Permalänk
Entusiast
Skrivet av lillen99:

Hej!
Jag har ju en hyffsat overkill dator mot för mina klass kompisar som sitter på intel I3/AMD.
Och dom " mobbar " mig för att jag inte kör som BF3 med datorn!
Jag har aldrig spelar skjut och kommer aldrig göra det!
Min dator är till för foto redigering/film spel: Dirt 3 Portal 2 Minecraft/server.

Vad ska jag "försvara" mig med?

Mvh: Eric

Mobbare bör tas/besvaras med en stor dos av " IGNORERA " eller kort och gott "ok " som tidigare nämnts, som också tidigare nämnts i tråden så är dem säkert avundsjuka/har problem själva.
Alla har rätt att vara/se hur ur fasen som helst, äga vad man vill osv.. var mognare och ignorera. Blir det värre & värre så prata med en lärare eller vuxen om det.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Antar att du går på högstadiet och att det handlar inte om jätte-mobing så jag håller med dom andra. Strunta i dom, någon gång kommer dom väl att tröttna på det. På min tid så var det cs 1.6 som gällde och folk höll ju på att tjata om det då och då.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomas_88:

Antar att du går på högstadiet och att det handlar inte om jätte-mobing så jag håller med dom andra. Strunta i dom, någon gång kommer dom väl att tröttna på det. På min tid så var det cs 1.6 som gällde och folk höll ju på att tjata om det då och då.

CS på högstadiet? Ni Kids allså, själv fick man nöja sig med Wolfenstein 3D och Wing commander

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har aldrig hört att en 13-åring varit emot skjutspel, brukar vara tvärtom, hursomhelst. Gillar du inte skjutspel, spela det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

CS på högstadiet? Ni Kids allså, själv fick man nöja sig med Wolfenstein 3D och Wing commander

ja men den kom ut när jag var 10 men jag spelade också wolfenstein 3D

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

jag skulle nog gnugga in det så mycket så dom aldrig mer vill tänka tanken.
gillar inte skjut spel? so what, min dator är bättre än din!
gammla skor? so what, min dator är bättre än din!
gick dåligt på matte provet? so what, min dator är bättre än din!
fick bara 4st köttbullar på lunchen medans alla andra fick 6st? so what, min dator är bättre än din!
etc etc... till slut fattar dom nog galoppen

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Som du säkert vet kan man bli mobbad för allt möjligt när man är yngre.

Jag blev själv "retad/mobbad" när jag var liten för att jag gillade Sega mer än Nintendo. Nu skrattar man ju åt det.

Jag blir själv "retad/mobbad" för att jag är "datornörd"(som dem säger), inte kör skoter tex. Jag är 16år om nån vecka och dem som säger det går i min klass...

Skrivet av tcntad:

Not single fuck was given that day..

Inte ett skit att bry sig om såklart, bara visa fingret! (Nja kanske inte)

Haha! Ska fan dra det någon gång (Utom att visa fingret)

Permalänk

hahaha det här är en jättekul tråd ju... detta känner jag igen... jag kallar den för "den svenska avundsjukan"

jag hör precis likadant om min bil.... du har inte råd med bensin och hit och dit

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem
Skrivet av HackeR_54:

hahaha det här är en jättekul tråd ju... detta känner jag igen... jag kallar den för "den svenska avundsjukan"

jag hör precis likadant om min bil.... du har inte råd med bensin och hit och dit

ja precis! jag har det likadant... jag kallar den för "den osvenska avundsjukan".

När man köpt sig något gott och går ut ur affären.. - bjuder du eller?! fan vilken snål svensk du är!

Permalänk
Medlem

-_-

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

stan vilka töntar det måste vara . helt seriöst ..... nej men säg till dom jag behöver inte bf3 jag har ett liv

att säga så är så dumt på så många nivåer... Inte nog med att det är så larvigt att säga "men jag har iaf ett liv" som en tönt, du ger även mer virke till dem omogna "mobbarna". Bättre att säga något i stil med, som någon nämnt tidigare, "okej".

Sen bara för att man spelar BF3 betyder inte det att man inte har ett liv... Definiera ett när man "har ett liv" dessutom.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Bryt av någons arm och säg "Jag må vara pacifist när det kommer till datorspelandet, men i verkliga livet är jag en riktig jävla stone cold killer!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Mobbare bör tas/besvaras med en stor dos av " IGNORERA " eller kort och gott "ok " som tidigare nämnts, som också tidigare nämnts i tråden så är dem säkert avundsjuka/har problem själva.
Alla har rätt att vara/se hur ur fasen som helst, äga vad man vill osv.. var mognare och ignorera. Blir det värre & värre så prata med en lärare eller vuxen om det.

håller med på den här punkten de slutar om man ignorerar dem.
De höll på med mig och retades hela tiden nu e dem tysta precis som jag själv är oftast :P.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Be dem fara åt helvete?

Permalänk
Avstängd

Ha sex med deras flickvänner, finns inget bättre sätt att förnedra någon på. Möjligtvis om du har sex med deras mamma och flickvän samtidigt...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Ha sex med deras flickvänner, finns inget bättre sätt att förnedra någon på. Möjligtvis om du har sex med deras mamma och flickvän samtidigt...

han är ju för bövelen nästan nyfödd själv

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:AMD Phenom II X4 965 black edition 3,4ghz Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 GPU: Geforce 7950 PSU: 550w HDD: Samsung 1tb SSD: Samsung 830 128gb RAM: 8gb 1600mhz
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Haha vilken tråd :´) be de bara hålla käften..

Permalänk
Medlem

Svara med det ultimata svaret, K.

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

nu talade du om för oss att du blivit mobbad för dina öron i en tidigare skola.
det är information som elakingar här på internet säkert kommer använda emot dig om de har lust.

på samma sätt måste ju dessa typer fått reda på att du har en grym dator, och dessutom inte vill spela skjutspel ( vilket är lite avvikande för en 13 årig grabb )

låt bli att tala om sådanna här saker för folk du inte kan lita på / inte direkt känner väl, så har de inget att reta dig med till slut.

Ursäkta att jag drar upp en gammal tråd, men seriöst. Nej. Inte en chans. Anledningen till att man blir mobbad är nästan aldrig att man är dålig på något sätt. I detta fallet låter det som avundsjuka, i det med öronen antagligen bara om att någon ville vara tuff. Hade det inte varit öronen hade de hittat något annat. Det finns alltid något. Antingen så kan man låsa in sig i en källare och inte riskera att någon pratar med en alls, eller så bara skiter man fullständigt i vad folk säger för taskigt, och umgås med någon annan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Ursäkta att jag drar upp en gammal tråd, men seriöst. Nej. Inte en chans. Anledningen till att man blir mobbad är nästan aldrig att man är dålig på något sätt. I detta fallet låter det som avundsjuka, i det med öronen antagligen bara om att någon ville vara tuff. Hade det inte varit öronen hade de hittat något annat. Det finns alltid något. Antingen så kan man låsa in sig i en källare och inte riskera att någon pratar med en alls, eller så bara skiter man fullständigt i vad folk säger för taskigt, och umgås med någon annan.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det med datorn är garanterat avundsjuka.

Men sitter det någon och luskar runt efter elaka saker att säga till trådskaparen, så kommer den personen hoppa glädjeskutt när denne läser att personen tidigare varit retad pga sina öron.

Som du sade, låt det rinna av bara.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Frågan är ju mer , varför vet dom att du har en über dator då ? , liksom du måste ju ha gått runt och pratat om det

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

Frågan är ju mer , varför vet dom att du har en über dator då ? , liksom du måste ju ha gått runt och pratat om det

För att jämföra prylar inom sitt intresseområde är ju inget som 13åringar gör?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Döda dom med vänlighet bara. Mobbare och avundsjuka människor skall ha det.

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Som du säkert vet kan man bli mobbad för allt möjligt när man är yngre.

Jag blev själv "retad/mobbad" när jag var liten för att jag gillade Sega mer än Nintendo. Nu skrattar man ju åt det.

Jepp, jag får ta gliringar om "BLASTPROCESSING" då och då från en (rabiat) nintendoanhängare (no offence).

Jag har dock haft SMD och på nintendofronten endast en GBC, och jag kommer aldrig påstå att sega hade bättre hårdvara pga "blast processing" etc , även om processorn skall ha haft högre klockfrekvens. Sega hade riktigt bra spel, supernintendo med, men jag tycker de är väldigt jämbördiga på den fronten.
SMD hade en klumpig kontroll som d-paden lätt gick sönder på, men jag kommer aldrig ha lika kära minnen till en nintendo som jag hade med SMD!

Edit:

WOOOOW! Scheisse vilken gammal tråd

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Hedersmedlem

Tog bort ett olämpligt inlägg.

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem

Låt det rinna av bara. Tänk efter lite på vad som egentligen är viktigast, är det viktigast för dig att du mår bra och är nöjd med ditt liv, eller är det viktigast att andra är nöjda med ditt liv och dina saker? Folk som mobbar eller retar är väldigt små, och har antagligen en sämre tillvaro än vad du har.
Tyck synd om dom om något.

EDIT: Shit, veckan cryptpost av mig. Sorry

Permalänk
Medlem

Man brukar bli mopbbad om man "sticker ut" från mängden, fast har man ett gott självförtroende och inte "feedar" mobbarna så slutar det efter ett tag

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Jag blev "retad" när jag köpte en dator för 17,000 i 7:an
efter det så har jag köpt en skärm, sen nytt graffe och minne osv, saker till datorn för ungefär 35k totalt, folk tycker det är konstigt, men ifall du tänker efter så har nog dina kompisar lagt ner lika mycket på fotbollskläder, matcher, resor osv

man vill ju hålla på med sina hobbys?

blev även retad för att jag inte crackade minecraft... köpte det för 100kr och har snart spelat det 5000 timmar(!)
rätt värt det faktiskt, precis som resten av datorn som är väl använd den med

när du blir äldre så kommer förhoppningsvis dina kompisar (kanske även du) köpa mopeder och epa för massvis med pengar... tex så blev jag ju "mobbad" när jag köpte för 17k, men min kompis som köpte en mobbebil för 80 jävla tusen blir in te mobbad för det..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Fråga vilka inställningar och fps dom kör med, sen skrattar du lite när de svarar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallevante:

han är ju för bövelen nästan nyfödd själv

Du har ingen koll på 12-13åringar nu för tiden. Just sayin'

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -