Microsoft tillkännager surfplattan Surface

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Hur svårt kan det vara att förstå? Jag klagar på att en surfplatta kan inte ha en tjocklek på 13,5 mm och en vikt på 903 gram, det är för tungt! Jag jämför inte mellan en iPad 3 (på 652 gram som också är för tungt till viss del) med Windows Pro-plattan, jag jämför de surfplattor som finns redan med Windows Pro-plattan. Sen att jag talar om iPad 3 är helt enkelt för att det är den plattan jag har erfarenhet av. Men det är inget som hindrar dig från att köpa Windows Pro-plattan. Har du dock tänkt använda den som en surfplatta på det sätt som jag (och många andra) använder en surfplatta (dvs håller med en hand och skriver/pekar med den andre handen) så kommer du inte orka hålla den så speciellt länge. Sen vad de olika surfplattorna använder för arkitektur är helt ointressant. Tanken med en surfplatta är väl ändå att du ska kunna använda den som surfplatta? Och utifrån den erfarenheten jag har så kommer man inte kunna använda Windows Pro-plattan som en surfplatta just på grund av vikten (till viss del även tjockleken kanske). Du kommer dock kunna använda den på ungefär samma sätt som du använder en bärbar.

Förövrigt så finns det seriösa program även på en ARM-arkitektur, precis som det finns oseriösa program på en x86-arkitektur. Det fanns seriösa program redan på 386-arkitekturer, vilket är betydligt sämre än dagens ARM-arkitekturer. Så vad du menar med seriösa program har jag väldigt svårt för att förstå. Låter mer som en trollkommentar.

Du är nog rätt ensam om det problemet, jag har aldrig haft några problem när jag använt pekplatta. Och man får väl anpassa lite, som sagt har de släppt två plattor, så man kan välja efter behov, är du för svag så köp en ARM. Har du större behov än så så kan du köpa x86. Behöver du en enkel bärbar dator men ibland en pekplatta så borde x86 fungera bra även om du inte orkar hålla den långa stunder.

Skrivet av MooD:

Nja PDA är mer släkt med smartphones. Du kan nämligen inte ringa med en PDA, lite av huvudgrejjen med en mobiltelefon.
Har väldigt svårt att se hur du kan se newton som en telefon
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Apple_Newt...

Vilken PDA var före apple med en sådan form som en tablet?

Sedan förstår du inte riktigt poängen. Ipad var inte första tableten men man kan säga att det var den som gjorde det på rätt sätt. Precis som att iphone knappast var första smartphonen, men nog tusan var det den som gjorde dem användbara.

Så att då referera till "men ericsson R380 var ju före iphone, lulz" eller "microsoft hade ju sina tablets ingen ville ha, skrota apple!" känns rätt dött.

Snarare så att tablets inte fick någon medial uppm'rksamhet eller att någon var beredd att betala särskillt mycket för det innan Apple gjorde en, samma sak med telefoner. Ingen kunde kränga en telefon för 8000:- plus 24 månaders abonnemang som det var med första Iphonen vid release. Så andra tillverkare tillverkade billigare telefontyper. Apple tar gamla idéer och återlanserar dem, eftersom folk är beredda att betala för äpplet så blir det en marknad för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Gud förbjude att det skulle kunna vara folk som jobbar med datorer eller ännu värre faktiskt tänkt till lite och inser hur mycket det ser ut som vilken annan platta som helst (förutom asus transformer som i princip är laptop).

Samma anledning att ogilla metro. Den suger för arbete. Om du ska bara surfa och se på film kan du använda vilken platta som helst. Inget speciellt med dessa två.

Vem bryr sig hur det ser ut? Ser ut precis som alla andra som du säger, ja. På insidan är det dock annorlunda. Du jobbar nog inte med datorer utan är en liten osäker hatisk apple-fanboy.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Du är nog rätt ensam om det problemet, jag har aldrig haft några problem när jag använt pekplatta. Och man får väl anpassa lite, som sagt har de släppt två plattor, så man kan välja efter behov, är du för svag så köp en ARM. Har du större behov än så så kan du köpa x86. Behöver du en enkel bärbar dator men ibland en pekplatta så borde x86 fungera bra även om du inte orkar hålla den långa stunder.

