gjorde jag eller mcdonalds fel?

Permalänk
Avstängd

gjorde jag eller mcdonalds fel?

(edit) förklara varför jag gjorde fel eller varför dem gjorde fel eller varför båda gjorde fel)

för det första så vet jag inte om den här tråden passar här men läste runt och ser inget om att man bara ska posta om dator saker

iallafall

jag köpte en ceasar sallad för 50.kr från mcdonalds för drygt en vecka sedan till min hamburgare

och när jag fick den så stod det på etiketten slängs 10 minuter efter att jag hade fått den hade 10 minuter på mig att äta upp den innan den skulle enligt etiketten slängas salladen var också över 8 timmar gammal inget jag förväntar mig för 50.kr

kontaktade mcdonalds om detta dem verkade inte bry sig men efter många om och men med en person på deras fb sida som sa att jag skulle maila dem så fick jag till slut en kupong på 39.kr

efter detta så nämnde jag att jag också brukar få mjuka pommes frites eller kyckling som inte är knaprig så jag frågade om jag kan säga till att jag vill ha maten nygjord och om jag kunde maila dem

fick då detta svaret

McDonald's Sverige

Nu har du fått ett menykort för en produkt som egentligen inte var något fel på. Men ring restaurangen om det skulle hända igen och återigen, äter man inte maten direkt tappar den kvaliteten, speciellt friterade produkter.

var det dem eller jag som gjorde fel?

vet sen självklart att en sallad håller längre än 8 timmar men tappade ändå aptiten efter det jag betalade så jag åt den aldrig

vill veta vad andra tycker om detta eftersom jag känner mig lite dålig av det dem sa till mig det jag tycker är att om det står att den ska slängas 10 minuter efter att man får sen så har dem gjort fel sen tycker jag också att man ska få den färsk och nygjord är ingen nyttig person köpte den enbart pågrund av smaken anledningen att jag tycker att man ska få den färsk är pågrund av priset man betalar för den och inte 8 timmar gammal

Permalänk
Avstängd

jag kan säga som så jag hade aldrig tagit emot den om jag sett att den gick ut 10 minuter senare , köper jag mat så vill ja ha kvalitet oavsett om de är en lågbudjet matkedja. köper jag en cheese brukar jag dra till med (Ibland) att jag vill ha en utan boston gurka då får dom altså göra en helt ny. säger dom att jag får plocka ur den skälv väljer jag annat. det är trots allt jag som kund som väljer vad jag vill äta och inte.

Ditt fall nu du tog emot maten du anmälde detta till mcdonald du fick din kupong va snällt av dom,detta får räcka,Men dock det du skrev om stripsen det är din skyldighet att medela detta direkt inte månader efter.

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Denkunnigee:

jag kan säga som så jag hade aldrig tagit emot den om jag sett att den gick ut 10 minuter senare , köper jag mat så vill ja ha kvalitet oavsett om de är en lågbudjet matkedja. köper jag en cheese brukar jag dra till med (Ibland) att jag vill ha en utan boston gurka då får dom altså göra en helt ny. säger dom att jag får plocka ur den skälv väljer jag annat. det är trots allt jag som kund som väljer vad jag vill äta och inte.

Ditt fall nu du tog emot maten du anmälde detta till mcdonald du fick din kupong va snällt av dom,detta får räcka,Men dock det du skrev om stripsen det är din skyldighet att medela detta direkt inte månader efter.

detta hände för ungefär en vecka sedan

pratade också med dem denna veckan när jag köpte en sallad igen dem pratade emot min pappa när han sa att jag borde få en sallad som inte är 8 timmar gammal fick denna gången en sallad som var 4 timmar gammal vilket är bättre

och ja jag är tacksam att jag fick hjälp men eftersom jag fick det svaret så frågar jag här nu vad andra tycker blev lite ledsen när jag fick det svaret

detta sa jag först till dem

Citat:

11:28
Jonathan Gustafsson

min fråga är också då ska jag fråga om jag vill ha nya pommes frites när jag beställer för att slippa få dem mjuka?

11:30
McDonald's Sverige

Om du inte är nöjd med en produkt är det bästa att säga till direkt i kassan så kan de rätta till eventuella fel.

11:31
Jonathan Gustafsson

det är svårt att göra det när det är drivein får helt enkeltsäga till att jag vill ha dem ny gjorda då om det går

iallafall det var allt tack för att jag fick kompensation så att jag kan köpa en ny sallad

11:35
McDonald's Sverige

Utmaningen med McDrive är att de säkert är bra när du får dem men när man stänger in friterade produkter som t ex pommes frites i en påse blir den snabbt mjuka. Så om du åker McDrive, se till att du äter dem på direkten.

11:35
Jonathan Gustafsson

det är precis det jag gör

jag äter dem sekunden jag får dem

ibland är dem halv knapriga ibland hel knapriga ibland helt mjuka och översaltade

11:40
McDonald's Sverige

Ok vad bra! De ska inte vara mjuka.

11:40
Jonathan Gustafsson

det var det förra veckan och veckan därpå

11:45
McDonald's Sverige

Om du åker McDrive är det bästa att ringa restaurangen, numret står på kvittot som du får när du betalar.

11:46
Jonathan Gustafsson

går det bra att maila igen om det? tycker om pommes friten när dem är knapriga och inte mjuka samma sak med maten

får tex ibland mjuk kyckling som ska vara knaprig

11:52
McDonald's Sverige

Nu har du fått ett menykort för en produkt som egentligen inte var något fel på. Men ring restaurangen om det skulle hända igen och återigen, äter man inte maten direkt tappar den kvaliteten, speciellt friterade produkter.

11:54
Jonathan Gustafsson

jag äter det direkt jag frågade bara hur jag ska göra vad jag ska säga föär att inte få dem mjuka nästa gång

så att dem vet

om inte det finns något att göra åt det så får jag testa med att köpa något annat än pommes allt jag gjorde var att fråga vad jag skulle göra åt det

11:56
McDonald's Sverige

Du kan absolut påminna dem vid köptillfället för att säkerställa det.

11:56
Jonathan Gustafsson

ok det var det jag ville veta

förstår bara inte varför det skulle nämmnas att jag fick ett meny kort är tacksam för det för att jag inte kunde äta salladen jag köpte

sen visste jag inte att det hade gått upp till 8 timmar för att det stod på etiketten att den skulle slängas så den biten tycker jag var fel

men har inte något mer att säga nu blev bara lite ledsen när jag fick det svaret

Permalänk
Medlem

Bådas fel.

Ditt fel: Du gick på McDonald's.

Deras fel: De försöker laga mat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av altair4:

Bådas fel.

Ditt fel: Du gick på McDonald's.

Deras fel: De försöker laga mat.

är ganska nöjd med mcdonalds i övrigt älskar maten när den är perfekt när kycklingen är knaprig pommesfriten är knapriga nygjorda saltade

men när kyckligen är mjuk och pommesfriten är mjuka och översaltade så blir jag besviken men inget jag egentligen bryr mig om men frågade om det går bra att fråga att få maten nygjord istället för att få mat som har stått

sen finns tyvärr inte max på drivein

brukar köpa från mcdonalds varje vecka har gjort det snart i över 2 år

Permalänk
Medlem

Äta sallad på McDonald's är som att köpa en kram från en h*ra.

Jag hade inte accepterat mjuka pommes.

Är maten kall eller något annat är fel så lämnar jag tillbaka skiten och ber dem laga nytt. Är där ingen kolsyra i läsken får dem fylla på en ny som där faktiskt är kolsyra i.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TAG9217:

Äta sallad på McDonald's är som att köpa en kram från en h*ra.

Jag hade inte accepterat mjuka pommes.

Är maten kall eller något annat är fel så lämnar jag tillbaka skiten och ber dem laga nytt. Är där ingen kolsyra i läsken får dem fylla på en ny som där faktiskt är kolsyra i.

brukar oftast förbise sånt pågrund av problemen man måste gå igenom för att få det rättat men när jag betalar för en sallad 50.kr så vill jag inte att den ska vara 8 timmar gammal

men ser ut som många tyckte att jag gjorde fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

(edit) förklara varför jag gjorde fel eller varför dem gjorde fel eller varför båda gjorde fel)

för det första så vet jag inte om den här tråden passar här men läste runt och ser inget om att man bara ska posta om dator saker

iallafall

jag köpte en ceasar sallad för 50.kr från mcdonalds för drygt en vecka sedan till min hamburgare

och när jag fick den så stod det på etiketten slängs 10 minuter efter att jag hade fått den hade 10 minuter på mig att äta upp den innan den skulle enligt etiketten slängas salladen var också över 8 timmar gammal inget jag förväntar mig för 50.kr

kontaktade mcdonalds om detta dem verkade inte bry sig men efter många om och men med en person på deras fb sida som sa att jag skulle maila dem så fick jag till slut en kupong på 39.kr

efter detta så nämnde jag att jag också brukar få mjuka pommes frites eller kyckling som inte är knaprig så jag frågade om jag kan säga till att jag vill ha maten nygjord och om jag kunde maila dem

fick då detta svaret

McDonald's Sverige

Nu har du fått ett menykort för en produkt som egentligen inte var något fel på. Men ring restaurangen om det skulle hända igen och återigen, äter man inte maten direkt tappar den kvaliteten, speciellt friterade produkter.

