Microsoft tillkännager surfplattan Surface

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Tycke är en sak men om man tar ett steg tillbaka så inser man ganska snabbt vilket som verkligen är enkelheten själv och som borde vara mest uppenbar för en HELT grön användare. Och ja jag har jobbat med båda iOS och Android, självklart kan man få de relativt smidiga men det krävs en del eget jobb för att få det så rent och enkelt som på WP.

Anledningen till att skicka SMS knappen är så pass liten är för att man befinner sig i en vy där det ska få plats väldigt mycket på engång, mottagare, texten, tangentbordet, inställningar och skicka. Men visst, de hade kunnat sätta temats färg på send knappen för att få den att stå ut men då hade den inte stämt överren....]

Och så kör vi vidare. Tyck vidare du med att Windows Phone är världens bästa os eller vad du nu vill tycka. Men det verkar vara så jävla svårt att inse att ALLA INTE tycker så. Jag håller inte med om att det är smidigare än iPhone. Mer än så säger jag inte. Fast du behöver en 300-sidor tjock bok för att förstå att det inte finns rätt eller fel när det är användaren själv som ska tycka och tänka vad denne vill.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Och så kör vi vidare. Tyck vidare du med att Windows Phone är världens bästa os eller vad du nu vill tycka. Men det verkar vara så jävla svårt att inse att ALLA INTE tycker så. Jag håller inte med om att det är smidigare än iPhone. Mer än så säger jag inte. Fast du behöver en 300-sidor tjock bok för att förstå att det inte finns rätt eller fel när det är användaren själv som ska tycka och tänka vad denne vill.

Om du tycker att iOS är enklare än WP så har du troligen bra mycket mer erfarenhet av iOS och därmed känner dig mer hemma där.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Hmm, att hävda att en pryl har för MYCKET kraft på swec borde vara lite som att kliva in på en raggarträff och hävda att en bil inte alls behöver en V8

Ja eller som att påstå att en gokart gör sig bättre med en jetmotor.
Att hävda att en stationär dator har för mycket prestanda passar bättre din liknelse.
Men detta är ju en bärbar surfplatta med lite enklare spel och program.
Tror det är många swecare som oxå bryr sig om batteritid mer än om prestanda som ändå inte till fullo utnyttjas.

Permalänk
Medlem

Behov

Skrivet av jonathan82:

Ja eller som att påstå att en gokart gör sig bättre med en jetmotor.
Att hävda att en stationär dator har för mycket prestanda passar bättre din liknelse.
Men detta är ju en bärbar surfplatta med lite enklare spel och program.
Tror det är många swecare som oxå bryr sig om batteritid mer än om prestanda som ändå inte till fullo utnyttjas.

Jag har, och skriver detta, på en iPad3. Är kanonplatta och jättenöjd med den. Skulle dock gärna i jobbet se en kraftfullare x86-platta för mer krävande uppgifter. Ser även en nytta med det privat. Tänk att i framtiden tex kunna ha en platta med Lightroom som sällskap till kameran för att framkalla och redigera bilder (framörallt de i RAW). Vore suveränt med en kraftfull platta med core i5 för det!

Tror att de flesta som generaliserar och uttalar sig svart/vitt om vad som är bra eller inte för användare behöver vidga sina horisonter mer och tänka utanför boxen. Alla är inte precis som man själv, och har inte samma jobb, intresse, preferenser eller behov.

Därav att det inte finns en enda bilmodell eller biltillverkare på markanden. Samma sak för tillverkare av datorer, och i framtiden, även för plattor.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Försöker väcka liv i denna tråden igen. Måste säga att jag själv tycker Microsoft Surface Pro fångar mina behov på pricken. Ni som blir avskräckta för att det är windows 8 är ju bara fåniga. Just för att denna både har touch och tangetbord som input är ju Windows 8 det bästa alternativet i operativsystemväg, tack vare metro. Hårdvarumässigt har den gott med kraft över till den genomsnittliga användaren, Ivy Bridge med HD 4000 räcker ju till och med för att spela fullvärdiga spel på, och då pratar vi ändå om en surfplatta här! Och så kan vi lägga till en läcker och lätt design i Vapor Mg. Känns klockrent helt enkelt.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessIsMoore:

Försöker väcka liv i denna tråden igen. Måste säga att jag själv tycker Microsoft Surface Pro fångar mina behov på pricken. Ni som blir avskräckta för att det är windows 8 är ju bara fåniga. Just för att denna både har touch och tangetbord som input är ju Windows 8 det bästa alternativet i operativsystemväg, tack vare metro. Hårdvarumässigt har den gott med kraft över till den genomsnittliga användaren, Ivy Bridge med HD 4000 räcker ju till och med för att spela fullvärdiga spel på, och då pratar vi ändå om en surfplatta här! Och så kan vi lägga till en läcker och lätt design i Vapor Mg. Känns klockrent helt enkelt.

Modern user interface heter det numera! (tror jag, Metro heter det iaf inte)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Modern user interface heter det numera! (tror jag, Metro heter det iaf inte)

Hmm! MUI... Det krockar med några grejer. Amigas sharewareprogram Magic User Interface, och Microsofts egna Multilingual User Interface.

Permalänk
Medlem

Nu väcker jag denna tråd igen. Är det någon som har fått tag på mer info angående pris på RT-versionen? Läst en del om att den kan komma att lägga sig runt 2 000:-, det känns dock inte så troligt. Någon som vet mer än mig på den fronten? Planerat att köpa RT-plattan nu i oktober för att sedan köpa Pro-plattan när den kommer i vinter.

Visa signatur

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.