Förlorat tusentals filer - glömt windows 7 lösenord

Permalänk
Medlem

Förlorat tusentals filer - glömt windows 7 lösenord

Salut!

Min gamla lilla bärbara dator är döende. Innan han dör vill jag extrahera dess underbara filer på något sätt. Dessa filer är som Fagins guld för mig, de är min övärdeliga skatt och behövs för att säkra min ålderdom. Tyvärr så har jag glömt Administratorns lösenord och endast tillgång till en underlägsen kontotyp. Då endast Administratorn har tillgång till filerna ber jag er kära mednördar om hjälp. HJÄLP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Govava:

Salut!

Min gamla lilla bärbara dator är döende. Innan han dör vill jag extrahera dess underbara filer på något sätt. Dessa filer är som Fagins guld för mig, de är min övärdeliga skatt och behövs för att säkra min ålderdom. Tyvärr så har jag glömt Administratorns lösenord och endast tillgång till en underlägsen kontotyp. Därför kära mednördar ber jag om er hjälp. HJÄLP!

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Löser du inte att fixa lösenordet så kan du boota på en liveskiva och kopiera eller plocka ut disken och koppla in den i en annan dator.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara sätt in disken i nån stationär dator som andra disk där du har admin rättigheter och sätta att du ska ha skriv och läs rättigheter? Är väl smidigt om datorn är döende också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack, tack mina kära.

Till synes förtjusande program, kan jag alltså återställa Admins lösenord utan att hans filer förintas?

Kan jag konvertera denna interna 2.5-disk till en extern 3.5 och sedan koppla till min desktop där jag får full tillgång till min digitala skatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Govava:

Tack, tack mina kära.

Till synes förtjusande program, kan jag alltså återställa Admins lösenord utan att hans filer förintas?

Kan jag konvertera denna interna 2.5-disk till en extern 3.5 och sedan koppla till min desktop där jag får full tillgång till min digitala skatt?

Ja.

Anslut disken till din stationära PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Govava:

Tack, tack mina kära.

Till synes förtjusande program, kan jag alltså återställa Admins lösenord utan att hans filer förintas?

Kan jag konvertera denna interna 2.5-disk till en extern 3.5 och sedan koppla till min desktop där jag får full tillgång till min digitala skatt?

Kolla in Hirens Boot cd den körde vi alltid förr på ett jobb för att få fram admin lösenord i windows.
Den funkade mycket bra då. Man bara bootade från den sen tog den 5-10min så hade man lösenordet.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fan det är Vista, skrev fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Govava:

Tack, tack mina kära.

Till synes förtjusande program, kan jag alltså återställa Admins lösenord utan att hans filer förintas?

Kan jag konvertera denna interna 2.5-disk till en extern 3.5 och sedan koppla till min desktop där jag får full tillgång till min digitala skatt?

Skaffa dig ett 2,5" externt chassi på Inet och peta in din laptopdisk i den och vips har du en extern 2,5"are som du kan ansluta till dator efter tycke och smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Kolla in Hirens Boot cd den körde vi alltid förr på ett jobb för att få fram admin lösenord i windows.
Den funkade mycket bra då. Man bara bootade från den sen tog den 5-10min så hade man lösenordet.

"Hirens Boot cd" Bör finnas i varje datoranvändares hylla!