Permalänk
Medlem

ZTE blade III

Är det värt att köpa en ZTE BLADE III? Eller är det bara en till skitmobil? Behöver ingen värsting telefon men den här verka vara ganska bra, och den ligger lite över tusen lappen. Den har 5mp, android 4.0, 4 tums skärm....

Visa signatur

CPU: i7 4790k + Corsair H60 Moderkort: Asus maximus vii gene Grafikkort: Evga gtx 770 sc acx Ljudkort:Soundblaster z Nätaggregat: Fractal design newton r3 600w Chassi: Corsair 350d Ram: Corsair vengceance pro red 2X4GB SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD: Seagate barracuda 2TB Tangentbord: CM Storm ultimate Mus: Razer Deathadder Chromal Headset: Steelseries Siberia V2 Orange

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse.99:

Är det värt att köpa en ZTE BLADE III? Eller är det bara en till skitmobil? Behöver ingen värsting telefon men den här verka vara ganska bra, och den ligger lite över tusen lappen. Den har 5mp, android 4.0, 4 tums skärm....

Jag har haft ZTE Blade (1) och ZTE Blade II (2) båda är bra telefoner enligt mig. Sedan är det inga värstingtelefoner. Men de fungerar bra om man inte misshandlar dem. Verkligen värda pengarna. Men sedan är det stor skillnad mellan ZTE Blade 3 och Samsung Galaxy S3 självklart, men det reflekterar självklart på priset också.

Mitt råd är om du vill lägga under 2000 köp ZTE Blade 3. Annars vänta.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Verkar vara en otrolig bra pris för en mid-range Android med ICS out of the box.
http://www.icamaxihemochfritid.se/mobiltelefon-zte-blade-iii-...
1300 för telefonen, 1 år surf och spotify, Telia låst vekar det som.
Kanske ska köpa till grabben..

Permalänk
Medlem

Sett till prestanda per krona får du ut mer av att köpa en Xperia U som har ungefär samma pris. http://androidenheter.se/jamfor?ZTE-Blade-3||Sony-Xperia-U|

Xperian har dock bara 3,5" skärm samt 4 gb minne (ingen sd-kortsplats).

Permalänk
Medlem

1299kr på maxi är inte dåligt, nästan gratis mobil om man endå kör spotify premium som jag gör. Men nån som vet om det går köra halebop istället för telia?jag är inte intresserad av 1 års surfen. är den verkligen låst till telia eller är det bara surfen som är låst? går den låsa upp på nått säkert sätt annars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golbez:

1299kr på maxi är inte dåligt, nästan gratis mobil om man endå kör spotify premium som jag gör. Men nån som vet om det går köra halebop istället för telia?jag är inte intresserad av 1 års surfen. är den verkligen låst till telia eller är det bara surfen som är låst? går den låsa upp på nått säkert sätt annars?

Hej undrar också detsamma? någon som har svar?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

Hej undrar också detsamma? någon som har svar?

Köpte en idag men har inte testat ännu. Enligt personalen på Maxi så är den olåst men de vill inte gå ut med det i annonserna.

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

Hej undrar också detsamma? någon som har svar?

Halebop och Telia delar nät så det funkar alldeles utmärkt!

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är ett väldigt bra erbjudande:

http://www.icamaxihemochfritid.se/mobiltelefon-zte-blade-iii-...

Är man Spotify premium-användare och vill förlänga sitt abonnemang blir ju telefonen "nästan gratis"

Har köpt 2 exemplar för att ge bort olika delar i julklappar (Spotify 12 mån till en och Mobil till en annan)

Har testat telefonen nu och kan bekräfta att den inte är operatörslåst

Är faktiskt positivt överraskad - visst är det en budget-mobil, men den är förvånansvärt kompetent och bra (enligt mig)

I jämförelse med gamla Blade (1) så får man en stor bra skärm och snabbare processor.

Den kommer med ICS 4.04 och gränssnittet är väldigt rent och snyggt (inget bloatware) - nästan vanilla.

De recensioner jag läst klagar på kameran (den är inget vidare) och att det finns andra modeller i samma (budget) prisklass som är lite bättre - det kan säkert stämma, men i detta erbjudande blir telefonen så billig att det är svårt att göra den jämförelsen.

http://www.idg.se/2.1085/1.477512/zte-blade-iii-kraften-ar-in...

http://www.swedroid.se/en-narmare-titt-pa-budgetmodellen-zte-...

Med ZTE Blade (1) kunde man köra Spotify i bluetooth-hörlurar, men försökte man göra någonting annat samtidigt (typ facebook) så började musiken hacka - men Blade III fungerar det utan problem.

Helt bugg-fri är den dock inte, ibland "fastnar" telefonen och det tar några irreterande sekunder innan man kommer vidare och vid några tillfällen så har den tappat kontakten med minneskortet. (det följer med ett 4Gb micro-sd i ICA-erbjudandet)

Självklart ska man inte jämföra med prestanda-mobiler som Galaxy SIII eller iPhone 5 (har iPhone 5 själv) - men som sagt: jag är positivt överaskad och kan konstatera att man får väldigt mycket för pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Helt bugg-fri är den dock inte, ibland "fastnar" telefonen och det tar några irreterande sekunder innan man kommer vidare och vid några tillfällen så har den tappat kontakten med minneskortet. (det följer med ett 4Gb micro-sd i ICA-erbjudandet)

Ska ta och rätta mig själv här - använde ett sd-micro kort jag hade liggande hemma som kanske inte var helt optimalt, när jag istället stoppade i det medföljande Kingston sd-micro kortet i telefonen fungerar det mycket bättre.

Ingen tappad kontakt med kortet och att telefonen "fastnade" emellanåt var antagligen orsakat av bristfällig kontakt med sd-micro kortet.

Nu har jag inga sådana problem längre och då får jag ett än mer postivit intryck av telefonen

Permalänk
Medlem

Grymt bra deal på ica maxi

Köpte mig en. Min mobil la av i helgen. Har använt min förra med sprucken skärm sen dess.

Denna blir kanon tills det kommer något nytt med fysiskt tangentbord. Nån gång borde det ju göra det tycker jag....

Har ändå spotify. Så denna mobilen kostade mig typ 200-300kr.

Permalänk

Japp bra deal, har ju ändå spotify premium, och skulle bli förvåand om jag inte vill ha det om ett år också... Har också en tidig androidlur, så verkar som en vettig uppgradering.

Permalänk
Medlem

Men spotify är alltså inte bundet till telefonen/abonnemanget på något sätt? Hur aktiverar man det till till sitt eget spotify-konto?

Permalänk
Medlem

När du registrerat det medföljande kontantkortet och fyllt på med minst 50:- får du en länk till Telia där du kan aktivera spotify.

Där fyller du i ett befintligt spotify-användarnamn eller skapar ett nytt spotify-konto.

Efter att det är gjort behöver du inte använda kontantkortet från telia alls om du inte vill.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, då är jag med!

Permalänk
Medlem

Är den operatörslåst? Kan ngn bekräfta ja eller nej?

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Cheewie:

Är den operatörslåst? Kan ngn bekräfta ja eller nej?

Den från ica-erbjudandet är inte låst.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Har någon lyckats föra över MP3or från datorn till sin ZTE Blade III?

Jag har kopplat in USB-kabeln, aktiverat USB-sammanlänkningen men får fortfarande inte upp mobilen som en enhet på datorn så att jag kan kopiera över filerna.

Vet någon hur man gör här? Tacksam för råd!

Permalänk

Har någon hittat ett bra löpararmband för sin Blade?

Permalänk

Jag har lyckats föra över till mobilen

Jag lyckades efter mycket trixande föra över musikfiler. Jag "aktiverade usb-anslutning till dator"-> anslut som "Mediaenhet". Men jag installerade även ett program som heter MyPhoneExplorer vilket gör det mycket lättare, då måste du bocka i USB-felsökning ansluten under utvecklaralternativ på inställningar