ASUS G75VW - Nåt som ska testas? ;)

Permalänk
Medlem

ASUS G75VW - Nåt som ska testas? ;)

Inköpte en ASUS G75VW ( http://www.webhallen.com/hardvara/152978-asus_g75vw-t1031v-i7... )igår ...

Hade tänkt att göra en lång fin review men jag gör så här istället, är det något ni vill veta så fråga bara Är det några benchmarks ni vill se? säg bara till!

3Dmark vantage

3Dmark 11

Jämfört med min f.d 15"

Permalänk
Medlem

Jag är mest intresserad av vad du får för fps i bl.a Dota 2 & BF3, ifall du har de spelen.

Permalänk
Medlem

Har du BF3? Skulle va intressant o se vilken fps du får i high/ultra med x gånger AA

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Funderar på en sån också. Satt dock och kollade här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=744831#extra
Den enda skillnaden jag ser är 8 mer gb i RAM, men seriost..8000 kr mer?

Permalänk

Skulle vara kul att se hur den presterar i spel som Dota2 och Diablo 3. Sen hur bra skärm och tangentbord lämpar sig för att gamea med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ljanen:

Funderar på en sån också. Satt dock och kollade här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=744831#extra
Den enda skillnaden jag ser är 8 mer gb i RAM, men seriost..8000 kr mer?

3D skärm, 256gb SSD

Permalänk
Medlem

Ah, 3D-skärm struntar jag faktiskt i..någon som har ett tips på en monsterlaptop utan 3dskärm för att få bättre prestanda? 20-25000 kr kan den kosta

Permalänk
Medlem

BF3 håller på att installeras, dota2 och diablo3 har jag inte.

Permalänk
Skrivet av bennne:

Inköpte en ASUS G75VW ( http://www.webhallen.com/hardvara/152978-asus_g75vw-t1031v-i7... )igår ...

Hade tänkt att göra en lång fin review men jag gör så här istället, är det något ni vill veta så fråga bara Är det några benchmarks ni vill se? säg bara till!

Recensioner är alltid välkommna.

Om du har lust o tid så gör en liknande recension som MasteraCe gjorde här. http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Recensioner är alltid välkommna.

Om du har lust o tid så gör en liknande recension som MasteraCe gjorde här. http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Jag ska se vad jag kan göra

Angående Battlefield 3

Allting ultra inkl. AA 1920x1080

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
3763, 146360, 18, 37, 25.711

Allting ultra ingen AA 1920x1080

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
7350, 226451, 24, 52, 32.457

Definitivt spelbart i single-player

Permalänk
Skrivet av ljanen:

Ah, 3D-skärm struntar jag faktiskt i..någon som har ett tips på en monsterlaptop utan 3dskärm för att få bättre prestanda? 20-25000 kr kan den kosta

http://www.pclaptops.com/store/display/2063/Juggernaut
Kanske något för dyr, vad vet jag

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Hur är värmen på den? Kan man ha den i knäet eller blir de för varmt?
Har du hunnit testa batteri tiden på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creamzor:

Hur är värmen på den? Kan man ha den i knäet eller blir de för varmt?
Har du hunnit testa batteri tiden på den?

Jag har den som desktop replacement så har inte hunnit testa batteriet ( fick den igår som sagt )

Men hittils har iaf komponenterna inte blivit varmare än 70 grader ( processorn och grafik kortet )

Permalänk
Medlem

Hur är ljudnivån vid längre spelande?
Funderade ifall fläkten som tjuta i ett

Somna sen med tinnitus

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Vad är det för egentlig vikt på G75:an ? en del skriver 4.3kg och vissa 4.5kg och en del andra 8.7 lbs som motsvarar 3.95kg. Vilken vikt är riktig ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

Lite bilder skulle vara uppskattat, gärna jämförd med 15" osv.
Är nyfiken på exakt hur stor den är

Permalänk
Medlem

För er som undrar över Dota2, kan säga att ja kör med en i7 2630QM samt 6850M, och ja kan ha allt på max i 1650x1080 i 60fps (lite dips då och då, inge märkbart). Så denna lär ju klara det utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Hur är ljudnivån vid längre spelande?
Funderade ifall fläkten som tjuta i ett

Somna sen med tinnitus

Hittils känns den väldigt tyst, har däremot inte kört längre än ca. 1h hittils.

Skrivet av cokeman 1337:

Vad är det för egentlig vikt på G75:an ? en del skriver 4.3kg och vissa 4.5kg och en del andra 8.7 lbs som motsvarar 3.95kg. Vilken vikt är riktig ?

Tung... den är garanterat inte lätt, skulle säga att 4.3kg verkar stämma

Skrivet av Guttanhehe:

Lite bilder skulle vara uppskattat, gärna jämförd med 15" osv.
Är nyfiken på exakt hur stor den är

Uppdaterat posten

Permalänk
Inaktiv

kul, hoppas du är nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennne:

Jag ska se vad jag kan göra

Angående Battlefield 3

Allting ultra inkl. AA 1920x1080

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
3763, 146360, 18, 37, 25.711

Allting ultra ingen AA 1920x1080

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
7350, 226451, 24, 52, 32.457

Definitivt spelbart i single-player

Är dessa tester gjorda i single-player? Skulle gärna se vad du får för fps i multi-player, 64p server behövs inte, räcker med 32p

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Är dessa tester gjorda i single-player? Skulle gärna se vad du får för fps i multi-player, 64p server behövs inte, räcker med 32p

Kommer inte kunna lira på ett tag men kan ju säga att när jag körde sist (32p) så upplevde jag inget lagg, mätte dock inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

beställde en så dator igår. behöver dock en laptopryggsäck som den får plats i vet någon var man kan hitta sådana? nästan alla butiker verkar ha max för 15".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rusthoi:

beställde en så dator igår. behöver dock en laptopryggsäck som den får plats i vet någon var man kan hitta sådana? nästan alla butiker verkar ha max för 15".

Finns några här

Permalänk
Medlem

den är lite bredare än vanlig laptop i den storleken. de jag kollade på sidan verkade vara för små. Någon som har den datorn som har en ryggsäck där den får plats i utan att behöva pressa ner den med våld

Permalänk
Medlem

Finns ju en som heter Asus ROG shuttle också, kanske är för en gammal modell men annars borde den väl fungera?

Permalänk
Medlem

dock förväntar man sig väl lite mer än bara ett fack för dator och sladdar av en väska för 1000kr. brukar vilja få plats med mer än dator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av treehorn:

Finns ju en som heter Asus ROG shuttle också, kanske är för en gammal modell men annars borde den väl fungera?

den ska tydligen vara för liten för G74Sx men G55 och G75 bör funka

Permalänk
Medlem

Köpte en med idag, men jag har en fråga, dom där fläkt gridsen, finns det redan i eller ska man öppna datorn själv? då jag såg att jag fick med i boxen med undrar jag basicly om jag ska öppna datorn eller om det här bara är reserv

Permalänk
Medlem

naid, har för mig att de är i reserv!

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se fler bilder :).
och lite spelresultat