Permalänk

kan den här bli bra??

Hejsan!!
min dator börjar ge upp och jag ska köpa en ny ,,tänkte mig nått sånt här :http://www.inet.se/kundvagn/visa/122442/2011-01-16
Datorn e mest tänkt till att se på film, surfa och lyssna på musik men vill även kunna spela diablo 3 när det kommer.. så därför tänkte jag att man kan köra på det inbyggda grafikkortet och sen köpa ett nytt när väl spelet kommer eller e det bättre att köpa ett moderkort där det går att klocka processorn och ett billigt grafikkort sålänge ??? vill inte lägga så mycket mer pengar än 7000 -7500:-

tacksam för synpunkter och tips

/Tobbe

Permalänk

Byta ditt MB till en P67 istället, om du ska spela Diablo 3 så kommer GPUn få slita, så lägg på en liten peng för P67 och lägg nån lapp på grafikkort istället. Såklart funkar ju H67 om du bara ska se film och lyssna på musik men spel är väl inte att rekommendera

Visa signatur

MB: MSI K9A2 CF CPU: AMD Phenom II x4 965 @ 3,7 Ghz RAM: Corsair 4 GB Grafik: 2x XFX 5770 1 GB @ GPU 900 Mhz Mem 5600 Mhz CrossfireX Kylning: Frontinsug och utblås på grafikkorten eller radiatorn. CPU-kylning: Corsair H50 Ljud: Creative Fatal1ty Titanium X-Fi ansluten till Roccat Kave HID: Logitech G5 och Razer Lycosa