Permalänk
Inaktiv

Har ni några besked på när/om ni får in Arctic Cooling för 7970? Står klar för leverans på deras hemsida 31 januari, fast det betyder ju inte alltid att alla återförsäljare har det då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kommer ni få in flera Phenom II X4 960t BE?
mvh

Permalänk
Medlem

ajdå inet. (ni blir dock inte ensamma på eran walk of shame)
http://www.svd.se/naringsliv/elektronikkedjor-klarade-inte-la...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det ligger på vår todolist men vi har lite större programmeringsprojekt som vi först ska ta tag i så kan inte riktigt ge en konkret tidsplan i dagsläget.

Själv föredrar jag webbsidor utan någon mobilanpassning, kanske för att man har stor skärm och man förlorar inte funktioner.
Hur som, när ni gör en anpassning låt kunden välja när sidan känner igen android/ios-telefon. Finns inget värre än sidor där man inte får välja och blir tvungen och ändra i webbläsaren så sidan tror man kör Windows.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Hajade också till när jag läste den artikeln. Att hemelekronikkedjorna är inkompetenta är ju inte direkt en nyhet. Fast Inet hade jag högre tankar om.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som lagt märke till att Inet inte längre är billigast? Tyckte förr behövde man aldrig kolla priserna för då var det Inet som gällde men nu är det ju så att jag börja kolla mig runt lite märkte till att inet är bland dom dyraste av dom största konkurenterna.

Mvh D

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk
Inet
Skrivet av whityoustone:

oki men rent teoretisk om den skulle vara som datumet angivit, när skulle man kunna hämta den i hötorgsbutiken ?

Generellt tar det 1-2arbetsdagar för en produkt att vara klar för uthämtning i vår butik i Stockholm från det att varan anlänt till vårt centrallager.

Skrivet av Segas:

Har ni några besked på när/om ni får in Arctic Cooling för 7970? Står klar för leverans på deras hemsida 31 januari, fast det betyder ju inte alltid att alla återförsäljare har det då.

Skickades från m.sweclockers.com

Kollar med inköpsavdelningen och återkommer!

Skrivet av Isacbergstrom:

Kommer ni få in flera Phenom II X4 960t BE?
mvh

Ja, vi väntar på en leverans som förhoppningsvis landar i dagarna!

Skrivet av pi:

ajdå inet. (ni blir dock inte ensamma på eran walk of shame)
http://www.svd.se/naringsliv/elektronikkedjor-klarade-inte-la...

Skrivet av El_Raspberry:
Skrivet av 31337a:

Hajade också till när jag läste den artikeln. Att hemelekronikkedjorna är inkompetenta är ju inte direkt en nyhet. Fast Inet hade jag högre tankar om.

Vi har nu förändrat vårt sätt att arbeta med serviceärenden för att något liknade inte ska hända igen. Våra interna rutiner är förbättrade så att begreppen felbeskrivning och arbetsorder är tydliga. Vi har dessutom skärpt rutinerna för återkoppling till kund samt haft utbildning med all servicepersonal.

Vi kommer i dagarna genomföra en kundundersökning för att få ytterligare feedback på vad vi kan förbättra samt hur våra kunder upplever vår service.

Skrivet av dapink:

Någon mer än jag som lagt märke till att Inet inte längre är billigast? Tyckte förr behövde man aldrig kolla priserna för då var det Inet som gällde men nu är det ju så att jag börja kolla mig runt lite märkte till att inet är bland dom dyraste av dom största konkurenterna.

Mvh D

Vårt mål är att alltid erbjuda så bra priser som möjligt och samtidigt behålla den höga servicenivå som vi har idag. Det innebär att vi tyvärr inte alltid kommer kunna vara billigast men vi vill kunna erbjuda konkurrenskraftiga priser så är det något som vi ligger helt fel i pris på så uppskattar vi det väldigt om du hör av dig till oss så att vi kan se över prissättningen!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Asus sabertooth P67 borde ni kolla lite på

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

eehh. ja inte. jag är ganska så säker på att kortet går att överklocka. vem har ni bakom spakarna igentligen? ;P

Permalänk
Medlem

Jättebra att ni skickar ut en undersökning! gillas starkt! hoppas ni får reda på alla serviceproblem skönt att veta att ni tar god hand om kunderna!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Avstängd

fick detta i mitt mail

Hej bäste kund!

Ni har nyligen haft ett serviceärende hos oss och vi vill gärna veta hur du upplevt det. Vår strävan är att erbjuda bästa möjliga service och skulle uppskatta om ni har någon minut över att svara på några enkla frågor för att hjälpa oss bli bättre.

Bland de som deltar lottar vi ut 10st externa hårddiskar (1TB Western Digital). Vinnarna presenteras på vår hemsida under februari månad.

Klicka på länken nedan för att komma vidare till kundundersökningen
Inet Serviceformulär

Stort tack på förhand

Med vänliga hälsningar
Inet Service

låter som scam lottar ut diskar???

Permalänk
Medlem
Skrivet av dapink:

Någon mer än jag som lagt märke till att Inet inte längre är billigast? Tyckte förr behövde man aldrig kolla priserna för då var det Inet som gällde men nu är det ju så att jag börja kolla mig runt lite märkte till att inet är bland dom dyraste av dom största konkurenterna.

Mvh D

Priset är inte allt tyvärr.
Sänker dom priser för mycket måste man börja tumma på annat.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inet
Skrivet av dapink:

Asus sabertooth P67 borde ni kolla lite på

Priset ska vara justerat nu!

Skrivet av Burks:

eehh. ja inte. jag är ganska så säker på att kortet går att överklocka. vem har ni bakom spakarna igentligen? ;P

http://forumbilder.se/thumbs/775201220739P9cc1.jpg

Vi hänger inte riktigt med på vad du menar - vi skriver att det går att överklocka?

Menar du att det *inte* går att överklocka och där som vi har felat?

Skrivet av zzcool:

fick detta i mitt mail

Hej bäste kund!

Ni har nyligen haft ett serviceärende hos oss och vi vill gärna veta hur du upplevt det. Vår strävan är att erbjuda bästa möjliga service och skulle uppskatta om ni har någon minut över att svara på några enkla frågor för att hjälpa oss bli bättre.

Bland de som deltar lottar vi ut 10st externa hårddiskar (1TB Western Digital). Vinnarna presenteras på vår hemsida under februari månad.

Klicka på länken nedan för att komma vidare till kundundersökningen
Inet Serviceformulär

Stort tack på förhand

Med vänliga hälsningar
Inet Service

låter som scam lottar ut diskar???

Det stämmer att vi lottar ut hårddiskar! Det är för att ge er kunder ett extra incitament att göra vår undersökning och hjälpa oss att bli ännu bättre! Ju fler desto bättre, som man brukar säga!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi hänger inte riktigt med på vad du menar - vi skriver att det går att överklocka?

Menar du att det *inte* går att överklocka och där som vi har felat?

Ni skriver att det går, men det låter inte så profesjonelt bara. "Ja, som vi har förstått det så ska man kunna överklocka det!"

istället borde det stå något i stilen med, "ja det går att överklocka", inte "som vi har förstått det."

Permalänk
Avstängd

Hej Inet,

Tycker att ni ska få in dessa fläktfilter då de är mycket bra, skulle behövas i ert sortiment tycker jag!
DEMCiflex Dust Filter 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ni skriver att det går, men det låter inte så profesjonelt bara. "Ja, som vi har förstått det så ska man kunna överklocka det!"

Det handlar om att försäkra sig mot eventuella stämningar. Hade de skrivit "Ja det går att överklocka" så är det spikat i sten; "det går" (dvs det ska funka), och om någon sedan överklockar och har i sönder sitt grafikkort kan de skylla på Inet.
Genom att skriva "som vi har förstått det" menar de "antagligen, men du bör kolla upp närmare själv", och avsäger sig ansvaret.

Själv tycker jag att du gör en höna av en fjäder.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Det handlar om att försäkra sig mot eventuella stämningar. Hade de skrivit "Ja det går att överklocka" så är det spikat i sten; "det går" (dvs det ska funka), och om någon sedan överklockar och har i sönder sitt grafikkort kan de skylla på Inet.
Genom att skriva "som vi har förstått det" menar de "antagligen, men du bör kolla upp närmare själv", och avsäger sig ansvaret.

Själv tycker jag att du gör en höna av en fjäder.

damn det tänkte jag inte på

Permalänk
Medlem

Några nyheter om när ni får in Thermalright Intel Boltthru kit 1156-1155? Lade in min beställning 11/1. Hade varit trevligt om det var på g iallafall

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Hej, jag har problem med att titta på produkter, varje vara jag är inne på skickar mig vidare till adsby.webtraffic.se, och står sedan bara och tuggar. Jag har provat med både chrome och firefox, med och utan adblock.

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Priset är inte allt tyvärr.
Sänker dom priser för mycket måste man börja tumma på annat.

Jag skrev först ett inlägg om priser, men efter en koll på nyckeltalen säger jag; kör hårt Inet!
Det är bra för oss köpare att det finns konkurrens.

Visa signatur

Öh, datorn börjar bli gammal nu.

Permalänk

Bay Converter 3x5,25">4x3,5" Svart

Webbpris: 511 kr
Butikspris: 429 kr
Kanske en liten prisjustering skulle vara på plats

Sedan en fråga skulle denna passa bra i ett Silverstone Fortress 2, både monteringsmässigt och för luftflödet eller skulle de förstöra de fina flödet.

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Medlem

Hej iNet.

Hur långtid tar det för er att få hem ThermalRight Shaman efter, exempelvis, jag gjort en beställning? Står att den ligger som beställningsvara men har fått höra att den är slut på 'centrallagret'.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste bara ta och ge en stor eloge till Inet. Inte bara för deras perfekta (imo) kundtjänst, men också pga. deras minst sagt otroliga leveranstider!

Ordern postades igår 17.00 i Göteborg, idag klockan 13.00 kunde jag hämta ut paketet i Ystad! Fantastiskt Inet, fortsätt så! +1

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

En trogen kund undrar om, och isåfall när ni får in Asus HD7970 med kylaren DC2.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Hej Inet!

En trogen kund undrar om, och isåfall när ni får in Asus HD7970 med kylaren DC2.

Vill gärna veta samma sak :). Men det verkar vara leveransproblem med alla Asus-kort just nu, 9 av 9 kort ej i lager...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Vill gärna veta samma sak :). Men det verkar vara leveransproblem med alla Asus-kort just nu, 9 av 9 kort ej i lager...

Precis, verkar gälla XFX HD7970 med Dual Fan likaså. Är intresserade av det kortet som kommer först i lager!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Herrejävlar!
La en order igår för en ny skärm och den kom idag!
Tack för snabb leverans, och tack för pingvinstången Inet!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inet
Skrivet av chainzaw:

Hej Inet,

Tycker att ni ska få in dessa fläktfilter då de är mycket bra, skulle behövas i ert sortiment tycker jag!
DEMCiflex Dust Filter 120mm

Tyvärr är det inget som vi har möjlighet att ta in i sortimentet i dagsläget.

Skrivet av Johii:

Några nyheter om när ni får in Thermalright Intel Boltthru kit 1156-1155? Lade in min beställning 11/1. Hade varit trevligt om det var på g iallafall

Skrivet av Arazand:

Hej iNet.

Hur långtid tar det för er att få hem ThermalRight Shaman efter, exempelvis, jag gjort en beställning? Står att den ligger som beställningsvara men har fått höra att den är slut på 'centrallagret'.

Vi har beställt från vår leverantör men lyckas tyvärr inte få fram ett datum när dom beräknas komma in. Får vi ny information så uppdaterar vi givetvis hemsidan!

Skrivet av Gizmore:

Hej, jag har problem med att titta på produkter, varje vara jag är inne på skickar mig vidare till adsby.webtraffic.se, och står sedan bara och tuggar. Jag har provat med både chrome och firefox, med och utan adblock.

Det är märkligt, vi har inte känt av några direkta driftstörningar så borde bara varit något tillfälligt mellan din ISP och oss!

Vi hoppas att det fungerar för dig nu!

Skrivet av Erik.Tilosius:

Bay Converter 3x5,25">4x3,5" Svart

Webbpris: 511 kr
Butikspris: 429 kr
Kanske en liten prisjustering skulle vara på plats

Sedan en fråga skulle denna passa bra i ett Silverstone Fortress 2, både monteringsmässigt och för luftflödet eller skulle de förstöra de fina flödet.

Ska vara justerat nu!

Tycker det borde passa i lådan och ska inte påverka luftflödet nämnvärt eftersom det också medföljer en 120mm-fläkt!

Skrivet av 73mpl4R:

Hej Inet!

En trogen kund undrar om, och isåfall när ni får in Asus HD7970 med kylaren DC2.

Skrivet av 73mpl4R:

Precis, verkar gälla XFX HD7970 med Dual Fan likaså. Är intresserade av det kortet som kommer först i lager!

Skrivet av xpanterx:

Vill gärna veta samma sak :). Men det verkar vara leveransproblem med alla Asus-kort just nu, 9 av 9 kort ej i lager...

Vi väntar bara på information/bekräftelse från Asus om vad som gäller för dessa kort och kommer givetvis upp på hemsidan så fort vi fått det!

Där vi har ett datum och bekräftad leverans på 7970 skriver vi ut det på resp. produktsida! Söker du hemsidan så ser man enkelt vilka kort vi har på lager eller inte!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tack för svar! Ska hålla utkik på er sida.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |