Permalänk
Medlem

CoolerMaster 430 ELITE BLACK EDIT

Hej!

Jag har ett stort intresse av datorer & detta är mitt första bygge.
Tänkte lägga ut lite bygg & mod bilder.

--Specifikationer------

CPU: AMD FX-6100 6-Core Processor 3,3ghz - överklockad till 4,2gz
Kylare: Cooler Master Seidon 120M Vattenkylning med Cooler Master SickleFlow 120mm blå LED
Moderkort: ASUS M5A78L-M LX3, Socket-AM3+
GPU: Gigabyte Radeon HD7850 1024MB OC
RAM: Crucial 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport
RAMKYLNING: Crucial Cooling Fan2x60mm 3000rpm sleeve
HDD: Western Digital 500GB , 1st 500HB , 1st 250GB , 1st 350GB
Extern HDD: 2TB
Nätagg: Scythe Kamariki 4 750W 80+ 100mm fläkt
CHASSIFLÄKTAR: 4st Cooler Master BC 120mm 1200rpm Blå LED
DVDLÄSARE: ASUS DVD-Brännare med lightscrib
NZXT Sentry 2 LCD Fan Controller

Lägg en röst och skriv en kommentar.

Mvh Izkoo

------------------------------------------------------

CoolerMaster 430 ELITE BLACK EDIT

Visa signatur

- Ingen Minns En Fegis -

Permalänk

Förfärlig kabel dragning, Annars helt ok, Lycka till med vattenkylningen

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Avstängd

Bra komponenter, men jag fattar inte varför du inte har dragit kablarna bakom moderkortsplåten? Det chassit du har nu är troligen bättre än stom scout 2.

Permalänk

Blev besviken när jag såg att det var ett slutet vattekylningssystem

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING, Intel Core i9 10850K kyld av custom loop 360+140mm rad, Corsair 16GB DDR4 3200MHz, EVGA RTX 2070 Black gaming, PNY 1TB NVME m.2, Ocz 480GB SSD, random 1 tb hårddisk, Corsair AX860i Och allt sitter i ett Corsair 800D

Permalänk
Medlem

Ta bort ''porr belysningen''

Permalänk
Medlem

onödigt att byta en Cooler Master 212 mot "vattenkylning". det ser fulare ut och kommer inte ge dig någonting extra!

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Har läst lite utav er FEEDBACK , tackar & tar emot BRA som DÅLIGA kommentarer ! Finns det INGET dåligt så kan man ju inte bli bättre eller hur ?!

* Förfärlig kabel dragning - YES ! den är ju dock inte den bästa tyvärr Jag är som NY inom detta med att bygga & detta är min första dator ja bygger / plockar ihop själv .

* CoolerMaster 430 ELITE vs CM STORM SCOUT 2 - Kabeldragnigen är mer anpassad i Scout 2 chassit med gummi hål på 3st ställen i chassit , mer utrymme för kablarna bakom oxå.

* Blev besviken när jag såg att det var ett slutet vattekylningssystem - Jag visste inte vad ja skulle skriva som rubrik , slutet vattensystem eller nått kanske ?!

Visa signatur

- Ingen Minns En Fegis -

Permalänk
Medlem

"När vi ska dansa i neon
På vår resa genom natten"

Permalänk
Medlem

Du skriver "mums" och att du "monterat moderkaka".

Ser ingen moderkaka på bilderna så jag bifogar en länk istället: http://2.bp.blogspot.com/-MRUjkSmKkcI/TVUZrk34hlI/AAAAAAAAAR0...

Permalänk
Inaktiv

bara jag som tycker att fläkten som medföljer chassit låter för mycket?
har samma chassi så 5 poäng

Permalänk

Kul med många bilder har samma chassi går gärna in på min sida och titta jag lackerade mitt coolmaster elite.

Visa signatur

Datorer är LIVET