Prestige i Blackops, varför?

Permalänk

Prestige i Blackops, varför?

Har kommit till level 49 eller 50 nu och hörde ngt om prestige levels, att man kan resetta allting och "go prestige". Vad innebär detta och varför ska man göra det? Det man "unlockar" är ju inget speciellt att ha (utom golden weapons när man kommit riktigt högt; kan det bli mer gangsta än dual weild golden uzis?).

Permalänk
Medlem

Kort och gott, E-penis.

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig bara om att unlocka fler class-slots så jag kan experimentera med fler olika vapen-setups och dylikt.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tycker namnet beskriver det ganska bra faktiskt. PRESTIGE!

Permalänk
Medlem

För min del handlar det bara om att hålla det intressant. Inte kul i längden anser jag att springa omkring med sitt favoritvapen och sina favvo-perks hur länge som helst, särskilt inte som det gick så snuskigt snabbt att nå level 50 i BO.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Jag vill ha gold camouflage Pimpigt värre! Går så jävla snabbt att levla dessutom. 71 timmar spelat (total tid i menyer och allt), prestige lvl 5 om typ 10k xp. Runt 10h/prestige-level?

Permalänk
Skrivet av HMB:

Jag vill ha gold camouflage Pimpigt värre! Går så jävla snabbt att levla dessutom. 71 timmar spelat (total tid i menyer och allt), prestige lvl 5 om typ 10k xp. Runt 10h/prestige-level?

Men lugn nu, jag har 46 timmar om jag kollar på steam.. i spelet har jag 25 ½ timme.. Då är jag lvl 38 prestige..
Shape up och döda noobs fööh fan

Permalänk
Entusiast

Anledningen till att gå upp prestige är väll ingefär , Ju högre prestige rank du har ju bättre spelare är du/ mer skillad och spelat mer än dom som är på lägre prestige.

Har spelat mw2 nu sen det släpptes och på 90% av alla serverar har alla ''Hackat'' till sig prestige 10. så ungefär alla som är på prestige 10 @ mw2 har inte skaffat det själva. Därför har jag alltid älskat prestige 9, därför jag nu kör på det.

Men hoppas du fick svar på din fråga..
Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crillie90:

Men lugn nu, jag har 46 timmar om jag kollar på steam.. i spelet har jag 25 ½ timme.. Då är jag lvl 38 prestige..
Shape up och döda noobs fööh fan

Oops, såg fel. Blir lvl 4 bara

Permalänk

Har jag missuppfattat det hela kanske, Jonssown verkar ju iaf prata om vilken nivå han är på prestige..
För att rätta till det hela så är jag alltså lvl 38 på prestige nivå 1.

Jag är helt borta i huvudet nu alltså

Permalänk
Inaktiv

Först måste man levla till level 50 och sedan får man lov att börja på prestige level 1.
För att komma till prestige level 2 måste man då levla 50 levlar i prestige level 1 eller hur fungerar det?

Och är det någon skillnad på att spela prestige mot vanligt? Blir det svårare på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pärkka:

Först måste man levla till level 50 och sedan får man lov att börja på prestige level 1.
För att komma till prestige level 2 måste man då levla 50 levlar i prestige level 1 eller hur fungerar det?

Och är det någon skillnad på att spela prestige mot vanligt? Blir det svårare på något sätt?

Du får respekt ^____________^

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Jag vill ha gold camouflage Pimpigt värre! Går så jävla snabbt att levla dessutom. 71 timmar spelat (total tid i menyer och allt), prestige lvl 5 om typ 10k xp. Runt 10h/prestige-level?

22h speltid och prestige 2 precis, med 4.1 total k:d ratio. Går sjukt mycket snabbare än mw2 iaf, 30-40k på en runda är inte helt ovanligt.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Okej, då fattar jag. Shit vad ni är vassa. Jag har precis maxat level 50 och har 28h speltid. Men då har jag i och för sig inte spelat FPS online sedan unreal tournament 1999. Räknar med att nästa 50 nivåer går BETYDLIGT snabbare.

En fråga bara: Förlorar man sina pro perks också när man prestige-levlar? Är det någoting som sparas överhuvudtaget? (ja jag har försökt hitta denna info, men inte lyckats fullt ut)

Permalänk
Hedersmedlem

Personligen tycker jag att Prestige mode är riktigt löjligt. Som tur är så är det helt frivilligt. Jag spelar för att vinna, inte för att samla poäng och någon slags "respekt". Jag respekterar riktigt duktiga spelare, inte spelare som har en "cool" symbol framför sitt namn i spelet.

Permalänk
Medlem

Så länge man fortfarande tycker det är kul och spelar rätt flitigt ser jag ingen mening i att stanna vid 50. Sen vet jag inte om Black Ops har det men MW2 hade ju prestige challenges som var rätt roliga och jaga och bjöd på en hel del extra xp. Men som sagt upp till var och en jag tänker iaf ranka på tills dess att jag gått i taket på högsta såvidare jag inte tröttnar och byter spel innan så klart..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Jag var lvl 50 från början :O. Tog prestige direkt eftersom något uppenbarligen var fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björnerik:

Okej, då fattar jag. Shit vad ni är vassa. Jag har precis maxat level 50 och har 28h speltid. Men då har jag i och för sig inte spelat FPS online sedan unreal tournament 1999. Räknar med att nästa 50 nivåer går BETYDLIGT snabbare.

En fråga bara: Förlorar man sina pro perks också när man prestige-levlar? Är det någoting som sparas överhuvudtaget? (ja jag har försökt hitta denna info, men inte lyckats fullt ut)

ja, du förlorar dina pro perks, cod points, och challenges(uppenbart kanske?)
Playercard behåller du däremot

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Ser Prestige som att man har mycket tid framför dator, behöver inte betyda att man är en bättre spelare, tycker att dom borde göra detta läge betydligt mer attraktivt att aktivera, jag kommer inte köra en vända, till utan, jag ska verkligen försöka koncentrera mig på challanges istället.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Tycker personligen att spelet blir helt meningslöst, precis som MW2. Visst det är fortfarande kul att lira då och då, men finns ingen som helst mening med att spela bra och vara duktig. Prestige bygger enbart på hur många timmar man lägger ner på spelet, ingenting på om man är bra eller ej. Vad är det egentligen man spelar om för, Custom Class slots och guldvapen? Sjukt meninglöst! Nae dom behöver kraftigt tänka om, blanda in skills i prestige-level. Viktigast av allt är dock att det är någon som helst mening med att spela om, lås upp nya och gärna bättre vapen, lås upp nya banor, lås upp en jävla massa olika saker ju högre prestige-level man når!

Kanske är jag för mycket åt MMORPG-hållet i vad jag gillar, men systemen som dom ser ut nu tilltalar iaf inte mig överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Aspen-:

Tycker personligen att spelet blir helt meningslöst, precis som MW2. Visst det är fortfarande kul att lira då och då, men finns ingen som helst mening med att spela bra och vara duktig. Prestige bygger enbart på hur många timmar man lägger ner på spelet, ingenting på om man är bra eller ej. Vad är det egentligen man spelar om för, Custom Class slots och guldvapen? Sjukt meninglöst! Nae dom behöver kraftigt tänka om, blanda in skills i prestige-level. Viktigast av allt är dock att det är någon som helst mening med att spela om, lås upp nya och gärna bättre vapen, lås upp nya banor, lås upp en jävla massa olika saker ju högre prestige-level man når!

Håller med angående Prestige Mode.
Om man inte tjänar pengar på spelet så är det bara slöseri med tid. När man väl kommit till Commander en gång så är det klart... Mer behöver man inte bevisa. Visst, vissa som kör med sin e-penisteknik jämför varann med "antalet timmar spelade tills Commander (5-star)", men det är inte så populärt länge. Det var mer så på CS-tiden, men nu är det mera för att företagen ska hålla intresset uppe bland spelarna så länge som möjligt. Oturligt nog så finns det såklart fusk för att skippa hela processen och göra sig till Prestige Commander istället. Wow, inget märkvärdigt, men nej tack!
Hellre spelar jag för att ha roligt med mina vänner än att slösa tid på "prestige".

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag prestige visar hur mycket du tycker om spelet. Nu säger jag inte att en rank50 nödvändigtvis inte tycker om spelet lika mycket som en prestige rank 50.

Vad är grejjen med prestigefuskare egentligen? Jag har aldrig förstått mig på det. Om jag någonsin skulle fixa hög prestige så skulle jag stanna på 14 för att skilja mig från fuskarna : )

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kn00d:

Tycker namnet beskriver det ganska bra faktiskt. PRESTIGE!

