Kontorsdator till farsan, 9k ink skärm

Permalänk

Kontorsdator till farsan, 9k ink skärm

Hejhå!

Har fått i uppdrag av min kära far att sätta ihop en ny dator till honom. Kraven är att det ska vara ett litet chassi, "framtidssäker", brännare samt att den ska vara snabb. Den måste också kunna köpas på inet. Budgeten ligger på 9k och då ska även skärm ingå.

När jag skriver litet chassi menar jag något i den här stilen:
http://www.inet.se/produkt/6900255/lian-li-pc-v351b-svart
Om den är bredare än detta kommer den inte att få plats.

Försökte sätta ihop ett paket själv men det gick inget vidare, haha. Var ett tag sedan jag hade koll på hårdvarufronten. Därför frågar jag er på sweclockers om hjälp (:

Visa signatur

MSI B85M-P33 mATX, Intel Core i5 4440 3.1 GHz, 8GB CL9 1600MHz , ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB

Permalänk

Med framtidssäker brännare, menas blu-ray? Annars är väl alla brännare på marknaden "framtissäkra"...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Jag är inte bra på att sätta ihop delar till en bra dator.. men chassi kan jag hjälpa dig med.. Ska han ha datorn på golvet eller brevid skärmen? Om han ska ha den på golet så är detta chassi bra.. (http://www.inet.se/produkt/6900331/compucase-6t10-svart-silve...) Om han har det på golvet så är detta bra, det är litet och lätt att bygga i.. har ett sådant själv. Men det har jag till att spela med.. Varför jag har så litet är för att jag brukar lana då är det lättare att ha med sig ett litet chassi
Detta chassi är:
Bredd 17,5 cm
Djup 35 cm
Höjd 35,6 cm
Så ganska litet..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Skrivet av Mackan3379:

Med framtidssäker brännare, menas blu-ray? Annars är väl alla brännare på marknaden "framtissäkra"...

Nej framtidssäkert chassi´. tror jag han menar eler framtidssäker dator

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av jakob.ee.:

Nej framtidssäkert chassi´. tror jag han menar eler framtidssäker dator

Jaså

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av Mackan3379:

eller såg att han hade valt ut chassi så tror det är datorn

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1567751/kontor
SSD, 8 gb internminne, i7 med inbyggd grafik, bra skärm, blu-ray läsare och dvd brännare

Permalänk

Lite sämre processor, bättre skärm: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1567774/kontorsdator

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Tack för alla svar!

Skrivet av jakob.ee.:

Jag är inte bra på att sätta ihop delar till en bra dator.. men chassi kan jag hjälpa dig med.. Ska han ha datorn på golvet eller brevid skärmen? Om han ska ha den på golet så är detta chassi bra.. (http://www.inet.se/produkt/6900331/compucase-6t10-svart-silve...) Om han har det på golvet så är detta bra, det är litet och lätt att bygga i.. har ett sådant själv. Men det har jag till att spela med.. Varför jag har så litet är för att jag brukar lana då är det lättare att ha med sig ett litet chassi
Detta chassi är:
Bredd 17,5 cm
Djup 35 cm
Höjd 35,6 cm
Så ganska litet..

Tanken är att datorn ska ta plats på skrivbordet i ett liten fack. Därför får den även vara vacker att titta på :>
Chassiet du länkade såg fint ut men om jag känner min far rätt skulle man föredra ett i aluminium.

Skrivet av jakob.ee.:

Nej framtidssäkert chassi´. tror jag han menar eler framtidssäker dator

Menade framtidssäker dator. Observera kommatecknet i meningen.

Är det bättre att skippa grafikkortet och lägga pengarna på en bättre processor istället? Han hade inte tänkt att spela på den så att köpa ett grafikkort känns lite overkill.

Skrivet av FamousDonkey:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1567751/kontor
SSD, 8 gb internminne, i7 med inbyggd grafik, bra skärm, blu-ray läsare och dvd brännare

Där hade du något! Det där paketet såg riktigt fint ut.

Visa signatur

MSI B85M-P33 mATX, Intel Core i5 4440 3.1 GHz, 8GB CL9 1600MHz , ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RandomUser:

Tack för alla svar!

Tanken är att datorn ska ta plats på skrivbordet i ett liten fack. Därför får den även vara vacker att titta på :>
Chassiet du länkade såg fint ut men om jag känner min far rätt skulle man föredra ett i aluminium.

Menade framtidssäker dator. Observera kommatecknet i meningen.

Är det bättre att skippa grafikkortet och lägga pengarna på en bättre processor istället? Han hade inte tänkt att spela på den så att köpa ett grafikkort känns lite overkill.

Där hade du något! Det där paketet såg riktigt fint ut.

Beror på, det intergrerade är väl helt ok men om du ska använda den till annat släng in ett graf kort för 6-700 så kan du även spela utan att processorn blir varm.

Eller om du ska köra photoshop/adobe program.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av RandomUser:

Tanken är att datorn ska ta plats på skrivbordet i ett liten fack. Därför får den även vara vacker att titta på :>
Chassiet du länkade såg fint ut men om jag känner min far rätt skulle man föredra ett i aluminium.

Okej.. Det va bara ett förslag.. Jag gillar nämligen inte sådanna chassi..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.