Billigt headset att slakta för mic

Permalänk
Medlem

Billigt headset att slakta för mic

Goder afton SweC!

Just nu sitter jag med en Zalman mic i kombination med mina Denon D2000. Microfonen i sig är rätt okej men den plockar upp en hel del bakgrundsljud. Jag försökte fixa det med att sätta fast lite an en tvättsvamp på den (så den får mjukt runt sig som andra mikrofoner har ) men det blev allt för bra istället. Jag tog bort lite men det var funkade fortfarande inte för mig.

Därför letar jag nu efter en ny mikrofon att ha i kombo med mina Denons. Antingen plockar jag upp någon separat mic, eller så slaktar jag ett billigt headset och snor åt mig mikrofonen.

Krav:
Mindre än 100 sek
Bra kvalitet på mikrofonen, inte plocka upp en mass bakgrundsljud.

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

jag och en del av mina kompisar har den zalman micen. jag tycker den funkar väldigt bra. för mig fångar den inte upp bakgrundsljud. kan det vara något med mjukvaran, ditt ljudkort eller liknadne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

jag och en del av mina kompisar har den zalman micen. jag tycker den funkar väldigt bra. för mig fångar den inte upp bakgrundsljud. kan det vara något med mjukvaran, ditt ljudkort eller liknadne?

Jag har provat både med ljudkortets mic-ingång samt moderkortets mic-ingång, resultatet är detsamma. Ljudkortet är ett Asus D2X och moderkortet ett Asus GENE III. Mjukvaran är den som kom med drivrutinerna. Micen används i TS/Mumble.

Permalänk

Hur får du 100kr att gå hand i hand med kvalité?