Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Undrar jag med faktiskt, nån som har hittat nåt? Dessutom, hur gjorde du så det INTE blev svart backgrund när man laddar telefonen?

http://modmyi.com/content/6691-review-disable-lock-screen-not... för notifications? Har dock inte provat den.

För klockan tror jag det ska finnas ett winterboardtema - typ transparent clock eller lockscreen. bara googla lite så hittar du nog

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Undrar jag med faktiskt, nån som har hittat nåt? Dessutom, hur gjorde du så det INTE blev svart backgrund när man laddar telefonen?

Det finns som inställning i Springtomize 2

Skrivet av qhrizz:

http://modmyi.com/content/6691-review-disable-lock-screen-not... för notifications? Har dock inte provat den.

För klockan tror jag det ska finnas ett winterboardtema - typ transparent clock eller lockscreen. bara googla lite så hittar du nog

Tack, det funkade bra!

Du som verkar vara djupt insatt i tweaks, finns det något som gör att: När man har biteSMS installerat, så fort du får ett meddelande så kommer det upp en ruta på låsskärmen. Finns det något sätt att ta bort "rutan" och bara få en vanlig pushnotis?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Det finns som inställning i Springtomize 2

Tack, det funkade bra!

Du som verkar vara djupt insatt i tweaks, finns det något som gör att: När man har biteSMS installerat, så fort du får ett meddelande så kommer det upp en ruta på låsskärmen. Finns det något sätt att ta bort "rutan" och bara få en vanlig pushnotis?

Har inte använt bitesms så mkt men ska väl kunna gå och toggla bort i settings? Typ QR/QC på lockscreen?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av Timpppa:

Snyggt!
Vad heter batteritemat? Eller bättre upp, skriv det du använt

ser ut som ayecon

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

ser ut som ayecon

Japp, ayecon välj Statusbar i WinterBoard för att få fram "blixten" vid laddning.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Rekommenderar SBRotator 6 för de som vill kunna köra springboard i landskapsläge, extremt skönt i mitt tycke.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Rekommenderar SBRotator 6 för de som vill kunna köra springboard i landskapsläge, extremt skönt i mitt tycke.

såg riktigt nice ut! en "dum" fråga bara, om man köper det på mobilen, gäller det även ipaden eller måste man göra dubbla köp?

Du vet ingen app som roterar bakgrundsbilden på låsskärmen?

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro, 16GB, 180GB SSD (dualboot Windows 8).
NAS: Synology DS1812+, 5st WD RED 4TB.
Mediaspelare: BoxeeBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soders:

såg riktigt nice ut! en "dum" fråga bara, om man köper det på mobilen, gäller det även ipaden eller måste man göra dubbla köp?

Du vet ingen app som roterar bakgrundsbilden på låsskärmen?

Gäller på iPaden med! Du har ju ett Cydia-konto kopplat till Facebook/Google för alla köpta apps.

Letar också efter det, när man vrider till landskapsläge dras ju bildens 640 pixlar ut på 1136 pixlar... ser förjävligt ut.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Inaktiv

Uppdatering efter release av 6.1.2:
Jag har precis gjort en restore och uppdaterat till 6.1.2. Efter det har jag jailbreak'at igen. Lagt på repon för commcenter patch och modifierat mina carrier filer och det verkar som om Commcenter patchen fungerar på 6.1.2 så nu har jag tillbaka LTE switchen.

Permalänk
Skrivet av Casper:

Det finns som inställning i Springtomize 2

Jag kan verkligen inte hitta någon inställning som gör laddningsskärmen som din, skulle du kunna specificera flik och namn?

Permalänk

Om man har en operatörs låst telefon kan man låsa upp den? i så fall med vilken tweak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Om man har en operatörs låst telefon kan man låsa upp den? i så fall med vilken tweak?

Skulle nog påstå att det inte går, inte sist jag kollade iaf. Kostar bara 300-350kr att låsa upp den hos operatör, känns mer värt.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon213477:

Uppdatering efter release av 6.1.2:
Jag har precis gjort en restore och uppdaterat till 6.1.2. Efter det har jag jailbreak'at igen. Lagt på repon för commcenter patch och modifierat mina carrier filer och det verkar som om Commcenter patchen fungerar på 6.1.2 så nu har jag tillbaka LTE switchen.

Skönt att höra! Tänkte också köra en restore och uppdatera efter lunch.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Skulle nog påstå att det inte går, inte sist jag kollade iaf. Kostar bara 300-350kr att låsa upp den hos operatör, känns mer värt.

Det beror på. Tre tar 350 men du kan inte låsa upp om den är låst till ett abonemang. Då måste man vänta tills tiden gått ut.

Permalänk
Skrivet av mtntwg:

Skönt att höra! Tänkte också köra en restore och uppdatera efter lunch.

Hur gör man en restore? vad är fördelen med att hela tiden uppdatera jag kan fortfarande ladda tweaks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Jag kan verkligen inte hitta någon inställning som gör laddningsskärmen som din, skulle du kunna specificera flik och namn?

Springtomize 2>Låsskärm>Visa Alltid Bakgrund

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Hur gör man en restore? vad är fördelen med att hela tiden uppdatera jag kan fortfarande ladda tweaks.

Inga fördelar för de flesta. Men det kan finnas buggar eller små saker som tex företag måste få fixat på sina telefoner och därför är de tvungna/vill de uppdatera på grund av de bug-fixarna/små uppdateringarna Apple lägger till.

Om du är nöjd med tex 6.1 bör du inte uppdatera då det bara kan ge dig problem

Edit: Restore gör du i iTunes. ladda ner den versionen du vill ha och återställ med hjälp av den. Tror det var att man skulle hålla in SHIFT och trycka på "återställ" för att kunna välja firmware.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Hur gör man en restore? vad är fördelen med att hela tiden uppdatera jag kan fortfarande ladda tweaks.

Du gör det i iTunes, bara trycka på "Återställ iPhone..." så sköter det sig självt, även om du har jailbreakat och Shift-metoden behövs inte.

Själv är jag en riktig uppdateringsbög som alltid installerar den senaste versionen även om mjukvaran funkar fint redan innan, känns fräschare på något sätt. "If it ain't broke, don't fix it" är ju vettigt men jag följer det verkligen inte.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon213477:

Här kommer de; instruktionerna har jag publicerat på forumet 99mac.
Anpassa till Tele2 eller Telia är enkelt. Tre har inga frekvenser på 1800mHz

This is a very short tutorial and I'm sure you can do this in an easier way.
1) Jailbreak your phone.
2a) Install OpenSSH
2b) Add Repo "v.backspace.jp/repo" to Cydia
2c) Install CommCenter Patch
3) Connect to your phone over wifi using sftp (Filezilla is good), user:root, pw:alpine
4) Go to /System/Library/Carrier Bundle/iPhone
5) Copy the bundle files for your operator (Telenor_SE in your case) to your computer.
6) Download Telenor_DK carrier files from this link:
http://appldnld.apple.com/iOS6/CarrierBundles/091-0189.201301...
7) Extract and Copy both overrides_n41_n42.pri and .plist files from Telenor_DK.ipcc (rename it to .zip to extract) to the folder you copied the files from your iPhone.
8) Edit info.plist and version.plist, change both 14.0 and 14.0.0 to 14.0.1 (search Google for a plist editor)
9) Edit overrides_n41_n42.plist and change the APN to your APN for Telenor(services.telenor.se)
10) Save all files. Transfer them back to your phone using SFTP. (same directory)
11) Confirm that the version in Settings / General / About is changed.
12) Restart phone.
13) Confirm you have the new version of the carrier files in Settings / About and that the LTE is visible in Settings / General / Cellular

Ehm, förstår inte riktigt från o med steg 5. Ska jag kopiera hela telenor_SE mappen till datorn med hjälp av iexplorer eller Tele2_SE (då jag har tele2 och inte telenor) eller vad ska jag egentligen göra? är kanske bara lite trött men skulle behöva lite "särhjälp" här

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Ehm, förstår inte riktigt från o med steg 5. Ska jag kopiera hela telenor_SE mappen till datorn med hjälp av iexplorer eller Tele2_SE (då jag har tele2 och inte telenor) eller vad ska jag egentligen göra? är kanske bara lite trött men skulle behöva lite "särhjälp" här

Telenor har inget med det här att göra egentligen. Du laddar endast ner telenor DKs filer för att de har "overrides_N41_N42.plist" och "overrides_N41_N42.pri". Eftersom de är de som har koll på LTE:n.

Så i princip är det bara att lägga över de två filerna i din operatörs bundle filer som du har i din iPhone.

Men sen så måste vi ju ändra informationen i dessa filerna för att de ska fungera. Så för att förenkla allt så för vi över din operatörs bundle som i det här fallet var Tele2 till din dator för att enkelt kunna ändra på filerna.

och sedan stoppa tillbaka Tele2s bundle i din iPhone som nu även har "overrides_N41_N42.plist" och "overrides_N41_N42.pri"

Såhär ser det ut tillslut (Telia):

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Telenor har inget med det här att göra egentligen. Du laddar endast ner telenor DKs filer för att de har "overrides_N41_N42.plist" och "overrides_N41_N42.pri". Eftersom de är de som har koll på LTE:n.

Så i princip är det bara att lägga över de två filerna i din operatörs bundle filer som du har i din iPhone.

Men sen så måste vi ju ändra informationen i dessa filerna för att de ska fungera. Så för att förenkla allt så för vi över din operatörs bundle som i det här fallet var Tele2 till din dator för att enkelt kunna ändra på filerna.

och sedan stoppa tillbaka Tele2s bundle i din iPhone som nu även har "overrides_N41_N42.plist" och "overrides_N41_N42.pri"

Okej, så jag tar ut tele2_se.bundle, lägger till dessa två overrides från danska telenor, ändrar både version och infos 14.0 och 14.0.0 till 14.0.1. Sedan måste jag ändra APN men det finns ju två APN? Vart ska jag sätta in services.tele2.se?

EDIT: ska jag ens sätta in services.tele2.se eller services.telenor.se om jag har tele2? Och ska jag sätta in det där det står key>apn</key> eller key>AttachAPN</key>? Ska jag ta bort själva ordet APN och sätta in services.tele2.se?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Okej, så jag tar ut tele2_se.bundle, lägger till dessa två overrides från danska telenor, ändrar både version och infos 14.0 och 14.0.0 till 14.0.1. Sedan måste jag ändra APN men det finns ju två APN? Vart ska jag sätta in services.tele2.se?

EDIT: ska jag ens sätta in services.tele2.se eller services.telenor.se om jag har tele2? Och ska jag sätta in det där det står key>apn</key> eller key>AttachAPN</key>? Ska jag ta bort själva ordet APN och sätta in services.tele2.se?

Så som jag har förstått det så är ett "key" element "functionen" och det är string:en som håller i informationen
Edit: Glöm telenor, du kommer aldrig behöva skriva/höra/ropa det igen ^^

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Så som jag har förstått det så är ett "key" element "functionen" och det är string:en som håller i informationen
Edit: Glöm telenor, du kommer aldrig behöva skriva/höra/ropa det igen ^^

http://i.imgur.com/KH58Di1.png

Tack så mycket Nu kan jag iaf aktivera LTE, det som återstår är väl att testa!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Min son har 4S jailbreakad (5.x) men har ej vågat ta steget till iOS 6.x. Han har en vän som gjort det och verkar som ej alla Cydia apps funkar lika bra. Någon som har information om detta?
Mvh Janptr

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Medlem
Skrivet av janptr:

Min son har 4S jailbreakad (5.x) men har ej vågat ta steget till iOS 6.x. Han har en vän som gjort det och verkar som ej alla Cydia apps funkar lika bra. Någon som har information om detta?
Mvh Janptr

Vilken jailbreak använde han? Troligen Absinthe.

Då ska det nog inte vara några problem. Men vad är det som inte funkar? Crashar saker, får han ett felmeddelande i cydia, vilka appar/tweaks är det som inte funkar lika bra?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av janptr:

Min son har 4S jailbreakad (5.x) men har ej vågat ta steget till iOS 6.x. Han har en vän som gjort det och verkar som ej alla Cydia apps funkar lika bra. Någon som har information om detta?
Mvh Janptr

Majoriteten av de populärare apparna och tweaksen är redan uppdaterade för att funka med iOS 6.x. Kolla min lista i inlägg 3, allt jag har installerat funkar felfritt just nu.

Hade en 4S med 5.1.1 förut och mot slutet hade jag i princip en krasch/dag, även efter en helt ren installation. Än så länge har jag haft noll krascher med 6.x. Stöter man på problem är det bara avinstallera den särskilda appen och invänta uppdatering.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Skrivet av mtntwg:

Du gör det i iTunes, bara trycka på "Återställ iPhone..." så sköter det sig självt, även om du har jailbreakat och Shift-metoden behövs inte.

Själv är jag en riktig uppdateringsbög som alltid installerar den senaste versionen även om mjukvaran funkar fint redan innan, känns fräschare på något sätt. "If it ain't broke, don't fix it" är ju vettigt men jag följer det verkligen inte.

Måste man ladda ner alla tweaks och göra om alla inställningar man gjort på nytt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Måste man ladda ner alla tweaks och göra om alla inställningar man gjort på nytt då?

Japp, telefonen blir nollställd.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

Måste man ladda ner alla tweaks och göra om alla inställningar man gjort på nytt då?

Ja, det måste du.

Edit: Oops, såg inte att du hade fått svar ^^

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

När min vän uppdaterade UIKit Tools, och då försvann Cydia konstigt nog. Självklart hade han inte OpenSSH installerat, så han kan inte SSHa in i sin iPhone 5 (eller?) och installera Cydia den vägen.
Måste han återställa, eller finns det andra vägar?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler