Permalänk
Medlem

Nybyggd dator INGEN BILD hjälp

Hej har nyligen plockat ihop en ny dator men när jag startar upp den så får jag ingen bild.
har satt in och kontrollerat alla ström kablar, 2x 6pin till grafikkortet, 24pin, 8 pin på moderkortet. 110% säker på att kablarna sitter i,
testat att köra med ett ram minne,
testat resetta CMOS,
testat grafikkortet i en annan dator och då funkar det utan problem,
testat med ett annat grafikkort i den nybyggda men funkar inte,
testat andra pci-e slot,
distanserna på chassit sitter i,
googlat och läst på andra forum, men har ej hittat något som kan hjälpa mig.

mina komponenter
AMD Phenom II X4 965
Grafikkort: XFX 6870
Ram: Corsair PC3-12800, 1600MHz, 2x240 DIMM 8GB
MSI 970A-G46
Western Digital Caviar Black
XFX 550W Core Edition PSU P1-550S-XXB9

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

kolla om processorns inbyggda GPU fungerar.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Innbygd gpu på en 965?

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Har provat med andra RAMminnen, CPU, men problemet kvarstår,
har även testat nätagget i en annan dator och det funkar utan problem, så det är inte de heller,
kan det vara fel moderkortet? har läst att fler har haft samma problem som mig och då var det just med de moderkort som jag har.

jag kanske måste uppgradera bios? men det kan jag ju inte göra eftersom jag inte har ett inbyggt på grafikkort.

Permalänk
Medlem

Ta ut processorn och kolla så att du inte har böjt någon pinne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rexnoz:

Ta ut processorn och kolla så att du inte har böjt någon pinne.

provade precis att sätta in den processorn i min andra burk och det funkade.

Permalänk
Medlem

Är det INGEN bild alls? Inte ens några slags störningar?

Visa signatur

Intel® Core i7-3770 3,4Ghz | MSI B75MA-P45 | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | Gainward GeForce GTX 670 2GB | Kingston HyperX 3K SSD 120GB x2 |

Permalänk
Medlem

inbyggt grafikkort i moderkortet?

Permalänk
Medlem

nej det är ingen bild alls och det finns inget inbyggt grafikkort. Men nu har jag kommit fram till att det är fel på CPU'n såg att en pin sitter halvt lös :/ men provade att montera in den cpu'n på datorn som jag använder NU och det funkar datorn startade upp och nu sitter jag här och skriver lite på SC.
men CPU'n funkar inte på den nya datorn, hur kan det komma sig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nogard:

nej det är ingen bild alls och det finns inget inbyggt grafikkort. Men nu har jag kommit fram till att det är fel på CPU'n såg att en pin sitter halvt lös :/ men provade att montera in den cpu'n på datorn som jag använder NU och det funkar datorn startade upp och nu sitter jag här och skriver lite på SC.
men CPU'n funkar inte på den nya datorn, hur kan det komma sig?

Förslagsvis moderkortet som säger ifrån, Provat att räta upp "benet" utan att den går av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Murdoc:

Förslagsvis moderkortet som säger ifrån, Provat att räta upp "benet" utan att den går av?

tja, har rätat till den, men den ser ju lite konstig ut. man ser att den är av från grunden och att den har dragit med sig en liten del, men den står rakt upp just nu, och i monterad i datorn som jag skriver ifrån nu.

jag är 100% säker på att jag inte har böjt av den själv så tror ni att det här går att reklamera? inköpt på CDON.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av nogard:

tja, har rätat till den, men den ser ju lite konstig ut. man ser att den är av från grunden och att den har dragit med sig en liten del, men den står rakt upp just nu, och i monterad i datorn som jag skriver ifrån nu.

jag är 100% säker på att jag inte har böjt av den själv så tror ni att det här går att reklamera? inköpt på CDON.se

Tror inte de är så glada om de förstår att du även petat på den själv. Men testa för all del! Borde kunna gå under transportskada känns det som (hur de nu lyckats...) i värsta fall får du ett nej

Permalänk
Avstängd

Kan nästan garantera att det är moderkortet. Finns väldigt många trådar om detta moderkort på andra hemsidor och ingen av dem är positiv...
Moderskivan verkar ha problem med processorer med lite högre TDP, och 965BE har väll 125 (?) vilket är högt.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nogard:

tja, har rätat till den, men den ser ju lite konstig ut. man ser att den är av från grunden och att den har dragit med sig en liten del, men den står rakt upp just nu, och i monterad i datorn som jag skriver ifrån nu.

jag är 100% säker på att jag inte har böjt av den själv så tror ni att det här går att reklamera? inköpt på CDON.se

Prova, kan dock bli svårt att bevisa att det inte är ett havandefel.