+1

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Aspen-:

Tycker personligen att spelet blir helt meningslöst, precis som MW2. Visst det är fortfarande kul att lira då och då, men finns ingen som helst mening med att spela bra och vara duktig. Prestige bygger enbart på hur många timmar man lägger ner på spelet, ingenting på om man är bra eller ej. Vad är det egentligen man spelar om för, Custom Class slots och guldvapen? Sjukt meninglöst! Nae dom behöver kraftigt tänka om, blanda in skills i prestige-level. Viktigast av allt är dock att det är någon som helst mening med att spela om, lås upp nya och gärna bättre vapen, lås upp nya banor, lås upp en jävla massa olika saker ju högre prestige-level man når!

Kanske är jag för mycket åt MMORPG-hållet i vad jag gillar, men systemen som dom ser ut nu tilltalar iaf inte mig överhuvudtaget.

En grej dom kunde ha fixat till release av sitt spel vore add favorites... då kunde man iaf hänga på samma servrar och spela med samma folk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neco:

En grej dom kunde ha fixat till release av sitt spel vore add favorites... då kunde man iaf hänga på samma servrar och spela med samma folk

Finns och har funnits sedan release. Tryck escape ingame, tryck add to favorites. Klart. Men man kan inte göra det direkt från server browsern som tidigare vilket är dumt. Inte heller leta efter en server mha IP, också dumt. Men visst går det att adda favorites.

Håller med om att de borde göra prestige svårare eller mer attraktivt. Jag kommer att prestiga så länge jag tycker spelet är roligt. Inte för att jag tycker det är ballt utan mer varför inte. Det går ändå löjligt fort att levla och det är lite kul att tvingas låsa upp grejerna igen. Nu behöver man ju visserligen bara spela en kort stund innan man har både mp5k och famas, och något annat behöver man ju inte. Min poäng är att alla har rätt i att prestige inte säger något annat än hur mycket man spelar. Det har inget med skills att göra. Men tro inte att alla som prestigar tror något annat. Själv är jag tredje prestige level 43 och är väl medveten om mina begränsningar.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Jag hörde att man får små möjligheter som att ändra punkten i rödpunktsiktet och lite andra saker i Prestige bland annat,

Någon som vet ifall det stämmer ?

Visa signatur

Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz. Noctua NH-U12P. ASUS MAXIMUS II FORMULA. Corsair Dominator 4gb. Sapphire HD4870X2. ANTEC P182B. Thermaltake 850W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Finns och har funnits sedan release. Tryck escape ingame, tryck add to favorites. Klart. Men man kan inte göra det direkt från server browsern som tidigare vilket är dumt. Inte heller leta efter en server mha IP, också dumt. Men visst går det att adda favorites.

Håller med om att de borde göra prestige svårare eller mer attraktivt. Jag kommer att prestiga så länge jag tycker spelet är roligt. Inte för att jag tycker det är ballt utan mer varför inte. Det går ändå löjligt fort att levla och det är lite kul att tvingas låsa upp grejerna igen. Nu behöver man ju visserligen bara spela en kort stund innan man har både mp5k och famas, och något annat behöver man ju inte. Min poäng är att alla har rätt i att prestige inte säger något annat än hur mycket man spelar. Det har inget med skills att göra. Men tro inte att alla som prestigar tror något annat. Själv är jag tredje prestige level 43 och är väl medveten om mina begränsningar.

Jag har lagt till några servrrar som favoriter men de synns aldrig i server browsern. Antar att de alltid är offline eller så är den trasig.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Fick ett mail häromdagen från Gameservers.com (hosten för servrarna).

Skrivet av Gameservers.com:

Hello,

Our technicians have been working to collect and analyze logs and memory dumps from servers that have crashed, and we have found that approximately 98% of all frequent crashes are due to one specific error condition.

We are continuing to compile this information, and are relaying this to Treyarch for review.

What this means:

1: We have identified the likely cause of your crashing.

2: A fix for this may take some time to develop, depending on what parts of the actual server software need to be corrected.

We do not know when the fix will be implemented, but, knowing that nearly all crashing issues we have found are a result of one specific problem is an extremely good thing. When it is repaired, game stability should improve dramatically.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av pärkka:

Först måste man levla till level 50 och sedan får man lov att börja på prestige level 1.
För att komma till prestige level 2 måste man då levla 50 levlar i prestige level 1 eller hur fungerar det?

Och är det någon skillnad på att spela prestige mot vanligt? Blir det svårare på något sätt?

Det blir mycket svårare, så fort du trycker på den prestige blir alla du spelat mot innan helt plötsligt bättre på spelet
Nä men allvarligt så fyller det inte någon funktion förutom att visa att du har mer fritid än andra, och du får lite mer symbols o costum classer o bygga ihop. Och du kan köpa in dig på prestige leaderboardsen med.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //