"Recension" av AntLion ModMic (bilder och grejjer)

Permalänk
Avstängd

Uppdatering tack.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Uppdatering tack.

Micken funkar fortfarande skitbra! Även om jag råkat doppa den rakt i en macka när jag satt och natt-mumsade här om dagen, glömde vrida upp bomen.

Får se om man köper version 2, skulle verkligen behöva en mute-knapp. Eller så kanske man kan bind'a en knapp på tangentbordet som mute'ar skype, får undersöka det.

Permalänk
Avstängd

Vad är skillnaden på 1an å 2an ?

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leon1:

Vad är skillnaden på 1an å 2an ?

Bättre kvalitet och hållbarhet på micen, längre och tjockare sladd etc.

Blev förövrigt väldigt sugen på att köpa en 2.0 men väntar nog på 2.1 istället, då jag gärna vill ha en mute-knapp på micen.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Avstängd

Okej, Beställde nu en så får vi se vad man får Tyckte jag läste på deras sida att de har haft kvalité problem med 1/3 av micarna. Hoppas man får en fullt fungerande. Betalningen via PayPal va bland det smidigaste jag har vart med om. Tog inte mer än 1min att beställa och dagen efter hade jag en bekräftelse på att paktet är skickat

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Skriv en kort recension här när du fått din 2.0'a Leon1!

Permalänk

Bortsett från kvalitetsproblemen de har, ljudmässigt, med 2.0-versionen så verkar de definitivt mycket mer robusta än den tidigare versionen. Synd att man inte väntade lite längre, men så kan man resonera med allting här i världen antar jag...

Ni som har beställt ModMic 2.0 får gärna komma tillbaka till den här tråden och rapportera, med både text och bild, vad ni tyckte om de mikrofonerna ni tog emot!

Permalänk
Avstängd

Hur lång tid tar det innan man får hem det? Har fortfarande inte fått mitt.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:
Skrivet av Subdubwise:

I dag anlände min ModMic.

Skrivet av Leon1:

Hur lång tid tar det innan man får hem det? Har fortfarande inte fått mitt.

Verkar som att det tog runt 4 dagar i juli. Det är ju inte omöjligt att den dyker upp på måndag.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd

Hi,

I recently bought a modmic of you and have received confirmation email that the order is sent, but I have not yet received the goods. Is it possible to track the package?

order #****

/regards

Hey ****, your order was a little too late to get shipped out in the first batch. So, you're still in the pre-order stage. But, this is good, because your mic should be less prone to error seeing that we're fixing a lot of things between the batches ... You can keep checking in on our site/blog/twitter for news about when your batch will ship. Our manufacturer says they're coming along well with the new batch so I hope it's less than a 3 week wait.
Sorry for the wait; thanks for your patience,
Jimmy

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått sin Modmic 2.0 än? De skulle tydligen ha skickat min den 11 september och jag kan spåra den fram tills den 14 september där det står "Depart USPS Sort Facility". Jag antar att man inte kan spåra paketet utanför USA.

Hur länge ska det ta egentligen? För vissa tog det runt 4 dagar, man börjar bli lite less på att vänta nu.

Kommer för övrigt uppdatera med bilder och first-impressions så fort jag fått min.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Medlem

Idag anlände min Modmic 2.0, efter runt 2 veckors väntan. Tydligen fastnade paketet i tullen och gick på 163 kr totalt. Ett tips är då att säga till dom att märka paketet "as a gift" så man slipper tull.

Men som lovat kommer lite bilder: http://imgur.com/a/pGs67

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdrag:

Idag anlände min Modmic 2.0, efter runt 2 veckors väntan. Tydligen fastnade paketet i tullen och gick på 163 kr totalt. Ett tips är då att säga till dom att märka paketet "as a gift" så man slipper tull.

Men som lovat kommer lite bilder: http://imgur.com/a/pGs67

Min kom också igår, samma tull. Men är väl värt det för en bra mic äntligen utan massa störningar och hög ljudnivå - behöver inte ens ha maxvolym och mic boost.

Permalänk
Entusiast

Är det någon som hört något om version 2.1? Blir mer och mer sugen på att köpa en nämligen och göra om mina hörlurar till headset. Verkar ju sjukt smidigt att det bara är att plocka bort micken när den inte används. Har lite kompisar som gnäller på att jag inte har mikrofon.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Är det någon som hört något om version 2.1? Blir mer och mer sugen på att köpa en nämligen och göra om mina hörlurar till headset. Verkar ju sjukt smidigt att det bara är att plocka bort micken när den inte används. Har lite kompisar som gnäller på att jag inte har mikrofon.

Vad jag förstår enligt hemsidan så har de lite kvalitetsproblem med 2.0. De arbetar främst på att få ordning på dessa. Jag sitter själv och väntar på 2.1 då detta känns som en riktigt trevlig lösning, och micken verkar kanon!

Permalänk
Medlem

Några updates:

UPDATE(12/6): Shipped another batch out to our shipper today/6th (expected to arrive there on Tuesday). We could only fill 80% of back orders with the limited amount of capsules we had. Should get more capsules in tomorrow (they're in Cincinnati at the moment) so the additional wait should be minimal. Sound quality has great with a high % of the mics. We had some faulty parts and mics keep us from clearing more of the back-orders but nothing worth making a sad video about

UPDATE(12/4): Just shipped the first bunch of the batch out. It's expected to get to our shipper on Thursday. So we're on schedule. Working hard here to get these assembled, tested, and shipped out as soon as possible.

PLEASE READ: If you're ordering today mic now your order may be delayed an extra ~week compared to those who are back-ordered. (We ordered 2 types of capsules to avoid having yet another setback. One of those types turned out to have inferior quality so we've got enough good mics to fill orders but have to wait for another coming shipment of capsules to fill out newer orders)

We've got good mics here and should have the booms in tomorrow AM. We'll solder/assemble them and send them to our shipper ASAP.

Dold text

Har själv fått upp ögonen på denna micken.
Är ju perfekt då gaming headset mikrofoner är en skam.
Finns ju knappt några headsets alls som inte har automatisk volym skit eller obytbar mic. (Logitech, Steelseries)

Blir att avvakta lite tills dom löser problemen, denna iden är ju fan helt otrolig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mimematis:

Några updates:

UPDATE(12/6): Shipped another batch out to our shipper today/6th (expected to arrive there on Tuesday). We could only fill 80% of back orders with the limited amount of capsules we had. Should get more capsules in tomorrow (they're in Cincinnati at the moment) so the additional wait should be minimal. Sound quality has great with a high % of the mics. We had some faulty parts and mics keep us from clearing more of the back-orders but nothing worth making a sad video about

UPDATE(12/4): Just shipped the first bunch of the batch out. It's expected to get to our shipper on Thursday. So we're on schedule. Working hard here to get these assembled, tested, and shipped out as soon as possible.

PLEASE READ: If you're ordering today mic now your order may be delayed an extra ~week compared to those who are back-ordered. (We ordered 2 types of capsules to avoid having yet another setback. One of those types turned out to have inferior quality so we've got enough good mics to fill orders but have to wait for another coming shipment of capsules to fill out newer orders)

We've got good mics here and should have the booms in tomorrow AM. We'll solder/assemble them and send them to our shipper ASAP.

Dold text

Har själv fått upp ögonen på denna micken.
Är ju perfekt då gaming headset mikrofoner är en skam.
Finns ju knappt några headsets alls som inte har automatisk volym skit eller obytbar mic. (Logitech, Steelseries)

Blir att avvakta lite tills dom löser problemen, denna iden är ju fan helt otrolig.

Jag sitter också och väntar på att de ska få ordning på sina leveranser. Blir nog en sådan till mig själv i julklapp. Har ju börjat spela en del spel där mikrofon är bra att ha så det är nog dags att skaffa en nu. Några kompisar gnäller också på mig för att jag inte kan snacka med dem på Skype.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kul med lite bilder! Hur känslig är micen? Behöver man aktivera micboost?

Visa signatur

Cpu: i7 6700k 4.6Ghz Cpukylare: Corsair Hydro H100i V2 Gpu: Palit Gtx 1080 Gamerock Premium Mobo: Asus Z170 Pro Gaming Ram: DDR4 Corsair Vengeance 16Gb 3000MHZ Chassi: be quiet! Dark Base Pro Chassifläktar: be quiet! SilentWings 3 140mm x6 Psu: EVGA SuperNOVA G2 750W Os: Windows 10 SSD 1: Samsung 970 EVO 500Gb SSD 2: Samsung 750 EVO 500Gb SSD 3: Corsair Force 3 Series 120Gb Tangentbord: Logitech G810 Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum Hörlurar: Akg K-701 Hörlursförstärkare/DAC: Head Box S2 Digital Mic: Blue Yeti Monitor 1: Asus MG279Q Monitor 2: Dell 23" Högtalare: Q Acoustics BT3

Permalänk
Medlem
Skrivet av leog523:

Kul med lite bilder! Hur känslig är micen? Behöver man aktivera micboost?

Lite sent svar, men nej, man behöver inte aktivera micboost. Dock har jag gjort det fast samtidigt sänkt volymen, iaf i skype, tyckte det gav klarast ljud av nån anledning. Folk hör vad man säger skitbra men slipper höra tangentbordstryckningar och sånt om man nu har ett sladdrigt/högljutt tangentbord.

Permalänk
Avstängd

Det är tydligen dags för dom att släppa version 3.0 nu
http://www.modmic.com/blogs/news/7204210-first-looks-at-the-3...

4.0 är också "in the works"

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Beställde en ModMic idag, hur stor är chansen tror ni att den fastnar i tullen?

Visa signatur

ASUS Sabertooth P67, i7 2600k, 4xKingston HyperX 4GB 1600MHz, Intel 520 120gb, WD Green 1,5TB, 2xWD Green 2TB, Sapphire R9 290, Corsair HX 750W 80+ Silver, Cooler Master HAF X, Corsair H100, Asus Xonar Esscens STX
Beyerdynamic DT990 Premium 250ohm + Snowball mic
Ducky Shine 2 MX Red

Permalänk
Medlem

Noll %.

Alldelens för liten summa pengar det rör sig om.

Permalänk
Medlem

0% risk är det inte har själv haft paket beställt från kina,hongkong som var värt 1$ fastna i tullen och dom då vill ha moms på det.
Men risken är inte så stor att det fastnar och då är det mestadels för att det är ett ganska litet paket som modmic skickas i och storleken verkar enligt mina erfarenheter vara det tullen går mestadels på dvs större paket=större chans att dom tittar på det.

Sen är det ju givetvis olika mellan olika personer som jobbar på tullen vissa kanske bara tittar på stora paket nån annan kollar bara små paket som har lågt värde istället (för att då hitta dom paket som det har fuskats med i värdet),osv,osv.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Nå, har inga erfarenheter direkt från några asiatiska importer. Kan tänka mig att det är mer intressant att gå med luppen på dom dock för tullverket. Men det är nog enbart önsketänkande att försöka förstå sig på hur de arbetar i slutändan.

För mig så har alla ordrar kring och under 1000-strecket, från USA, kommit förbi utan en bot. Vet inte om det enbart är god lycka men, så är det.

Btw, blir det tull så får du hem en vanlig postavi med notan som du sedan betalar då du hämtar ut den.

Har tänkt själv handla en modmic i evigheter till mina HD650 lurar. Men när 3.0'an var runt hörnet så blev det och vänta, sen visade det ju sig att den hade sina problem med vissa ljudkort. Lite trist. Så fick man nys om 4.0 då, som jag hoppas istället på. Det är egentligen en sån liten summa pengar för en bra produkt så egentligen vore det sak samma att testa en 3'a eller 2'a.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GooGeL:

Nå, har inga erfarenheter direkt från några asiatiska importer. Kan tänka mig att det är mer intressant att gå med luppen på dom dock för tullverket. Men det är nog enbart önsketänkande att försöka förstå sig på hur de arbetar i slutändan.

För mig så har alla ordrar kring och under 1000-strecket, från USA, kommit förbi utan en bot. Vet inte om det enbart är god lycka men, så är det.

Btw, blir det tull så får du hem en vanlig postavi med notan som du sedan betalar då du hämtar ut den.

Har tänkt själv handla en modmic i evigheter till mina HD650 lurar. Men när 3.0'an var runt hörnet så blev det och vänta, sen visade det ju sig att den hade sina problem med vissa ljudkort. Lite trist. Så fick man nys om 4.0 då, som jag hoppas istället på. Det är egentligen en sån liten summa pengar för en bra produkt så egentligen vore det sak samma att testa en 3'a eller 2'a.

Själv tröttnade jag på att vänta och jag är nöjd med min vanliga tråkiga 2.0. Tänkte att om jag ska vänta kommer jag aldrig få någon mikrofon. Det är ju inga stora summor så i värsta fall tänkte jag att jag kan köpa en till mikrofon i framtiden om det visar sig att uppföljarna skulle vara mycket bättre.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Skulle ni ha köpt 2.0 och köpt 4.0 vid release eller köpt en 3.0 och nöjt er med den? Jag är inget fan av 3.0:s styvhet, åtminstone inte av vad jag sett. Inte testat någon ModMic över huvud taget, kan någon ge mig feedback på 3.0:s styvhet?

Edit: Beställde 2.0 idag och uppgraderar mig till 4.0 vid release

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN

Permalänk
Medlem

En fråga till er som har en modmic tilsammans med öppna lurar, hur mycket ljud tar den upp ifrån hörlurarna?

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mosl92:

En fråga till er som har en modmic tilsammans med öppna lurar, hur mycket ljud tar den upp ifrån hörlurarna?

Typ inget, och jag har 2.0 som är känsligast.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Schysst och snyggt blev det ju också. Bra bilder och snygg förklaring Kommer helt klart att undersökas. Tack alla för bilderna ni lagt upp här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Mycket intressant faktiskt.. det blir nog ett köp
Kan nån rekommendera ett par vettiga 5.1 lurar (gärna de högre prisklasserna)?

@Epicz
Tullavgift beläggs väl på saker som kostar 500 kr inklusive frakt?

K701 är hörlurarna jag rekomenderar dig sen emulerar du surround med razer surround(gratis), Mixamp Pro(1k) eller med ett ljudkort med antingen dolby headphone eller CMSS-3D.

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