Styrketräning – tips på övningar, scheman med mera

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa allt ni skrivit om vadträning men jag tycker att det är rimligt att följa sin egen eller närståendes utveckling och låta sig inspireras och utvecklas av det. Framför allt sin egen då. En kompis till mig har enorma vader utan att ens behöva träna dessa, inte många som har den turen... Jag har hyfsat starka vader (260kg stående vadpress i smithen är numera för lätt) men de ser för jävla klena ut. Har bytt upplägg till att träna 30-50 reps istället för 6-10 och jag tycker att det har gett resultat rent fysiskt. Visst vill man vara stark men det ska se symmetriskt ut med resten av kroppen.

Hur vaderna svarar på olika sorters träning tror jag ändå är upp till individen och genetiska förutsättningar och det går liksom inte att argumentera för rätt eller fel då även om det kan vara roligt en stund. Jag tror dock ändå att vaderna klarar av (och behöver) mer stryk (högt repsantal) än t.ex. triceps för att växa, hos vissa/många.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Skrivet av -Aspen-:

Du argumenterar för att inte träna vader på gym för att du läst det och att du själv inte lyckats, det är de jag sätter mig emot. Vad jag definierar som att ha kommit långt är att ha tränat i ett antal år och fått resultat. Först då tycker jag man kan avfärda övningar.

väldigt bra skrivet.
håller helt med.
man kan inte sitta och läsa på sidor där en mäniska säger att det och det inte funkar och sen göra att konstanterande att så ÄR det.
för att kunna göra ett sådant konstanterande så KRÄVS år utav praktisk erfarenhet.
nisse som tränat i 4-6 månader kan omöjligt säga/veta att den och den övningen inte funkar eftersom det tar år utav tränande för att få nämnvärda resultat som man sen kan bedömma.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Tränat i drygt 3 veckor nu och även om jag inte direkt ser nån större skillnad så känns det jävligt gött att ha kommit igång med nåt! Och man känner ju att man orkar tyngre vikter vilket är kul. Lade dock märke till att jag har fått som 3 små blåmärken nära varandra på min vänstra biceps. De känns knappt nåt alls, men har vad jag vet inte slagit i nåt med armen. Vad kan detta bero på? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Tränat i drygt 3 veckor nu och även om jag inte direkt ser nån större skillnad så känns det jävligt gött att ha kommit igång med nåt! Och man känner ju att man orkar tyngre vikter vilket är kul. Lade dock märke till att jag har fått som 3 små blåmärken nära varandra på min vänstra biceps. De känns knappt nåt alls, men har vad jag vet inte slagit i nåt med armen. Vad kan detta bero på? :S

Bristningar typ? Men knappast troligt efter tre veckor?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Bristningar typ? Men knappast troligt efter tre veckor?

Na, det tror jag inte.
Ser ut som små vanliga runda blåmärken. Spelar väl egentligen ingen roll kanske :P. Men blev lite förvånad bara då jag är helt hundra på att jag inte slagit i där (Och jag får inte blåmärken lätt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Na, det tror jag inte.
Ser ut som små vanliga runda blåmärken. Spelar väl egentligen ingen roll kanske :P. Men blev lite förvånad bara då jag är helt hundra på att jag inte slagit i där (Och jag får inte blåmärken lätt).

Lustigt... Svårt att veta där. Skulle bara ignorera det och kolla upp det om det fortsätter att dyka upp

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Na, det tror jag inte.
Ser ut som små vanliga runda blåmärken. Spelar väl egentligen ingen roll kanske :P. Men blev lite förvånad bara då jag är helt hundra på att jag inte slagit i där (Och jag får inte blåmärken lätt).

sådana blåmärken fick min sambo också under dom första månaderna då jag hade introducerat henne i tränings världen.
inge farligt,det går bort med tiden och håller sej sen borta.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

sådana blåmärken fick min sambo också under dom första månaderna då jag hade introducerat henne i tränings världen.
inge farligt,det går bort med tiden och håller sej sen borta.

Ok

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Generalkyckling:

Tränat i drygt 3 veckor nu och även om jag inte direkt ser nån större skillnad så känns det jävligt gött att ha kommit igång med nåt! Och man känner ju att man orkar tyngre vikter vilket är kul. Lade dock märke till att jag har fått som 3 små blåmärken nära varandra på min vänstra biceps. De känns knappt nåt alls, men har vad jag vet inte slagit i nåt med armen. Vad kan detta bero på? :S

Med största sannolikhet, brustna blodkärl. Inge farligt som sagt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Jag är inte blyg över att testa nya övningar och snubblade över denna, tycker själv det ser ut som skit och kommer förmodligen skratta när jag ser mig själv i spegeln när jag testar den.

Någon annan som provat den?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=5Xd...

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd

Visst lär man få spänna magen, men det känns som att axlarna kommer vara den stora flaskhalsen.

Plankan > Apsving

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Är det en sak jag har lärt mig är att aldrig lyssna på "gymbögar", alla ska leka experter och alla motsäger varandra.

Nu senast när jag va på gymmet så gjorde jag denna övningen
http://www.youtube.com/watch?v=c1AZebtYyA0

Jag hör några rader bort hur en riktigt bitig snubbe skrattar och pratar lite halvhögt med sin kompis:
- haha jag vet inte ens vad det är, varken triceps eller biceps

Jag förstog nog att de snackade om mig för jag va den enda som körde triceps.

Hjärnan har ju en tendens att lyssna på förslag oftast från sånna biffar för man tänker sig att, är det någon som vet hur man tränar så är det väl de.

Så vad tror ni om den övningen? jag personligen gillar den då man inte belastar axlar så mycket som när man gör denna.

http://www.youtube.com/watch?v=EM8_PZI0p4Q

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Vägde mig precis och såg att jag gått upp knappt 3kg på att träna i en månad. Hade hoppats på mer, men får väl se det på den ljusa sidan att man iaf har gått upp nåt, och förhoppningsvis så fortsätter man gå upp. Skulle vara gött om magen kunde börja samarbeta så man kan äta rejälare... Åkt på nån skit och blivit kass i halsen och skit nu med, men hoppas det släpper över påsk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Visst lär man få spänna magen, men det känns som att axlarna kommer vara den stora flaskhalsen.

Plankan > Apsving

Vi får se, jag är som jag skrev inte blyg på att testanya saker för att se om det passar mig. Kan återkomma med besked under nästa vecka.

Skrivet av RoleX:

Är det en sak jag har lärt mig är att aldrig lyssna på "gymbögar", alla ska leka experter och alla motsäger varandra.

Nu senast när jag va på gymmet så gjorde jag denna övningen
http://www.youtube.com/watch?v=c1AZebtYyA0

Jag hör några rader bort hur en riktigt bitig snubbe skrattar och pratar lite halvhögt med sin kompis:
- haha jag vet inte ens vad det är, varken triceps eller biceps

Jag förstog nog att de snackade om mig för jag va den enda som körde triceps.

Hjärnan har ju en tendens att lyssna på förslag oftast från sånna biffar för man tänker sig att, är det någon som vet hur man tränar så är det väl de.

Så vad tror ni om den övningen? jag personligen gillar den då man inte belastar axlar så mycket som när man gör denna.

http://www.youtube.com/watch?v=EM8_PZI0p4Q

Enligt mig ska man alltid lyssna till vad andra säger, sedan kan man testa det och svarar inte din kropp på övningen som du vill så ta bort den. Bara för att det är bra för någon annan betyder det inte att den kommer passa dig. Det viktiga är att hitta en övningar som passar sin egen kropp.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RoleX:

Så vad tror ni om den övningen? jag personligen gillar den då man inte belastar axlar så mycket som när man gör denna.

http://www.youtube.com/watch?v=EM8_PZI0p4Q

Schysst tricepsövning. Dom där grabbarna verkar inte ha mycket bakom pannbenet.

Jag tycker den ska utföras som den beskrivs i Arne Perssons tricepsartikel.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Vägde mig precis och såg att jag gått upp knappt 3kg på att träna i en månad. Hade hoppats på mer, men får väl se det på den ljusa sidan att man iaf har gått upp nåt, och förhoppningsvis så fortsätter man gå upp. Skulle vara gött om magen kunde börja samarbeta så man kan äta rejälare... Åkt på nån skit och blivit kass i halsen och skit nu med, men hoppas det släpper över påsk.

Oj!
Jag har gått upp typ ett kilo sen i somras :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Är det en sak jag har lärt mig är att aldrig lyssna på "gymbögar", alla ska leka experter och alla motsäger varandra.

Nu senast när jag va på gymmet så gjorde jag denna övningen
http://www.youtube.com/watch?v=c1AZebtYyA0

Jag hör några rader bort hur en riktigt bitig snubbe skrattar och pratar lite halvhögt med sin kompis:
- haha jag vet inte ens vad det är, varken triceps eller biceps

Jag förstog nog att de snackade om mig för jag va den enda som körde triceps.

Hjärnan har ju en tendens att lyssna på förslag oftast från sånna biffar för man tänker sig att, är det någon som vet hur man tränar så är det väl de.

