Permalänk

ny router upp till 2500kr

abc123

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en Linksys E4200, och jag måste säga att det är en väldigt kompetent liten mackapär

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=821467

Är det något speciellt utöver det skrivit du önskar?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Jag hade kollat på denna.

https://www.inet.se/produkt/5401809/netgear-wireless-n-wndr45...

Den har ju inga dåliga egenskaper precis.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Inaktiv

Hade lätt tagit N66U. Föregångaren kändes som en kvalitativ produkt i en marknad full med skräp, och N66U verkar vara rejält uppgraderad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Inaktiv

Webhallen den 3 mars.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PirateStajl:

har inte externa antenner

jo jag såg det imorse så då vart den väldigt inressant igen, bara de nu kan hålla datumet

Jag har en Asus RT-N56U.
Jag bor i ett betonghus, har routern vid ena kortsidan av huset någon meter från ytterväggen.
Jag sitter med min SGS nere på mitt rum i källaren på andra sidan huset och surfar.
Den här routern har stark signal även utan externa antenner, förutom telefonen i källarn så streamar jag genom hela ovanvåningen på huset till min PS3a med 100% signalstyrka. (3 väggar och några möbler i vägen).
Mycket lättförståeligt UI som gör det lätt att fixa och dona med inställningar, stänga av vissa grejer du inte vill ha igång och ändra prio/ låsa ute folk från nätverket.
Delar ut skrivaren via routern, (inte inkopplad i någon dator med andra ord), och det fungerar perfekt.
Maxar linan på uTorrent samt streamar HD till PS3an samtidigt som syrran sitter och surfar med laptopen.
uTorrent trådeat, laptop och PS3 WiFi.

Förutom detta så är den "drabbad av design" utan att lida av det, det skadar inte.

EDIT:
Keep in mind att jag inte har testat någon av de andra som postats i tråden, jag har dock inte heller bra förtroende för Netgear efter några LAN och nätverkande hemma hos vänner.
Linksys däremot är väldigt pålitliga routers vad jag fått lära mig.

Jag hade kört på antingen den jag skrev om, eller n66u om du verkligen måste ha externa antenner.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PirateStajl:

har inte externa antenner

jo jag såg det imorse så då vart den väldigt inressant igen, bara de nu kan hålla datumet

Du kan boka för uthämtning, de tillämpar inte köptvång på något. Så får du nog förtur.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PirateStajl:

låter lovande, den skulle säkert räcka men att köpa den känns som att köpa "förra generationen" men kommer inte n66u in i lager i början av mars så ska jag fundera över en n56 istället

Ja är det inte bråttom så är det alltid roligare med nya grejer, den är ju bara bättre.

Permalänk

Test av Asus N660U

Skrivet av PirateStajl:

de jag har kollat på är asus n66u ( om den någonsin kommer i lager igen) och cisco rv220w

så jag undrar om någon kunnig skulle kunna hjälpa mig med mitt val eller komma med nya förslag.

/ Piratestajl

Hej

Ej testast o har ingen erfarenhet, men Smallnetbuilder har et grundligt o bra test av just N660U.

http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3168...

(De har ju även test på Cisco E4200 o RVserierna)

Kan inte kommentera eftersom jag inte testat någon av ovanstående, mest ett tips vart det fanns djupare information.

Korrigerar svenskan lite
Permalänk
Avstängd

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168333200...

Kan ju beställa den i Usa om det är bråttom

*Testade trådlös via min N56U och fick ut ~85/80mbit (95/93 med sladd)

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •