Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Komplett!

Jag har på en produkt ni säljer nekats ånger pga. ramkompatibilitet. Tyvärr är det det så att ni har 1st DDR3 ram av alla era minnen (drygt 150st) som enligt tillverkares specifikationer är kompatibel i en 8gb dual-channel konfiguraiton (4x2gb eller 2x4gb). Kanske detta är något att skriva i en stor överdimensionerad banner längst upp i produktlistan? Något i stil med; "Året är 2011, nuförtiden är det lotto på minnen och de vi har i lager har inte bra odds med ditt tilltänkta ASUS-moderkort". Jag fick följande svar och nekad ånger:

"De flesta moderkortstillverkare garanterar inte kompatiblitet med särskilt många 4GB 1600MHz minnen då dessa inte följer DDR3-standarden utan behöver överklockas för att fungera korrekt. Notera att du även kan använda dig av Crucials minneskonfigurator om du vill hitta kompatibla minnen till ditt moderkort: http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=11209
"

..er minneskonfigurator stämmer inte då jag manuellt gått igenom alla era minnen i er produktkatalog mot ASUS moderkort för att uppnå en 8gb konfiguration. Att 1st minne passar eller att man efter lite bankade får in två stycken i single-channel är inte svårt. Tyvärr är dual-channel eller fyra stickor ett rent lotteri då ni ej lagerför kompatibla minnen för 8gb konfiguraiton. Värdelöst!

Jag har nu provat 4st olika Corsair XMSx i olika konfiuraiton, 8st olika Corsair Vengeance i olika konfiguration, 2st G-Skill Ripjawsi olika konfiguration. Tyvärr kan jag glömma dual-channel med både 2 eller 4st minnen. Det enda som fungerar är två stycken Corsair i single channel. Jag fick inte igång båda G-Skill minnena i single channel utan kunde bara köra det ena i single.

Kan ni verkligen backa upp denna nekade ånger? En kollega som beställde ASUS moderkort i kombination med Corsair Vengeance fick EFTER orderbekräftelse ett manuellt mail från Dustin där de bad/frågade honom om han inte kunde byta mot A-Data minnen då det haft väldiga volymer av reklamationer med Corsair minnen. Varför är inte Sveriges största nätbutik Komplett lika bra som Dustin? 1 av 150 minnen känns lite väl mycket för att säga "kunden bör undersöka kompatibilitet innan köp" när kompatibilitet på ram har varit ett trivialt bekymmer senaste 15 åren?

Er utsaga från er anställde Agnes om att minnen märkta "1600mhz" måste överklockas förstår jag inte heller. Är detta 1333mhz minnen egentligen? De fungerar inte i någon klockhastighet och varför döper ni då dom till "Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz"?

Jag tycker ni har skött er dåligt. Jag erbjöd att skicka tillbaka mitt moderkort som är kompatibelt med 1st ramminne ni har och istället köpa ett annat + ett chassi (likgiltig eller plusaffär för er samt nöjd kund?) men det gick tydligen inte bra.

Med vänlig hälsning
Peter

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Hedersmedlem

Det hade varit givande om du berättat vilket moderkort du har och även vilken BIOS-version, samt givetvis vilka minnen du testar. Exakta beteckningar då, coola marknadsföringsnamn säger inte så mycket.

För övrigt anser jag att du överdriver kraftigt. Jag har alltid handlat efter Asus QVL-listor och aldrig haft problem (men alltid, utan undantag, lagt in senaste BIOS). Varken förr eller nu. Likaledes har det alltid funnits kompatibilitetsproblem, så att kalla minnesval "trivialt" de senaste 15 åren stämmer inte.

Skrivet av sCaz:

Komplett!

Jag har på en produkt ni säljer nekats ånger pga. ramkompatibilitet. Tyvärr är det det så att ni har 1st DDR3 ram av alla era minnen (drygt 150st) som enligt tillverkares specifikationer är kompatibel i en 8gb dual-channel konfiguraiton (4x2gb eller 2x4gb). Kanske detta är något att skriva i en stor överdimensionerad banner längst upp i produktlistan? Något i stil med; "Året är 2011, nuförtiden är det lotto på minnen och de vi har i lager har inte bra odds med ditt tilltänkta ASUS-moderkort". Jag fick följande svar och nekad ånger:

"De flesta moderkortstillverkare garanterar inte kompatiblitet med särskilt många 4GB 1600MHz minnen då dessa inte följer DDR3-standarden utan behöver överklockas för att fungera korrekt. Notera att du även kan använda dig av Crucials minneskonfigurator om du vill hitta kompatibla minnen till ditt moderkort: http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=11209
"

..er minneskonfigurator stämmer inte då jag manuellt gått igenom alla era minnen i er produktkatalog mot ASUS moderkort för att uppnå en 8gb konfiguration. Att 1st minne passar eller att man efter lite bankade får in två stycken i single-channel är inte svårt. Tyvärr är dual-channel eller fyra stickor ett rent lotteri då ni ej lagerför kompatibla minnen för 8gb konfiguraiton. Värdelöst!

Jag har nu provat 4st olika Corsair XMSx i olika konfiuraiton, 8st olika Corsair Vengeance i olika konfiguration, 2st G-Skill Ripjawsi olika konfiguration. Tyvärr kan jag glömma dual-channel med både 2 eller 4st minnen. Det enda som fungerar är två stycken Corsair i single channel. Jag fick inte igång båda G-Skill minnena i single channel utan kunde bara köra det ena i single.

Kan ni verkligen backa upp denna nekade ånger? En kollega som beställde ASUS moderkort i kombination med Corsair Vengeance fick EFTER orderbekräftelse ett manuellt mail från Dustin där de bad/frågade honom om han inte kunde byta mot A-Data minnen då det haft väldiga volymer av reklamationer med Corsair minnen. Varför är inte Sveriges största nätbutik Komplett lika bra som Dustin? 1 av 150 minnen känns lite väl mycket för att säga "kunden bör undersöka kompatibilitet innan köp" när kompatibilitet på ram har varit ett trivialt bekymmer senaste 15 åren?

Er utsaga från er anställde Agnes om att minnen märkta "1600mhz" måste överklockas förstår jag inte heller. Är detta 1333mhz minnen egentligen? De fungerar inte i någon klockhastighet och varför döper ni då dom till "Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz"?

Jag tycker ni har skött er dåligt. Jag erbjöd att skicka tillbaka mitt moderkort som är kompatibelt med 1st ramminne ni har och istället köpa ett annat + ett chassi (likgiltig eller plusaffär för er samt nöjd kund?) men det gick tydligen inte bra.

Med vänlig hälsning
Peter

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Entusiast

Varför går det inte att sortera efter fläkt-diameter i chassifläkt sektionen på komplett.se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Varför går det inte att sortera efter fläkt-diameter i chassifläkt sektionen på komplett.se?

Tänkte precis skriva det! Jobbigt att behöva sitta och kolla storleken på fläktarna...

Permalänk
Medlem

Hej! Är NZXT Sentry Mesh (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649597) något som kommer att komma i lager igen och när isåfall?

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,

Vårt mål är att ha ett så bra helhetserbjudande som möjligt, sett till sortiment, priser, service och frakt. Frakten är givetvis en viktig del för oss som vi ser över löpande. Vår bedömning i dag är att vi har ett bra helhetserbjudande.
Angående fraktkostnaden till Pick-up-Point så är inte detta våra lager utan utlämningsställen. Vårt lager ligger i Sandefjord i Norge.

