Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Det låter bra.

Skrivet av n_sandstrom:

Så där skriver du ju bara för att du vill att vi ska skriva att vi vill försätta se bilder

Och det vill vi ju. Att se folks återkommande projekt är minst lika roligt som att se nytt. Även om vissa andras samlande är på gränsen till för mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Precis som sandstrom säger är det kul med lite(mycket av) udda projekt. Se på Toivo83, någon som tröttnar på hans/hennes outtröttliga ström av retro spel?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Inaktiv

Några av veckans inköp (den genomkassa mobilbilden bjuder jag på)

Det som inköpts nu:

- Samsung S27a950
- Logitech illuminated keyboard
- Random Razer musmatta
- Tritton Pro+ 5.1. Surround headset

+ En OCZ 240gb SSD

Ledsen att alltihop klämdes ihop så brutalt...

Permalänk
Hedersmedlem

Lite usel bild men det är de tre komponenterna i mitten. Liten VGA-kamera ligger framtill, barometer till vänster och ultraljud-sensor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Lite usel bild men det är de tre komponenterna i mitten. Liten VGA-kamera ligger framtill, barometer till vänster och ultraljud-sensor

Ser spännande ut, vad är det du bygger? Vad kör du för CPU?

Permalänk
Medlem

Sexig eller hur

skojar bara, adaptern man fick med denna

32gb kom hem idag från Bazula

Ber om ursäkt för bildkvaliten, taget med min SGS3

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pelleplu:

Ser spännande ut, vad är det du bygger? Vad kör du för CPU?

Bygger inget speciellt faktiskt, bara kul att testa lite olika komponenter
Kan hända att det går mot en tricopter som jag och två kompisar bygger dock..
Har en FEZ Panda II som microcontroller.

Väldigt kul att bara pilla och koda

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Raspberry pi 512mb

Note 2 (köptes för ett tag sedan)

Och ett "Canon 70-210 f4 skjutzoom" köptes idag!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det energidricka du köpt att göra i SodaStreamern?! Isf, smakar det "som det ska"?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Är det energidricka du köpt att göra i SodaStreamern?! Isf, smakar det "som det ska"?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det stämmer, sodastreams egna märke. Det smakar ungefär som powerking/lidls drycker fast mindre sur eftersmak.

Permalänk

Replacement heated washer unit. GM Performance!

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk

Var hittade du Jägermeister flaskan?
(eller är det bara jag som inte varit på systemet dom 3 sista månaderna)

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

Var hittade du Jägermeister flaskan?
(eller är det bara jag som inte varit på systemet dom 3 sista månaderna)

Dom stod där på hyllan istället för vanliga jägerflaskorna (bolaget), var samma pris så jag antar att det bara är ett tillfälligt parti eller nåt. Det var en jägerflaska i, så ingen ny flaska. Utan en plåtburk eller vad man ska kalla de

Permalänk
Medlem
Skrivet av HackeR_54:

Värmer spolarvätska,eller vad???

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Precis som sandstrom säger är det kul med lite(mycket av) udda projekt. Se på Toivo83, någon som tröttnar på hans/hennes outtröttliga ström av retro spel?

haha någon som tröttnat?
Bara blunda och scrolla vidare.

handlar om inköp *s*

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tror du missuppfattade min post:)

Meningen var att ingen (iallfall inte jag) tröttnar på dina inlägg vilka ofta ligger inom en kategori; retro spel:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

syftade inte på dig, utan undrade om någon har gjort det

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

syftade inte på dig, utan undrade om någon har gjort det

Det blev lite pinsamt för mig då:)
Aja, fortsätt med bilderna.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Grymt gjort! Och snygga kläder
Vart blev detta inhandlat?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Grymt gjort! Och snygga kläder
Vart blev detta inhandlat?

Tack Allt blev inköpt på Kupolen i Borlänge, större delen av allt är köpt på Stadium, Jeans Factory, Jack n Jones (tror jag det var) och ett par affärer till, minns inte riktigt vart vi var.

Har fått ihop det med tjejen jag var o handla med nu också

Permalänk
Medlem

Tröttnade på sli problem, Hoppas detta hjälper.

Visa signatur

MB: ASRock Z77 EXTREME4 PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W CPU: 3770K @ 4.7 GHz Kyl: Antec 620 PnP Ram: G.Skill 16GB 2133Mhz GPU: Geforce GTX 690 HDD: Intel SSD 180GB Burk: Define R4 med 6 x Noctua 140mm Fläktkontroll: Fractal Design Adjust 108 Fancontroller Skärm: Philips 27" Led 1080P Laptop: HP EliteBook Core i7 3dMark11: P17598 Battlefield 3: CAR0LUS-REX 30K jet kills

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Tack Allt blev inköpt på Kupolen i Borlänge, större delen av allt är köpt på Stadium, Jeans Factory, Jack n Jones (tror jag det var) och ett par affärer till, minns inte riktigt vart vi var.