Så vad tror ni om den övningen? jag personligen gillar den då man inte belastar axlar så mycket som när man gör denna.

http://www.youtube.com/watch?v=EM8_PZI0p4Q

Antagligen gjorde du väldigt fel, eller så pratade dom inte om dig. Alla "gymbögar" vet att de handlar om triceps. Det är dessutom en av de vanligaste tricepsövningarna.

Övningen är bra! Man ska tänka på att inte föra stången mot pannan utan bakom/ovanför huvudet.

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Oj!
Jag har gått upp typ ett kilo sen i somras :S

hehe ok. Jag är dock väldigt spinkig. Men ser idag att det måste ha varit på full mage. Snarare gått upp knappt 2kg :(.Men aja, är väl bara att hoppas att febern man åkt på försvinner snart så man kan fortsätta köra igen. Försöka trycka i sig mer mat med ^^

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Är det en sak jag har lärt mig är att aldrig lyssna på "gymbögar", alla ska leka experter och alla motsäger varandra.

Nu senast när jag va på gymmet så gjorde jag denna övningen
http://www.youtube.com/watch?v=c1AZebtYyA0

Jag hör några rader bort hur en riktigt bitig snubbe skrattar och pratar lite halvhögt med sin kompis:
- haha jag vet inte ens vad det är, varken triceps eller biceps

Jag förstog nog att de snackade om mig för jag va den enda som körde triceps.

Hjärnan har ju en tendens att lyssna på förslag oftast från sånna biffar för man tänker sig att, är det någon som vet hur man tränar så är det väl de.

Så vad tror ni om den övningen? jag personligen gillar den då man inte belastar axlar så mycket som när man gör denna.

http://www.youtube.com/watch?v=EM8_PZI0p4Q

antingen så försökte dom bara psyka dej och få dej att tro något helt galet(vet hur det ligger till med oss större mäniskor,några utav mina polare är så,ska alltid hålla på att hacka på dom som är mycket mindre,psyka,trycka ner och "ge dom tips" genom att prata med någon om något som verkar intressant högt)..eller så gjorde du helt enkelt fel,men det måste då ha varit ett riktigt kodak moment isf,för hur kan man göra denna enkla övning fel(alltså så att det varken ser ut som en biceps/triceps övning)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Har via jobbet som förmån fått ett Guld-kort hos Sportlife.
Känner då att nu finns de inget som jag ens kan använda som ursäkt för att komma i form.

Behöver dock hjälp från nån/några som känner sig manade att förklara lite.

Kommer primärt styrketräna och cykla/jogga lite på banden. Kan väll hända att man testar nån gruppsak mest för skojskull

Vad jag söker är att bli av med fett(duh, hehe).
Hur ska jag gå tillväga på bästa sätt?
Hörde från en polare att jag skulle införskaffa ett "kom i form-paket" från gymgrossisten. En annan sa skit i det och ät bättre och ta fettförbrännare medan du tränar.

Ligger på 100kg och 181 cm. Medveten om att muskler väger mer än fett, så har inget viktmål, utan ett mål över hur jag vill se ut och må.

Tar alla tips! Iom att de var väldigt längesen jag träna sist så behöver jag alla tips och hjälp som ges

Tack på förhand!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Fettförbränning så är det väl typ powerwalk som gäller. Och jag har hört att man inte ska kombinera styrketräning och fettförbränning i samma pass.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Enskilda största påverkan för vikt minskning är att lägga om kosten. Så orkar du så börja med det.

Hade jag varit du så hade jag kört på med styrketräning ett par pass i veckan, 2-3 stycken men inte mer än att du känner att du kommer orka med det och inte sluta. Runt om dessa passen hade jag lagt in motions pass på andra dagar så mycket som du känner för.

Det är tydligen så att motion i samband med styrketräning ger kroppen olika signaler och att byggandet av muskler kan bli lidande. Dock tror jag inte det finns någon studie som visar hur det ser ut i långa loppet. Det kan ju faktiskt vara så att du bygger bättre om du motionerar också eftersom du med bättre kondis kanske orkar ge mer i styrkepasset och därmed får bättre resultat i längden än om du inte motionerat.

Men som sagt, har inte sett några studier på något av det.

Du kan med fördel använda dig av kreatin och t.ex eaa eller bcaa. Om du är ute efter att bygga muskler. Dessa tillskott hjälper dig också att behålla muskelmassa om du försöker gå ner i vikt. Inte nödvändigt men kan hjälpa dig.

Om du tar kreatin så kommer du gå upp i vikt den första tiden för att det binder vätska i dina muskler, detta kommer försvinna ett par veckor efter du slutar med kreatin.

Ge fan i fettförbrännare, finns inga lagliga som fungerar. Slöseri med pengar.

Ligger du stadigt i vikt nu så kommer du börja tappa om du lägger in ett par pass i veckan. Satsa på att tappa runt 2-3 kilo i månaden, kanske till och med fyra eftersom du har lite att ta av. Sakta ner när du börjar närma dig din målvikt.

Höj protein intaget.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Something";10988365]Enskilda största påverkan för vikt minskning är att lägga om kosten. Så orkar du så börja med det.

Hade jag varit du så hade jag kört på med styrketräning ett par pass i veckan, 2-3 stycken men inte mer än att du känner att du kommer orka med det och inte sluta. Runt om dessa passen hade jag lagt in motions pass på andra dagar så mycket som du känner för.

Det är tydligen så att motion i samband med styrketräning ger kroppen olika signaler och att byggandet av muskler kan bli lidande. Dock tror jag inte det finns någon studie som visar hur det ser ut i långa loppet. Det kan ju faktiskt vara så att du bygger bättre om du motionerar också eftersom du med bättre kondis kanske orkar ge mer i styrkepasset och därmed får bättre resultat i längden än om du inte motionerat.

Men som sagt, har inte sett några studier på något av det.

Du kan med fördel använda dig av kreatin och t.ex eaa eller bcaa. Om du är ute efter att bygga muskler. Dessa tillskott hjälper dig också att behålla muskelmassa om du försöker gå ner i vikt. Inte nödvändigt men kan hjälpa dig.

Om du tar kreatin så kommer du gå upp i vikt den första tiden för att det binder vätska i dina muskler, detta kommer försvinna ett par veckor efter du slutar med kreatin.

Ge fan i fettförbrännare, finns inga lagliga som fungerar. Slöseri med pengar.

Ligger du stadigt i vikt nu så kommer du börja tappa om du lägger in ett par pass i veckan. Satsa på att tappa runt 2-3 kilo i månaden, kanske till och med fyra eftersom du har lite att ta av. Sakta ner när du börjar närma dig din målvikt.

Höj protein intaget.[/QUOTE]

EAA, BCAA och kreatin är väl inte direkt nödvändigt. Kör på typ vassleprotein istället. Ta en drink efter träningspass så är det klart.

Men att träna 2-3 pass i veckan och sedan ha "motionspass" kanske 2-3 gånger i veckan också kommer nog bli fint.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Something";10988365]Enskilda största påverkan för vikt minskning är att lägga om kosten. Så orkar du så börja med det.

Hade jag varit du så hade jag kört på med styrketräning ett par pass i veckan, 2-3 stycken men inte mer än att du känner att du kommer orka med det och inte sluta. Runt om dessa passen hade jag lagt in motions pass på andra dagar så mycket som du känner för.

Det är tydligen så att motion i samband med styrketräning ger kroppen olika signaler och att byggandet av muskler kan bli lidande. Dock tror jag inte det finns någon studie som visar hur det ser ut i långa loppet. Det kan ju faktiskt vara så att du bygger bättre om du motionerar också eftersom du med bättre kondis kanske orkar ge mer i styrkepasset och därmed får bättre resultat i längden än om du inte motionerat.

Men som sagt, har inte sett några studier på något av det.

Du kan med fördel använda dig av kreatin och t.ex eaa eller bcaa. Om du är ute efter att bygga muskler. Dessa tillskott hjälper dig också att behålla muskelmassa om du försöker gå ner i vikt. Inte nödvändigt men kan hjälpa dig.

Om du tar kreatin så kommer du gå upp i vikt den första tiden för att det binder vätska i dina muskler, detta kommer försvinna ett par veckor efter du slutar med kreatin.

Ge fan i fettförbrännare, finns inga lagliga som fungerar. Slöseri med pengar.

Ligger du stadigt i vikt nu så kommer du börja tappa om du lägger in ett par pass i veckan. Satsa på att tappa runt 2-3 kilo i månaden, kanske till och med fyra eftersom du har lite att ta av. Sakta ner när du börjar närma dig din målvikt.

Höj protein intaget.[/QUOTE]

Tackar!
Som det är nu så har jag legat stadigt på 95-100kg.

Så fettförbrännare går bort!

Om jag har förstått rätt, något så här tänker du:
Måndag: Styrke
Tisdag: Motion
Onsdag: Styrke
Torsdag: vila
Fredag: Motion
Lördag: Styrke
Söndag: vila

Eller de kanske blir för mycket?
Tänkte nämligen som jag skrev cykla en del på Sportlife också.

Så kreatin, vad mer gör de liksom? Liknande protein pulver eller?

Och öka protein intaget, mer kött och mindre potatis, pasta osv. eller?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Tackar!
Som det är nu så har jag legat stadigt på 95-100kg.

Så fettförbrännare går bort!

Om jag har förstått rätt, något så här tänker du:
Måndag: Styrke
Tisdag: Motion
Onsdag: Styrke
Torsdag: vila
Fredag: Motion
Lördag: Styrke
Söndag: vila

Eller de kanske blir för mycket?
Tänkte nämligen som jag skrev cykla en del på Sportlife också.

Så kreatin, vad mer gör de liksom? Liknande protein pulver eller?

Och öka protein intaget, mer kött och mindre potatis, pasta osv. eller?

Kreatin binder väl vätska till musklerna. Har läst någon stans att det gör att man kanske orkar en extra repetition eller två. Inget jag skulle ta som nybörjare. Dessutom pumpar den upp musklerna lite.

Vill du äta proteinrikt så är det mycket kött. Som mellanmål kan du äta kessella som tydligen ska vara både gott och mycket proteinrikt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Absolut inte nödvändigt men kreatin och eaa har faktiskt en bevisad effekt. Kreatin på ökad muskelmassa och eaa stimulerar proteinsyntesen kraftigt.

Men som sagt är det absolut inte nödvändigt men har man råd med det så finns det inget negativt med att ta det. Och absolut inte negativt bara för att du är nybörjare, det spelar liksom ingen roll.

Proteinpulver är om något onödigt om du får i dig vad du behöver genom din kost.

Lägg dig på runt 200+g protein (Jag skulle kört på 250+) och fyll på med annat som du känner för. Viktigaste är att undvika godis och annat liknande om du har vana av att äta sådant i tid och otid.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Something";10988647]Absolut inte nödvändigt men kreatin och eaa har faktiskt en bevisad effekt. Kreatin på ökad muskelmassa och eaa stimulerar proteinsyntesen kraftigt.

Men som sagt är det absolut inte nödvändigt men har man råd med det så finns det inget negativt med att ta det. Och absolut inte negativt bara för att du är nybörjare, det spelar liksom ingen roll.

Proteinpulver är om något onödigt om du får i dig vad du behöver genom din kost.

Lägg dig på runt 200+g protein (Jag skulle kört på 250+) och fyll på med annat som du känner för. Viktigaste är att undvika godis och annat liknande om du har vana av att äta sådant i tid och otid.[/QUOTE]

2g/kg kroppsvikt är bra att ligga på om man tränar.

Kreatin tycker jag är bortkastat första månaderna man tränar. EAA kan vara okej.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Something";10988647]Absolut inte nödvändigt men kreatin och eaa har faktiskt en bevisad effekt. Kreatin på ökad muskelmassa och eaa stimulerar proteinsyntesen kraftigt.

Men som sagt är det absolut inte nödvändigt men har man råd med det så finns det inget negativt med att ta det. Och absolut inte negativt bara för att du är nybörjare, det spelar liksom ingen roll.

Proteinpulver är om något onödigt om du får i dig vad du behöver genom din kost.

Lägg dig på runt 200+g protein (Jag skulle kört på 250+) och fyll på med annat som du känner för. Viktigaste är att undvika godis och annat liknande om du har vana av att äta sådant i tid och otid.[/QUOTE]

Okej! Tack för svaren,
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/prestationshojare/...

Nåt sånt du snackar om? (och ja jag har råd, hehe)

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Varför anser du att det är bortkastad dom första månaderna?

Ja dom flesta är överens att 2g per kg är mer än nog för att uppnå maximal effekt, dock finns det också väldigt många som anser att mer funkar bättre.

Jag anser att man lika gärna kan kasta in mer protein i stället för att fylla på med kolhydrater eller fett. Vet själv dock inte om mer protein ger mer effekt, men jag ser det som bättre att överdriva än att ligga på för låg nivå.

Redflip, Ja något sådant men jag hade tagit ett vanligt pulver istället, mer prisvärt. Bry dig inte om några extra grejer dom stoppar i, det är kreatinet du vill åt så skit i resten där står.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Okej! Tack för svaren,
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/prestationshojare/...

Nåt sånt du snackar om? (och ja jag har råd, hehe)

Finns som pulver också.
http://www.gymvaruhuset.com/crea-fx-500g-fx.html

EAA:
http://www.gymvaruhuset.com/eaa-fx-750g.html

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare