Utöka sin batteritid! Förslag?

Permalänk

Utöka sin batteritid! Förslag?

Vilka är de bästa apparna som verkligen fungerar? (JuiceDefender fungerar sådär? Vilka inställningar ska man köra på den appen?)

Mitt batteri ligger idag på 2140, kan jag köpa ett ännu starkare batteri till min nya Optimus 4x? Går det rent tekniskt utan att förstöra luren?

Fler bra tips på hur man kan öka sin batteritid?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laptop2013:

Vilka är de bästa apparna som verkligen fungerar? (JuiceDefender fungerar sådär? Vilka inställningar ska man köra på den appen?)

Mitt batteri ligger idag på 2140, kan jag köpa ett ännu starkare batteri till min nya Optimus 4x? Går det rent tekniskt utan att förstöra luren?

Fler bra tips på hur man kan öka sin batteritid?

Tack på förhand!

Vad menar du? Byta batteri utan att förstöra mobilen? Om du ens har en LG Optimus 4x borde du veta att det går att ta bort batteriet enkelt igenom att ta bort skalet bak på telefonen för "orginal" batteriet som följer med telefonen ligger löst i kartongen.

OnT:
Här byter han batteri till ett som är 4400mAh fast nackdelen är då att mobilen blir tjockare.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Avstängd

Skaffa en nödladdare som kan fylla på batteriet efter en session med strömslukande film, GPS med mera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Nokia DC-16 är nice.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Gör som jag! använd den 1 gång per dag! då håller min smartphone i 3-4 dagar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laptop2013:

Vilka är de bästa apparna som verkligen fungerar? (JuiceDefender fungerar sådär? Vilka inställningar ska man köra på den appen?)

Mitt batteri ligger idag på 2140, kan jag köpa ett ännu starkare batteri till min nya Optimus 4x? Går det rent tekniskt utan att förstöra luren?

Fler bra tips på hur man kan öka sin batteritid?

Tack på förhand!

Om du vill sååå finns ju alltid möjligheten att flasha något ROM som ofta brukar ge bättre batteritid. Men om du nu inte håller på med sådant eller vill testa så tycker jag att Greenify är en bra app. Annars är det väll att sänka ljusstyrkan, då det ofta är skärmen som drar mest, dra på något energiläge, stänga av Wi-Fi osv osv...

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laptop2013:

Vilka är de bästa apparna som verkligen fungerar? (JuiceDefender fungerar sådär? Vilka inställningar ska man köra på den appen?)

Mitt batteri ligger idag på 2140, kan jag köpa ett ännu starkare batteri till min nya Optimus 4x? Går det rent tekniskt utan att förstöra luren?

Fler bra tips på hur man kan öka sin batteritid?

Tack på förhand!

Francos kernel om din telefon stöder det.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Skrivet av holin59:

Om du vill sååå finns ju alltid möjligheten att flasha något ROM som ofta brukar ge bättre batteritid. Men om du nu inte håller på med sådant eller vill testa så tycker jag att Greenify är en bra app. Annars är det väll att sänka ljusstyrkan, då det ofta är skärmen som drar mest, dra på något energiläge, stänga av Wi-Fi osv osv...

Har installerat Greenify-appen. Vilka inställningar ska man göra på den appen för att den ska ge effekt? (Känns som den appen inte har några inställningar?)

Permalänk
Medlem

Mina tips:

1. Ta bort alla appar som gör något i bakgrunden (facebook/twitter/wordfeud etc.).
2. Stäng av alarm, kalender och GPS, bestäm tid och position med hjälp av solen och stjärnorna istället.
3. Sätt telefonen i flygplansläge och stäng av trådlöst nätverk.
4. Framför allt: Använd INTE telefonen! Rör den helst inte alls.

Det var väl enkelt, eller hur?

Med dessa enkla förändringar uppnådde jag detta på min gamla x10 mini:

Min erfarenhet är att appar som säger sig spara batteri i bästa fall har noll påverkan på batteritiden. I vanliga fall försämrar de den.

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Medlem

Ett Rom-byte förlängde min batteritid markant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Tjejen har en Xperia U som batteriet knappt håller en dag. Då har hon försökt att spara så mycket hon kan på inställningar och appar.
Såg att de fanns batterier på Ebay som var 2430mAh mot orginals 1320mAh.
Något att satsa på? Kommer de bli någon skillnad?

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Skrivet av RoboDuCk:

Mina tips:

1. Ta bort alla appar som gör något i bakgrunden (facebook/twitter/wordfeud etc.).
2. Stäng av alarm, kalender och GPS, bestäm tid och position med hjälp av solen och stjärnorna istället.
3. Sätt telefonen i flygplansläge och stäng av trådlöst nätverk.
4. Framför allt: Använd INTE telefonen! Rör den helst inte alls.

Det var väl enkelt, eller hur?

Med dessa enkla förändringar uppnådde jag detta på min gamla x10 mini:
http://w.lxndr.se/pics/x10mini.jpg

Min erfarenhet är att appar som säger sig spara batteri i bästa fall har noll påverkan på batteritiden. I vanliga fall försämrar de den.

Kingen!