[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Tittade på S4 i helgen lite grann. Och känner att jag ska titta någon gång till innan jag bestämmer mig. Känslan i att hålla luren lever upp till mina krav med råge. Men det kanske är för att jag ser den tunna plastdesignen på baksidan som något positivt. Lite som att det är svårt att slå sönder en mössa. Men däremot vill jag dubbelkolla skärmen, den var inte lika ljusstark som min S2 kändes det som, och det känns som att pentile-mönstret kanske syntes ändå, lite prickigt typ, främst vid kraftig utzoomad text och vit bakgrund. Min petighet med skärmupplevelsen är ju det som fått mig att gilla S2. Kanske får hoppa en generation till, min S2 klarar ju alla mina krav och känns modern än idag, endast upplösningen är en liten nackdel vid mycket läsande.

För mig var det precis tvärtom, blev oerhört besviken på känslan i att hålla telefonen. Att den var snabb, hade mycket trevlig skärm osv försvann liksom eftersom det var sån besvikelse över att hålla i den. Nej, jag får vänta lite till tror jag....

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aure:

För mig var det precis tvärtom, blev oerhört besviken på känslan i att hålla telefonen. Att den var snabb, hade mycket trevlig skärm osv försvann liksom eftersom det var sån besvikelse över att hålla i den. Nej, jag får vänta lite till tror jag....

Som sagt så vet jag fördelen med plastlucka och hur bra de kan hålla. Så för mig är den typen av lucka bättre än många hårdare luckor.
Ska som sagt ta en titt på skärmen igen. Finns tyvärr ingen annan telefon som i övrigt lever upp till mina krav. :/

Permalänk
Medlem

Suck vad sega cdon är, dom har inte skickat telefonen än och klockan är 12 :C

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Oggaaaa:

Suck vad sega cdon är, dom har inte skickat telefonen än och klockan är 12 :C

Snarare så att posten inte hämtat än?
Sen beror det på när en beställning på hämtning görs.. Om CDON har ett avtal med posten vilket är troligt så är de där varje dag nångång..

Permalänk
Medlem

Jag beställde en S4 igår, jag hade tänkt köpa en One pga byggkvaliten skärmen osv men jag känner mig osäker på Sense då det var ett tag sedan jag körde med det(desire) och om man mot förmodan skulle tappa en tex Svart One i asfalten hur ser den ut efteråt så jag hade nog kört med ett skal till den oxo.
Jag beställde lite skydd till S4 och hoppas det kommer en clean rom snabbt som tar bort lite bloatware vet att CM kommer då kommer förhoppningsvis AOKP oxo.
Sen vart det även ett 64gb minnes kort som kommer till sin rätt när jag ska på semester mot mina hemtrakter i sommar ifall det regnar i stugan någon dag kan man alltid köra en säsong av en bra tv serie i 720p på tv:n med telefonen som spelare tillsammans med HDMI adaptern.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Verkar vara mycket snack om något slags rosa beläggning på alla s4 när man scrollar på en svart bakgrund.
Inte så tydligt eller stort problem imo men inget som kommer försvinna som det verkar just nu.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2252445

Får se om jag behåller min.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Verkar vara mycket snack om något slags rosa beläggning på alla s4 när man scrollar på en svart bakgrund.
Inte så tydligt eller stort problem imo men inget som kommer försvinna som det verkar just nu.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2252445

Får se om jag behåller min.

Först är purple= lila
Och verkar det vara ett mjukvaruproblem med TW(refreshrate). testa vad som händer om du kör med en annan launcher än TW?

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Först är purple= lila
Och verkar det vara ett mjukvaruproblem med TW(refreshrate). testa vad som händer om du kör med en annan launcher än TW?

Självklart är det lila vet ärligt inte varför jag relaterade purple till rosa jag låter det stå dock så folk kan skratta åt mig :).

Jag har inte fått telefonen så kan inte testa, men jag tvivlar starkt på att det är mjukvaruproblem, eftersom folk får liknande problem med helt vit bakgrund med ett svart objekt i rörelse.

Men det kan vara mjukvarurelaterat, hoppas verkligen det är det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

mycket komprimering på dom ser jag
i vilket fall så är detaljerna mycket bra och även kontrasten och bOKEHn!

kollade på dom på en Nexus 10 med 2560x1600 upplösning
skarpt som fasen!
zoomar man inte upp bilderna för mycket så ser dom ut att vara tagna med vilken systemkamera som helst.

zoomar man upp bilderna så ser man tyvärr den klassiska mobil smeten i detaljerna,men vad kan man begära.
det är lite skillnad på sensorstorlek på en S4 och en Fullformatare.

kan du ta en bild i dagsljus med lågt ISO utan komprimering?
då kan jag jämföra lite med min Canon 5D MarkII

https://www.dropbox.com/s/2zudk9mx7sewvga/20130429_141149.jpg

Den för duga nu. Kan ta en senare på väg hem. togs genom ett fönster. Iso på 100

Du får ladda ner bilden för då får man bättre kvalitet. Då är filen 4 mb stor.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

och det känns som att pentile-mönstret kanske syntes ändå, lite prickigt typ, främst vid kraftig utzoomad text och vit bakgrund.

helt omöjligt att du kan se dom pixlarna!
jag har 300ppi på Nexus 10an och inte en sportmössa att man ser pixlar.
det där med att det är prickigt vid utzoomad text måste ju bero på webläsaren hur den hanterar uppskalning?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hannesboey:

https://www.dropbox.com/s/2zudk9mx7sewvga/20130429_141149.jpg

Den för duga nu. Kan ta en senare på väg hem. togs genom ett fönster. Iso på 100

Du får ladda ner bilden för då får man bättre kvalitet. Då är filen 4 mb stor.

tackar!

edit: kollade lite snabbt och fan det är mycket brus på en del ställen
Peugeoten ser ju riktigt illa ut.
kvaliteten verkar inte skilja sig så mycket från S2an förutom att bilderna är större.

går det att köra lägra ISO som 50?
möjligt att bruset försvinner vid den ISOn

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

helt omöjligt att du kan se dom pixlarna!
jag har 300ppi på Nexus 10an och inte en sportmössa att man ser pixlar.
det där med att det är prickigt vid utzoomad text måste ju bero på webläsaren hur den hanterar uppskalning?

Du kan inte se pixlar i en bild eller i något annat komplexare sammanhang. Men på en helt vit bild kan du se enskilda pixlar om de helt ensamma visar en annan färg även vid 300PPI eller högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

tackar!

edit: kollade lite snabbt och fan det är mycket brus på en del ställen
Peugeoten ser ju riktigt illa ut.
kvaliteten verkar inte skilja sig så mycket från S2an förutom att bilderna är större.

går det att köra lägra ISO som 50?
möjligt att bruset försvinner vid den ISOn

100 är lägsta. Dock är det där genom ett fönster och in i skuggan. Alltså inte perfekt förhållande. Kan se om jag kan knäppa någon fler bild i veckan.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hannesboey:

100 är lägsta. Dock är det där genom ett fönster och in i skuggan. Alltså inte perfekt förhållande. Kan se om jag kan knäppa någon fler bild i veckan.

ähh skit samma
jag köper S4an ändå.
kameran är inte prio 1

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

ähh skit samma
jag köper S4an ändå.
kameran är inte prio 1

Efter att haft S4an en hel dag så är den helt otrolig. Provade ögonscrollningen framför kompisarna och de var impade i alla fall. Hade 4g, gps och allt på en hel dag och tungt användande. När jag kom hem så hade jag 48 procent kvar. Helt okej.

Kan försöka ta lite mer bilder inne i stan.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Skrivet av hannesboey:

https://www.dropbox.com/s/2zudk9mx7sewvga/20130429_141149.jpg

Den för duga nu. Kan ta en senare på väg hem. togs genom ett fönster. Iso på 100

Du får ladda ner bilden för då får man bättre kvalitet. Då är filen 4 mb stor.

sös?

Visa signatur

Datorn:
Chassi: NZXT H440WProcessor: Intel I5 3570K Grafikkort: Asus r9 280x Moderkort:ASUS p8z77 v-LK CPU-kylare:Corsair H60 Lagring1:2TB Lagring2: 256GB Kingston SSD RAM:Crucial BallistiX 8Gb 1333mhz Nätagg: XFX 80+ Bronze 550w
eger på runescape, så passa dig.

Permalänk
Skrivet av hannesboey:

Telefonen. Samsung ger dig 50 gig om man köper en galaxy s4

ja 48 GB fick jag om man ska vara petig men det är inte illa ändå.. dock är det inte en gåva, det är ett lån eller vad man ska säga , eftersom det inte är permanent utan gäller 24 månader. Sen räknar de väl med att man är fast och inte kan rensa ner till de ursprungliga fem GB och alltså börjar betala istället..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holymacaloly:

sös?

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av hannesboey:

Södersjukhuset?

Permalänk

[QUOTE="hannesboey;13476072"]Efter att haft S4an en hel dag så är den helt otrolig. Provade ögonscrollningen framför kompisarna och de var impade i alla fall. Hade 4g, gps och allt på en hel dag och tungt användande. När jag kom hem så hade jag 48 procent kvar. Helt okej.

När du säger en heldag, hur många timmar har du kört då?
Kan fler ge ett utlåtande om batteritiden med allting på som 4g, mail sync, surf, musik (spotify)
Hur mycket batteri har ni kvar då efter typ 10h.....

Permalänk

Jobbigt läge alltså..

Vill ha en S4 idag, men butiken jag förbeställt ifrån kommer troligen inte ha min förrän om 2 veckor...

Å andra sidan tar de bara 5500 för den, inte 5990..

visst, det handlar bara om några hundralappar, men för de hundralapparna kan jag skaffa skärmskydd och fodral..

Fast när jag kollar runt så är det bara vita som finns i lager...

Vill man ha Svart eller Vit?

Svart känns som det självklara alternativet, men skulle inte Vit vara lite annorlunda..

Vit skulle nog inte visa fingeravtryck eller repor så bra heller.. men de capacitiva knapparna på framsidan skulle inte synas lika bra..

Annan fråga.. Om jag vill ha en Flipcover till den (med magnet fäste) vilken bör jag titta på? svart helst, men röd/blå funkar också.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Bigbandit;13477024"]

Skrivet av hannesboey:

Efter att haft S4an en hel dag så är den helt otrolig. Provade ögonscrollningen framför kompisarna och de var impade i alla fall. Hade 4g, gps och allt på en hel dag och tungt användande. När jag kom hem så hade jag 48 procent kvar. Helt okej.

När du säger en heldag, hur många timmar har du kört då?
Kan fler ge ett utlåtande om batteritiden med allting på som 4g, mail sync, surf, musik (spotify)
Hur mycket batteri har ni kvar då efter typ 10h.....

Gick upp, drog ur laddaren kl halv 7. Kom hem kl 5. Kom hem och hade 48 procent.
Surfade från och till skolan ca 1,5 h. Lyssnade på musik 2.5 h (streamar över 4g). tog några bilder. Sync: Facebook, Gmail, Google now, Wordfeud, kalender.

Google now visste hela tiden var jag var någonstans. Gav mig tips på närmsta buss och allt det där roliga, resturanger. Så den var på hela tiden.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk

Behöver hitta en svart i butik i Göteborg imorgon. Vart bör jag leta?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av hannesboey:

https://www.dropbox.com/s/2zudk9mx7sewvga/20130429_141149.jpg

Den för duga nu. Kan ta en senare på väg hem. togs genom ett fönster. Iso på 100

Du får ladda ner bilden för då får man bättre kvalitet. Då är filen 4 mb stor.

Är inte det där Initcollege du fotar från?

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem
Skrivet av HackeR_54:

Är inte det där Initcollege du fotar från?

NTI sthlm. Precis under.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

S4:an är en Ok lur, men inget direkt "WoW". Skulle jag själv bara köpa en lur skulle jag 200% vänta på htc:n och sen bestämma mig. För s4:an är fortfarande i sin billiga plast design med mera "skit/Bloat" program/funktioner intryckta. Gillar man plast kanske det är ett bra köp dock, för plast får man mycket av på en s4..:) SJälv hade jag lagg/stall som många andra också märkt på båda sen wifi problem.(signal drop och låg hastighet).
Men säger som jag sa först, en Ok lur och är man fan av samsung och deras desig är det ju ett givet köp.

Permalänk
Medlem

Någon som har ett tips på ett flip case i läder? Som då viks åt sidan, inte uppåt och är rätt tunt. Funderar på nått sånt. Annars blir det väl S View Cover.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Suck.. Nån som vet ett bra land och hemsida man kan importera 64GB modellen? Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ariozo:

är man fan av samsung och deras desig är det ju ett givet köp.

jag köper S4an för att jag vill kolla på mina DSLR foton(och foton från kameran) som dom är tänkta med dom rika Adobe RGB färgerna.
den mindre SRGB gamuten som alla LCDer kör med är för snål och visar inte alla färger man får från sin Systemkamera.

fler färger= närmare verkligheten = Galaxy S4 OLED
hell yeah!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av Sonywalk:

Någon som har ett tips på ett flip case i läder? Som då viks åt sidan, inte uppåt och är rätt tunt. Funderar på nått sånt. Annars blir det väl S View Cover.

Jag letar också efter en, dock vill jag magnet lock också, vet inte hur S View cover stannar på plats..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970