Nej, jag är inte ensam om det problemet. Det finns en anledningen till varför folk vill ha surfplattor lättare. Jag vet inte hur du använder din surfplatta, men du kan ju själv testa att hålla i surfplattan med vänster hand (om du är högerhänt) längst ner till vänster på surfplattan medan du använder din högerhand för att peka/skriva på. Testa sen hur många minuter du orkar hålla surfplattan på det sättet utan att bli trött.

Det jag säger är att det är helt fel väg att gå av Microsoft att göra en surfplatta som väger 903 gram. Men visst, vill ni köpa den så får ni gärna göra det. Jag lär dock inte göra det eftersom jag vill ha lättare surfplattor. Och genom att då inte köpa en surfplatta på 903 gram så talar jag om, som konsument, till Microsoft att jag inte är nöjd med en platta som väger 903 gram.

Egentligen helt orelevant, men jag styrketränar och tränar en del kampsport så jag är inte helt klen. Likväl så blir jag trött i handen efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

En vild gissning är att bitar nu börjar falla på plats och detta kan faktiskt gå vägen vilket nog några inte uppskattar av diverse anledningar.

Ah, så det är därför det alltid är så många sura kommentarer i Apple-trådar för att bitar börja falla på plats för Apple då

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Nej, jag är inte ensam om det problemet. Det finns en anledningen till varför folk vill ha surfplattor lättare. Jag vet inte hur du använder din surfplatta, men du kan ju själv testa att hålla i surfplattan med vänster hand (om du är högerhänt) längst ner till vänster på surfplattan medan du använder din högerhand för att peka/skriva på. Testa sen hur många minuter du orkar hålla surfplattan på det sättet utan att bli trött.

Det jag säger är att det är helt fel väg att gå av Microsoft att göra en surfplatta som väger 903 gram. Men visst, vill ni köpa den så får ni gärna göra det. Jag lär dock inte göra det eftersom jag vill ha lättare surfplattor. Och genom att då inte köpa en surfplatta på 903 gram så talar jag om, som konsument, till Microsoft att jag inte är nöjd med en platta som väger 903 gram.

Egentligen helt orelevant, men jag styrketränar och tränar en del kampsport så jag är inte helt klen. Likväl så blir jag trött i handen efter ett tag.

Som jag redan sagt, detta har jag redan provat och för att kunna sitta ner och hålla en platta rakt framför sig med en hand och peka med den andra utan att vila alls under längre tid så måste plattan vara ganska mycket mindre. Ex så fungerar det bra med ZTE Light 7" men definitivt inte med IPadden och då vill jag påstå att jag är normal byggd(d.v.s går på gym ett par gånger i veckan). Så i detta fallet har Microsoft sattsat på en större platt precis som Apple har gjort. Jag är ganska säkert att det kommer komma andra tillverkare med mindre/lättare plattor för Windows 8 om det är just det du söker, så länge får du nog nöja dig med Android plattor.

Skrivet av mahasj:

Ah, så det är därför det alltid är så många sura kommentarer i Apple-trådar för att bitar börja falla på plats för Apple då

Haha inte omöjligt Det har ju uppenbarligen producerat bra produkter ett tag även om man blir mindre och mindre imponerad av deras releaser.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Förstår inte att alla är så negativa, surfplattor med x86-arkitektur, kraftfull CPU och anpassat OS är i mitt tycke det största som hänt surfplattor sedan Apple väckte marknaden med iPad.
Även om plattan i sig kanske har sina svagheter så tycker jag att det får ses lite som en uppmaning från Microsofts sida till sina kunder vad dessa skall tillverka i framtiden. Skulle möjligheten ges att ansluta ett externt diskret grafikkort genom exempelvis thunderbolt kombinerat med smidiga dockningslösningar har vi en platta som täcker majoriteten av datoranvändarens dagliga behov.
Och ja, jag känner till att det redan presenterats andra x86-plattor, det jag vill lyfta fram är x86-plattan med Windows 8 generellt, inte just Microsofts version

Permalänk
Medlem

Väldigt tjat om tyngden på x86-versionen! Den kommer enligt Microsoft att kosta som en Ultrabook, och lär användas ungefär på samma sätt som en Ultrabook. Någon som köper en iPad eller Android-platta kommer inte jämföra dem med Surface Pro, de kommer jämföra dessa med Surface RT. Pro-modellen kommer istället slåss med Asus EEE Slate och liknande produkter, dvs. fullfjädrade datorer med touchskärm.

