Vilken Android-launcher är att föredra?

Permalänk
Medlem

Vilken Android-launcher är att föredra?

Hej! Jag fick min Samsung Galaxy S4 för ett tag sen, men har sen dess inte orkat eller hunnit att customiza den än med någon launcher. Men nu har jag börjat kolla runt lite och iom att det är senaste Android så finns det ju ett antal launchers att välja mellan! Men sen finns det ju egentligen bara 3-5 stycken som är bra.

Jag har fastnat för 3 stycken, och dessa är följande:

  • Atom Launcher

  • Apex Launcher

  • Nova Launcher

Jag har hört mycket gott om Nova Launcher, men de andra 2 verkar också väldigt lovande!
Så min fråga är till er: Vilken av dessa är att föredra, och varför? Vad skiljer sig mellan de olika?

Tack på förhand

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Hej! Jag fick min Samsung Galaxy S4 för ett tag sen, men har sen dess inte orkat eller hunnit att customiza den än med någon launcher. Men nu har jag börjat kolla runt lite och iom att det är senaste Android så finns det ju ett antal launchers att välja mellan! Men sen finns det ju egentligen bara 3-5 stycken som är bra.

Jag har fastnat för 3 stycken, och dessa är följande:

  • Atom Launcher

  • Apex Launcher

  • Nova Launcher

Jag har hört mycket gott om Nova Launcher, men de andra 2 verkar också väldigt lovande!
Så min fråga är till er: Vilken av dessa är att föredra, och varför? Vad skiljer sig mellan de olika?

Tack på förhand

Jag tycker bäst om Nova launcher för den ser precis ut som stock android ( Om man inte vill ha skins)

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

Nova launcher har jag fastnat för.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

körde ADW tidigare på min galaxy note och den tyckte jag ar helt ok. funderar själv på testa någon nu när jag har en ny xperia z

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Kör Nova på min Galaxy Nexus, fungerar fint.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Skrivet av vompen:

Hej! Jag fick min Samsung Galaxy S4 för ett tag sen, men har sen dess inte orkat eller hunnit att customiza den än med någon launcher. Men nu har jag börjat kolla runt lite och iom att det är senaste Android så finns det ju ett antal launchers att välja mellan! Men sen finns det ju egentligen bara 3-5 stycken som är bra.

Jag har fastnat för 3 stycken, och dessa är följande:

  • Atom Launcher

  • Apex Launcher

  • Nova Launcher

Jag har hört mycket gott om Nova Launcher, men de andra 2 verkar också väldigt lovande!
Så min fråga är till er: Vilken av dessa är att föredra, och varför? Vad skiljer sig mellan de olika?

Tack på förhand

Det finns ju gratisversioner att testa så kan du skaffa dig en egen uppfattning om vilken du tycker bäst om. Själv använder jag Apex, och tycker det fungerar finfint!

Permalänk
Medlem

Kör också Nova på min Galaxy Nexus, samt min Nexus 7, och den fungerar mycket bra.

Permalänk
Medlem

jag gillar GO Launcher

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag kör nova,

Vad jag gillar med den är att du kan customiza den väldigt mycket så att den blir som du vill ha den. I mitt fall ska det mesta vara transparent, osv.
Scrollbar iconlist längst ner, och en GO väder widget, schema på en helsida åt vänster och en komihåglista på hemskärmen åt höger.

Kort o gott, Nova tycker jag är mest najs.

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Nova och Apex är jättebra. Föredrar Apex just nu.

Next Launcher 3D är lysande. Du kan gör väldigt mycket med den. Bilderna i länken gör den INTE rättvisa.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gtp.nextlauncher&hl=sv

Samma sak med SPB Shell 3D.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.spb.shell3d&feature=related_apps#?t=W251bGwsMSwxLDEwOSwiY29tLnNwYi5zaGVsbDNkIl0.

TSF Shell är lite annorlunda, på ett bra vis.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tsf.shell&feature=related_apps#?t=W251bGwsMSwxLDEwOSwiY29tLnRzZi5zaGVsbCJd

Sök på dem, för jag tycker dom ser förjävliga ut på bilderna på play, om jag utgått från dom bilderna skulle jag inte skaffat dem.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Nova. Har testat minst 15 olika launchers och det är den jag gillar bäst.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Tack allihopa för snabb och bra respons! Ska genast tanka Nova och testa den Men tror jag även testar Apex samtidigt.
Tills dess så kan ni väl också skicka era screenshots så man kan få lite inspiration?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Apex utan tvekan, gillar den mkt mer än nova.

Permalänk
Avstängd

Nemus är ren och ultrasnabb.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

Apex här

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Använder Smart Launcher. Väldigt snabb, användarvänlig och batterisnål. Ingen annan Launcher ger mig snabbare tillgång på alla appar.
(Trial version)
https://play.google.com/store/apps/details?id=ginlemon.flower.....

Video: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RjILI...

(ganska utdaterad film dock, finns väldigt mycket nyheter sen dess. Man kan ändra bublornas position, ändra tema på allt, fler animeringar, ändra klockfärg och ändra klock stil och en massa annat)

Permalänk
Medlem

Smart Launcher är enligt mig enormt trist. Men väldigt bra på äldre telefoner som har lagg med andra launchers.

Den får +1 för att vara annorlunda och snabb.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Använder Smart Launcher. Väldigt snabb, användarvänlig och batterisnål. Ingen annan Launcher ger mig snabbare tillgång på alla appar.
(Trial version)
https://play.google.com/store/apps/details?id=ginlemon.flower.....

Video: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RjILI...

(ganska utdaterad film dock, finns väldigt mycket nyheter sen dess. Man kan ändra bublornas position, ändra tema på allt, ändra klockfärg och ändra klock stil och en massa annat)

Ja den är väl lite tråkig, lite pensionärsvarning kanske. Har en snabb telefon som skulle klarat vilken Launcher som helst men för mig tar det bara en massa tid att bläddra mellan homescreens och app drawer sidor. Använder aldrig widgets heller. Med denna hittar jag alltid allting direkt.

Permalänk
Medlem

Apex, köpte det när det var rea.
Älskar den, testat och lekt med andra men jag installerar alltid Apex till slut.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Hittade en rätt intressant Launcher kallad Splay. Har helt klart potential.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Apex, köpte det när det var rea.
Älskar den, testat och lekt med andra men jag installerar alltid Apex till slut.

Hur kommer detta sig?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Själv kör man Trebuchet
Det räcker för mig.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av vompen:

Hej! Jag fick min Samsung Galaxy S4 för ett tag sen, men har sen dess inte orkat eller hunnit att customiza den än med någon launcher. Men nu har jag börjat kolla runt lite och iom att det är senaste Android så finns det ju ett antal launchers att välja mellan! Men sen finns det ju egentligen bara 3-5 stycken som är bra.

Jag har fastnat för 3 stycken, och dessa är följande:

  • Atom Launcher

  • Apex Launcher

  • Nova Launcher

Jag har hört mycket gott om Nova Launcher, men de andra 2 verkar också väldigt lovande!
Så min fråga är till er: Vilken av dessa är att föredra, och varför? Vad skiljer sig mellan de olika?

Tack på förhand

Jag gillar Smart Launcher riktigt mycket! Stilren och snabb^^

Permalänk
Avstängd

Nova launcher prime med tersus ikoner.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Avstängd

Jag kör för det mesta med Nova men känner man att man har tid över och vill slösa den på att göra grymma hemskärmar så använder jag SSlauncher som är riktigt grym om man vill modda och få en unik hemskärm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har tidigare använt Go Launcher (för cirka ett halvår sedan) men tyckte den gick ner sig helt och hållet under en period och var därför på jakt efter en ny launcher. Nu kör jag på Apex Launcher med Tersus-ikoner på min S3:a. Riktigt nöjd med launchern - snabb, smidig och goda inställningsmöjligheter.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag kör Nova! finns en version som man ej behöver betala för testa på!