Bra företag för dedikerad server

Permalänk

Bra företag för dedikerad server

Hej,

Vet inte om detta är rätt avdelning men chansar på att det är det.
Jag är på jakt efter ett företag som erbjuder dedikerade ftp:s.
Kraven är
100+mbit upp/ned
10tb cap minst
2tb utrymme
Möjlighet att använda en befintlig www adress alternativt skaffa en ny hos dem.

Det finns så jävla många olika företag och jag vet inte vilka som är seriösa och vilka som bara scammar.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kolla med space2u, det är inget som finns i deras vanliga lista med tjänster men du kan alltid maila support@space2u.com och fråga. http://www.space2u.com/sv/ftp-konto så ser deras ftp-tjänster ut som standard.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

Själv hyr jag en dedikerad server av www.accelerated.de, placering sker i frankfurt men bra routing mot sverige och riiktigt mycket billigare än vad motsvarande hosting kostar här. OVH och liknande har ju även dom prisvärd hosting

Notera dock skillnad på en dedikerad server och en ftp-server, är du ute efter managed hosting eller unmanaged hosting?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Skrivet av R34p3r:

Själv hyr jag en dedikerad server av www.accelerated.de, placering sker i frankfurt men bra routing mot sverige och riiktigt mycket billigare än vad motsvarande hosting kostar här. OVH och liknande har ju även dom prisvärd hosting

Notera dock skillnad på en dedikerad server och en ftp-server, är du ute efter managed hosting eller unmanaged hosting?

Vad betalar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindhunter:

Vad betalar du?

Nu har ju jag en rätt rejäl tilltagen burk med 32GB ram, 2TB disk, 2 8cores processorer (AMD) och lite annat (vmware esxi etc), och för det så betalar jag ~2100 i månaden.

EDIT: Kanske är relevant att inkludera trafiken också, som är på 5TB.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Skrivet av R34p3r:

Nu har ju jag en rätt rejäl tilltagen burk med 32GB ram, 2TB disk, 2 8cores processorer (AMD) och lite annat (vmware esxi etc), och för det så betalar jag ~2100 i månaden.

EDIT: Kanske är relevant att inkludera trafiken också, som är på 5TB.

Definitivt resonabelt pris för den hårdvaran, tackar för tipset!