Jag är ganska plattformsagnostisk (har en stationär Windows-PC, en MacBook Air och en Galaxy S II) men eftersom alla Android-plattor känns undermåliga att använda och iOS för begränsat så känns det här som den första vettiga surfplattan. Skulle inte banga på en Surface RT, men det är väldigt synd att de inte fått in en mer högupplöst skärm. Den ser även riktigt fräsch ut, och chassit är i magnesiumlegering, inte plast. Skulle inte banga på en sådan och ett cyanfärgat tangentbordscover!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Inaktiv

Förstår ingenting alls. Microsoft har ingen tron att ta över, de var bäst och skulle kunna vara det nu också. Apple går om ekonomiskt och Microsoft får galna kosjukan i huvuduet? Vad håller dom på med?

1. Ingen köper en Microsoft-surfplatta, marknaden är redan översvämmad. Folk köper ipad, deal with it.

2. Ingen vill ha Windows 8

Nej, jag är inget troll. Men Microsoft trollar alla sina trogna kunder med att leka med marknaden. När dom bara borde göra det dom egentligen är bra på. Det är som en tonåring som måste byta hårfärg en gång i veckan.

You're good as you are, or at least, was.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Som jag redan sagt, detta har jag redan provat och för att kunna sitta ner och hålla en platta rakt framför sig med en hand och peka med den andra utan att vila alls under längre tid så måste plattan vara ganska mycket mindre. Ex så fungerar det bra med ZTE Light 7" men definitivt inte med IPadden och då vill jag påstå att jag är normal byggd(d.v.s går på gym ett par gånger i veckan). Så i detta fallet har Microsoft sattsat på en större platt precis som Apple har gjort. Jag är ganska säkert att det kommer komma andra tillverkare med mindre/lättare plattor för Windows 8 om det är just det du söker, så länge får du nog nöja dig med Android plattor.

Haha inte omöjligt Det har ju uppenbarligen producerat bra produkter ett tag även om man blir mindre och mindre imponerad av deras releaser.

Jag tycker inte iPad "3" är för tung, och jag är säkert spinkigare än dig. Iofs så har jag aldrig använt den på ett sådant sätt du skriver. Men vem håller i plattan med en utsträckt arm, då ser man ju inte ens texten? Tillochmed bara själva armen blir ju för tung att hålla utsträckt en stund.
Själv så jag vilar alltid plattan mot något, just nu magen (ligger i sängen), annars står den på bordet, har den i knäet etc. Möjligtvis att den blir tung eller komplicerad att ta en promenad med och skriva på den samtidigt, men jag kommer nog hinna bli påkörd eller gå in i en lyktstolpe före armen ger upp. Har bara haft den en vecka så har inte hunnit prova det än. Men tycker tillochmed mobilen är knepig att gå stressat till tåget med och skriva sms på den samtidigt, det var för mig mycket lättare med fysiska knappsats telefoner, då jag kunde göra det med mobilen i fickan

Kommer iaf köpa någon platta med win8 på x86 arkitekturen, inte alls säkert det blir MS platta. Detta pga av vissa funktioner jag saknar i ipaden och ser även framemot att koppla ihop stationära datorn med tvn och plattan och välja vilken film man ska se från den stationäras hdd på tvn från plattan. I ett väldigt snyggt sätt att styra datorn på tvn via plattan.

