Permalänk
Medlem

Ny mobil.

Hej. Jag ska köpa mobil och har en budget på 200kr/månad, (~5000totalt). Just nu har jag en gammal nokia men har kollat på iphone, men insett att dom är liiite för dyra för priset. Så... vilken mobil för 5000? Ingen aning vilken som är bra för priset men sett att flera har rekomenderat Nokia lumia x20

Abonemang (stavning?) ska ingå!

Permalänk
Avstängd

Vettigaste skulle vara att du ta dig till närmaste butik som säljer telefoner och känna på de.

Själv rekommenderar jag HTC ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Vettigaste skulle vara att du ta dig till närmaste butik som säljer telefoner och känna på de.

Själv rekommenderar jag HTC ONE

Jop bra idé men är 15, och närmaste ''riktiga'' elektronik affär är 20min bil härifrån. Så händer inte ofta.

Permalänk
Medlem

Vill du ha premium telefon ska du ha HTC One. Måste abonnemanget ingå i månadspriset eller är det bara själva telefonen du är ute efter?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Vill du ha premium telefon ska du ha HTC One. Måste abonnemanget ingå i månadspriset eller är det bara själva telefonen du är ute efter?

Båda ska med !

Permalänk
Medlem

3 har 100kr/månad för Iphone 4, bindingstid 24 månad. beror på om du vill lite äldre mobil..

Permalänk
Medlem

Hur lyckas ni få en HTC one för 200kr månaden inkl abbonemang? För det har jag verkligen inte sett

Iphone 4 8gb är tyvär hemsk, långsammare än en nokia 3210.

Tar man ex halebop hallå där sms och 0.5gb surf ingår så kommer man ner på 229:- månaden för en S3 4g, 279:- mån för en htc one.
Men då ingår 0 samtalstid, och man kan inte använda 4G

250 lr något med tre 0.5gb surf, 0 sms och samtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hur lyckas ni få en HTC one för 200kr månaden inkl abbonemang? För det har jag verkligen inte sett

Iphone 4 8gb är tyvär hemsk, långsammare än en nokia 3210.

Tar man ex halebop hallå där sms och 0.5gb surf ingår så kommer man ner på 229:- månaden för en S3 4g, 279:- mån för en htc one.
Men då ingår 0 samtalstid, och man kan inte använda 4G

250 lr något med tre 0.5gb surf, 0 sms och samtal.

Skrivet av Aseth222:

3 har 100kr/månad för Iphone 4, bindingstid 24 månad. beror på om du vill lite äldre mobil..

Jo men prisvärd är den (iphone 4)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucaas10:

Jo men prisvärd är den (iphone 4)

mja.
Man får tänka på att :
1. Anslutningsavgift tillkommer (tre är alltid luriga på deras billiga måste man betala det och på alla mer normala ingår det)
Sen är där 0 surf,sms så det tillkommer utöver samtal.

Så priset i månaden ökar snabbare än man tror.

Men vill man inte ha någon surf, och smsar och ringer extremt lite så är det bra pris.
Fast å andra sidan kan man köra kontantkort med en billigare mobil då imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

mja.
Man får tänka på att :
1. Anslutningsavgift tillkommer (tre är alltid luriga på deras billiga måste man betala det och på alla mer normala ingår det)
Sen är där 0 surf,sms så det tillkommer utöver samtal.

Så priset i månaden ökar snabbare än man tror.

Men vill man inte ha någon surf, och smsar och ringer extremt lite så är det bra pris.
Fast å andra sidan kan man köra kontantkort med en billigare mobil då imo.

Ja, stor anledning varför jag ber om hjälp, så konstiga avtal, ''gömda'' priset osv. Vågar liksom inte köpa och kan inte säga vilka som är prisvärda eller inte

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|CPU: Intel core i7 7700k |GPU: GTX 970|Mobo: Gigabyte z270 gaming k3 ATX|
|Case: Corsair Carbide 200R |Ram: Corssair 16gb ram|HDD: 1TB samsung HDD|PSU:EVGA SuperNOVA NEX750G 750W 80+ Gold |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lucaas10:

Hej. Jag ska köpa mobil och har en budget på 200kr/månad, (~5000totalt). Just nu har jag en gammal nokia men har kollat på iphone, men insett att dom är liiite för dyra för priset. Så... vilken mobil för 5000? Ingen aning vilken som är bra för priset men sett att flera har rekomenderat Nokia lumia x20

Abonemang (stavning?) ska ingå!

Är fascinerad av lumia 720 men den finns väl inte ute än?

Skulle aldrig ta en iPhone, hellre en lumia 620 då, bättre "på allt".

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

Med pott! går det att använda potten till typ sms paket och surf å sånt? för då blir det en ganska så bra deal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweeney:

Med pott! går det att använda potten till typ sms paket och surf å sånt? för då blir det en ganska så bra deal

Ja det går bra om de inte ändrat något nyligen. jag gör det iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweeney:

Med pott! går det att använda potten till typ sms paket och surf å sånt? för då blir det en ganska så bra deal

Mja. 200kr månaden för surf+sms för en iphone 4 8gb som är rätt värdelös idag. Sen det faktum att man inte kan använda senaste ios osv.
Då kan man få ex en Galaxy S3 4G för 220 :- månaden med surf och sms, som är rejält mycket snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Mja. 200kr månaden för surf+sms för en iphone 4 8gb som är rätt värdelös idag. Sen det faktum att man inte kan använda senaste ios osv.
Då kan man få ex en Galaxy S3 4G för 220 :- månaden med surf och sms, som är rejält mycket snabbare.

