Permalänk
Medlem

Bärbar - inte gaming

Har letat runt lite bland andra trådar men inte hittat så mycket tips och råd om det inte gäller gamingdatorer. Den skall helst vara billig även om jag vet att man ofta får vad man betalar för - men den behöver alltså inte klara en massa grafiktunga spel osv men det gör ju inget om den har ett ok grafikkort för det. Prislappen skall helst vara under 4K, gärna ännu billigare men som sagt - det får inte bli skit av det och man får väl vad man betalar för.

Om jag vill köpa en laptop i dagsläget som skall klara av att köra enklare program motsvarande MS Office (Word/Excel främst), surfa, strema filmer från internet och lite annat smått och gott. Vad behöver jag då?

Jag vill kunna koppla upp mot lokalt nätverk, så någon form av nätverkskort är såklart bra.

Jag vill inte heller att datorn skall vara mogen för soptippen nästa vecka, vilka inputs/outputs/kontakter bör den ha?

USB givetvis, HDMI. Finns det något mer som är ett "måste" för en dator idag?

Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd

Jag är också intresserad av att veta om något liknande, en prisvärd arbetsdator. Vill inte sno tråden på något sätt från skaparen men gärna en portabel laptop (inte släpbar)

Permalänk
Medlem

Anslutningar är sällan ett problem ifall du inte behöver en serie eller parallellport till något ...då är det mer hjälpsamt att veta vad du tänkt använda datorn till lite mer specefikt.

Är det bara lite slösurf å ordbehandling så funkar vad tusan somhelst nästan.

Wifi ethernet samt usb är mer eller mindre standard nuförtiden och det börjar bli ovanligt å hitta lappisar utan hdmi ....saknar de hdmi så brukar där iaf finnas dvi vilket går å omvandla till hdmi..

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT