Permalänk
Avstängd

För er som vill testa ett alternativt sätt så gör som "DalvikTheDalek" gjorde på reddit.

Citat:

I've managed to block those caches! What you need to do is use Windows Firewall (or iptables if you're linux) to block 206.111.0.0/16. As far as I can tell, this won't block any other websites hosted on XO, but YMMV. Instructions for blocking with windows firewall here . Once 206.111.0.0/16 is blocked, youtube's player logic will fall back to Google's datacenters and stream at beautiful speeds.

Edit: Jag vet ej om detta fungerar för oss eller bara för amerikanare. Jag kan själv inte testa då jag inte har problemet med långsam laddning på youtube.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

För er som vill testa ett alternativt sätt så gör som "DalvikTheDalek" gjorde på reddit.

Edit: Jag vet ej om detta fungerar för oss eller bara för amerikanare. Jag kan själv inte testa då jag inte har problemet med långsam laddning på youtube.

Jag testade nu och det verkar inte fungera

Permalänk
Medlem

Det är youtubes loadbalancer som inte fungerar som den ska.. dom har 3 gånger försökt lösa det och det har då funkat någon vecka, men problemet återuppstår. Google jobbar på det.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aliasandersson:

Jag testade nu och det verkar inte fungera

Typiskt. Det var värt ett försök i allafall.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Kan knappt ladda 480p filmer på youtube nuförtiden, men jag kunde ladda 1080p direkt med proxytricket. Får väl vänta och se vad Telia har att säga om saken.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Det är youtubes loadbalancer som inte fungerar som den ska.. dom har 3 gånger försökt lösa det och det har då funkat någon vecka, men problemet återuppstår. Google jobbar på det.

Låter som du är något på spåret här. Jag hade detta problem när jag precis flyttat in till min nya lägenhet. Fick sådan panik på detta så jag till och med ominstallerade windows men inget hjälpte.

Efter en vecka eller något så fungerade det dock prefekt men nu är problemet tillbaka igen. Det gör mig galen!

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Fy fasen, inte riktigt lidit med folket här på swec som haft problem förr men idag tar youtube fasen priset, slöare än en fastfrusen snigel i motvind!

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Phew, då är man iaf en i flocken och inte ensam om detta! Hoppas på en lösning snart, jag som har kanaler att följa på youtube

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Phew, då är man iaf en i flocken och inte ensam om detta! Hoppas på en lösning snart, jag som har kanaler att följa på youtube

Jag gillar ofta motsatsen för det betyder för det mesta att det är ett fel på min sida vilket betyder att jag kan fixa det, nu är problemet uppenbarligen inte på min sida så jag kan inte fixa det, därför gillar jag ofta när problemen är på min sida så att jag kan fixa!

Permalänk

Bytte dns till googles:

http://www.thewindowsclub.com/how-to-change-dns-settings-in-w...

Tycker det fungerar bättre faktiskt. Värt ett försök....

Permalänk
Inaktiv

Bra inte bara jag heller då, skapade en tråd om det för någon vecka sedan. Mitt problem "löste" sig genom att byta webbläsare, men problemet kommer o går. Ibland är jag övertygad om att det är webbläsaren som spökar, ibland inte.
Svårt när det ibland bara kommer o går o vissa filmer streamas ok.

Sen en sak till, visst är det så att populära filmer får mer brandbedd av Youtube/Google? Tycker alltid att de klipp som har fattitgt med tittare buffrar till förbannelse, även om det är något litet skitet filmklipp, går man sen direkt till PewdiePie eller någon annan storsäljare så vipps halva filmen buffrad precis när man klickat på play..

Dock generellt mycket sämre prestanda än för något år sedan.

Permalänk
Medlem

Har också märkt att YouTube är långsammare än vanligt den senaste veckan/2 veckorna. Brukar vanligtvis tycka att alla som gnäller på att YouTube blivit sämre och att allt går sakta överdriver. Just nu är det ju dock helt åt skogen.

Permalänk
Medlem

Går ju fan inte att kolla på youtube igår och idag, buffrar ju hela tiden. Videos stannar upp.... fuck that shit ;/

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Ifall någon har hittat en bra och enkel lösning dela gärna med er av den. Det är väldigt jobbigt att inte kunna kolla på 720p videoklipp när man kunde kolla 1080p utan problem alls förut.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Skrivet av shadowjolt:

Ifall någon har hittat en bra och enkel lösning dela gärna med er av den. Det är väldigt jobbigt att inte kunna kolla på 720p videoklipp när man kunde kolla 1080p utan problem alls förut.

Jobbigt att läsa igenom 1½ sida??!?!?!?

Permalänk
Medlem

Youtube har funkat dåligt hela kvällen för mig, men nu helt plötsligt funkar 720p för mig. Är van att kunna titta på 1080p med 10/1 lina utan problem..

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem! Problemet försvann med http://www.proxfree.com/ tack sigge002 för tipset!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Bytte dns till googles:

http://www.thewindowsclub.com/how-to-change-dns-settings-in-w...

Tycker det fungerar bättre faktiskt. Värt ett försök....

Provade jag oxå, det blev lite bättre faktiskt!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av frostfield:

Jobbigt att läsa igenom 1½ sida??!?!?!?

Räcker med ett frågetecken.
Jag har testat med Googles dns det gav inga resultat, och att använda proxy varje gång man vill gå in på Youtube ser jag inte som ett alternativ.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Skrivet av shadowjolt:

Räcker med ett frågetecken.
Jag har testat med Googles dns det gav inga resultat, och att använda proxy varje gång man vill gå in på Youtube ser jag inte som ett alternativ.

Det verkade som att du hade varit lat och inte läst igenom tråden eftersom att det är ganska uppenbart att det inte finns någon bra och enkel lösning. Därför bjössade jag på lite mer frågetecken..

Bytte till googles DNS och kan streama det här klippet i 1080p. Kan inte du göra det? Kan någon annan?

http://www.youtube.com/watch?v=8varU-eU30k

Det går kanske lite långsammare än vanligt, men jag ska inte klaga

Permalänk

Jag kollar mycket på iPad och har precis likadana bekymmer. Håller med att det verkar som vissa uppladdare flyter bättre.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Skrivet av frostfield:

Det verkade som att du hade varit lat och inte läst igenom tråden eftersom att det är ganska uppenbart att det inte finns någon bra och enkel lösning. Därför bjössade jag på lite mer frågetecken..

Bytte till googles DNS och kan streama det här klippet i 1080p. Kan inte du göra det? Kan någon annan?

http://www.youtube.com/watch?v=8varU-eU30k

Det går kanske lite långsammare än vanligt, men jag ska inte klaga

Det funkar inte för mig, stannar till hela tiden och ska ladda.
Jag har 100/10 så det är inte min hastighet det är fel på, och använder jag proxfree så går det helt utmärkt att kolla på 1080p klipp.
Ska ta och ringa comhem imorgon för att försöka få något svar ifrån dem, vem vet de kanske kan hjälpa deras kunder med något för första gången.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Gjorde ett inlägg tidigare om detta, men nu har jag själv blivit uppdaterad här hemma hur det ligger till, och jävlar va skumt det är.
Jag och min pappa sitter på precis samma nätverk (100ned/10upp), och han använder en gammal gammal bärbar dator som knappt håller måttet (en laptop från 05-08 typ) och han kunde streama 720p utan problem, medan jag med varken min MacBook Pro eller min hyffsat kraftfulla pc, knappt kan buffra 360p :S Hans bärbara är ansluten via wifi, min bärbara via wifi och min pc via kabel...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

För min del är det random. Ibland så måste jag gå ner till 240p för att se något, och ibland så funkar 1080p fel fritt.
Har själv comhem 100/10

Permalänk
Citat:

I've managed to block those caches! What you need to do is use Windows Firewall (or iptables if you're linux) to block 206.111.0.0/16. As far as I can tell, this won't block any other websites hosted on XO, but YMMV. Instructions for blocking with windows firewall http://www.studyblog.net/2011/10/block-ip-address-or-ip-range-in-windows-server-2008-by-windows-firewall/ . Once 206.111.0.0/16 is blocked, youtube's player logic will fall back to Google's datacenters and stream at beautiful speeds.

Citat:

I just added a rule in my firewall to block all traffic to 206.111.0.0 255.255.0.0 and it works perfectly. Thank you!

Gjorde dessa två och bytte även DNS till google. Rent spontant känns det som att det är bättre nu.

EDIT: Jag tar tillbaks detta. Det var nog tyvärr bara tillfälligt som det gick snabbt. Nu är det slött som vanligt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Det funkar inte för mig, stannar till hela tiden och ska ladda.
Jag har 100/10 så det är inte min hastighet det är fel på, och använder jag proxfree så går det helt utmärkt att kolla på 1080p klipp.
Ska ta och ringa comhem imorgon för att försöka få något svar ifrån dem, vem vet de kanske kan hjälpa deras kunder med något för första gången.

Även jag sitter på Comhems 100/10 lina och har precis samma problem, YouTube videos buffrar så sakta så det går inte ens att se på skiten. Har kollat med polare idag som sitter på både Telia och BBB, ingen av dem har detta problem. Så det måste ligga hos Comhem, är intresserad av att höra vad de sade när du ringde.

Permalänk

Jag har samma skit med BBB via adsl...

Permalänk
Medlem

Telia ADSL 24Mbit här, fungerar SKIT!

Funkade bra för ett tag sedan...

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem som övriga på alla mina datorer, men på min HTPC där jag kör en gammal amd 4400+ och 3 gb ram på win 8, så har jag problem med svtplay, hackar satan. Har även ett radeon 6540 kort. Har kollat runt och jag är inte ensam om problemet, men på spelburken så har jag inga problem att titta. Är det så att flash och amd inte fungerar bra längre och jag borde slänga in mitt gamla gtx 460 i HTPC??

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Har också fått samma problem sen nån månad tillbaka samt att min youtube spelare bokstavligen crashar. Använder senaste google chrome. Måste uppdatera sidan för att fortsätta kolla.

Börjar fundera på att använda något annat än youtube för att söka filmklipp - Vimeo är ju alltid en självklarhet men det är bara ordentliga produktioner så det kommer sällan ut nytt material inom ett visst ämne.

Prova högerklicka på ett youtube klipp och välj "gör hastighetstest" så får ni upp ovan stående graf med erat resultat - då kan vi alla se om majoriteten ligger under "din isp" tex. Min går ju bokstavligen upp och ned!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~