Microsoft gör inte DirectX 11.1 för Windows 7

Permalänk

Ramaskri som vanligt.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Bravo Microsoft. Härligt och se hur ni behandlar era kunder som gjort W7 till de mest säljande/installerade OS:et någonsin. Bravo!

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Samma gnäll som när Microsoft inte uppdaterade DX för XP.
Självklart att dom lägger "allt" krut på sitt nya operativsystem.

Själv gillar jag Windows 8 mycket och förstår inte varför folk är sådan fruktansvärda bakåtsträvare hela tiden.

Jag tycker inte att det handlar om bakåtsträvan.

Skulle du finna dig i att köra bil med tre hjul och flyplans-joystick samt gasa med vänster skinka och bromsa med höger lillfinger för att det är det nya som kommit?

SÅ konstigt känns W8 för min del och avskräcker mig därför.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Blir väl lika populärt som DX10 då

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Jäkla gnällspikar det är här som är emot utveckling och förändringar, snacka om att de flesta bara tänker på sig själv och då blir det buu snyfft stackars mig. "Jag som köpte windows 7 nyligen". Suprise att det händer saker, gäller att tänka till innan. Klart som tusan att det kommer uppdatering till det senaste operativsystemet i första hand. Ni ligger lite efter om inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Samma gnäll som när Microsoft inte uppdaterade DX för XP.
Självklart att dom lägger "allt" krut på sitt nya operativsystem.

Själv gillar jag Windows 8 mycket och förstår inte varför folk är sådan fruktansvärda bakåtsträvare hela tiden.

Menar du att man är bakåtsträvare om man tycker att ett tablet/mobilgränssnitt inte lämpar sig för skrivbordsdatorer?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Oväntat att folk som använder Windows 8 kallar oss icke-användare för bakåtsträvare. Det är precis samma diskussioner man har med idioter som tror att det finns en gud, tycker man inte som de gör, är man konstig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri
Skrivet av XpreS:

Jag tycker inte att det handlar om bakåtsträvan.

Skulle du finna dig i att köra bil med tre hjul och flyplans-joystick samt gasa med vänster skinka och bromsa med höger lillfinger för att det är det nya som kommit?

SÅ konstigt känns W8 för min del och avskräcker mig därför.

Den största skillnaden är att startmenyn är i fullscreen och betydligt bättre presenterad jämnfört med i Windows 7 (och tidigare Windows).
Hur du kan jämnföra det med det löjliga exemplet ovan är för mig helt obegrupligt.

Du kommer inte heller att använda Modern UI i större utsträckning än vad du gör nu i Windows 7 tex, du trycker antagligen på Windows-tangenten på ditt tangentbord eller klickar nere i vänstra hörnet, precis som tidigare.

Skillnaden är att startmenyn numera är i fullscreen med en betydligt bättre layout där du kan möblera om nästan hur du vill istället för den, let's face it, gamla stela och tråkiga startmenyn.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Jag tycker inte att det handlar om bakåtsträvan.

Skulle du finna dig i att köra bil med tre hjul och flyplans-joystick samt gasa med vänster skinka och bromsa med höger lillfinger för att det är det nya som kommit?

SÅ konstigt känns W8 för min del och avskräcker mig därför.

Jag TÄNKTE dra liknelsen att det är som att köra bil med Joystick... Kul att fler ser det så.

Kontentan av det hela är att vi nu får dras med något som inte längre är optimalt. Jag har inget emot metro som sådant, men jag är emot användning av det på skrivbordet för det blir helt enkelt skit av alltihopa och allt har längre tid. Ett gränssnitt skall man inte behöva ägna en tanke åt, men Metro på skrivbordet känns bara I VÄGEN, vilket tyder på att någon tänkt fel någonstans.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Menar du att man är bakåtsträvare om man tycker att ett tablet/mobilgränssnitt inte lämpar sig för skrivbordsdatorer?

Om man vägrar att ens ge gränssnittet en chans och vill gå tillbaka till classic mode så ja, då är man bakåt strävande. Jag tycker att win 8 fungerar väldigt bra på desktops och jag tycker inte att det känns som ett tablet gränssnitt påtryckt. Metro delen med ens program är skönare än den gamla start menyn.

Angående 11.1 så är det ett fult knep. Dock verkar ju inte 11.1 ge något livsnödvändigt och pga detta lär det användas väldigt lite. Jag förstår att dx10 och framåt inte kommer på xp men att inte ens ge en liten uppdatering till vista/win 7 när 8:an bygger på samma grund är bara fult.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd

tur att man är trogen Linux Mint / ArchLinux användare då

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Den största skillnaden är att startmenyn är i fullscreen och betydligt bättre presenterad jämnfört med i Windows 7 (och tidigare Windows).
Hur du kan jämnföra det med det löjliga exemplet ovan är för mig helt obegrupligt.

Du kommer inte heller att använda Modern UI i större utsträckning än vad du gör nu i Windows 7 tex, du trycker antagligen på Windows-tangenten på ditt tangentbord eller klickar nere i vänstra hörnet, precis som tidigare.

Skillnaden är att startmenyn numera är i fullscreen med en betydligt bättre layout där du kan möblera om nästan hur du vill istället för den, let's face it, gamla stela och tråkiga startmenyn.

Något är väldigt fel när ett installationsprogram tar upp HELA skärmen vid uppdatering:
http://tinyurl.com/cx49l7o även på 30" skärmar.

Källa:
http://techreport.com/blog/23833/my-six-days-with-windows-8?p...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Oväntat att folk som använder Windows 8 kallar oss icke-användare för bakåtsträvare. Det är precis samma diskussioner man har med idioter som tror att det finns en gud, tycker man inte som de gör, är man konstig.

Skickades från m.sweclockers.com

Man behöver inte vara idiot bara för att man tror att det finns en gud. Ologisk och godtrogen, ja. Men idiot blir man först när man har tankesättet "Såhär tycker jag. Jag är ju bäst och smartast, så alla som inte delar min åsikt är sämst och osmartast!", vilket vi ser exempel på överallt, t. ex folk som anpassat sig till Metro och helt saknar förståelse för varför andra kanske inte gillar det alls.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Hotfuzz08:

Är det bara jag eller känns inte denna diskussion väldigt bekant? Var det inte liknande snack när Vista fick DX10 och alla rage:ade över att inte gamla XP fick det? Många skulle minsann gå över till linux i ren protest etc. etc. för MS var så hemska och onda. Ja historien upprepar sig själv men i slutändan så kommer nog de flesta sitta kvar på windows X endå.

Bekant, jo. Självklart.

Med en skillnad, tid.

Att tvingas att köpa nytt så kort efter man köpt något känns varken rätt eller naturligt.

Att Windows pushade Vista var ganska självklart då det mer eller mindre var en helt ny generation av operativsystemet, och de flesta som använde XP kunde utan problem erkänna att XP var redan då hopplöst föråldrat. Om det inte hade varit så att Vista floppade pga att det behövdes patchas i över ett år innan det var bra nog så hade nog majoriteten haft vista idag och då hade Win7 varit en "onödig" uppgradering istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Den största skillnaden är att startmenyn är i fullscreen och betydligt bättre presenterad jämnfört med i Windows 7 (och tidigare Windows).
Hur du kan jämnföra det med det löjliga exemplet ovan är för mig helt obegrupligt.

Du kommer inte heller att använda Modern UI i större utsträckning än vad du gör nu i Windows 7 tex, du trycker antagligen på Windows-tangenten på ditt tangentbord eller klickar nere i vänstra hörnet, precis som tidigare.

Skillnaden är att startmenyn numera är i fullscreen med en betydligt bättre layout där du kan möblera om nästan hur du vill istället för den, let's face it, gamla stela och tråkiga startmenyn.

Så du menar att jag ska finna mig i att använda ett OS för tablets med mus och tangentbord? Det var just det mitt ''löjliga'' exempel skulle återspegla.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Oväntat att folk som använder Windows 8 kallar oss icke-användare för bakåtsträvare. Det är precis samma diskussioner man har med idioter som tror att det finns en gud, tycker man inte som de gör, är man konstig.

Skickades från m.sweclockers.com

Också en bra jämförelse. "Evangelisterna" var snabba att hoppa på "det nya". De flesta andra (testat eller inte, det spelar ingen roll) konstaterade att det inte förbättrade vad vi redan hade. Och då är det ju helt klart värt att ifrågasätta om det då är innovativt?

Men OT: till artikeln... Missar folk att den här uppdateringen betyder väldigt lite i praktiken? Det kommer inte påverka mycket för slutkonsumenten så tagga ner gott folk.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst alla tidigare inlägg, men detta är väl inget att oroa sig för.
Måhända att man inte kan titta på ett och annat skräddarsytt grafikdemo som visar hur ypperligt bra just den GPUn är i just den miljön.

Det "högsta" Dx-kravet för 99% av alla spel är väl fortfarande Dx9c.
Och det släpptes ju på XP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Om man vägrar att ens ge gränssnittet en chans och vill gå tillbaka till classic mode så ja, då är man bakåt strävande. Jag tycker att win 8 fungerar väldigt bra på desktops och jag tycker inte att det känns som ett tablet gränssnitt påtryckt. Metro delen med ens program är skönare än den gamla start menyn.

Och om man kört Windows 8 på jobbet sedan Consumer Preview för att kompatibilitetstesta program och använt det ca 2h om dagen varje vardag och endå tycker att Metro känns klumpigt för skrivbordsanvändande, är man fortfarande bakåtrsävande då? Eller är det kanske så att man verkligen gett det en chans men endå ogillar det? Eller anser du rent av att man inte gett det en chans förren man gillar det?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av XpreS:

Så du menar att jag ska finna mig i att använda ett OS för tablets med mus och tangentbord? Det var just det mitt ''löjliga'' exempel skulle återspegla.

Det är INTE ett OS för tablets, det går alldeles utmärkt och att använda det med mus och tangentbord.
Det har bla tillkommit en drös med bra och uppsnabbande kort-kommandon.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det är INTE ett OS för tablets, det går alldeles utmärkt och att använda det med mus och tangentbord.
Det har bla tillkommit en drös med bra och uppsnabbande kort-kommandon.

För att musen inte är användbar i sammanhanget så har dom gjort massa ''uppsnabbande'' kortkommandon, svar ja.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Jag blev uppfostrad att inte följa med dom som erbjöd godis..

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

F*u*c*k you Microsoft, tvingar folk att gå över till Win8.
riktigt smutsigt gjort av Microsoft....

Visa signatur

Jag har ingen TV, video, tv-box, radio, läsplatta eller dator. Jag har en gammal telefon som bara går att ringa och skicka SMS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Weeblie:

Vilken feature från DirectX 11.1 är det som folk vill ha i Windows 7?

Ingen specifik.
Folk vill bara att nya spel fortfarande fungerar i Windows 7 så att dom slipper bli påtvungna att gå över till Windows 8.

Skrivet av Uvania:

de var som fan, har inte kört några spel som har haft stöd för mer än OpenGL 3.0

Unigine motorn har stöd för OpenGL 4.x.

Skrivet av THB:

Samma gnäll som när Microsoft inte uppdaterade DX för XP.
Självklart att dom lägger "allt" krut på sitt nya operativsystem.

Själv gillar jag Windows 8 mycket och förstår inte varför folk är sådan fruktansvärda bakåtsträvare hela tiden.

Men Metro suger!
Windows 8 suger. Ingen startmeny. Startskärmen täcker hela skärmen och gör att man tappar fokus och förstör workflow.
Det är bökigt och man blir tokig på att systemet hoppar ut i Metro hela tiden.
Loggan är fulare.
Temat är fulare.
Windows 7 är bra som det är.
Windows 8 suger, så folk vill inte ha det.

Det ända som är bra med Windows 8 är att de ha IE10 (som man kan få till Windows 7 också, dessutom använder flesta Firefox eller Chrome), att det har Microsoft Security Essentials (som Windows Defender, vilket man kan få i Windows 7 också).
Råkar du ha Enterprise versionen så finns det LiveUSB och Hyper-V som är bra också, annars är det inget som är bra med Windows 8.

Permalänk
Avstängd

det här gör dom för att vi som inte vill ha w8 bli tvingade till det . typ.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Fan vad dåligt. MS hade lätt kunnat släppa 11.1 för win 7 men de vill sälja fler os... sådant här är fult. Ibland blir man irriterad på att inte fler spel nyttjar opengl/opencl och att det inte finns bättre konkurrens här på området.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av endnoy:

F*u*c*k you Microsoft, tvingar folk att gå över till Win8.
riktigt smutsigt gjort av Microsoft....

Fattar du hur löjligt det där låter?

Självklart, är det dåligt. Men tvingar för att du MÅSTE ha 11.1 version. Jag tvivlar på att det är några större skillnader eller märkbara.

Något övertag i uppdateringar bör väl det nyaste OS ha mot det äldre.

Permalänk

Det är ju inte något att bry sig om ändå, 3D är skit och jag kommer inte att skaffa ett tablet OS bara för att få en nyare version av directx.

Permalänk
Medlem

Prestanda boosten i win8 är klart värt att man ej har startmenyn + alla andra saker i win 8 som gör det så mycket bättre än win7
Saknar faktiskt inte start menyn längre.Gjorde det i början men lärde mig rätt snabbt hur win 8 fungerar..

Fil hanteringen i win8 är överlägsen win7 och att slippa desktop aero är underbart

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Har man de marknadsandelarna som Microsoft har kan man göra lite som man vill. Klart dom vill göra detta för att få fler att hoppa över till Windows 8. Jag anser att det är ännu ett bevis på att Microsoft gör lite som dom själva vill. Hade varit bra om OpenGL varit det man använde istället då hade väl det fungerat över Windows, OS X och Linux utan en massa omändringar? OpenGL fungerar väl dessutom över andra plattformar också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Musikälskare

Utvecklingen måste gå framåt de förstår jag men surt ändå

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?