Btw så är jag väldigt nöjd med min iPad nu och den håller för allt jag tänkte göra med den. Visste före jag köpte den att jag kommer köpa en Win8 x86 platta ändå, orkade bara inte vara plattlös till releaserna av dem

Blabla, blev kanske lite långt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av celoz:

Vem bryr sig hur det ser ut? Ser ut precis som alla andra som du säger, ja. På insidan är det dock annorlunda. Du jobbar nog inte med datorer utan är en liten osäker hatisk apple-fanboy.

Som jag skrev tidigare är jag snarare apple hatare än något annat. Skulle inte köpa deras skit om så världen gick under. Men att börja köpa skit bara för att MS släpper det knappast vettigt heller. Jag har testat vanliga windows program på touch skärm och det suger. Inget skiten metro kan ändra på. Metro är kanske bra för touch men den är också lika kraftig och användbar för arbete som vilken android eller ios platta. Med andra ord inget för arbete. Att ha en stöd fot och tangentbord som kräver massa platt utrymme ändrar knappast på något. Har du så mycket plats kan du like gärna ha en riktig dator och slippa arbeta med en minimal skärm. Har du inte plats fungerar inte hela setupen med stödfot och mjukt tangentbord.

Så nej ingen apple lover men någon som faktiskt tänker lite (testa det själv). Alla ni som är helt lyriska över denna skit platta borde kanske spana in asus transformer. Den kan man i alla fall hävda att den kan börja tävla med en vanlig laptop vad gäller att få arbete gjort men den är också i princip en bärbar dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Nej, jag är inte ensam om det problemet. Det finns en anledningen till varför folk vill ha surfplattor lättare. Jag vet inte hur du använder din surfplatta, men du kan ju själv testa att hålla i surfplattan med vänster hand (om du är högerhänt) längst ner till vänster på surfplattan medan du använder din högerhand för att peka/skriva på. Testa sen hur många minuter du orkar hålla surfplattan på det sättet utan att bli trött.

Det jag säger är att det är helt fel väg att gå av Microsoft att göra en surfplatta som väger 903 gram. Men visst, vill ni köpa den så får ni gärna göra det. Jag lär dock inte göra det eftersom jag vill ha lättare surfplattor. Och genom att då inte köpa en surfplatta på 903 gram så talar jag om, som konsument, till Microsoft att jag inte är nöjd med en platta som väger 903 gram.

Egentligen helt orelevant, men jag styrketränar och tränar en del kampsport så jag är inte helt klen. Likväl så blir jag trött i handen efter ett tag.

Jag skulle inte hålla längst ner till vänster, jag skulle ha den i handflatan. Och använd din telefon på samma sätt, alltså ha den en bit framför dig, där du håller den på samma sätt. Tror du blir trött i armen då med om du kör på din metod. Vikten av armen gör en del. Hålla ut armen från kroppen känns alltid efter en stund, men surfplattan får dig att glömma hur länge du står så.

Ditt problem är också att du ser den som vilken surfplatta som helst. Då kan man lika gärna ha ARM-versionen. Se det som en flexibel ultrabook som du kan ta av tangentbordet på och använda den som en surfplatta vid behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fränkie:

Jag tycker inte iPad "3" är för tung, och jag är säkert spinkigare än dig. Iofs så har jag aldrig använt den på ett sådant sätt du skriver. Men vem håller i plattan med en utsträckt arm, då ser man ju inte ens texten? Tillochmed bara själva armen blir ju för tung att hålla utsträckt en stund.
Själv så jag vilar alltid plattan mot något, just nu magen (ligger i sängen), annars står den på bordet, har den i knäet etc. Möjligtvis att den blir tung eller komplicerad att ta en promenad med och skriva på den samtidigt, men jag kommer nog hinna bli påkörd eller gå in i en lyktstolpe före armen ger upp. Har bara haft den en vecka så har inte hunnit prova det än. Men tycker tillochmed mobilen är knepig att gå stressat till tåget med och skriva sms på den samtidigt, det var för mig mycket lättare med fysiska knappsats telefoner, då jag kunde göra det med mobilen i fickan

Kommer iaf köpa någon platta med win8 på x86 arkitekturen, inte alls säkert det blir MS platta. Detta pga av vissa funktioner jag saknar i ipaden och ser även framemot att koppla ihop stationära datorn med tvn och plattan och välja vilken film man ska se från den stationäras hdd på tvn från plattan. I ett väldigt snyggt sätt att styra datorn på tvn via plattan.

Btw så är jag väldigt nöjd med min iPad nu och den håller för allt jag tänkte göra med den. Visste före jag köpte den att jag kommer köpa en Win8 x86 platta ändå, orkade bara inte vara plattlös till releaserna av dem

Blabla, blev kanske lite långt.

Kanske förklarade dåligt. Det jag gjorde med 7":aren var att hålla den på lagom höjd och avstånd framför mig och peka med den andra handen, detta fungerade bra även under längre stund pågrund av att den är mindre och väger mindre. Jag provade göra samma sak med IPAD men det gick inte något vidare, istället fick man som du säger vila den i knäet och det innebar att man måste rikta hvudet/blicken neråt om man sitter upprätt.

Vad jag menar är att det kommer bli exakt lika dant med MS plattan vilket betyder att om den skulle väga några 100 gram mer så spelar det ingen roll efter som den i detta fallet kommer vila i knäet.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Dert ska bli kul att se hur väl den här plattan kommer lyckas. Jag har en känsla av att den kommer käka upp Androidplattornas marknadsandel rätt ordentligt och att den kommer vara det logiska valet i företagssammanhang (där man redan har infrastruktur som MS har skapat). iPad, kommer säkert också drabbas, men det är - tror jag - en lite annan målgrupp som köper. Många som köper Androidplattor gör det för att de inte gillar Apple, och de vill nog hellre ha en win-platta, inbillar jag mig.
Jag skulle gärna kunna tänka mig att ha win-plattan på jobbet, tillsammans med arbetsdatorn, men hemma vill jag nog hellre ha en iPad. Blir kul att se priserna!

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Charlie är lika gläfsande som vanligt. Gillar att hitta på egna förkortningar för att försöka vara putslustig också.

Jag är mer orolig över att Microsoft tvingar på desktopanvändarna sitt nya metrobaserde OS. Vad händer om mobiler och plattor blir en stendöd marknad för Microsoft, precis på samma sätt som t.ex. Zune? Då sitter de där med Metro på desktopen också, utan någon som är intresserad av dess synergieffekter med de mobila enheterna.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av SnowJim:

Windows Phone är utan tvekan den enklaste telefonen hur vi nu kom in på det i denna tråden.

Såg en äldre dom som köpt IPhone, hon hade inte en aning om vad hon gjorde, troligen borde en icke smartphone vara rätta valet där men ska man så är det lungt Windows phone som gäller när man vill ha enkelhet.

WP är otroligt lätt, ingen tvekan om det! Jag kanske har blivit handikappad när jag använt iPhone sedan 2007. Det tog inte lång tid innan jag hängde med i svängarna på WP men vad vi i alla fall har kommit fram till i familjen är att iPhone passar oss bäst, oss unga till de äldre över 70. Vi kan ansiktstida (höhö) med varandra och skicka gratis sms - hela kittet.

Lite svårt att byta nu liksom Annars hade jag skaffat mig en Nokia Lumia dirr! Otroligt skön telefon <3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd

Det ryktas nu att Windows RT varianten av Surface kommer kosta $399 och Windows 8 Pro varianten $499.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Kanske förklarade dåligt. Det jag gjorde med 7":aren var att hålla den på lagom höjd och avstånd framför mig och peka med den andra handen, detta fungerade bra även under längre stund pågrund av att den är mindre och väger mindre. Jag provade göra samma sak med IPAD men det gick inte något vidare, istället fick man som du säger vila den i knäet och det innebar att man måste rikta hvudet/blicken neråt om man sitter upprätt.

Vad jag menar är att det kommer bli exakt lika dant med MS plattan vilket betyder att om den skulle väga några 100 gram mer så spelar det ingen roll efter som den i detta fallet kommer vila i knäet.