Har fått ihop det med tjejen jag var o handla med nu också

Grymt gjort, vikten alltså, ffs tjejen med.

LCHF eller?

Visa signatur

MB: ASRock Z77 EXTREME4 PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W CPU: 3770K @ 4.7 GHz Kyl: Antec 620 PnP Ram: G.Skill 16GB 2133Mhz GPU: Geforce GTX 690 HDD: Intel SSD 180GB Burk: Define R4 med 6 x Noctua 140mm Fläktkontroll: Fractal Design Adjust 108 Fancontroller Skärm: Philips 27" Led 1080P Laptop: HP EliteBook Core i7 3dMark11: P17598 Battlefield 3: CAR0LUS-REX 30K jet kills

Permalänk
Medlem
Skrivet av guanbana:

Grymt gjort, vikten alltså, ffs tjejen med.

LCHF eller?

Tack så mycket

Nej, första 2 månaderna provade jag en metod som kallas prenet, men jag fick problem med magen av den så jag avbröt det och börja käka normal husmanskost istället, snitta runt 2000 kcal per dag i intag, men det som hjälpt mest är nog att jag börjat köra extremt mycket konditionspass, typ Bodycombat, Bodystep, Bodyjam, Bodypump, Bodyattack, kör mellan 10 och 14 pass i veckan, på lördagar käkar jag fortfarande godis, brukar ha ett Kcalöverskott på 2000 Kcal på lördagar

Räknar även mycket på näringsvärden nu, försöker ligga på runt 180g protein och mycket kolhydrater på träningsdagar och mer fett på vilodagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Tack så mycket

Nej, första 2 månaderna provade jag en metod som kallas prenet, men jag fick problem med magen av den så jag avbröt det och börja käka normal husmanskost istället, snitta runt 2000 kcal per dag i intag, men det som hjälpt mest är nog att jag börjat köra extremt mycket konditionspass, typ Bodycombat, Bodystep, Bodyjam, Bodypump, Bodyattack, kör mellan 10 och 14 pass i veckan, på lördagar käkar jag fortfarande godis, brukar ha ett Kcalöverskott på 2000 Kcal på lördagar

Räknar även mycket på näringsvärden nu, försöker ligga på runt 180g protein och mycket kolhydrater på träningsdagar och mer fett på vilodagar.

Intressant. Då har du gjort ett riktigt hästjobb..

Kan tänka mig att det är en ganska bra stategi att köra lite mer kolisar på träningsdagar och mer fett på vilodagarna.

Har själv gått ner 15kg nu med lchf utan någon träning alls bortsett från ishockey en gång i veckan och lite promenader.. Problemet för mig nu är att jag får duktigt ont i magen om jag äter något med mjöl/spannmål i, antagligen är jag nog lite glutenkänslig eller så är spannmål livsfarlig.. Går bra med potatis dock.

Det är ju som du säger det är det vardagliga som gör skillnaden. En annan borde dock träna lite mer.

Grymt jobb.

Visa signatur

MB: ASRock Z77 EXTREME4 PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W CPU: 3770K @ 4.7 GHz Kyl: Antec 620 PnP Ram: G.Skill 16GB 2133Mhz GPU: Geforce GTX 690 HDD: Intel SSD 180GB Burk: Define R4 med 6 x Noctua 140mm Fläktkontroll: Fractal Design Adjust 108 Fancontroller Skärm: Philips 27" Led 1080P Laptop: HP EliteBook Core i7 3dMark11: P17598 Battlefield 3: CAR0LUS-REX 30K jet kills

Permalänk
Medlem

Steam- Ace of spades.. 7.99 Euro

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Mitt senaste inköp är en flaska AnCnoc Whisky, mycket god!

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Nej nu får det fan vara färdighandlat för ett bra tag framöver....

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

http://ladda-upp.se/files/2012/b34508.jpg

Nej nu får det fan vara färdighandlat för ett bra tag framöver....

Vad är det du ska göra ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Vad är det du ska göra ?

Är ett Elko Livin systems, ska installera det i min lägenhet tills vidare.

Kan med den styra belysningen på precis dom sätt jag vill med hjälp av brytarna som ligger på bordet, 2 av dem är trådlösa, 3 av dem har inbyggd dimmer o kräver då fas och tändtråd

Kan programmera det där precis hur man vill med olika tillslagstider, frånslagstider, scenarier med mera med mera Fick ett snuskigt bra pris på alltihop så kunde inte säga nej ..

Permalänk
Medlem

prislappar utan dessa "snuskiga" priser

Varit lite smått nyfiken på samma saker att fixa här hemma.
Men det är bara i fantasin tillsvidare.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |