Inet påstår att ångerrätt ej gäller vid specialbyggd dator. Vilka rättigheter har man

Permalänk
Medlem

Inet påstår att ångerrätt ej gäller vid specialbyggd dator. Vilka rättigheter har man

Wall of text incomming.. Orkar ni inte läsa så hoppa till slutet

Beställde i slutet på juni en burk av inet som jag för ovanlighetens skull inte skulle bygga själv utan vara lite bekväm för en gångs skull och låta dem bygga ihop och testa den.

efter drygt två veckor eller 12-13 arbetsdagar (utlovat max 10) dyker min burk upp och allt är frid och fröjd. Slänger in windows och fixar och trixar en hel kväll med att kopiera över prylar från det gamla systemet.

Dagen efter märker jag att datorn crashar i 3d spel (http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...)

Efter jag felsökt ett gäng dagar så bestämmer jag mig för att skicka in datorn till inet.
Jag skriver ett dokument ang vad jag testat so far, jobbar som service tekniker så antog att de skulle kika på min lista och börja med typ mobo, cpu, nätagg osv. Grejer jag inte kunnat byta/testa själv dvs.

Men icke, efter ett par arbetsdagar ringer jag upp dem och hör hur det går.
Då säger de att de ska prova byta grafikkort, vilket jag redan bytt och informerar om att jag redan bytt det och att det finns ett dokument med vad jag gjort.
De säger OK men vill prova byta ändå.
Ytterligare dagar går och nästa svar jag får av dem är att de ska prova byta nätagg.

Efter att några dagar till går ringer teknikern och säger att han bytt grafikkort igen och har nu lyckats köra datorn i en hel arbetsdag utan problem. Konstigt tycker jag eftersom fått exakt samma felkoder med mitt gamla gtx 460 i burken. Säger åt teknikern att testa en dag till innan han skickar datorn till mig.

Mycket riktigt, teknikern ringer i torsdags och säger att nu crashar datorn när man kör 3d mark och liknande... vilket är felet jag skickat in maskinen för! Teknikern har alltså under 8 arbetsdagar lyckats få fram nån form av blåskärmar och ignorerat vad jag sagt i felanmälan.
Sa åt teknikern att byt moderkort förfan!... Han skulle ge sig på datorn direkt och återkomma.

Måndag eftermiddag ringer han mig och säger att han nu testar minnena (som jag testat i flera timmar med memtest redan).
Och att han ev ska byta moderkort om de fungerar. Förklarar återigen att jag har testat minnena redan.

ett par timmar senare återkommer han och säger att det förmodligen är moderkortet.. Men att de inte har mitt asrock kort i lager och kan ta några dagar att få fram. Nu börjar man ju bli lite sur faktiskt.

Han ger mig ett alternativ och det är att sätta i ett billigare kort från MSI utan sli stöd, utan bra OC möjligheter och utan snabbknappr för tex cmos clear osv, funktioner jag valde asrock kortet för. Frågar honom om han inte kan sätta in ett likvärdigt annat kort?
Då motsvarande kort var lite dyrare så gick han och pratade med sin chef... Och svaret jag får är att jag kunde få köpa ett dyrare kort om jag betalade in mellanskillnaden på runt 500 spänn.
Hälsade honom att jag inte tänkte betala en krona mer än de 14-15 tusen min numera nästan 6 veckor gamla dator kostade då.

Han skulle beställa hem nytt kort och byta. Vilket kommer betyda att jag blir utan dator en vecka till minst.

NUUuuu till frågan.
Ringde deras kundtjänst och sa att de kunde få behålla datorn, jag ville utnyttja ångerrätten pga alla problem so far.
De påstår att jag inte har någon ångerrätt pga det var en specialbyggd dator, Stämmer detta? hittar ingenting i deras villkor om detta.
Och reklamera den fick jag inte göra om den inte varit inskickad för samma fel minst tre gånger.

Vad har man för rättigheter här egentligen? Vad skulle ni göra?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Hmmm, har läst och letat runt på deras hemsida men kan fan inte hitta någonstans där det står något om ångerrätt eller dylikt.
Står inget på deras support sida i alla fall, skumt!

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk
Medlem

Om en vara är byggd just för dig, vilket en specialbyggd dator kan anses vara, gäller inte ångerrätten längre. Du kommer inte kunna begära pengarna tillbaka för datorn.

Det de ska göra är att åtgärda felet, om det inte går ska de ersätta med en likvärdig produkt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osterberg1985:

Hmmm, har läst och letat runt på deras hemsida men kan fan inte hitta någonstans där det står något om ångerrätt eller dylikt.
Står inget på deras support sida i alla fall, skumt!

Nej tycker det är märkligt också. Enda jag hittat är vid BUTIKS försäljning så ville de inte återköpa specialbeställda varor. Står ingenting om
Nåt sådant under distans ånger rätten eller nåt ang reklamation mer än att de vill försöka laga varan först och främst.

Sen hur fungerar det med ångerrätt om jag mottagit varan och haft den hemma ett par dagar innan de fått in den på service?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Har också för mig att det blir annorlunda om det är en specialbyggd produkt efter dina önskemål, fast å andra sidan borde du bara behöva betala summan för att de byggt ihop datorn, och resten kan du ångra precis som vanligt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Verkar tyvärr för dig som att du får vänta på att moderkortet kommer in. Varan är specialbyggd, därför kan du inte hävda ångerrätt. Trist för dig men det står i lagboken. Än vara som är specialbyggd är väldigt svår att ångra och går nästan bara att göra om den skulle vara för en speciell sak och kommer för sent, typ att os-kommittén beställer en specialgjord fackla för os, och den kommer efter os. Då kan de ångra beställningen.

Först och främst ska de försöka laga felet här. Alltså laga moderkortet, om det inte går ska de ersätta med en likvärdig produkt. Här ska du få en produkt som kan göra samma saker som den produkt du hade. De ska alltså inte ge dig ett moderkort som inte har samma funktioner, även om de kostar likvärdigt. För att reklamera ska du skickat in den tre gånger, detta kan ju ta lite tid så det är inte optimalt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Surt
Får väl vänta då antar jag men tycker det är sjukt dåligt att erbjuda mig en billigare produkt utan kompensation medans låta mig betala för en likvärdig produkt.

Får väl se vad som händer. Vad är acceptabel tid för ett reparations ärende då? De har nu haft 11 arbetsdagar på sig och det kommer antagligen ta en 4-5 till om de får vänta på mobot.

Känns som datorn redan är gammal när jag kan börja använda den.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Vad har ångerrätt med ditt ärende att göra? Du har ju redan använt datorn. Du kan inte hävda ångerrätt då även om den inte var specialsydd för att passa dig.
Däremot har du alltid reklamationsrätt i 3 år, men mycket korrekt så får dom ersätta produkten först i tre försök.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Så ångerrätten försvinner också på de individuella delarna så fort de satt ihop datorn? Låter ju inte helt kul. Låter som en jävla sörja med deras support dessutom.

Permalänk

Du betalade alltså 800kr för att slippa bygga datorn själv men iom det så sa du upp ångerrätten.

Bra att veta (INTE VÄRT)

Bara vänta på morderkortet imho. Låt inte "dem jävlarna" komma undan : D

Permalänk
Medlem
Skrivet av blaze101:

Surt
Får väl vänta då antar jag men tycker det är sjukt dåligt att erbjuda mig en billigare produkt utan kompensation medans låta mig betala för en likvärdig produkt.

Får väl se vad som händer. Vad är acceptabel tid för ett reparations ärende då? De har nu haft 11 arbetsdagar på sig och det kommer antagligen ta en 4-5 till om de får vänta på mobot.

Jadu, om jag förstod det rätt så har han arbetat med datorn under flera dagar (då sporadiskt antagligen). Tar man ett ärende i taget så kan det ju inte ta mer än några timmar att gå igenom allting om man faktiskt vet vad man gör.. 11 arbetsdagar för att komma fram till att moderkortet är trasigt vilket du redan i princip konstaterat i ditt dokument är inte direkt acceptabelt. När du köper en färdigbyggd dator, ingår det inte att dem testar datorn då efter att den byggs ihop och installeras? isf har dem ju misslyckats redan där, att de sen också vill förse dig med ett moderkort som inte motsvarar det du köpte är ju bara katastrof. Du borde kompenseras, inte straffas för att supporten är inkompetent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adriankarlsson:

Vad har ångerrätt med ditt ärende att göra? Du har ju redan använt datorn. Du kan inte hävda ångerrätt då även om den inte var specialsydd för att passa dig.
Däremot har du alltid reklamationsrätt i 3 år, men mycket korrekt så får dom ersätta produkten först i tre försök.

Ångerrätt vid internetköp gäller i 14 dagar från köpet, och man har rätt att "pröva" varan och ändå kunna skicka tillbaka den.

Permalänk
Medlem

Kräv kompensation för att de inte håller sina hålltider - rimligtvis det dyrare moderkortet.

Men i övrigt stämmer det, när du beställer en ihopmonterad dator (som inte är lagervara) räknas det som tjänst och därmed försvinner 14dagars ångerrätt.
Däremot bör du kunna hävda att du har 14 dagars ångerrätt på varje enskild komponent, men då förlorar du de pengar du betalat för monteringen av datorn.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Som andra sagt så såvitt jag vet så gäller vara för vara och ångerrätt, inte som en "komplett dator".

Skulle man inte kunna utnyttja öppet köp för moderkortet? Att det tagit för lång tid tvivlar jag på då Inet haft det 90% av tiden.
Då måste du ju också betala för frakt för ny order etc (om inte swec-rabatten finns kvar, gör den nog, länge sedan jag beställde varor därifrån)
I vilket fall som helst så har du gått igenom den jobbigaste delen verkar det som nu, och att du bara inväntar ett nytt kort som ska testas.
Det är det jävliga med att inte ha reservdelar, att byta ut och testa själv, utan att det ska ta 1 månad innan saker händer.
Det är å andra sidan en god anledning att ha kompisar för. ^o) Måste fixa en socket 1155-kompis, socket am3-kompis osv.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Uppdatering.
De ringde nu och provat annat mobo och den jävlas än. Nu skulle fe beställa en helt ny dator och bygga. Yay......

Sa att jag ville ha kompensation men de kunde de inte ge mig tydligen. Iallfall inte teknikern. Men verkade som
Han Iallfall skulle bjuda på en w7 licens... Som jag redan har iofs.

Ska ringa kundtjänst Under eftermiddag och se vad fan de säger

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Om en vara är byggd just för dig, vilket en specialbyggd dator kan anses vara, gäller inte ångerrätten längre. Du kommer inte kunna begära pengarna tillbaka för datorn.

Det de ska göra är att åtgärda felet, om det inte går ska de ersätta med en likvärdig produkt.

Har du någon bra källa på det? När jag läser runt hittar jag texter och diskussioner som tyder på att detta inte stämmer, att ångerrätten i distanshandelslagen inte alls kan avtalas bort på detta sätt. Dock hittar jag ingen bra källa.

Edit:
http://www.arn.se/Vanliga-fall/Distansavtalangerratt/Fall-1/S...
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

Så nja, den kan avtalas bort, men det måste vara mycket tydligt.
Däremot känns det som att varje komponent för sig borde omfattas av ångerrätten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Har du någon bra källa på det? När jag läser runt hittar jag texter och diskussioner som tyder på att detta inte stämmer, att ångerrätten i distanshandelslagen inte alls kan avtalas bort på detta sätt. Dock hittar jag ingen bra källa.

Varan anses detta fallet vara specialbeställd. Specialbeställda saker infattas inte av ångerrätten. Min källa är kursen affärsjuridik/Rättskunskap där jag fick mvg(inget skryt bara att jag faktiskt har lite kunskaper och inte bara gissar ). Eftersom att köparen i detta fallet har beställt att få datorn ihopbyggd så kan Inet hävda att det är en specialbyggd produkt. Anledningen till detta är att det inte är en produkt som finns i deras ordinarie utbud.

Edit: Jag tror att inet anser att de säljer datorn som en helhet när de byggt ihop den, alltså att enskilda delar inte säljs utan hela datorn som helhet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Ångerrätten gäller bara i 14 dagar enligt distansavtalslagen, så ville du ångrat köpet hade det varit innan tiden gått ut. Gällande att det är en specialbyggd vara så håller jag med Lasergurka om att Inet endast har sålt en tjänst; montering och test. Det är ju du som valt komponenterna medan de har monterat dem, på kvittot antar jag inte att det står som en ensam produkt utan specat som komponenterna du valt ut plus tjänsten Inet sålt till dig för att montera och testa DITT val av komponenter.

Hade det varit en Inet-produkt som en Taurus tycker jag fallet hade varit solklart då Inet sålt en produkt till dig. I slutänden blir det ju ingen skillnad tyvärr eftersom ångerrätten endast hade gällt i 14 dagar oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Har du någon bra källa på det? När jag läser runt hittar jag texter och diskussioner som tyder på att detta inte stämmer, att ångerrätten i distanshandelslagen inte alls kan avtalas bort på detta sätt. Dock hittar jag ingen bra källa.

Edit:
http://www.arn.se/Vanliga-fall/Distansavtalangerratt/Fall-1/S...
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

Så nja, den kan avtalas bort, men det måste vara mycket tydligt.
Däremot känns det som att varje komponent för sig borde omfattas av ångerrätten.

När man beställer montering av en t ex en dator är det en tjänst man köper och då gäller konsumenttjänstlagen inte konsumentköpslagen.
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-konsumenttjan...

Permalänk
Skrivet av jaqob:

Har du någon bra källa på det? När jag läser runt hittar jag texter och diskussioner som tyder på att detta inte stämmer, att ångerrätten i distanshandelslagen inte alls kan avtalas bort på detta sätt. Dock hittar jag ingen bra källa.

Edit:
http://www.arn.se/Vanliga-fall/Distansavtalangerratt/Fall-1/S...
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

Så nja, den kan avtalas bort, men det måste vara mycket tydligt.
Däremot känns det som att varje komponent för sig borde omfattas av ångerrätten.

Avtalas bort?
Det avtalas inte bort, det står i Svea Rikes Lagbok

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Har du någon bra källa på det? När jag läser runt hittar jag texter och diskussioner som tyder på att detta inte stämmer, att ångerrätten i distanshandelslagen inte alls kan avtalas bort på detta sätt. Dock hittar jag ingen bra källa.

Edit:
http://www.arn.se/Vanliga-fall/Distansavtalangerratt/Fall-1/S...
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

Så nja, den kan avtalas bort, men det måste vara mycket tydligt.
Däremot känns det som att varje komponent för sig borde omfattas av ångerrätten.

Att köpa montering av en dator är inte en "specialtillverkad vara".

Att köpa montering är att köpa en tjänst. Tjänsten i fråga är att Inet packar upp komponenterna ur kartongen och monterar dem.

Eftersom ångerrätt oftast endast gäller vid obrutna, oanvända varor (när det rör sig om elektronik med plombering), tycker jag inte det är helt osannolikt att montering därmed upphäver den rätten.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av blaze101:

Uppdatering.
De ringde nu och provat annat mobo och den jävlas än. Nu skulle fe beställa en helt ny dator och bygga. Yay......

Sa att jag ville ha kompensation men de kunde de inte ge mig tydligen. Iallfall inte teknikern. Men verkade som
Han Iallfall skulle bjuda på en w7 licens... Som jag redan har iofs.

Ska ringa kundtjänst Under eftermiddag och se vad fan de säger

Memtest kan behöva köras i över ett dygn ibland. Har varit med om fel som inte synts där på närmare 24 timmar. Bara en liten notis sådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Har du någon bra källa på det? När jag läser runt hittar jag texter och diskussioner som tyder på att detta inte stämmer, att ångerrätten i distanshandelslagen inte alls kan avtalas bort på detta sätt. Dock hittar jag ingen bra källa.

Edit:
http://www.arn.se/Vanliga-fall/Distansavtalangerratt/Fall-1/S...
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

Så nja, den kan avtalas bort, men det måste vara mycket tydligt.
Däremot känns det som att varje komponent för sig borde omfattas av ångerrätten.

Jahaja, man lär sig något nytt varje dag.
Tycker inte det känns tidsenligt att man kan beställa framkallning av 2000 foton för att sedan kräva återbetalning.. enbart för att det sker över nätet. Idiotiskt.
(Dock ska man ju inte glömma att ARN bara är en skämtinstans som skickar ut rekommendationer som ingen behöver följa och detta utan risk för påföljd)

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Eftersom ångerrätt gäller vid obrutna, oanvända varor, tycker jag inte det är helt osannolikt att montering därmed upphäver den rätten.

Fel, man har enligt lag rätt att vid ångerrätt ha "testat" varorna, så man kan öppna paketen samt använda de och ändå ha ångerrätten kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Att köpa montering av en dator är inte en "specialtillverkad vara".

Att köpa montering är att köpa en tjänst. Tjänsten i fråga är att Inet packar upp komponenterna ur kartongen och monterar dem.

Eftersom ångerrätt oftast endast gäller vid obrutna, oanvända varor (när det rör sig om elektronik med plombering), tycker jag inte det är helt osannolikt att montering därmed upphäver den rätten.

Nja, det stämmer inte riktigt. Enligt distansavtalslagen:

Citat:

Du har rätt att undersöka varan du har köpt. Men för att kunna ångra köpet måste den vara i så kallat väsentligt oförändrat skick. Ångerrätten gäller även om du har varit tvungen att förändra varan för att kunna undersöka den.

Permalänk
Skrivet av anden12:

Jahaja, man lär sig något nytt varje dag.
Tycker inte det känns tidsenligt att man kan beställa framkallning av 2000 foton för att sedan kräva återbetalning.. enbart för att det sker över nätet. Idiotiskt.
(Dock ska man ju inte glömma att ARN bara är en skämtinstans som skickar ut rekommendationer som ingen behöver följa och detta utan risk för påföljd)

Till saken hör dock att de har mycket inflytande och det är inte roligt för ett företag att bli svartlistade av ARN
Även om det i sig, precis som du säger, inte medför några påföljder!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Att köpa montering av en dator är inte en "specialtillverkad vara".

Att köpa montering är att köpa en tjänst. Tjänsten i fråga är att Inet packar upp komponenterna ur kartongen och monterar dem.

Eftersom ångerrätt oftast endast gäller vid obrutna, oanvända varor (när det rör sig om elektronik med plombering), tycker jag inte det är helt osannolikt att montering därmed upphäver den rätten.

Ångerrätten måste fortfarande avtalas bort tydligt för att den inte ska gälla - även när det gäller tjänster.

Och ångerrätten gäller inte alls på obrutna oanvända varor. Distansköplagen säger att man får öppna och testa produkten med bibehållen ångerrätt.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blaze101:

Wall of text

Jag förstår att du blir lite irriterad att dom inte lyssnar på vad du säger men dom har inget sett att kolla om du verkligen jobbar med det du säger eller om vad du verkligen har gjort. Jag skulle gjort precis som dom kollat igenom allt för att se om jag kan lista ut vad felet är men jag skulle nog försökt ta mer hänsyn till det du sa.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

Jag förstår att du blir lite irriterad att dom inte lyssnar på vad du säger men dom har inget sett att kolla om du verkligen jobbar med det du säger eller om vad du verkligen har gjort. Jag skulle gjort precis som dom kollat igenom allt för att se om jag kan lista ut vad felet är men jag skulle nog försökt ta mer hänsyn till det du sa.

Håller med!
Inom denna branschen går det inte vara godtrogen hela tiden.
Jag hade med testat allt och följt protokoll.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Och ångerrätten gäller inte alls på obrutna oanvända varor. Distansköplagen säger att man får öppna och testa produkten med bibehållen ångerrätt.

Skrivet av Thex:

Nja, det stämmer inte riktigt. Enligt distansavtalslagen:

Detta är dock lite festligt, eftersom "folk" som har fått brutna varor från diverse affärer skriker högt. (Allt från forumposts till att grina ut i Aftonbladet).
Lite OT, och inte riktat mot _er_ två, utan mer bara ett konstanterande:

* Folk vill kunna öppna och testa varor, men sen ha full rätt att returnera dom.
* Samtidigt lackar folk på när dom köper en digitalkamera som det redan finns bilder på.

Får inte riktigt ihop ekvationen. Det fick inte heller Elgiganten eller liknande som i en debattartikel för nått år sen diskuterade kring att affärer måste höja priserna och ha "specialavtal" med leverantörer, då dom behöver tid & möjlighet till att återställa och återpacketera samt testa returnerade varor.

En jäkla soppa helt enkelt. Bra för kunden, merjobb som fan för företagen.