tänk om det finns annat i den nya versionen som man vill ha, fast man hatar gränssnittet. Hur gör man då?

Då får man bli vuxen för en stund och välja vad som är viktigast, ny funktion eller slippa fult gränssnitt...

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFraja:

Då får man bli vuxen för en stund och välja vad som är viktigast, ny funktion eller slippa fult gränssnitt...

"Bli vuxen". Ja, för man är ju bara vuxen om man accepterar allt som apple/microsoft/google eller vilka det nu är gör.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

iOS-uppdateringarna har alltid varit gratis.

Tycker snacket om vem som "stulit" design från vem är rolig. På ett ställe ser man nån som påstår att nåt specifikt kommer från det ena operativsystemet och sen man ser en annan som säger att samma sak kommer från ett annat OS medan en tredje säger att det är taget från jailbreak communityn Bara inse att det lånas designideer fritt till höger och vänster. Har inga problem med det så länge det inte är en total rippoff. Trots platta ikoner är det ju inget snack om att de fortfarande är iOS i grunden med sina bekanta hemskärmar och rutnät av ikoner. Ingen som kan ta miste på det och WP.

Hade varit lättare om folk skrev vad de menade istället för att bara säga att det liknar funktioner i andra OS. Alla har inte koll på olika tillverkare så vill man få fram sitt budskap, specificera kritiken.

Inte helt otänkbart att de som säger att det liknar Windows Phone inte är medvetna om att både Microsoft och Blackberry använder funktioner från webOS (hantering av minimerade fönster som kort). Själv tycker jag det är fascinerande hur dessa funktioner drygt 4år senare återfinns i tre andra tillverkares operativ, visar på hur rätt ute Palm var med designen i webOS.

Om det är någon som borde ha kopierat card view är det Android eftersom designansvarige för webOS gick över till Google. Nu är de istället "ensamma" om att inte ha den funktionen.

De som inte känner till vad jag babblar om, kika ett par sekunder på dessa:

Apple iOS7:
http://www.youtube.com/watch?v=rT_OmTMwvZI&feature=youtu.be&t...

webOS för 4½ år sedan:
http://youtu.be/oUSui3rH1a8?t=1m50s

Tycker ni att Apples funktion liknar Blackberry eller Windows Phone är det alltså för att de också lånat ideén från Palm webOS.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nei va fult! i no want!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har inte någon iPryl, men det är ändå trams. Att säga att det "bara är att låta bli att uppgradera" känns inte särskillt genomtänkt. Tänk om det finns annat i den nya versionen som man vill ha, fast man hatar gränssnittet. Hur gör man då?

Jag har själv en iphone som fortfarande ligger på 5.1.1 och jag vet inte riktigt varför jag inte har uppdaterat, jag gissar är för jag är nöjd med denna versionen men jag fattar helt vad du menar att det är trams, man borde själv få välja utseendet men ändå ha nya funktioner.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Med några få undantag det enda intelligenta jag läste till den här tråden. Trender kommer och går för den delen och det här med platt GUI förstår jag inte att folk tror de fått från någon Win 8 produkt. Då har man bara spårat ur helt. Apple behöver inte bry sig om den floppen även om dem följer trenderna. Android kommer nog göra en liknande GUI-ändring i framtiden. Trender som sagt och jag tror Apple kommer sälja en del iPrylar bara på den här förändringen.

Precis, det är ju bara att titta i backspegeln. Hur såg mobilerna ut innan iPhone kom... Apple följer inga trender, dom skapar dom...

Permalänk
Medlem

Tyckte det såg grymt ut. Blir trevligt och slippa jailbreak för att få dom funktionerna som presenterades. Pinsamt att ni androidanvändare lipar som små snorungar. Det är enkelt att räkna upp 20-30 grejjer som är totalt sämst på android också men varför ens bry sig. Vi alla gillar olika saker och det är inget fel med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Precis, det är ju bara att titta i backspegeln. Hur såg mobilerna ut innan iPhone kom... Apple följer inga trender, dom skapar dom...

Och Apple uppfann MP3-spelaren också?

Det fanns pektelefoner innan, det Apple var nya med var att de kunde ta betalt och komma undan med det. Den första tiden kostade en iPhone över 20000:- inklusive abonnemanget. Nokia skulle inte komma undan med att sälja en sådan telefon. Det var med Apple som topptelefoner tilläts kosta mer än 3000:- av konsumenter, därför kunde de vara flera månader tidigare med att anamma de bättre kapacativa IPS-skärmarna som Samsung med flera just utvecklat.
Det var inte Apple som uppfann den nya vågen av små kapacativa IPS- och VA-paneler som möjliggjorde den typen av smartphone. De kunde bara vara dyra nog att släppa telefoner med dem tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Jag har själv en iphone som fortfarande ligger på 5.1.1 och jag vet inte riktigt varför jag inte har uppdaterat, jag gissar är för jag är nöjd med denna versionen men jag fattar helt vad du menar att det är trams, man borde själv få välja utseendet men ändå ha nya funktioner.

Det handlar ju också om säkerhetsfixar och stabilitetsförbättringar och sådant som man vill ha, oavsett. Men som kund borde man absolut ha större valmöjlighet och frihet vad gäller gränssnitt, oavsett plattform. Att det kanske innebär lite mer jobb för de som gör det spelar ingen roll om man lagt ut 6 500Kr på en telefonjävel. Det är lika absurt som om alla bilar skulle finnas i brunt, enbart.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Nu är alla troll är samlade kan väl vi släppa ner den stora stenen så att dom håller sig i hålet dom kröp upp ur ett tag. Det spelar ingen roll vad Apple kommer med så gnäller ändå 85% av er om så telefonen sket regnbågar och botade cancer med ett knapptryck skulle skitnödiga kommentarer ändå hagla. Tur är väl att det är upp till var och en att välja vad han eller hon vill köpa iaf. Tycker det själv att det är roligt att det blir lite nytt det var på tiden. Sen är detta ju trots allt första uppdateringen bara som Ive & Co gör helt klart ett steg i rätt riktning. Allt kan jämt bli bättre och det är ju därför som det kommer nya telefoner/datorer m.m varje år.

Haha klockrent.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Tyckte det såg grymt ut. Blir trevligt och slippa jailbreak för att få dom funktionerna som presenterades. Pinsamt att ni androidanvändare lipar som små snorungar. Det är enkelt att räkna upp 20-30 grejjer som är totalt sämst på android också men varför ens bry sig. Vi alla gillar olika saker och det är inget fel med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det väl bara att börja räkna

iOS halkar efter för varje uppdatering som kommer.. Vid iOS 9 så kanske de erbjuder widgets.. Vem vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har inte någon iPryl, men det är ändå trams. Att säga att det "bara är att låta bli att uppgradera" känns inte särskillt genomtänkt. Tänk om det finns annat i den nya versionen som man vill ha, fast man hatar gränssnittet. Hur gör man då?

Du har ett val.. köp en annan telefon.
Jag ser inte problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det handlar ju också om säkerhetsfixar och stabilitetsförbättringar och sådant som man vill ha, oavsett. Men som kund borde man absolut ha större valmöjlighet och frihet vad gäller gränssnitt, oavsett plattform. Att det kanske innebär lite mer jobb för de som gör det spelar ingen roll om man lagt ut 6 500Kr på en telefonjävel. Det är lika absurt som om alla bilar skulle finnas i brunt, enbart.

Ja man borde ha möjlighet att bara uppdatera säkerhetsfixar och stabilitietsförbättringar men tyvärr så är det Apple vi snackar om D:.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Du har ett val.. köp en annan telefon.
Jag ser inte problemet?

Ja, det är man säkert sugen på om man lagt ut 6500Kr på telefonen samt lagt in hela sitt digitala liv där, som nog är rätt vanligt att folk gör. Jag som konsument tänker inte dansa efter företagens pipa och jag tycker det är ledsamt att fler och fler verkar tycka att försämring i funktionalitet eller prishöjningar är förståeligt eller OK för att det ökar lönsamheten för företagen. Vad har hänt med "Kunden har alltid rätt!" i dagens samhälle?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst genom denna tråd har jag bara en sak att säga:

Jävlar vilket barnsligt, ignorant community Sweclockers har blivit.

Visa signatur