Permalänk
Medlem

Jag letar efter ett hårt "case" till nc10. I stil med detta

Batteriet sticker ju ut en del och de jag kollat på verkar vara för tunna. Känner ni till något som nc10 passar bra i?

Permalänk
Medlem

Fråga till er som skickat in era netbooks till Anovo

Vad stod det på fraktsedeln/retursedeln som ni fick från anovo?

Jag kontaktade samsung o vill skicka in datorn för att få tangentbordet åtgärdat (en knapp sitter fast o går inte att få upp, provat kolla själv men med samma resultat), men på lappen står det att skärmen ska krediteras då ingen utbytesskärm finns i lager...

?

Permalänk
Medlem

Är det någon som testat att köra Windows 7 på en NC10:a?

Edit: ser att flera kört 7:an, så frågan är överflödig

Har läst att det ska gå att utöka minnet för grafiken genom en "hemlig" meny i BIOS, men den kommer jag inte åt. Verkar bero på vilken version av BIOS man har. Är det någon som vet om det går att komma runt?

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Skrivet av tobyy:

lämnade du in din för garantiservice?

Min är inne på lagning nu och dom hade hittat felet tydligen och beställt reservdel. Så antar att det går på garantin för annars hade dom hört av sig.

Japp, jag lämnade in den och det gick på garantin, de bytte den kabel som jag misstänkte.
Jag bor 1km från en Samsung serviceverkstad så jag lämnade in den direkt till dem utan att gå via butiken jag köpte den på, funkade supersmidigt.

Permalänk

Har någon lyckats spela upp 1080p på sin nc10 utan lagg?
Dom flesta filmer jag har är i detta formatet men eftersom jag reser en del skulle jag vilja ha möjlighet att spela dom på min laptop också.
Bäst resultat har jag fått av xbmc

Permalänk
Skrivet av Madonion735:

Har någon lyckats spela upp 1080p på sin nc10 utan lagg?
Dom flesta filmer jag har är i detta formatet men eftersom jag reser en del skulle jag vilja ha möjlighet att spela dom på min laptop också.
Bäst resultat har jag fått av xbmc

Jag lyckades inte spela upp hd på min ASUS1008ha som i princip har samma prestanda iaf.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madonion735:

Har någon lyckats spela upp 1080p på sin nc10 utan lagg?
Dom flesta filmer jag har är i detta formatet men eftersom jag reser en del skulle jag vilja ha möjlighet att spela dom på min laptop också.
Bäst resultat har jag fått av xbmc

Jag kan inte spela upp det utan lagg.

Bäst är att hitta ett annat format. Det kanske inte är roligast eller enklast, men du sparar utrymme på HDDn för att inte tala om att skärmen inte ens utnyttjar den höga upplösningen.

Permalänk

Samsung NC10

Problem med skärmen när jag viker den, den blir vit. Fler som har det problemet?

Permalänk
Medlem

Nån som bytt HDD på sin NC10?

Funderar på at byta ut den mot en
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=691586&o=inkfrakt