BIOS till Victor 286

Permalänk
Medlem

BIOS till Victor 286

Nu har min webbserver havererat efter lite försök med att stoppa i den mera minne. BIOS-minnet har blivit tömt men jag kommer inte åt det. Det står att jag ska starta setupen eller trycka F1 för continiue. Jag har provat alla vanliga knappar som del, F2, F8 etc. Har sökt runt lite och kommit fram till att en del bios måste ändras från en diskett. Kan det vara så på den här burken. Fullständigt namn är Victor V286C. Den måste vara lite ovanlig då jag inte hittat något på internet om den. Hittar inte heller någon bios-krets på moderkortet.

Permalänk
Medlem

BIOS

Hej!
En mycket gammal tråd, men undrar ifall du kom fram till en lösning? Fick du tag på en diskett, eller gick de att göra inställningar i BIOS i alla fall? Får exakt upp samma meddelande, skulle behöva byta batteriet också.

Permalänk
Medlem

Hejsan, det krävs en diskett eller program för att kunna gå in i bios.
Har sånt om ni behöver?

Visa signatur

Vintage computer hoarder
.:http://www.infania.net:.
.:Infania Networks:.
.:info@infania.net:.

Permalänk
Medlem

Okej de var de jag misstänkte. Skulle gärna vilja ha en diskett för att få igång den.
Dock är de en 5.25" diskettenhet i min datorn.

Permalänk
Medlem

Hittade som sagt programmet till min dator på hårddisken där det låg kopierat. Sitter en 3,5" 1,44MB diskettenhet i min så hittar du en kabel med rätt kontakter på ska du kunna sätta i en sån och köra setupen från