Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk
Medlem

Köpte en Corsair H60, trodde den skulle vara tystare och kallare för det priset. Får väl köpa en separat fläkt som är tystare men känns surt med tanke på hur dyr den var redan från scratch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Sämsta tekniska pryl är förmodligen ett par AKG hörlurar där vänstra hörluren slutade fungera efter 3h. Näst sämst är nog Sony Ericsson Xperia mini...

mina akg 518 funkar utmärkt!

Permalänk
Medlem

En 17" Hansol monitor som köptes 1999. Vid högre upplösningar än 800x600 så gjorde det helt enkelt ont i ögonen, som om något stack till. Speciellt om man använde maxupplösningen 1280x960, så var det bara en fråga om sekunder innan det gjorde ont och tårarna kom.

Köpte även ett EPoX-moderkort en gång som var riktigt ostabilt.

Permalänk

Alla mina bärbara datorer. Ägt 6 st och varenda en har haft urusla skärmar, irriterande okontrollerbara fläktar och värmeproblem. Den största besvikelsen var en Elitebook med en skärm ifrån helvetet.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 Collectors Edition, nästan så jag ville gråta när jag märkte att det inte var så himla bra ändå...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

406 här, elsystem, bromsystem, ja allt började paja efter 14000 mil. En - 04.
Annars lär jag säga en mini-disc som jag betalade ganska mkt för, sen introducerades mp3-spelarna direkt efter...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja mina föräldrar har en 407 årsmodell 07, dvs den nyare versionen av ditt "åk". Den ska vi inte tala om och mätaren står snart bara på 7000 mil :).
Visst de är väl ganska snygga, Har just nu en perfekt bil, japansk kvalité.

mini-disc är även det en riktigt rolig historia. Kom och gick på ett år ca?...

Permalänk
Medlem

En plastig gamepad från Trust med glappande batterilucka. De analoga knapparna på baksidan var endast analoga när kontrollen kopplades till en spelkonsol, till PC fungerade de digitalt. Dessutom slutade den fungera helt efter 24h. Lämnade tillbaka den samt lade lite pengar emellan och fick en xbox360 kontroll med fullt PC-stöd och en kvalitetsskillnad som var som dag och natt.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk

Mitt sämsta köp måste vara en NAS. Urusla läs/skriv hastigheter och ibland ballade den ur och tappade anslutningen mitt i överföringar. Tror det var en Western digital men kommer inte ihåg modell. Slutade med att jag tog ur disken och satte den i datorn.

Visa signatur

Hur långt är ett snöre?

Permalänk
Skrivet av aaalex:

siberia v2, värdelöst ljud.

käft

Permalänk
Medlem

Xbox 360.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av jointeman:

Natthumor

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Mionix naos 5000 som fungerade perfekt tills jag uppdaterade mitt os till 64-bit, varvid musen själv lyckades sega ner cpu så mkt att datorn hängde sig medan man flyttade musen, för att fungera normalt när man släpper den, "CPU stacking" som mionix själva kallar det, vet om och aktivt tystar ner. köpte efter ett år av detta dravel en Qpad 5K och funderar nu på att slänga ut min naos!

sen är inte min htc wildfire s någon höjdare heller, smsen man skriver till tjejen segar ner den något så fruktansvärt!

Permalänk
Medlem

Jag vill skriva Diablo 3, men mer än att det är en dålig produkt så föll det mig helt enkelt inte i smaken. Betala nästan 500 kronor för en handfull galet ointressanta speltimmar sved lite.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Lagt ner 400kr på Invisibleshield / Copter displayskydd. Inte för att det är i närheten av den största summan jag lagt ner på något ångrar jag det nå jävulskt, att betala galna pengar för de idiotiska plastbitarna. Stoppa telefonjäveln i en läderficka utformad för den å var glad.

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaalex:

siberia v2, värdelöst ljud.

Ljudet är faktist rätt hyffsat på dem om du köper en sån här också.
http://www.inet.se/produkt/6303948/steelseries-siberia-usb-so...

Permalänk
Medlem

Creative 3D Blaster när det begav sej... å herre gud... Doom hackade å Quake flöt hur bra som helst ... vilket crapkort de var... drivisarna var helt åt skogen....

Permalänk
Medlem

Min Peugeot gick 28800 mil innan jag bytte in den mot en ny firma bil (då var den ganska slut började man känna).
Byte skivor, belägg, kondensor(AC) handbromslänkage, damask, en framfjäder och en fläktenhet på de milen. Inte mycket att gnälla om.
Dock Peugots verkstad i Sätra borde om de inte redan gjort det se sig om efter lite nya _mekaniker_.

Sämsta som inhandlats i datorväg är nog MSI moderkort med Via 694D chipset tror jag det hette(MÅNGA ÅR SEDAN).
Första kortet ja hämtade hade Bios Checksum error när jag hämtade ut det. andra kortet var av en så tidig revision att det inte var riktigt kompatibelt med sig själv. Jag kunde inte installera AGP gart drivrutiner till kortet. SÅ fort man gjorde detta hängde sig datorn när drivrutinen laddades i windows. Körde man utan fungerade det perfekt men med 30-40% prestanda tapp i 3d accelererade applikationer.
Detta kortet gick för övrigt sönder 2 år senare när kodningarna sprack till strömförsörjningen på kortet.
Jag ägde också 2 likadana kort fast med nyare rev på som även dessa fick spruckna kondingar inom loppet av 4 dagar från varandra.
Så ett hat till MSi för att de ifall då gjorde undermåliga produkter och ett konstant hat till VIA som jag aldrig tyckt fungerat 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evok:

Ljudet är faktist rätt hyffsat på dem om du köper en sån här också.
http://www.inet.se/produkt/6303948/steelseries-siberia-usb-so...

Sitter med ett xonar d2

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Antec 902, jobbigt chassi.

Gillade faktiskt mitt sånt mer än mitt nuvarande Fractal Design R3...
Det höll mycket högre kvalité och det var lättare att klämma på bakluckan (sidopanelen bakom moderkortet) vid kabeldragning.
Inte fan är detta nå tystare heller, skulle inte köpt detta och sålt det gamla.
Den enda plussidan med detta är att det är snyggare men inte fan är jag nöjd, skulle nog väntat och köpt Antec P280 eftersom Fractal Design har lite halvtaskig kvalité. Gummi sitter löst, plåtarna buktar här å där osv...

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem

diablo 3

Permalänk
Medlem

siberia och 5hv2, steelseries hörlurar är fan skit rakt igenom. man skulle väl motivera också, så antar att priset med tanke på hur dåliga de faktiskt var så antar jag att det är därför. men självklart inte ett sämre köp än Razer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Är det ditt mervärdeskomplex som talar, eller tanken att jag kunde köpt dem innan dess slog dig aldrig?

Men för all del. Lev i din bubbla.

Nej men eftersom du kan ljud så kunde du väl sålt dem och köpt riktiga högtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielmw2:

Du måste ha fått ett måndags exempar, jag skriver på ett lycosa som är 2 år gammalt, inga problem hittentills. Bortskavda tecken? Det är ju bakgrundsbelyst och är tangenterna är see-through, så hur sjutton har du lyckats med det? Får hålla med om att det inte är världens bästa, men det är helt ok.

Då är vi rätt många som har haft otur med måndagsexemplar i så fall. Tangenterna på den här modellen är gjorda av transparent plast, som sedan har fått ett lager med svart gummiliknande färg. Det är den svarta färgen (gummit) som har blivit bortskavd och därför gjort så att vissa tecken har försvunnit då dessa är transparent plast. Förstår du?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Ljudet är inte värdelöst och för 599:- så är det mycket ljud för pengarna eller snarare ett mycket prisvärt headset. Efter en stunds trix-och-fixande i "Realtek HD-ljudkonfigurationen" så låter de minst lika bra som ett par dyrare Sennheiser hörlurar.
http://img16.imageshack.us/img16/103/swec.png

Jag hade dock önskat att de var av 55-60mm format.

Le bullshit. Originalet från Icemat är 15 gånger bättreNär de tog bort Icemat och ersatte det med Steelseries gick allt åt helvete.

Ljudet är skit på V2 varianten och på något vis så har de lyckats förstöra själva "upphängningen" så att lurarna ramlar av så fort man rör på huvudet.
V1 kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte längre ser någon anledning att ersätta mina (minst)6 år gamla Icemat Siberia.
Det enda dåliga är micken, men den är inte lika dålig som på V2:an.

Du får ursäkta den kanske lätt aggressiva tonen, är rätt trött just nu.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Nej men eftersom du kan ljud så kunde du väl sålt dem och köpt riktiga högtalare.

Jag är inte intresserad av att ha ett argument över Internet, särskilt inte en sådan här sak eller med någon som verkar ha bestämt sig för att ha sin åsikt och inte rubba sig.

Varför skulle jag sälja dem och köpa, som du säger, "riktiga högtalare"? Som jag bor nu har jag inte möjlighet att överhuvud taget använda mig av annat än headphones i vilket fall som helst, så det skulle vara ett slöseri med pengar jag inte har.
Istället så har jag ett okay headset, ett par bra hörlurar, och sedan impulsköper jag hörlurar som jag hoppas är riktigt bra för struntsummor, och jag har hittat ett par guldkorn redan, med olika ljudprofil.
Skulle jag påstå att de Logitechhögtalare vore bra så vore det väldigt fel. Men det gör jag inte.

Du är välkommen att göra dig lustig över dem om du vill. Jag är inte sarkastisk. De är inte alls bra. De dränker mellanregistret med bas. De har bas. De har inte bra bas, klar bas eller rapp bas. De har bara en bas som dränker allt.

Men att jag har dem har ingenting att göra med huruvida jag påstår att jag inbillar mig att jag kan ljud eller inte. Ibland blir man trött i öronen av headphones (utan att det har med passformen att göra), och när man ska lyssna på saker med skräpkvalitet så är det skitsamma om de har skräpljud, då det låter skräp oavsett. GIGO, som det så fint kallas.
Fast nu har jag inte möjlighet att använda högtalare oavsett, vilket gör poängen ganska meningslös.

Oavsett, ha en trevlig kväll, natt eller dag - när du än läser det här.
Jag tänker låta saken bero, för min del.

Permalänk

En Logitech G400, den absolut sämsta mus jag någonsin haft. Och jag har haft 5st, tacka gud för att det finns garanti. Man byter väl mus varannan månad. Sladden går sönder direkt om den skaver, och det krävs inte mycket för att den ska skava sönder.

Men det där problemet är på alla Logitechs möss, G500, G5, mx518. Dock så är mx518 den bästa av dom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonsen195:

En Logitech G400, den absolut sämsta mus jag någonsin haft. Och jag har haft 5st, tacka gud för att det finns garanti. Man byter väl mus varannan månad. Sladden går sönder direkt om den skaver, och det krävs inte mycket för att den ska skava sönder.

Men det där problemet är på alla Logitechs möss, G500, G5, mx518. Dock så är mx518 den bästa av dom.

mx518 är den mest hållbara musen jag har ägt. Har ägt nuvarande under minst 2 år...

Kan lägga till ett par dåliga köp:
Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0
Totalt värdelöst. Knappar som inte fungerar, scroll som är överkänsligt.
3an var också ganska dåligt eftersom den var inte hållbar.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Skor? Elektronik?

Skrivet av feliQ:

Skorna jag har just nu. Kostade 400kr, gick sönder på mindre än tre veckor. Och då menar jag helt söndertrasade. Vänsta skon är bokstavligt talat i två delar.
Visst, de är billiga, men de ska ändå hålla lite längre än så.

Bara en undran... Vad har skor med: "Vad är den sämsta elektronikpryl – alla kategorier – du någonsin köpt? "
att göra? Inbyggd USB 3.0? Flashminne? (Vill bara retas lite....

Visa signatur

Är det inte redan gjort är det försent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xrooster:

Bara en undran... Vad har skor med: "Vad är den sämsta elektronikpryl – alla kategorier – du någonsin köpt? "
att göra? Inbyggd USB 3.0? Flashminne? (Vill bara retas lite....

Tråden heter ju faktiskt "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?".
Nu tycker jag att någon är väldigt fördomsfull bara för att vi är på Sweclockers forum.

Det står förvisso elektronikpryl inne i själva artikeln, men om man bara läser trådnamnet (vilket de flesta antagligen gör) så kan det ju handla om allt mellan himmel och jord.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Antec KÜHLER H2O 620 hade skiten i två dager sen stod jag inte ut med ljudet från pumpen.

Har samma, har du kvar fläkten som följer med? Min lät som f*n, så jag skulle ju rekomendera att du byter ut den, och så lyssnar du igen. Kan vara nått annat som låter i datorn, annars har du ett måndags exemplar helt enkelt, men det är väldigt många som är nöjda med denna kylare, även jag

Skickades från m.sweclockers.com