Vänligen

/Mikael

Och helt plötsligt blir det inte så bra helhetserbjudande när ni tar ca 300 kr för att frakta tex. en dator till en adress. (har jämfötr med andra butiker) Och det där med att det inte är erat lager är bara en ursäkt. Alla varor levereras till samma ställe och ni behöver inte betala frakt för att köra ut till varje adress, vilket gör att ni betalar avsevärt mycket mindre i frakt. Kör ni med egna bilar eller är det Posten som fraktar åt er? Om ni gör det själva kan det ju inte kosta mer än bensin som är ca 400 - 500kr för en hel bil packad med paket.

Mvh

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

Jag kan bara hålla med om att frakten är svindyr.
Jag funderade på att beställa ett Corsair Obsidian 650d av er men när jag såg vad frakten skulle kosta tänkte jag om direkt. Ska man behöva betala 250- 300 kr frakt för ett sådant dyrt chassi jag tror nästan att jag väntar tills chassit kommer in på lager hos andra Corsair återförsäljare. Jag hoppas ni sänker fraktkostnaden i framtiden eller gör så att om man beställer över 500 eller 1000kr blir det automatiskt fraktfritt, för alla har inte nära till en pick up piont.

Ni har däremot ett väldigt fint utbud av produkter så fortsätt med det. Om ni fortsätter att erbjuda det utbud till så konkurrenskraftiga priser som ni gör idag och samtidigt hittar på en lösning för den dyra fraktkostnaden tror jag att ni kan vinna många fler kunder och bli ett större och ett ännu bättre företag.

Permalänk
Medlem

Hej,

Beställde leverans med hempaket från er. Min försändelse lämnades stående hos posten i min stad i 2 vardagar. Efter jag ringt och klagat visar det sig att de inte har något telefonnummer till mig (trots att detta var ifyllt på komplett innan min order lades, och trots att jag visuellt bekräftade att "kontaktperson xx, telefonnr: xx" stod jämte leveransaddress i en lite mer transparent font innan beställningen). Nu vet jag inte om det bara är Posten som är lata jävlar och inte kört ut, eller om förseningen verkligen har att göra med att de inte hade något telefonnummer att avisera till. Men jag noterar att den elektroniska packsedeln från komplett saknar information om kundens telefonnr.

Bör inte detta inkluderas om kunden beställer hempaket? Eller finns det något annat sätt för Posten att luska ut telefonnr för avisering?

Permalänk
Medlem

Vill tacka Komplett som verkar hänga i dörren på att mitt grafikkort och processor ska levereras till deras lager så att det kan packas med mina andra grejer en dag tidigare en förvänt. Samt även jobbar kvällar med att plocka ihop allt och och skicka det. Det är service det!

Alltid nöjd Komplettare!

Visa signatur

AMD® Ryzen 7 1700 - EVGA GeForce GTX 970 4GB GDDR5 - Ballistix Sport LT 2666MHz DDR4 16GB - Gigabyte GA-AB350-Gaming 3, Socket-AM4 - Samsung SSD 840 EVO 256GB

Permalänk
Medlem

Hur fungerar detta?

Komplett PC Crazy Winter: http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10520

Kostar 6000kr, tar man alla delar och sätter ihop själv så blir priset 7300kr... Vad här haken? Trodde bygga själv var mycket billigare? ;O

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av sCaz:

Komplett!

Jag har på en produkt ni säljer nekats ånger pga. ramkompatibilitet. Tyvärr är det det så att ni har 1st DDR3 ram av alla era minnen (drygt 150st) som enligt tillverkares specifikationer är kompatibel i en 8gb dual-channel konfiguraiton (4x2gb eller 2x4gb). Kanske detta är något att skriva i en stor överdimensionerad banner längst upp i produktlistan? Något i stil med; "Året är 2011, nuförtiden är det lotto på minnen och de vi har i lager har inte bra odds med ditt tilltänkta ASUS-moderkort". Jag fick följande svar och nekad ånger:

"De flesta moderkortstillverkare garanterar inte kompatiblitet med särskilt många 4GB 1600MHz minnen då dessa inte följer DDR3-standarden utan behöver överklockas för att fungera korrekt. Notera att du även kan använda dig av Crucials minneskonfigurator om du vill hitta kompatibla minnen till ditt moderkort: http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=11209
"

..er minneskonfigurator stämmer inte då jag manuellt gått igenom alla era minnen i er produktkatalog mot ASUS moderkort för att uppnå en 8gb konfiguration. Att 1st minne passar eller att man efter lite bankade får in två stycken i single-channel är inte svårt. Tyvärr är dual-channel eller fyra stickor ett rent lotteri då ni ej lagerför kompatibla minnen för 8gb konfiguraiton. Värdelöst!

Jag har nu provat 4st olika Corsair XMSx i olika konfiuraiton, 8st olika Corsair Vengeance i olika konfiguration, 2st G-Skill Ripjawsi olika konfiguration. Tyvärr kan jag glömma dual-channel med både 2 eller 4st minnen. Det enda som fungerar är två stycken Corsair i single channel. Jag fick inte igång båda G-Skill minnena i single channel utan kunde bara köra det ena i single.

Kan ni verkligen backa upp denna nekade ånger? En kollega som beställde ASUS moderkort i kombination med Corsair Vengeance fick EFTER orderbekräftelse ett manuellt mail från Dustin där de bad/frågade honom om han inte kunde byta mot A-Data minnen då det haft väldiga volymer av reklamationer med Corsair minnen. Varför är inte Sveriges största nätbutik Komplett lika bra som Dustin? 1 av 150 minnen känns lite väl mycket för att säga "kunden bör undersöka kompatibilitet innan köp" när kompatibilitet på ram har varit ett trivialt bekymmer senaste 15 åren?

Er utsaga från er anställde Agnes om att minnen märkta "1600mhz" måste överklockas förstår jag inte heller. Är detta 1333mhz minnen egentligen? De fungerar inte i någon klockhastighet och varför döper ni då dom till "Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz"?

Jag tycker ni har skött er dåligt. Jag erbjöd att skicka tillbaka mitt moderkort som är kompatibelt med 1st ramminne ni har och istället köpa ett annat + ett chassi (likgiltig eller plusaffär för er samt nöjd kund?) men det gick tydligen inte bra.

Med vänlig hälsning
Peter

Hej Peter,
Tråkigt att du inte är nöjd med vår service. Generellt rekommenderar vi att gå efter QVL-lista från Asus för att välja minnen. Kontakta gärna oss på kundombud@komplett.se så undersöker vi ditt ärende närmare.

Skrivet av Blargmode:

Varför går det inte att sortera efter fläkt-diameter i chassifläkt sektionen på komplett.se?

Hej,
Det är en bra idé - vi tar med det till framtida utveckling av Komplett.se. Tillsvidare är nog det enklaste att använda din webbläsares sökfunktion och söka på exempelvis "120mm"

Skrivet av Ethaan:

Hej! Är NZXT Sentry Mesh (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649597) något som kommer att komma i lager igen och när isåfall?

Hej,
Vi beställer in nya i dag och de bör vara på vårt lager i nästa vecka om de finns på lager hos vår leverantör. Håll utkik på produktsidan.

Skrivet av lalush:

Hej,

Beställde leverans med hempaket från er. Min försändelse lämnades stående hos posten i min stad i 2 vardagar. Efter jag ringt och klagat visar det sig att de inte har något telefonnummer till mig (trots att detta var ifyllt på komplett innan min order lades, och trots att jag visuellt bekräftade att "kontaktperson xx, telefonnr: xx" stod jämte leveransaddress i en lite mer transparent font innan beställningen). Nu vet jag inte om det bara är Posten som är lata jävlar och inte kört ut, eller om förseningen verkligen har att göra med att de inte hade något telefonnummer att avisera till. Men jag noterar att den elektroniska packsedeln från komplett saknar information om kundens telefonnr.

Bör inte detta inkluderas om kunden beställer hempaket? Eller finns det något annat sätt för Posten att luska ut telefonnr för avisering?

Hej, telefonnummer bör stå på paketet. Ring Posten bokning på telefonnummer 0771-33 33 10 för utkörning.

Skrivet av holin59:

Hur fungerar detta?

Komplett PC Crazy Winter: http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10520

Kostar 6000kr, tar man alla delar och sätter ihop själv så blir priset 7300kr... Vad här haken? Trodde bygga själv var mycket billigare? ;O

Det är ett grymt pris på på Komplett Crazy Christmas Gamer helt enkelt! Inga hakar vi bygger datorn åt dig med 3 års garanti, service och support.

Skrivet av VEmpire:

Vill tacka Komplett som verkar hänga i dörren på att mitt grafikkort och processor ska levereras till deras lager så att det kan packas med mina andra grejer en dag tidigare en förvänt. Samt även jobbar kvällar med att plocka ihop allt och och skicka det. Det är service det!

Alltid nöjd Komplettare!

Tack för berömmet VEmpire!

Skrivet av Sockan194:

Jag kan bara hålla med om att frakten är svindyr.
Jag funderade på att beställa ett Corsair Obsidian 650d av er men när jag såg vad frakten skulle kosta tänkte jag om direkt. Ska man behöva betala 250- 300 kr frakt för ett sådant dyrt chassi jag tror nästan att jag väntar tills chassit kommer in på lager hos andra Corsair återförsäljare. Jag hoppas ni sänker fraktkostnaden i framtiden eller gör så att om man beställer över 500 eller 1000kr blir det automatiskt fraktfritt, för alla har inte nära till en pick up piont.

Ni har däremot ett väldigt fint utbud av produkter så fortsätt med det. Om ni fortsätter att erbjuda det utbud till så konkurrenskraftiga priser som ni gör idag och samtidigt hittar på en lösning för den dyra fraktkostnaden tror jag att ni kan vinna många fler kunder och bli ett större och ett ännu bättre företag.

Hej,
Tack för dina synpunkter. Frakten är som nämnt tidigare en viktig parameter som vi arbetar med löpande.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hej,

Jag har en fråga, Om man beställer ett grafikkort från er och vill hämta det i butik, ungefär hur lång tid behöver man vänta?
Handlar det om ett fåtal timmar oavsett när ordern kommit in? (Varan finns i butikens lager)

Permalänk
Inaktiv

Hej

Köpte en dator häromveckan och undrar om det är vanligt att ni skickar datordelar i sina förpackningar utan att lägga något skydd i lådan som förhindrar att de skulle åka omkring där inne? Vet nämligen hur paket hanteras på budcentraler

Permalänk

Blev alltså aldrig något 1337-erbjudande...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av SoIsUrFace:

Hej,

Jag har en fråga, Om man beställer ett grafikkort från er och vill hämta det i butik, ungefär hur lång tid behöver man vänta?
Handlar det om ett fåtal timmar oavsett när ordern kommit in? (Varan finns i butikens lager)

Hej,

Det beror på när på dagen du beställer och till vilken Pick-up-Point. Varorna finns inte på lager i våra Pick-up-Points utan skickas från vårt centrallager. Normalt tar leveransen en dag till Pick-up-Point. Information om stopp- och leveranstider finns här: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=delover...

Skrivet av anon140864:

Hej

Köpte en dator häromveckan och undrar om det är vanligt att ni skickar datordelar i sina förpackningar utan att lägga något skydd i lådan som förhindrar att de skulle åka omkring där inne? Vet nämligen hur paket hanteras på budcentraler

Hej,

Det låter märkligt, det bör vara packmaterial i lådan. Hör av dig till oss om din vara blivit skadad. 031-710 20 00

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det hade varit givande om du berättat vilket moderkort du har och även vilken BIOS-version, samt givetvis vilka minnen du testar. Exakta beteckningar då, coola marknadsföringsnamn säger inte så mycket.

För övrigt anser jag att du överdriver kraftigt. Jag har alltid handlat efter Asus QVL-listor och aldrig haft problem (men alltid, utan undantag, lagt in senaste BIOS). Varken förr eller nu. Likaledes har det alltid funnits kompatibilitetsproblem, så att kalla minnesval "trivialt" de senaste 15 åren stämmer inte.

-------------------------------
Håller med dig till fullo här, man kan inte skylla komplett för att köparen inte läser och följer qvl, finns en anledning till varför man gör det, man köper ju inte diesel till bilen när de rekommenderar blyfri bensin, för att göra en dålig bil-liknelse som många gör ^^

vet inte hur ofta jag påpekar detta för många som bygger själva, "finns minnena med i qvl, och har du isåfall följt rekommenderade inställningarna för dina minnen och har du därefter kört memtest?"

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Hallå, jag returnerade ett moderkort ganska nyligen på garanti, jag fick en likvärdig produkt som funkar utmärkt dock har jag två frågor,

1. Kan jag få tillbaka de 150 kronor som frakten kostade mig? Då varan är undersökt och konstaterad trasig vilket gjorde att jag fick ett nytt moderkort.

2. Det moderkort jag fick heter Sabertooth x58 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=609751 och är värt 1.659 kr enligt er hemsida, det moderkort jag betalade från början var värt 1.990 kr från början och heter ASUS P6X58D-E dock finns inte i ert sortiment längre. En skillnad på 331 kr. Visst sjunker det i värde med tiden så finner det helt acceptabelt att jag fick ett Sabertooth istället och det är absolut inget jag tänker bråka om men jag bara undrar.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Kylskåpshandtag:

Hallå, jag returnerade ett moderkort ganska nyligen på garanti, jag fick en likvärdig produkt som funkar utmärkt dock har jag två frågor,

1. Kan jag få tillbaka de 150 kronor som frakten kostade mig? Då varan är undersökt och konstaterad trasig vilket gjorde att jag fick ett nytt moderkort.

2. Det moderkort jag fick heter Sabertooth x58 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=609751 och är värt 1.659 kr enligt er hemsida, det moderkort jag betalade från början var värt 1.990 kr från början och heter ASUS P6X58D-E dock finns inte i ert sortiment längre. En skillnad på 331 kr. Visst sjunker det i värde med tiden så finner det helt acceptabelt att jag fick ett Sabertooth istället och det är absolut inget jag tänker bråka om men jag bara undrar.

Hej,

1, Givetvis ska du få kompensation för frakten. Mejla oss på support@komplett.se med kopia på kvittot och RMA-nummer så ordnar vi det.

2, Precis som du är inne på så har du ersatts med en produkt med motsvarande prestanda som det den du köpte från början. Det är rutin i de fall där produkten du köpte från början inte längre finns att få tag på.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Fått återkommande BSOD från mitt Corsair Force 3 120gb SSD. Lämnade in förra veckan måndag, fortfarande inget svar. I mitt konto på er hemsida så står det fortfarande som att jag har godkännande att lämna in varan. Ringt 2 gånger för att få någon uppdatering och senast då idag, inget har tydligen hänt efter att det kommit till er.

Det är inte direkt så att man vill slå volter för komplett när en vän frågor om man kan köpa från komplett.se.

Uppdatering:
Har efter 3:e ringningen fått veta att dom fått varorna 1,5 vecka efter att jag lämnat in på deras pick-up point. Info som jag självklart inte fick veta vid deras pick-up point var att dessa ställen bara har leveranser till och från 1 gång i vecka. Efter många om och men får jag veta att dom kommer skicka en ny SSD från samma märke. Återköp var teoretiskt inte möjligt en komplett. Uppenbarligen förstår dom inte koneptet "teoretiskt" då Webhallen ofta gärna ger återköp när en produkt felar. Det jag kunde göra var att ge ett förslag på modell som jag kan tänka mig OM dom inte har någon produkt från Corsair.

Komplett skiter i repeat business helt enkelt.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Skrivet av AckeDman:

Fått återkommande BSOD från mitt Corsair Force 3 120gb SSD. Lämnade in förra veckan måndag, fortfarande inget svar. I mitt konto på er hemsida så står det fortfarande som att jag har godkännande att lämna in varan. Ringt 2 gånger för att få någon uppdatering och senast då idag, inget har tydligen hänt efter att det kommit till er.

Det är inte direkt så att man vill slå volter för komplett när en vän frågor om man kan köpa från komplett.se.

numera är inte komplett bra, för några år sen var dom så mkt bättre än alla andra så man inte ens bryde sig om att deras priser var lite högre, men idag,
nej köpp på inet elr webhallen

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Aldrig haft negativa erfarenheter av kompletts retur och skadehantering, däremot stör jag mig på att frakten ska vara så himla dyr. En gratis frakt över 500kr för swecare hade garanterat lockat många kunder!

Permalänk
Skrivet av nino:

Och helt plötsligt blir det inte så bra helhetserbjudande när ni tar ca 300 kr för att frakta tex. en dator till en adress. (har jämfötr med andra butiker) Och det där med att det inte är erat lager är bara en ursäkt. Alla varor levereras till samma ställe och ni behöver inte betala frakt för att köra ut till varje adress, vilket gör att ni betalar avsevärt mycket mindre i frakt. Kör ni med egna bilar eller är det Posten som fraktar åt er? Om ni gör det själva kan det ju inte kosta mer än bensin som är ca 400 - 500kr för en hel bil packad med paket.

Mvh

Dem har egna bilar men du får tänka till lite nu. Dem har folk som packar varorna, åker med dem och tar hand om dem när de kommer fram. Sen om de ska vidare byter de transport, antingen posten eller hemleverans och då är det mer pengar. Sen är det bensin utöver det.

Om ni inte finner det attraktivt kan ni välja en annan butik, men de har lägst priser på många produkter och hög frakt till skillnad från högre pris och lägre frakt. De nollställer varandra ofta.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk

Jag sällar mig till de som vill ge er stort beröm för bra utbud, bra priser och fin reklamationshantering, men även en FET Graningekänga för era i särklass höga fraktkostnader!
Fixa gratis frakt över 500 kr (eller i det häradet) så borde ni ligga mycket bra till att vinna "Årets datorbutik 2012".
Åtminstone kommer jag och många av mina vänner att åter bli storkunder hos er. Numera är det Inet som får leverera pga fraktkostnaden.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Jag sällar mig till de som vill ge er stort beröm för bra utbud, bra priser och fin reklamationshantering, men även en FET Graningekänga för era i särklass höga fraktkostnader!
Fixa gratis frakt över 500 kr (eller i det häradet) så borde ni ligga mycket bra till att vinna "Årets datorbutik 2012".
Åtminstone kommer jag och många av mina vänner att åter bli storkunder hos er. Numera är det Inet som får leverera pga fraktkostnaden.

Håller helt och hållet med, Jag har många positiva erfarenheter från mina affärer med er. Rejäla lager, snabb hantering, bra priser på allt UTOM frakten...

Om ni skulle införa en fraktfri gräns skulle ni garanterat plocka många kunder, och omröstningen årets datorbutik skulle nog se jämnare ut. Folk känner garanterat sig lite "lurade" när de klickat på sig en kundvagn med bra pris och väl i kassan tillkommer nästan 200 kr i frakt.

Som konsument älskar jag stenhård och jämn konkurrens på datordelar.