var det dem eller jag som gjorde fel?

vet sen självklart att en sallad håller längre än 8 timmar men tappade ändå aptiten efter det jag betalade så jag åt den aldrig

vill veta vad andra tycker om detta eftersom jag känner mig lite dålig av det dem sa till mig det jag tycker är att om det står att den ska slängas 10 minuter efter att man får sen så har dem gjort fel sen tycker jag också att man ska få den färsk och nygjord är ingen nyttig person köpte den enbart pågrund av smaken anledningen att jag tycker att man ska få den färsk är pågrund av priset man betalar för den och inte 8 timmar gammal

Herregud! Du har satt två punkter i ovan inlägg. De andra två kan inte räknas då du satt dom på fel ställe. Jäkligt svårt att förstå ditt inlägg på grund av det.

OnT: Man kan knappast förvänta sig att det är top notch på Donken. Man får vad man betalar för.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Visste inte om att man kunde klaga på colan Händer hur ofta som helst att man får en riiiiktigt god avslagen cola. som samtidigt för det mesta smakar vatten.

Permalänk

fan va sugen ja vart på donken, tack för tråden!

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Det enda felet som jag kan se att någon gjort är att du fortsatt handla på McDonalds trots att du är missnöjd.

Permalänk
Medlem

Hur kan du förvänta dig fräsch mat när du handlar på McDonalds??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HakanSor:

Det enda felet som jag kan se att någon gjort/gör är att du fortsätter handla på Mc Donalds trots att du är missnöjd.

ibland är jag det ja men inte lika ofta som jag är nöjd

fick kupong för salladen så jag köpte en ny

om max hade drivein så hade jag nog gått där

ser ut som många tycker att jag gjorde fel så det är väl så då

men tappade aptiten när jag såg att den skulle slängas han inte ens börja äta den innan den skulle slängas och dem säger att det inte var något fel på den

tycker att det var fel på den att dem hade en etikett som det stod "slängs" 10 minuter efter att dem säljer den

det tycker jag är fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

brukar oftast förbise sånt pågrund av problemen man måste gå igenom för att få det rättat men när jag betalar för en sallad 50.kr så vill jag inte att den ska vara 8 timmar gammal

men ser ut som många tyckte att jag gjorde fel

För att du köpte på mcdonalds, det var absolut inte dit fel att dom levera dålig mat, men att dom itne gillar mcdnalds är ju upp till dom och inte dig, så kan itne vara fel av dig för gilla något som dom inte gillar.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att du börjar jobba på den mcdonalds där du upplever att salladen är gammal. Sen om 4-5 år när du jobbat upp dig till till restaurangchef så kan du ju ändra på rutinerna o skapa världens bästa mc restaurang

Edit: MCD är en lågprisfastfood restaurang och allting är ju anpassat därefter. Personalkostnad, kvalitét, osv.
Jag älskade MCD mat när jag var tonåring men jag tror det mest var känslan av att sitta med polarna o käka tillsammans som var grejen.
Idag köper jag hellre thai take away. Mycket godare och nyttigare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robie76:

Jag föreslår att du börjar jobba på den mcdonalds där du upplever att salladen är gammal. Sen om 4-5 år när du jobbat upp dig till till restaurangchef så kan du ju ändra på rutinerna o skapa världens bästa mc restaurang

ok gissar att det var mitt fel då och att du tycker att jag inte ska bry mig

Permalänk

*suck*

Nu diskuteras skit McDonalds på mitt datorforum

Sluta ät på det skitstället,,, var på en fiskeresa till Norrland för något år sedan, stannade till vid en McDonalds i Stockholm,,, huga mina sämst spenderade pengar, alla kategorier, någonsin.

*Våga vägra McDonalds*

Visa signatur

Intel I7 2600K@ 4,5GHz | GTX580 SLI | ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M | 16GB Vengeance | Corsair AX1200 | SSD Samsung 830 128GB | Fractal D. mini matx | Vattenkylning Phobya 1080 9x120 = knäpptyst dator :) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

OnT: Man kan knappast förvänta sig att det är top notch på Donken. Man får vad man betalar för.

Om man faktiskt får vad man betalar för så är top notch PRECIS vad man borde kunna förvänta sig på McDonalds!

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Jag föreslår att du börjar jobba på den mcdonalds där du upplever att salladen är gammal. Sen om 4-5 år när du jobbat upp dig till till restaurangchef så kan du ju ändra på rutinerna o skapa världens bästa mc restaurang

? , det där var ju bara arrogant som satan, hur fasen är det hans fel att maten han betalar för är till gränsen på magsjuka ?..tänk 2 gånger, han betalade för mat, inte magsjuka.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

1. MAX
2.Burger King
3.Sibylla/lokala grillen
756.McDonalds

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Visste inte om att man kunde klaga på colan Händer hur ofta som helst att man får en riiiiktigt god avslagen cola. som samtidigt för det mesta smakar vatten.

Att det smakar vatten är ju för att det är typ 90% iskuber. Beställ utan is, oftast så blir dem j*vligt sura, men brukar ge med sig om du står på dig.

Har varit med om att McDonald's personal klagar på att man inte tar undan brickan efter sig, det är väl ändå deras jobb? Det är ju ingen självserveringsrestaurang, du betalar ju för servicen.

Skrivet av xpanterx:

1. MAX
2.Burger King
3.Sibylla/lokala grillen
756.McDonalds

  1. Hemmagjorda burgare, nu menar jag verkligen gjorda från scratch, bröd, kött, allt.

  2. Frasses

  3. Burger King

  4. Max

  5. Sibylla/Lokala grillen

  6. McDonald's, om man inte ätit sen dagen innan och börjar bli riktigt hungrig/har riktigt bråttom.

Permalänk
Medlem

Mcdonalds främsta syfte är ju att snabbt leverera mat (och tjäna så mycket pengar som möjligt). Och de misslyckas de med också ganska ofta.

Nu har jag som sagt slutat helt att gå på mcdonalds men tidigare så beställde jag alltid special orders utan vissa standard"pålägg" så att de tvingades göra nygrillad hamburgare. Det går ju tyvärr inte o göra med mcnuggets eller pommes.

Permalänk
Medlem

Du gjorde fel som gick till McDonalds och förväntade dig kvalitet. Det är lite av ett lotteri, ibland är det bra, ibland är det dåligt, det ingår tyvärr i totalupplevelsen. Man får tyvärr justera ner sina förväntningar om man nu vill fortsätta "njuta" av deras mat.

Sen, när det gäller märkning. Den kan man ofta inte lita på iaf eftersom dom regelmässigt märker om gammal mat på många restauranger. Källa: http://www.svt.se/nyheter/sverige/mcdonalds-marker-om-gammal-... (och nej, dom har inte slutat med det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Att det smakar vatten är ju för att det är typ 90% iskuber. Beställ utan is, oftast så blir dem j*vligt sura, men brukar ge med sig om du står på dig.

Nja när jag vill ha cola brukar jag få hämta det själv. Och när man häller upp så ser man rätt tydligt att det består av 80 % vatten o 20 % cola. Riktigt snåla är dom..

Permalänk
Proffsmobbare

Ska inte peka finger här, men läxan är nog mer i stil med; Håll dig till proteinrik mat så händer inte detta.

Permalänk
Medlem

Mcdonalds affärsidé bygger på franchise, dvs att varje restaurang är som en egen "enhet". Så länge de inte har kontrollanter ute på varje restaurang som säkerställer att man uppfyller företagsledningens affärsidé så kommer det alltid förekomma bristande kvalitét hos MCD. Dvs man skall ha tur om man skall få bra och nylagad mat.

Permalänk
Medlem

Gå och ät i Max eller Burger king för i helvete. >:(

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

? , det där var ju bara arrogant som satan, hur fasen är det hans fel att maten han betalar för är till gränsen på magsjuka ?..tänk 2 gånger, han betalade för mat, inte magsjuka.

Hur är en sallad som har 10 minuters försäljningstid kvar på gränsen till magsjuka?
Kycklingen som läggs i salladen är ju alltid ny så det handlar bara om sallad, tomat och ost som har legat i en kyl i 8 timmar efter att de lagts i en salladslåda, köper du en sallad i butik så märks dessa oftast med 1-2 dygn i hållbarhetstid och den faktiska hållbarheten är densamma på McDonalds bara att de av någon märklig anledning valt 8 timmar.

Skrivet av robie76:

Mcdonalds affärsidé bygger på franchise, dvs att varje restaurang är som en egen "enhet". Så länge de inte har kontrollanter ute på varje restaurang som säkerställer att man uppfyller företagsledningens affärsidé så kommer det alltid förekomma bristande kvalitét hos MCD. Dvs man skall ha tur om man skall få bra och nylagad mat.

Detta kollas på franchise också och det är oftast franchise restaurangerna som ligger i topp.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Gå och ät i Max eller Burger king för i helvete. >:(

Edit: Jag har bara ätit McDonalds en gång och jag spydde av deras hamburgare.
Det var typ nån dressing som var typ rutten...

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast
AMD Radeon RX 7900 XTX, LG 34'' UltraGear 34GN850P QHD Curved
XONAR U7
LIAN LI D600, Moddat, 2 x 420mm ALPHACOOL 60 mm radiatorer
QPAD MK-85, RAZER Basilisk mus