Permalänk
Medlem

Fifa 13 (PC)

Kort och gott,

Någon som spelar Fifa 13? Framför allt då PC-versionen då det är den jag själv spelar (Origin).

Tycker liret är riktigt jäkla bra förutom alla de problem som finns när man ska lira online, främst som Ultimate Team.. Behöver ha en väldig tur för att hitta motstånd där och att det inte ska hänga sig vid sök av match.

Vad tycker ni om spelet? Har ni också problem med live/FUT?

Permalänk
Medlem

Jag är 100% PC gamer, men tycker att FIFA är ett av de få spel som ska spelas med en kontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Jag är 100% PC Gamer, men tycker att FIFA är ett av de få spel som ska spelas med en kontroll.

Håller med... Förr i tiden lirade jag FIFA på PC dock, men, måste faktiskt säga att just FIFA gör sig bättre på konsol.

Permalänk
Medlem

Kan ni förtydliga: Spela FIFA på konsol eller PC med handkontroll?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Självklart lirar jag med en x360 kontroll Kör med trådad just nu, men har köpt en sådan mottagare så jag kan lira med de trådlösa för 360´n också..

Är så less på grafiken, fpsn mm. som både 360 och PS3 levererar, därför köpte jag det på PC i år, har alla år lirat sånna här typ av spel på konsoll precis som ni säger. Det har egentligen varit därför man köpt en konsoll öht, FIFA/NHL/Forza och Resident Evil. Äger både 360 och PS3 så möjligheten finns ju.. undra om onlineliret buggar lika mkt på 360/ps3?

Permalänk
Medlem

lirar även jag med kontroll på PC. sist jag spelade fifa var 10an på 360. Så var en del nytt att ta in. Har inte testat att spela live än men ibland står det att jag inte har kontakt med internet, så kan vara något allmänt fel.

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem

Spelar också på PC. Riktigt roligt! Har kört mycket ultimate team, men kan vara svårt att hitta matcher ibland.

Online season kan också bugga när man ska söka matcher, skärmen blir bara svart när man hittat motstånd. Får hoppas dom fixar det snart. Men annars är det ett av dom bästa spelen i år för mig.

Permalänk
Medlem

Jag har verkligen skitsvårt att hitta matcher..
När jag går in på Säsong förresten så kommer det upp en ruta till vänster i bild som talar om något i stil med; Firewall status - Restrictive

Får ni med det?

Permalänk
Medlem

Jag testade lite snabbt, det kändes lite som angry birds på PC typ... alltså musen fungerar som nån sorts gummibandliknande-styrning...

Permalänk
Medlem

Fifa är inte det minsta bättre till konsol än pc, tvärtom.
Men en trådlös x360dosa får du samma spel med högre upplösning, mycket högre fps och helt fritt från laddningstider.
Nackdelen är det tydligt mycket sämre utbudet av motståndare på onlinedelen. Men det kan jag gärna leva med för de andra fördelarna är sjukt värda för mig som utpräglad pc-förespråkare.

Permalänk
Medlem

Naturligtvis måste man lira med handkontroll, omöjligt annars. Dock tycker jag att careerläget som manager är lite tamt. Varför kan man inte tex träna med B-laget osv osv. Men det är väl därför EA släppt FIFA manager för oss taktiknördar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem

Just det. Kan passa på och slå ett slag för de manuella handkontrollinställningarna.
Mycket svårare till att börja med men extremt mycket roligare när man lärt sig lite. En match med två som kör på manuella kontroller är så grymt mycket roligare. Skickligheten får verkligen avgöra!

Permalänk
Medlem

Vore kul att lira mot någon härifrån... Får gärna adda mig på Origin; zoncostyle

Permalänk
Medlem

Jag får faktiskt erkänna att FIFA-serien (efter ett par katastrofala år) skärpt till sig lite på PC-sidan med årets upplaga.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Har alltid gillat Fifa och NHL-spelen.
Köpte fifa 12 för några månader sedan och var glad att man kan ställa in kontrollerna för tangentbordet.
Orkar inte lära mig handkontroll och det känns bra än så länge på tangentbordet.

Tycker Fifa 12 känns riktigt bra, några stora ändringar i 13?

Permalänk
Medlem

Jag hade faktiskt ett hopp där och lirade inte Fifa 12 alls, annars har jag nog spelat de flesta sedan 360 släpptes iaf..
Generellt sägs det att 13 är ljusår bättre än 12an, bla. att det inte är lika "stelt".

Permalänk
Medlem

För er som är sugna; https://www.g2play.net/store/FIFA-Soccer-2013-EA-Origin-Key.h...

173kr och du får en Origin-key mailad till dig, köpte själv detta fast för 297kr när det släpptes..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZonCo:

Jag hade faktiskt ett hopp där och lirade inte Fifa 12 alls, annars har jag nog spelat de flesta sedan 360 släpptes iaf..
Generellt sägs det att 13 är ljusår bättre än 12an, bla. att det inte är lika "stelt".

Jaså? Tycker inte det känns alls stelt.
Har för mig att jag testade Fifa 11 och det var nog en aning sämre iaf.

Permalänk
Medlem

Jag köpte det till PC i helgen. Har alltid lirat FIFA på PS3 men tänkte att jag skulle testa PC när jag läste att EA inte totalt hade ignorerat PC för FIFA 13. Jag har väl lirat en 15 matcher i Ultimate Team så här långt och väntetiden har varit max 20 sekunder.
Mycket bra!

Permalänk
Medlem

Grymt, beror lite på vilka tider man försöker men ofta svårt för mig att hitta match via FUT. Är det de du kör också?
Lägg till mig på Origin så kör vi en match eller två - zoncostyle är nicket

Permalänk
Medlem

bara ja som får "fifa 13 has stopped working" direkt då första rutan kommer upp efter ja tryckt på "Play" i menyn :S kunde spela igår! har reparerat och avinstallerat / reinstalled .. men inget funkar!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZonCo:

Jag har verkligen skitsvårt att hitta matcher..
När jag går in på Säsong förresten så kommer det upp en ruta till vänster i bild som talar om något i stil med; Firewall status - Restrictive

Får ni med det?

Har samma problem. Har öppnat portarna enligt http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomso.... Men inte hjälpte det.

Permalänk
Skrivet av ZonCo:

Kort och gott,

Någon som spelar Fifa 13? Framför allt då PC-versionen då det är den jag själv spelar (Origin).

Tycker liret är riktigt jäkla bra förutom alla de problem som finns när man ska lira online, främst som Ultimate Team.. Behöver ha en väldig tur för att hitta motstånd där och att det inte ska hänga sig vid sök av match.

Vad tycker ni om spelet? Har ni också problem med live/FUT?

HUr gick det sen? Jag lirar också Fifa 13, PC.
Har ett helvete med att hitta motstånd (restrict) det knepiga då att jag öppnat portarna enligt denna tabell på routern.

Ska pilla lite med det nu, för ultimate team är skoj.. bara spelet flyter som det var menat.
Jag har troget spelat fifa sedan Fifa 05 då alltid på xbox/xbox360. Sedan Nov2012 spelar jag exlusivt på PC, fifa då med 360kontroll

Permalänk
Medlem
Skrivet av PublicAntagonist:

HUr gick det sen? Jag lirar också Fifa 13, PC.
Har ett helvete med att hitta motstånd (restrict) det knepiga då att jag öppnat portarna enligt denna tabell på routern.

Ska pilla lite med det nu, för ultimate team är skoj.. bara spelet flyter som det var menat.
Jag har troget spelat fifa sedan Fifa 05 då alltid på xbox/xbox360. Sedan Nov2012 spelar jag exlusivt på PC, fifa då med 360kontroll

Tja!

Har inte lirat jättemycket nu pga. flytt mm. men har testat lite därifrån jag befinner mig nu och det har faktikst inte varit några problem att hitta motstånd.
Min tidigare ISP (där jag hade problem) var Telia (DSL) och nu sitter jag på fiber... En jäkla skillnad att hitta match etc, går betydligt snabbare och blir hemmalag ofta nu, vart aldrig någonsin hemmalag tidigare.
Ungefär som mig då! Också lirat både Fifa och NHL men då på konsol... Lägg gärna till mig på Origin så kan vi säkert lira lite framöver

Tror det är nicket zoncostyle som gäller på origin också..

edit; inte zonco utan zoncostyle ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

bara ja som får "fifa 13 has stopped working" direkt då första rutan kommer upp efter ja tryckt på "Play" i menyn :S kunde spela igår! har reparerat och avinstallerat / reinstalled .. men inget funkar!

Antar att du löst problemet nu eller?

Hade problem på en av burkarna nyligen och jag gick in i mappen Origin Games och tog bort fifa.exe och en mapp som heter fifasetup eller liknande... Efter detta valde jag Reparera installation i Origin och det fungerar sen dess.

Permalänk
Skrivet av REALIN:

Kan ni förtydliga: Spela FIFA på konsol eller PC med handkontroll?

FIFA på PC med en PS3 kontroll = mumma.
Men jag skulle gärna vilja spela på PS3 men input lagg, sämre grafik och högre pris gör det bättre att köpa på PC

Visa signatur

Main PC | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom X4 BE 3,4 ghz | Corsair 8gb Vengeance LP | NZXT Switch 810 | Sapphire Radeon 7950 | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Realtek 1000 Mbit PCI | Datorn
Laptop | AMD Athlon X2 @1,9 GHZ | GeForce 8700M GT | 160gb seagate | 2gb Internminne