Oj då vart då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ja det går bra om de inte ändrat något nyligen. jag gör det iaf

Det är ju lite krångligt men bra ty!

Permalänk

HTC One eller Nokias Lumia 920. Köp en begagnad eller från utlandet, och sedan separat abonnemang/kontantkort, blir billigare är ett "allt-i-ett".

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Mja. 200kr månaden för surf+sms för en iphone 4 8gb som är rätt värdelös idag. Sen det faktum att man inte kan använda senaste ios osv.
Då kan man få ex en Galaxy S3 4G för 220 :- månaden med surf och sms, som är rejält mycket snabbare.

iPhone 4 kör senaste iOS, de har bara avaktiverat vissa features. Jag säger inte att iPhone 4 är ett bra köp, tvärtom, jag tycker att den börjar bli till åren kommen speciellt en version med 8GB är inte en bra idé, jag vill bara att rätt ska vara rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

iPhone 4 kör senaste iOS, de har bara avaktiverat vissa features. Jag säger inte att iPhone 4 är ett bra köp, tvärtom, jag tycker att den börjar bli till åren kommen speciellt en version med 8GB är inte en bra idé, jag vill bara att rätt ska vara rätt

Ja den kör senaste ios, men den är så EXTREEEEEMT långsam med senaste ios så i mina ögon blir det helt oanvändbart. Den gamla häcken behöver köra en betydligt äldre ios för att det ska gå någerlunda smärtfritt, senaste är en mardröm.

Så ja kanske lite fel skrivet av mig, men i mina ögon kan man inte använda senaste ios med iphone 4 8gb då skiten hade hamnat i väggen efter 1 dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Mja. 200kr månaden för surf+sms för en iphone 4 8gb som är rätt värdelös idag. Sen det faktum att man inte kan använda senaste ios osv.
Då kan man få ex en Galaxy S3 4G för 220 :- månaden med surf och sms, som är rejält mycket snabbare.

Vart då?

Permalänk
Medlem

Enkelt val, skaffa ett fastpris abonneman alá Halebop/Comviq för cirkus 250;-, dvs utan bindningstid.
Då bör du ha cirka 2500 kvar att leka med, och då köper du en Nokia Lumia 820

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucaas10:

Vart då?

https://shop.halebop.se/mobiler/Samsung/Galaxy-S3-vit-4g

Såg lite fel på priset dock.
Halebop Hallå Bas

19 öre/min till alla
5000 fria SMS till hela världen
0,5GB surf

Totala priset under bindingstiden blir 5682 kr
Totalt: 229 kr/mån 186 kr kontant

Så blev lite dyrare, 186kr kontant vid köp och 229kr månaden.

Om man ringer en del så blir det kanske lite dyrt dock eftersom samtal tillkommer.

Detta går ju dock helt över din budget men annars finns ju ex Galaxy s3 mini + s3 (icke 4g versionen) för 295:- månaden och då ingår obegränsade samtal,sms,mms och 3gb surf.
http://webbutik.comviq.se/brands/samsung.html

Först får man nog beräkna exakt vad man använder mobilen till, hur mycket har gått åt för samtal i månaden, hur mycket smsar jag samt hur mycket surf använder jag.

Blir enklare att välja efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Enkelt val, skaffa ett fastpris abonneman alá Halebop/Comviq för cirkus 250;-, dvs utan bindningstid.
Då bör du ha cirka 2500 kvar att leka med, och då köper du en Nokia Lumia 820

Ett bra val om han har tur och hinner åka till netonnet butik som fortfarande har någon i lager absolut.

Permalänk
Medlem

Finns flera bra om jag skulle valts skulle det blvigt Galaxy s3 mini, samsung galaxy expres eller någon billigare sony lur. Man får mer för pengarna än om man väljer en gammal modell av Iphone

EDIT: glömde google nexus 4 som också är rätt så billig men mycket fin för pengarna

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Ooo shit , vet verkligen inte vad jag ska skaffa nu :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucaas10:

Ooo shit , vet verkligen inte vad jag ska skaffa nu :/

Jag jobbar som säljare och har koll på abonnemang samt telefoner, får hoppas att jag kan hjälpa dig!

Ungefär hur mycket ringer du i månaden, SMS, MMS och surf. Det är det enda du behöver tänka på just nu egentligen, sedan till mobilen.
Vi kan rekommendera lurar till dig men vill ändå att du ska testa och känna på dom själv så att du vet vilken som passar dig bäst.

Jag ska hjälpa dig med telefonen också, men först vill jag veta ungefär hur mycket du förbrukar i månaden, operatör i dagsläget, prisplan och kostnad idag.

Permalänk
Medlem

Kolla först vad nokia presenterar på tisdag.

Är du 15 kanske du kan få riktigt bra studentrabatt, eller blir det först i höst det blir aktuellt? Kanske värt att vänta lite då? Min nexus 4 gick på 4500 inklusive två års surf, samtal och sms via tele2, så man kan göra riktiga klipp om man har tur.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Nexus 4. Billig, snabb och software är så mycket bättre än de andra tillverkarna.
De går ju på lite över 3000 nu. Väääldigt prisvärt.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker Nokia Lumia 620 är prisvärd. Har själv en 920, men jag gillar egentligen det lite mindre formatet bättre.
Skulle jag köpa en ny i dagsläget så låg en 620 bra till:
http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia620/

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1553511