Visa signatur

Fractal Design Define C TG, Ryzen 2600, ASUS TUF gaming B450, HyperX Fury 16gb 2666mhz, Sapphire Radeon Vega 56, Corsair AX850, Samsung 970 Evo 250gb m.2, Crucial 480gb ssd
HTPC: Lian Li PCQ08, Corsair CX430, 2500k @4,4ghz, Corsair H80, Zotac Z68-ITX WiFi mITX , Corsair XMS3 8gb 1600mhz, Asus GTX680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej Peter,
Tråkigt att du inte är nöjd med vår service. Generellt rekommenderar vi att gå efter QVL-lista från Asus för att välja minnen. Kontakta gärna oss på kundombud@komplett.se så undersöker vi ditt ärende närmare.
l

Tjena!

Ursäkta för sent svar men det var ju efter kontakt med er direkt och efter kontroll mot QVL-listan jag såg att ni har 1st av 150st RAM i lager som faktiskt fungerar i en 8 gb's dual-channel konfiguration enligt just den QVL-listan. Nu vet jag att min grannes likadana ram fungerar på ett Asus moderkort så det är nog många minnens som faktiskt fungerar på Asus ändå, men inte på ett P67 Sabertooth, eller iallafall inte mitt som är nekad retur pga. kompetibilitet. Något jag tycker är fult då ni kan neka alla anmälda minnesfel om man inte har köpt just det där unika Kingstonminnet ni har?

Jag har, minns inte om jag nämnde det, testat ett par andra Vengeance samt ett par Value samt ett par Geil (tror jag det var?). Ingen av dom finns med på QVL-listan och ingen av dom fungerar i dual-channel på mitt moderkort. Detta oavsett om jag manuellt sätter minnesfart, flyttar om på slottarna eller använder moderkortets moderna memcheck knapp som ska vara just mot sådana här problem. Det verkar dock vara ett moderkort med minneskompatibilitet utan dess like

Nåväl, allt är glömt och förlåtet Jag kör på 8 gb ram i single channel tills dess att denna rigg är för gammal men försök gärna få er personal att skippa standardsvarstexterna, ta en sekund extra och faktiskt fundera om det är bra för en datoråterförsäljare att hänvisa till kompatibilitet när kunder som vill ha asus-moderkot och 8gb med två stickor kan köpa 1 av era 150 minnen. De kan väl dumpa över mailet till någon form av coach, quality control eller annan viktig person som får värdera det kunden säger en extra gång?

Mvh
Peter

Skrivet av Jonoff:

Håller helt och hållet med, Jag har många positiva erfarenheter från mina affärer med er. Rejäla lager, snabb hantering, bra priser på allt UTOM frakten...

Om ni skulle införa en fraktfri gräns skulle ni garanterat plocka många kunder, och omröstningen årets datorbutik skulle nog se jämnare ut. Folk känner garanterat sig lite "lurade" när de klickat på sig en kundvagn med bra pris och väl i kassan tillkommer nästan 200 kr i frakt.

Som konsument älskar jag stenhård och jämn konkurrens på datordelar.

Inet blev väl stor just pga. fri frakt vid beställning >= 500kr? De är oftast inte billigast på produkterna, men de blir billigast totalpris för mig att beställa därifrån många gånger.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Vad tycker vi om Komplett.ses BLACK FRIDAY deals?

Permalänk
Skrivet av Tigerhamster:

Vad tycker vi om Komplett.ses BLACK FRIDAY deals?

Med ett bra pris på G930 hade man slagit till!

Permalänk

Köpte Logitech G700 för endast 299:- tror att det är svårt att få tag i den mycket billigare... Hoppas att jag blir nöjd med den när den kommer hem.

Permalänk

Även om det är billigt så kör dom samma gamla visa. Tex så var inte ord. pris 2199 kr på Corsair Gaming Audio Series SP2500 utan i själva fallet 1749 kr.

Samma sak på G700 där ord. pris var 499 kr.

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Vad tycker vi om Komplett.ses BLACK FRIDAY deals?

Grymma priser, köpte G700 och G19. Synd att jag köpte SP2500 för 2000kr för en månad sedan