Permalänk
Medlem
Skrivet av sneakzie:

Ja jag har faktiskt märkt att jag inte får den fpsen jag borde få i andra spel heller. Men absolut värst i BF3. Det kan inte vara att jag har återanvänt en 6 år gammal hårddisk väl? Den var dammig som satan när jag tog ur den ur min gamla dator, och borde ha slitits lite på 6 år.

Sen har jag också tänkt att det kan kanske vara minnet som inte räcket till när jag spelar BF3 med. Har ju bara 4GB så. Ska kolla hur mycket som används nästa gång jag kör.

4gb räcker i bf3 för mig iaf. Och hårddisken skulle jag vara försiktig med att lagra värdefull data på men det påverkar inte spelprestandan.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kaksylt:

Rekommenderat för BF3 är 560ti om jag inte minnst fel, så kan vara att du ligger lite klent till.
ladda ner MSI afterburner eller liknande så kan du se om din GPU / Vram används fullt ut, Kan vara processorn och ditt RAM-minne som flaskar kolla lite när du spelar finns grafer i aktivitetshanteraren.

Lite kul att ett GT 8800 klarar BF3 på low då.
Det är dessutom minimum requirement för BF3, och GTX 550 ligger en bra bit över det.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Har sagt det förr och gör det igen - bf3 funkar lite som det själv vill. Ibland funkar en gammal dator bättre än en helt ny för 15.000:-

Själv ändrade jag tillbaka texturerna från MEDIUM till HIGH idag och hade ungefär samma FPS efter ändringen...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Hmm... nu verkar det i alla fall funka stadigare på Medium. Var absolut inte samma igår. Nu får jag oftast 50-60fps. Ibland över 70, men bara när jag är helt själv. Dock på banor som Caspian Border droppar jag ibland till 40-45fps men det är inte hela världen. Det är väl rätt normal fps det här va?

Skulle dock velat ha lite AA på fast Medium har ingen AA verkar det som så Får pilla lite med Custom settings sen och se om jag får till något som funkar.