Fanboys, vilka företag är ni fans av?

Permalänk
Medlem

Fanboys, vilka företag är ni fans av?

Apple, Intel, Nvidia och AMD har ju många fans och de har ju sina trådar.
Men finns det kanske någon som gillar något mer "udda" märke?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Adidas, inte så att jag försvarar dom till döden, men föredrar dom före alla andra sportmärken som typ Nike. Jag vet inte varför heller, antar att jag är lite tappad

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

För min del är det nog Volvo.. kan inte tänka mig så mycket annat!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

jag gillar: Traxxas, HTC, SAAB, XBox 360, AMD, ATI... finns mycket mer

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Tro det eller ej men har lite fanboy till matföretaget ICA, älskar köpa ICAs egna produkter, de har ju det mesta nu och om det står ICA på det så köper jag det istället för annat, bättre pris och bättre kvalite "oftast"

Permalänk
Medlem

Fanboy och fanboy... Föredrar Adidas när det kommer till skor. Det är något med designen som alltid har tilltalat mig.

När det gäller hårdvara så är jag öppen för det mesta.. Föredrar dock Apple när det gäller laptop då jag anser att det inte finns någon motsvarighet till framförallt pekplattan.

Permalänk
Medlem

Corsair!

Permalänk
Medlem

Mja, fanboy skulle jag väl inte kalla mig av något märke, men jag föredrar iallfall Intel på processorsidan och AMD/ATI på grafikkortssidan.
Mionix gillar jag också helt klart.

Sedan är jag en del antifanboy vad det gäller Apple.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Hmm, Nike-skor vilken dag som helst i veckan. Annars så har jag lite kärlek för AMD/ATI, men inte så att jag tycker att dom är bäst oavsett vad och Lian Li får vi inte glömma

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

BMW ligger mig varmt om hjärtat annars e jag mest bara emot apple eftersom varenda jävel har en iPhone,men snart sitter man väl i en volvo å pratar i sin iPhone...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Tycker qpad är förjävla bra när det kommer till musmattor, sitter dock på en steelseries nu....

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Proffsmoddare

Coca-Cola och Estrella!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Pepsi!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Tycker qpad är förjävla bra när det kommer till musmattor, sitter dock på en steelseries nu....

Varför sitter du på den? Är du kvinna och har missuppfattat användningsområdet?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Tro det eller ej men har lite fanboy till matföretaget ICA, älskar köpa ICAs egna produkter, de har ju det mesta nu och om det står ICA på det så köper jag det istället för annat, bättre pris och bättre kvalite "oftast"

Ja, samma här. Då jag ändå inte känner någon direkt större skillnad, rent smakmässigt, så kan jag lika gärna köpa ett lite mindre känt märke än att lägga ut pengar på något som kostar mer. Så det har blivit att man har köpt ICAs egna varor mer och mer.

Men jag lär då bara få säga att deras ravioli, inte är något att hänga i julgranen. Fy satan. Tror inte ens att katten min skulle käka det.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Spotify får jag väl medge.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag är väl inte direkt fanboy av nått märke, jag brukar köpa det som är "bäst" oavsätt märke.
Men jag måste säga att jag verkligen gillar Pressurized och deras produkter.

Permalänk
Medlem

Altec Lansing, AMD och på sätt och viss Apple antar jag då jag gillar deras produkter och brukar rekomendera dessa/försvara i diskussioner. Å andra sidan är väll Apple som företag....

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Enda jag kan relatera till är Dota, att jag är en Dota fanboy. Försvarar spelet mot LoL/HoN/diverse.

Permalänk
Medlem

Cadillac 1953 - 1959, Nvidia, Intel, Asus moderkort å grafikkort.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Harley-Davidson, Rolex & Nikon är mina.

Jag definierar "fanboy:ism" när man väljer ett visst märke "bara för att"
och inte för att det egentligen är bättre. Anti-Apple är jag med.

Permalänk
Medlem

Porsche otippat nog.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Är inte mycket av en fanboy (längre?), men det närmaste jag kommer är Kungsörnen när det gäller pasta och Logitech när det gäller datormusar. Dock handlar det mer om personliga preferenser snarare än att vara fanboy.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Logitech med musar.
AMD/ATI /ASUS
Ktm motards. <3
Yamaha landsväg. <3

Permalänk
Medlem

Intel
AMD
volvo
nvidia
asus
john deere
case ih
inet.se
corsair
samsung
samson
vicon
mchale
allt inom lantbruk förutom Figge och NH

Visa signatur

Processor: 2500K @ 4,3 GHz. Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE: Ramminne: Corsair 8GB ram LP Blue. SSD: Corsair 120 GB. Nätagg: Corsair TX 650w 80+. Grafikkort: 6970 CF. HDD 1 TB. Chassi: Fractal Design ARC.

Permalänk
Medlem

Qpad är det enda jag kommer på såhär snabbt Det är dock välförtjänt fanboyism där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Corsair, Logitech.

Norrmejeriet.

Permalänk

Chevrolet, Lowe's and Budweiser

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Lidl!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Jag är torsk på Ford.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.