Megaupload nere efter FBI-tillslag, Anonymous slår tillbaka

Permalänk
Medlem

Det är det här som är problemet med USA politik. Långt över majoriteten är emot sopa men det spelar ingen roll så länge majoriteten politiker är för det. Det man kan göra är att rösta på ett av två partier. Tycker man något annat än vad ett av de partierna står för är det kört. Säg inte att USA leker polis och att USA är dåliga. USA är ett landområde. Det som finns i USA är människor och ska man dela in dem i två grupper så finns det politiker och "civila" och 99% av lla är inte polkitiker. Ändå är det de som bestämmer i frågor som den här.

Btw svårt att skriva långa texter på en mobil

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Hett ämne, det märks.
Men jag håller med om att Anon gör rätt!
Säger inte att fildelning är rätt, men någon
måste sätta sig upp mot USAs skivbolag.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

rolflols..

en simpel lösning eftersom nästan alla torrent och filuppladdarsidor ändå är baserade runt sökmotorer vore tex att rättighetsindustrin helt enkelt har en svart lista som sidor med insänt material måste rätta sig mot. om då titeln "Die Hard 5" finns på den accepteras direkt inte att en torrent med den titeln läggs till eller att en fil som heter nått som die.hard.5.haxxkillen911sub laddas upp. tråkigt för alla som vill dela ut sina familjebilder i albumet som råkar heta just diehard5semestern.rar men knappast ett enormt ingrepp i rätten att uttrycka sig eller friheten på internäten.

ofta säger sig ju dessa sidor drivas av "teknikintresserade unga som bara vill driva teknikutvecklingen framåt etc" och liknande klyschor, så att frivilligt börja slipa på ett sånt system skulle bidra till att placera lite av pengarna vid munnen eller vad det är jänkarna säger.

Ren censur menar du, så vill jag göra en review på die hard 5, die.hard.5.worst.movie.of.the.year så kan jag inte lägga upp den.
Ta bara och kolla på IMDB vad som skulle censureras, topfilm just nu är Contraband ... trevligt ord att censurera?

Ska du ha censur på alla filmer från ett bolag kan du troligtvis inte lägga upp något alls

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Jag tycker vi skickar laserturken på dom, då har dom inte en chans XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av xurra:

Detta har med SOPA att göra.
Kan inte rättighetsinnehavarna få hjälp att plocka ner sidor som sprider
upphovsrättsskyddat material så måste en lag som SOPA till slut gå igenom.

Det går inte att äta kakan och samtidigt ha den kvar.
Vill ni ladda ner upphovsrättsskyddat material så får ni finna er i att en lag som SOPA måste till.

Hur har detta på något sätt med SOPA att göra? Förutom att båda behandlar piratmaterial då.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

det gör mig så ledsen när jag ser vad som händer på nätet
folk som har grymma ideér och skapar något bra blir helt plötsligt kriminella för att någon är emot det
detta kommer nån gång slå tillbaka utan tvekan, för om någon är så grym och kan skapa, då kan den förmodligen också
använda sin kunskap för att förstöra saker, vilket i sin tur leder vidare-- så vad är egentligen påängen fattar inte
de tar ner en sida, det ploppar upp 10 nya, de fängslar en snubbe, de får igång 10 nya
och som jag förstår det är arga människor oftast mer motiverade än de som inte är det.....

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

Anonymous, u can do it!!

*väntar på att FBI sidan e nere..

http://en.wikipedia.org/wiki/Megaupload Based in Hong Kong gör FBI's agerande ännu mer komiskt!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Vem fan bryr sig om megaupload.com? Har aldrig gillat de där "vänta i 1min och ladda ned i 5kbps ELLER betala oss $$$"-sidorna.

Med tanke på att SOPA och PIPA är uppe till höring i senaten och representanthuset så tycker jag inte heller att det är riktigt läge för Anonymous att hålla på med meningslösa DDoS-attacker. Tyvärr tror jag detta bara kommer gynna förespråkarna av mer kontroll. "Titta hur de beter sig! Är det inte dags för lite ordning och reda?", kommer de säga.

Way to pick your battles... :/

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk

Jag vill gärna stoppa SOPA/PIPA, men jag önskar bara att folk skulle sluta med den störtlöjliga jävla anonymous-grejen.
Det här iallafall helt galet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

det gör mig så ledsen när jag ser vad som händer på nätet
folk som har grymma ideér och skapar något bra blir helt plötsligt kriminella för att någon är emot det
detta kommer nån gång slå tillbaka utan tvekan, för om någon är så grym och kan skapa, då kan den förmodligen också
använda sin kunskap för att förstöra saker, vilket i sin tur leder vidare-- så vad är egentligen påängen fattar inte
de tar ner en sida, det ploppar upp 10 nya, de fängslar en snubbe, de får igång 10 nya
och som jag förstår det är arga människor oftast mer motiverade än de som inte är det.....

Nej, grundläggaren av MegaUpload.com blev inte bara "helt plötsligt kriminell", det har han varit rätt länge:

http://en.wikipedia.org/wiki/Kim_Schmitz

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Det är det här som är problemet med USA politik. Långt över majoriteten är emot sopa men det spelar ingen roll så länge majoriteten politiker är för det. Det man kan göra är att rösta på ett av två partier. Tycker man något annat än vad ett av de partierna står för är det kört. Säg inte att USA leker polis och att USA är dåliga. USA är ett landområde. Det som finns i USA är människor och ska man dela in dem i två grupper så finns det politiker och "civila" och 99% av lla är inte polkitiker. Ändå är det de som bestämmer i frågor som den här.

Btw svårt att skriva långa texter på en mobil

Funkar ju likadant i sverige. Undrar hur många som var för IPRED eller FRA?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Piratkopieringen på internet används av massmedieindustrin och regeringarna för att få mer kontroll och censurera internet. Lösningen på detta problemet är att sluta konsumera skiten massmedieindustrin producerar så minskar piratkopieringen flerfaldigt, censuren av internet är inte lika påfallande och alla mår bättre.

Filmer som Green Hornet och Captin America är extrem skit. Dom filmerna är typexempel på framtidsscenariot som målas upp i filmen Idiocracy.

Permalänk
Medlem

Solution..

Jag tycker att dem ska slå till på rätt sätt, dvs förgöra själva fundamentet för piratkopiering.. Sluta göra filmer, musik och spel, så har dem ingenting att kopiera..

Visa signatur

“Fighting for peace is like screwing for virginity.”

Permalänk
Medlem

http://109.236.83.66/ ifall ni saknar megaupload så e det redan uppe igen...

Permalänk
Medlem

Kan dom inte bara stänga ner internet..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Kan dom inte bara stänga ner internet..

Då tappar vi ju sweclockers!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av kFe1982:

http://109.236.83.66/ ifall ni saknar megaupload så e det redan uppe igen...

Va det inte så att FBI bara tog bort domännamnet, men att servern ligger kvar med med sin ipadress?

Btw ser att servern ligger i Holland, har den alltid gjort det?

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Det är en Phishingsite

Permalänk
Medlem

hade jag varit rik och haft alla miljonerna, så skulle jag förmodligen använda en viss del av det för att starta en organisation och anställa grymt folk som kämpar emot..istället för att vänta tills man en dag blir haffad och måste betala tillbaks flerfaldig summa

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Skulle gå och lägga mig men så blev det inte när detta drog igång.

Länge leve Anonymous!

Instämmer

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Lasse Laserman:

Vem fan bryr sig om megaupload.com? Har aldrig gillat de där "vänta i 1min och ladda ned i 5kbps ELLER betala oss $$$"-sidorna.

Jag har aldrig använt Megaupload.com heller men vad jag tror det handlar om är att det kan hända igen, och då kanske en hemsida som du verkligen bryr dig om.

Skrivet av RainesX:

Jag tycker vi skickar laserturken på dom, då har dom inte en chans XD

Det skall göras kaos med de!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-E Gaming | CPU: i9-10900K @ 5 GHz, 1.36V | GPU: 2x EVGA 2080S FTW3 Hydro Copper @ 2135 MHz | RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 64GB @ 3600 MHz, CL16-17-17-17-36 | PSU: Corsair AX1600i 1600W | Storage: 3x Intel 600p 1TB & MP510 4TB | Chassi: Fractal Design Define S2

Allting vattenkylt med radiatorstorlek på sammanlagt 1020mm.

Permalänk
Medlem

Gillar inte olagligheter och hackers men denna gång håller jag på Anonymous...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Hur har detta på något sätt med SOPA att göra? Förutom att båda behandlar piratmaterial då.

Om SOPA går igenom så skulle de faktiskt ha rätt att göra så här...

Permalänk

Fattar inte en jävel av USAs regering varför man ens laddar ned?
"anklagas för att ha orsakat förluster på över 500 miljoner dollar för rättighetsinnehavare"

Där stämmer inte på långa vägar. Om man laddar ned någonting olagligt är det oftast för att man inte har råd, inte har tillgång till det någon annan stans eller att du bara vill testa det. Dem hade gått lika mycket "back" som de gör nu även om de inte hade laddat ned eftersom folk bara hade ointresserade av det då istället.

Också vad många inte inser är att illegal nedladdning är ett av de bästa sätten att marknadsföra. Jag hade t.ex. aldrig köpt Minecraft om jag inte hade laddat ned det först och testat. Jag fick även 2 polare att köpa Skyrim efter att de hade laddat ned det och testat.

Vill de där företagen (syftar på musikindustrin) sluta gå back kanske de borde sluta ge alla sina Artister så jävla mycket pengar så de blir bortskämda och ett gäng knarknollor.

USA är fan världens mest kommunistiska land efter Nordkorea och Kina. Att alla jävla egoister i kongressen som inte ens bryr sig ska få bestämma över beslut som kan beröra hela världen är ju fan helt efterblivet. Obama borde ju fan ta tag i dem och starta en folkomröstning angående SOPA och PIPA istället för att de här snorungarna ska få ens prata om saker de inte förstår helheten av eller dess konsekvenser.

Permalänk

Trött på USAs regering atm, larvigt värre.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av KurreKula:

Funkar ju likadant i sverige. Undrar hur många som var för IPRED eller FRA?

Alldeles för många. Framför allt var det alldeles för många som var för den som knappt använt en dator i hela sitt liv.

edit: till exempel min mormor, tycker att det här med pirater på internet är ju inget bra, så hon är nog för detta. Å andra sidan vet hon inte hur en datormus fungerar...

Permalänk

http://www.reddit.com/r/technology/comments/onplj/feds_shut_d...
Ett par artiklar över händelser som lett fram till detta.

Permalänk
Medlem

det gör media maffian med!

Skrivet av mppl:

Anonymous = töntar

Dom sätter en massa "oskyldiga" i skiten hela tiden. Så länge dom fortsätter med det så hoppas jag att dom åker fast.

klart det inte är kul när oskyldiga personer drabbas... men om man ska vara helt ärlig så är det ingenting mediaffian bryr sig det minsta, för ingen har väl glömt hur dom stämmer folk fram o tillbaka tom. personer som inte ens hade Internet, och alla "drm" skydd som infektera oskyldiga människors datorer. lista är lång på övertramp när dom rättfärdiga är ute cyklar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Det är det här som är problemet med USA politik. Långt över majoriteten är emot sopa men det spelar ingen roll så länge majoriteten politiker är för det. Det man kan göra är att rösta på ett av två partier. Tycker man något annat än vad ett av de partierna står för är det kört. Säg inte att USA leker polis och att USA är dåliga. USA är ett landområde. Det som finns i USA är människor och ska man dela in dem i två grupper så finns det politiker och "civila" och 99% av lla är inte polkitiker. Ändå är det de som bestämmer i frågor som den här.

Btw svårt att skriva långa texter på en mobil

Fast i Sverige så var majoriteten emot Copyswede men ändå infördes det.
Detta är knappast specifikt för USA.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Only in America.. The country of ''freedom''!

Fan vad jag hatar deras politiker och världssyn. Folket är ju helt okej, men the fu*** håller deras regering på med. Nån borde slänga en fet molotov cocktail in i vita huset