Kan ej installera om te windows 7 64 bit...

Permalänk
Medlem

Kan ej installera om te windows 7 64 bit...

Tjena, jag kan ej installera om till windows 7 64 bit, kommer till 40% på den första punkten sen kommer det upp en ruta att det misslyckades...

GA-970A-UD3 moderkort.

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av antbob:

Tjena, jag kan ej installera om till windows 7 64 bit, kommer till 40% på den första punkten sen kommer det upp en ruta att det misslyckades...

GA-970A-UD3 moderkort.

vad står det i rutan? Du kan testa och installera med ett usb minne. En guide på det hittar du här

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

DU måste göra en clean installation, dvs formatera hårddisken. DU kan inte bara stoppa i skivan och installera windows (igen). måste va helt clean.

Permalänk

troligen trasig skiva... prova en annan.

finns att hämta ISO gratis här hos microsoft
http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/cc442495.aspx

dock måste den göras om till en skiva med den version din cd nyckel stämmer till.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rouge of Darkness:

troligen trasig skiva... prova en annan.

finns att hämta ISO gratis här hos microsoft
http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/cc442495.aspx

dock måste den göras om till en skiva med den version din cd nyckel stämmer till.

Den ison har bara enterprise. Msdn/technet har flera olika isofiler.
Även direktlänkar från digitalriver finns fritt.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Den ison har bara enterprise. Msdn/technet har flera olika isofiler.
Även direktlänkar från digitalriver finns fritt.

jo men går att ta bort en fil på skivan så blir den en vanlig retail skiva har för mig den heter typ ef eller nått

har själv gjort några olika med den iso'n just som backup och funkar kanon

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rouge of Darkness:

jo men går att ta bort en fil på skivan så blir den en vanlig retail skiva har för mig den heter typ ef eller nått

har själv gjort några olika med den iso'n just som backup och funkar kanon

Nej det går inte. Ison innehåller bara enterprise. svårt att tro att MS delar ut alla versioner bara sådär. Även svårt att tro att MS har ändrat detta iom SP1och W8.

ps filen heter ei.cfg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

DU måste göra en clean installation, dvs formatera hårddisken. DU kan inte bara stoppa i skivan och installera windows (igen). måste va helt clean.

DEt funkade att installera windows 7 64-bit på min andra dator, och då var windows 7 x86 redan installerat då skickade jag bara in skivan och gjorde en installation, hur kan jag formatera om hårddisken och ta bort allting då?
Om jag nu gör det? är det bara ta bort hela windows och allting, sedan starta datorn och trycka in skivan?

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Skrivet av antbob:

DEt funkade att installera windows 7 64-bit på min andra dator, och då var windows 7 x86 redan installerat då skickade jag bara in skivan och gjorde en installation, hur kan jag formatera om hårddisken och ta bort allting då?
Om jag nu gör det? är det bara ta bort hela windows och allting, sedan starta datorn och trycka in skivan?

http://www.datorsupporten.se/formatera-harddisk-installera-wi...

Visa signatur

Intel I7 2600K@ 4,5GHz | GTX580 SLI | ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M | 16GB Vengeance | Corsair AX1200 | SSD Samsung 830 128GB | Fractal D. mini matx | Vattenkylning Phobya 1080 9x120 = knäpptyst dator :) |

Permalänk

Om det är en äkta 64bit windows du menar så kan du EJ ha samma cd och nyckel på 2 olika datorer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MindRipper:

Om det är en äkta 64bit windows du menar så kan du EJ ha samma cd och nyckel på 2 olika datorer..

Ej äkta.

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av antbob:

Ej äkta.

Räkna med krångel eftersom du piratkopierar.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av antbob:

Ej äkta.

Där har du problemet.

*Tråd låst*

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.