Men det är ju inte så ofta man sitter ölööööööö ner utan bord framför sig? Kanske när man kör jägarställning och På bussen möjligtvis men jag fattar vad du menar och kan hålla med. Jag är smidigare med mobilen ståendes än ipaden men inget jag stört mig på. Kanske för jag inte har använt någon lättare platta.

Permalänk
Skrivet av karatefylla:

Det ryktas nu att Windows RT varianten av Surface kommer kosta $399 och Windows 8 Pro varianten $499.

Hm, precis som billigaste iPad ($499) om det stämmer. Lovande! Har du nån hyfsad källa?

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av karatefylla:

Det ryktas nu att Windows RT varianten av Surface kommer kosta $399 och Windows 8 Pro varianten $499.

Skeptisk till att Pro varianten kommer kosta så pass lite om den ska ligga i samma prissegment som Ultrabooks, dubbla priset isf.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomas67lundberg:

Hm, precis som billigaste iPad ($499) om det stämmer. Lovande! Har du nån hyfsad källa?

Hyfsad är väl att ta i: https://plus.google.com/110577464166725330529/posts/6RxS2MFA9...

Skrivet av Pnorberg:

Skeptisk till att Pro varianten kommer kosta så pass lite om den ska ligga i samma prissegment som Ultrabooks, dubbla priset isf.

Det dubbla vet jag inte men $200 mer iaf:
http://www.theverge.com/2012/4/11/2940525/intel-ultrabook-pri...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Snarare så att tablets inte fick någon medial uppm'rksamhet eller att någon var beredd att betala särskillt mycket för det innan Apple gjorde en, samma sak med telefoner. Ingen kunde kränga en telefon för 8000:- plus 24 månaders abonnemang som det var med första Iphonen vid release. Så andra tillverkare tillverkade billigare telefontyper. Apple tar gamla idéer och återlanserar dem, eftersom folk är beredda att betala för äpplet så blir det en marknad för det.

Nu kostade den 8000 inkl abbonemanget http://www.sweclockers.com/nyhet/7915-telia-satter-pris-pa-ip...
Dvs själva telefonen kostade inte 8000.

Men visst fanns det dyra telefoner innan iphone. Själv köpte jag ett stycke Qtek 7070 år 2003, den kostade 6000 + abbonemang (troligen en högre totalkostnad, dock svårt att jämföra abbonemang när tiden är olika då de ändras hela tiden)

Permalänk

Kort sagt tycker jag Microsoft gör helt rätt även om jag är lite skeptisk till plattans utseende. Jag hoppades att iPad skulle vara en nedskalad version av OS X där man kunde köra OS X-appar snarare än en förstorad iPhone/iPod Touch, men ack så fel jag hade. Det kan eventuellt bli ett köp av denna, jag hoppas dock Apple tillåter mer produktivitet i iPad vilket eventuellt kan hända efter Mountain Lion då det ryktas om att OS X och iOS ska slås ihop på något sätt.

Vidare undrar jag också hur det kommer gå att läsa böcker och liknande på den, vilket stöd har den för porträttläge? Hur känslig är knappen om man skulle råka komma åt den i porträttläge med tanke på hur knasigt den sitter för det läget?

Permalänk


Ok, inte klockren men alltid något!

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mahasj:

Jag vet inte hur du använder din surfplatta, men du kan ju själv testa att hålla i surfplattan med vänster hand (om du är högerhänt) längst ner till vänster på surfplattan medan du använder din högerhand för att peka/skriva på. Testa sen hur många minuter du orkar hålla surfplattan på det sättet utan att bli trött.

do u even lift brah? u jelly?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Nu kostade den 8000 inkl abbonemanget http://www.sweclockers.com/nyhet/7915-telia-satter-pris-pa-ip...
Dvs själva telefonen kostade inte 8000.

Men visst fanns det dyra telefoner innan iphone. Själv köpte jag ett stycke Qtek 7070 år 2003, den kostade 6000 + abbonemang (troligen en högre totalkostnad, dock svårt att jämföra abbonemang när tiden är olika då de ändras hela tiden)

Försök inte, det där är andra generationens Iphone, i Sverige. Inte riktigt samma sak, då hade marknaden kommit igång också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Haha va? Windows Phone ÄR utan tvekan den enklaste smart phonen, i detta fallet tvivlar jag starkt på att det är en smaksak. Visst , bakgrunden för en användare kan säkert spela in lite, är man van vid IPone så är allt annat jobbigt även en icke smart phone kan vara jobbig.

Windows Phone är inte alls så flexibel som ex Android men å andra sidan så mycket enklare och ner skalat.

Jag använder min smartphone till

[LIST]
[*]Ringa
[*]Facebook
[*]SMS
[*]Outlook
..............

Enklaste enligt dig. Det du slänger ur dig är inte fakta till 1%. Det är din åsikt och den stämmer tamefan inte ENLIGT MIG. Består av tiles som är stora.. Ja visst. Men om du bläddrar åt höger så blir allt genast litet. Tycker dom borde valt storleken som finns i telefonboken på den menyn. Sen den där "skicka sms" knappen är på tok för liten för att spegla att hela os'et är STORT OCH TYDLIGT. Den listan som du gjorde nu tycker jag är smidigare på iPhone och Android hur mycket du än vill eller inte. Du är en av de som vägrar inse att alla inte tycker som du.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Enklaste enligt dig. Det du slänger ur dig är inte fakta till 1%. Det är din åsikt och den stämmer tamefan inte ENLIGT MIG. Består av tiles som är stora.. Ja visst. Men om du bläddrar åt höger så blir allt genast litet. Tycker dom borde valt storleken som finns i telefonboken på den menyn. Sen den där "skicka sms" knappen är på tok för liten för att spegla att hela os'et är STORT OCH TYDLIGT. Den listan som du gjorde nu tycker jag är smidigare på iPhone och Android hur mycket du än vill eller inte. Du är en av de som vägrar inse att alla inte tycker som du.

Tycke är en sak men om man tar ett steg tillbaka så inser man ganska snabbt vilket som verkligen är enkelheten själv och som borde vara mest uppenbar för en HELT grön användare. Och ja jag har jobbat med båda iOS och Android, självklart kan man få de relativt smidiga men det krävs en del eget jobb för att få det så rent och enkelt som på WP.

Anledningen till att skicka SMS knappen är så pass liten är för att man befinner sig i en vy där det ska få plats väldigt mycket på engång, mottagare, texten, tangentbordet, inställningar och skicka. Men visst, de hade kunnat sätta temats färg på send knappen för att få den att stå ut men då hade den inte stämt överrens med resten.

Kan en lista med appar bli mer klar?

Också jämför vi :

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Försök inte, det där är andra generationens Iphone, i Sverige. Inte riktigt samma sak, då hade marknaden kommit igång också.

Vad menar du? IPhone 2G (den första iphonen) såldes aldrig officiellt i sverige. Den jag länkar till var den första här i sverige

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon93496:

do u even lift brah? u jelly?

Lyfter i alla fall hundra kilo i bänkpress så helt "jelly" är jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Vad menar du? IPhone 2G (den första iphonen) såldes aldrig officiellt i sverige. Den jag länkar till var den första här i sverige

Skickades från m.sweclockers.com

Precis. Det jag menar. Ingen tillverkare kunde ta risken att sälja en så dyr telefon som Iphone "2G". Framförallt inte utan en hype. Apple får hype per automatik, och de hann skapa en hype med ursprungliga Iphonen med hjälp av andra marknader än just den svenska innan 3G. Innan den telefonen släpptes var en dyr telefon 3000:- utan abonnemang, över 6000:- var oftast ren fantasi, men när Iphone släpptes i USA så var inköpspriset för 4Gb inklsuive minsta möjliga obligatoriska telefonabonnemang 2120$ för 4Gb, för 8Gb var det 3180$ efter 24 månader. Ingen annan tillverkare än Apple hade kommit undan med det priset, och därmed kunnat riskera ett sådant telefonsläpp. Framförallt inte till de begränsade kvantiteter som hade kunnat förväntas.