Permalänk
Inaktiv

Elgiganten-support fel?

STÄNG DENNA TRÅD!

Permalänk
Vila i frid

Du har köpt en dator med Windows 7 Home Premium förinstallerat och det är det enda som du kan installera på datorn utan att bryta mot ditt licensavtal (om du nu inte KÖPER Ultimate) mot Microsoft - sen att Elgiganten har f*ck*t upp det fullständigt och fulat/piratkopierat Ultimate är inget du kan dra vidare.

Permalänk
Medlem

Du undrar alltså varför du inte får behålla något som du inte betalat för?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dagbro:

Du undrar alltså varför du inte får behålla något som du inte betalat för?

han lovade att Ultimate skulle vara kvar... men om inget går att göra så får jag väl leva med det då

Permalänk

En systemåterställning gör du alltid på egen risk.
Det är det butikens ansvar att vid reklamation eller på ett garantiärende ersätta dig med en motsvarande produkt. Har du från början köpt en dator med Home premium så har dom ingen skyldighet att ge dig Ultimate.
Men jag tycker däremot det är en god idé att be dom installera Ultimate åt dig som kompensation för att din dator har krånglat.

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Du har köpt en dator med Windows 7 Home Premium förinstallerat och det är det enda som du kan installera på datorn utan att bryta mot ditt licensavtal (om du nu inte KÖPER Ultimate) mot Microsoft - sen att Elgiganten har f*ck*t upp det fullständigt och fulat/piratkopierat Ultimate är inget du kan dra vidare.

Precis... Att begära Ultimate när TS betalt för Home Premium.

Hade du, TS, läst på så hade du gjort en återställningsskiva när du fått datorn nyformaterad från Elgiganten. Du har ett ansvar att lära dig och förstå dig på detta.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Inaktiv

Ja men Elgiganten sa att återställningsskivorna från home premium skulle funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

Wall of text

Snälla dela in det i stycken så det blir lättare att läsa

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Är väll sjävklart att återställningen skivorna för home premium fungerar för home premium och inget annat annars skulle dom väll skapat någon jävla universal skiva till alla versioner.

Sen betala du ju bara för home premium så du kan ju inte begära att du ska få ultimate igen.

Sen förstår jag inte vad det är för funktioner du känner du förlorar som finns i ultimate men inte hos home premium?

Slutligen säger jag som ovan dela upp din text lite så den blir mer lätt läslig.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

Ursäkta om det är svårläst med så tät text... jag är lite sur.

Förstår att du vill skriva av dig. Väntar med spänning på den svenska/engelska "riktiga" versionen av händelsen då du lugnat ned dig lite!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

Ja men Elgiganten sa att återställningsskivorna från home premium skulle funka

Elgiganten säger alltid till sina kunder att det är bäst att lägga en backup av återställningen på ett USB-minne. FYI.

Permalänk
Medlem

Varför skriver du "han ba, jag ba"?!

Permalänk
Medlem

Du fick en 50% större hårddisk, räcker inte det?
Eller måste du även ha Ultimate versionen som du antagligen inte har användning för?
Kan inte se att elgiganten har gjort något fel alls här, tycker det låter som om du vill ha mer än du har betalat för.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aptjack:

Varför skriver du "han ba, jag ba"?!

Varför inte? stör det dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

Varför inte? stör det dig?

Det är ju än jäkligare att se skrivet än talat. Det stör något helt olidligt. Jag gav helt upp att läsa ditt inlägg när jag läste det första ba:et.