HP tillkännager surfplattan Slate 7

Permalänk
Melding Plague

HP tillkännager surfplattan Slate 7

PC-jätten Hewlett-Packard tillkännager en helt ny surfplatta på Mobile World Congress. Det handlar om en enhet i sjutumsklassen med siktet inställt på Google Nexus 7.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var ett bra pris om inte annat

Permalänk

Bra pris som sagt. Sen om den kan utmana Nexus 7 återstår att se.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Bra pris, lägger man dock några hundringar till så får man en Nexus 7

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Verkar ligga helt rätt i pris m.m.

Diger historia med WebOS och annat. När det begav sig verkade dåvarande VD'n mer intresserad av att stycka upp HP än att se till att det lanserades bra produkter.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

En läsplatta utan Android 4.2 är meningslös i hemmet tycker jag.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Denna platta verkar få ett bra pris men den kommer bli torterad när nya Nexus kommer för bara en liten slant mer.

Permalänk
Medlem

Trevligt. Har alltid undrat vad HP höll på med efter att ha dödat WebOS produkterna när tabletmarknaden tog fart.

Permalänk
Medlem

Hoppas bara den inte blir lika varm som HP laptops Har inga bra erfarenheter från HP gällande temperaturer :/

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem

Känns riktigt prisvärt om man inte har för höga krav.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är framför allt imponerad över materialvalet i en så billig produkt, komposit med stålram kan nog kännas bättre än den vanliga plasten

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Att den inte är en nexus enhet är ett minus men priset kanske kan ge den ett överatg över nexus 7 bara den har någorlunda likvärdig prestanda.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Väldigt snygg, men ramen ser ganska bred ut. Älskar prispunkten också

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av destoxes:

Hoppas bara den inte blir lika varm som HP laptops Har inga bra erfarenheter från HP gällande temperaturer :/

Jag tror inte hp datorer blir varmare än någon annan tillverkares datorer. Om du köper en budget laptop som kommer kylningen vara dålig oavsett märke.

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem

Shit va snygg den va men den liknar lite ganska mycket Nexus 7 men iaf helt godkänt för min smak.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk

Kan man använda den som telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickybobby:

Jag tror inte hp datorer blir varmare än någon annan tillverkares datorer. Om du köper en budget laptop som kommer kylningen vara dålig oavsett märke.

Hmm nej?
HP hade en tiden där alla deras datorer blev defekta av på moderkortet eller grafiken av överhettning, det är nog det han menar.
Men det hade väl också med Nvidia att göra för det var deras chips endast tror jag.

Permalänk
Skrivet av destoxes:

Hoppas bara den inte blir lika varm som HP laptops Har inga bra erfarenheter från HP gällande temperaturer :/

Jasså? Sitter på en hp laptop som jag fick från skolan, kör linux. Inga tempratur problem här inte. Dock har en i skolan haft ett riktigt måndags exemplar. Men det är 1 på 100 elever. Har haft tre fyra stycken hp laptop sen innan. Måste säga att dem alltid fungerat utmärkt. När jag gick i 8-9 fick vi "nya" hp laptops som hade varit med om 3 eller fyra olika klasser i över 5 år. Fungerade klockrent, förutom att dem var så jävla långsama så man ville helst strypa sig själv. (Skolan snålade verkligen på den sidan) Men sen fick vi tre fina skidresor plus en resa till prag. Så man kan inte klaga. Den var ett minne för livet. Hur som helst tycker jag att Hp gör ett grymt jobb.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Mer intressanta är att LG har kommit överens med HP att få använda webOS i framtida TV-apparater

Citat:

WebOS gets another shot at life thanks to LG Electronics.

LG is acquiring WebOS from Hewlett-Packard, with the intention to use the operating system not for its mobile phones, but in its smart televisions. With the deal, LG obtains the source code for WebOS, related documentation, engineering talent, and related WebOS Web sites. LG also gets HP licenses for use with its WebOS products, and patents HP obtained from Palm. The financial terms of the deal weren't disclosed.

Källa: http://news.cnet.com/8301-1035_3-57570990-94/webos-lives-lg-t...

Permalänk
Avstängd

Snyggt att den kommer i rött.

Men fan vilken skit upplösning, nu lanseras ju alla nya mobiler med 1080p.
Den här ju inte halv-HD och når ju inte ens upp till 720p.

Synd att HP tycks ha lagt ner webOS, då det verkade spännande och jag hört bra om den, dessutom är konkurrens och diversitet bra.

Känns som om det vore bättre att lägga några hundralappar till och köpa Nexus 7 istället. Då får man antagligen uppdateringar också, och en skön stock vanilla-Android-upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Snyggt att den kommer i rött.

Men fan vilken skit upplösning, nu lanseras ju alla nya mobiler med 1080p.
Den här ju inte halv-HD och når ju inte ens upp till 720p.

Synd att HP tycks ha lagt ner webOS, då det verkade spännande och jag hört bra om den, dessutom är konkurrens och diversitet bra.

Känns som om det vore bättre att lägga några hundralappar till och köpa Nexus 7 istället. Då får man antagligen uppdateringar också, och en skön stock vanilla-Android-upplevelse.

Ja, webOS är riktigt trevligt, synd att HP ville ta så mycket betalt för hårdvara som inte riktigt hängde med. Tänker då främst på Touchpad som var lika dyr som iPad2 trots att den var stor och klumpig som iPad1. Jag kommmer att få svår abstinens den dagen mina webOS-produkter lägger av, det är 2013 och webOS har fortfarande finurliga lösningar som de andra ännu inte kopierat.

Blir intressant att se hur pass lik denna slate blir Touchpad Go som bara han släppas som prototyp innan galenskaperna hos HP börjad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reckie:

Ja, webOS är riktigt trevligt, synd att HP ville ta så mycket betalt för hårdvara som inte riktigt hängde med. Tänker då främst på Touchpad som var lika dyr som iPad2 trots att den var stor och klumpig som iPad1. Jag kommmer att få svår abstinens den dagen mina webOS-produkter lägger av, det är 2013 och webOS har fortfarande finurliga lösningar som de andra ännu inte kopierat.

Blir intressant att se hur pass lik denna slate blir Touchpad Go som bara han släppas som prototyp innan galenskaperna hos HP börjad.

Nu köpte LG upp webOS och ska tydligen använda de i deras smart TV.

Med tanke på din signatur, är du anställd av HP eller någon underlig HP-fanboy (jag visste inte att HP hade några) ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Hmm nej?
HP hade en tiden där alla deras datorer blev defekta av på moderkortet eller grafiken av överhettning, det är nog det han menar.
Men det hade väl också med Nvidia att göra för det var deras chips endast tror jag.

Om man med 'alla' begränsar sig till de prispressade DV-serierna avsedda för konsumenter finns det en viss sanning i påståendet, men det var som sagt bara en liten del av sortimentet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Nu köpte LG upp webOS och ska tydligen använda de i deras smart TV.

Med tanke på din signatur, är du anställd av HP eller någon underlig HP-fanboy (jag visste inte att HP hade några) ?

Näe, jag gillar Palms webOS och hade deras prylar sedan tidigare, slutade inte köpa webOS-produkter bara för att HP tog över. Att de sedan i ett galet infall sa att de skulle sluta tillverka PC och lägga ned Palm gör snarare att jag har ett horn i sidan till HP.

Även om man kan tro det så blir inte allt skit bara för att det sitter en viss logga på produkten.
Microserver är t.ex. en populär och omtyckt hemmaserver och Envy 14 med stålchassi och den bättre skärmen (Radiance 1600x900 med 92% RGB) är allt annat än dålig.

Kul att någon satsar på webOS även om smart-tv kanske inte är det ultimata användningsområdet. Men LG kanske kommer på andra tankar och implementerar det i andra produkter?